Mõistusevastased manöövrid liikluses

(25-07-2022, 21:15 PM)Daff Kirjutas:  Tundub, et sa oled millegi või kellegi  peale kibestunud ja nüüd valad kõik sopaga üle.
Eks kibestumus on suhteline mõiste, aga natuke viskab üle küll see pidev veokajuhtide sigatsemise õigustamine massile ja tont teab millele viidates. Ma võiks tsikliga Tallinn-Pärnu otsa vabalt nii ära tõmmata, et kiirus kordagi alla saja ei kuku ning ühelegi teedekuningale jalgu ei jää (kes ei tea, siis kaamerad tsikleid ei võta, sest ees pole numbrit), aga ma olen otsustanud seda mitte teha, sest enamik 70 ja 50 alasid on ikkagi põhjusega sinna pandud, jalakäijad, koduloomad, jne - kui liiklusohutuse pärast muretsemise eest "tänatakse" nii, et mingi kolakas jõrrab stangega tagarattas, siis see pole ka päris kõige viisakam käitumine muarust. Kui mingi pisimgi error on, teeb veoka vedrustus põmps ja minust on märg plekk järel, ta ei saa tõenäoliselt stangelegi kriimu peale...

Autoga sõites tahaks lihtsalt rahulikult ükskõik mis ühtlase tempoga lasta, et sõidu teises otsas enam-vähem värskena oma toimetamisi edasi teha - aga seda ka ei lasta, sest ees hoiab üks elukutseline tempot 78,5km/h ja tagastanges nokib teine möödasõiduvõimalust otsida, kuigi näeb ju üle katuse väga hästi, milles probleem on... Sõidad mööda, siis hakkab võidusõit peale, mida ma juba kirjeldasin. Lased tagumise mööda, siis on varsti kolmas kohal, jne, ad nauseam. Isegi tee kõrvale tõmbamine ei ole lahendus, sest esiteks on veoka tagant päris raske mingit bussitaskut vms sobivat kohta piisavalt pikalt ette näha ja teiseks võib kindel olla, et vahepeal jõuab järgmine kiirusespetsialist mööda minna ning kõik hakkab jälle otsast peale.

Ja asi pole absoluutselt kiiruses kui sellises, mul ei võta see 80-ga tiksumine tükki küljest, asi on peamiselt just selles, et veokajuhid ei suuda omavahel ka kokku leppida, mis see "õige" kiirus siis on, vaid igaüks ajab oma rida. Eriti kvaliteetne huumor on muidugi see, kui mõni juhtub ilma poolhaaketa kuhugi sõitma - pmst iga foori taga on rehvil suitsurõngas ümber, sest nüüd saab kõigile "väikestele" koha kätte näidata Smile
Vasta

(25-07-2022, 23:51 PM)Jesper Kirjutas:  
(25-07-2022, 21:15 PM)Daff Kirjutas:  Tundub, et sa oled millegi või kellegi  peale kibestunud ja nüüd valad kõik sopaga üle.
Eks kibestumus on suhteline mõiste, a...
Kuulge, keegi on ksf! Jesperi konto ää kaaperdanud.

No ei ole see elu nii hirmus nagu EKRE või midagi Wink Kõige hullem asi, mida me teha saame, on mingi nähtuse või omaduse üksikult üldisele kandmine.
Jah, on tõesti veokajuhte, kes 70 või isegi 50 km/h piirangut millekski ei pea, aga neid esineb ikkagi harva. Samas ma näen iga päev, kuidas sõiduautojuhid (et mitte isiklikuks minna, siis tsiklimeestest siin rääkima ei hakka Wink) 30 kmh alas rahulikult viiekümnega kupatavad ja kui kaugel eespool miski roheline vilkuma hakkab, siis veel gaasi juurde vajutavad.

Mida ma sellega öelda tahtsin: liikluses ei ole mustade lammaste klassi. Pigem me kõik satume aeg-ajalt sellesse klassi, tähtis on see, et sealt jälle kähku välja püüame saada.

P.S. Oma sõidukite spidomeetrid peaks iga teadlik liikleja ära kalibreerima. No kas või 50 ja 90 km/h juures.
P.P.S. Uuematel autodel hakkab spidomeetri sissekirjutatud viga vähenema. Näiteks 2019. aasta Stingeril on see umbes 2 %, 2022. aasta Fiat Ducato aga näitab praktiliselt täpset kiirust.
Vasta

Haloo!
Tegelikult ei tahaks enam täna seda kvaliteetvoorumit  reostada, aga ilmselt ikkagi tahan!  Toungue
Sõidan (tuigerdan) peaaegu iga päev sportjalgrattal marsruudil kodu - Tehnika tänava tehnoküla ( Tallinna maante kiirteed ei ületa, isegi peale kl 10.00!) ja ükski raskesõiduveok ega ja kergsõidu automobiil pole mulle ette jäämud ega ma pole ka vist kellestki mööda pidanud sõitma! Küsimus - kas ma olen lollakas (palun, ärge vastake, ma tean isegi, et mu aikjuu on suhteliselt hea), kas kaasliiklejad on lollakad, tihti liigib meil ka vööraste numbrimärkidega raskesõiduveokeid, no Poolast jms roppudest kohtadest... Ikka olen oma rootsi jalgrattal osanud nendest mööda manööverdada ja loodan, et sadadel tuhandetel ksf!-del ja muidulugejatel on sellest kvaliteetinfost palju kasu ja rõõmsat meelt! Lugeja - tee järele!  Cool
Vasta

(26-07-2022, 00:12 AM)olevtoom Kirjutas:  Kõige hullem asi, mida me teha saame, on mingi nähtuse või omaduse üksikult üldisele kandmine.

No fakt on see, et ükskõik mismoodi liigeldes (noh, välja arvatud see tsikliga kupatamise variant) olen ma mõnel veokajuhil jalus ja mõni veokajuht on minul jalus. Mismoodi ma nüüd pean täpselt sõitma, et mitte jalus olla "headel" ning häirida ainult "pahasid"? Ise ka põhimaanteedel väga mööda pressida ei viitsi, ohtlik ja mõttetu, sest kogu tee on mõlemas suunas sõidukeid täis.

Vanasti oli elu lihtsam, võtsid mingi 100m pikivahega haruteel mõnele sappa ja kuni Iklani sõitsid nagu rongiga, enne kui see lätlaste möödasõiduakrobaatika pihta hakkas. Sõiduautod küll sügelesid mööda sõita, sügelevad tänaseni, anoh see ei ole hetkel teema.
Vasta

(26-07-2022, 00:12 AM)olevtoom Kirjutas:  ... Jah, on tõesti veokajuhte, kes 70 või isegi 50 km/h piirangut millekski ei pea, aga neid esineb ikkagi harva. ...
Võiks öelda, et enamik paneb alevikest läbi püsikaga, piirajas. Meil Missos Riia-Pihkva trassile tehti ohutussaared aleviku piiridele liikluse rahustamiseks, võõrad veokajuhid panevad täiega, eriti öösel ja muidugi alailma šikaanis kraavi.
Selle poolaasta ajakirjandusse jõudnu (sh elanike evakueerimisega), eelmiste aastate omi ei hakka panema. Neid šikaanist teadjaid või 90-ga vaevu teele jäänuid ikka igapäev, sealjuures liiklus on viimastel aastatel ülihõre.
juuni - https://lounapostimees.postimees.ee/7537...ki-ohvriks
märts - https://vorumaateataja.ee/koik-uudised/k...tee-kraavi
jaanuar - http://www.lounaleht.ee/index.php?page=1&id=32965
Vasta

(26-07-2022, 00:26 AM)Jesper Kirjutas:  No fakt on see, et ükskõik mismoodi liigeldes (noh, välja arvatud see tsikliga kupatamise variant) olen ma mõnel veokajuhil jalus ja mõni veokajuht on minul jalus.
...

Südamest loodan, et olen langenud peene trollimise ohvriks ja eksiteel. Aga kui ülaolev tööd tegevate inimeste suhtes üleolev ja halvustav mõtteviis ongi maailmavaade, siis tuleb teadmiseks võtta, et on veel üks Oma Sõidu sõitja... Sad Katsume siis ära mahtuda kuidagi.

Lolle jagub igale poole. Sealhulgas veokate rooli. Siiski on minu arvates kohatu üldistada kõiki krusamehi lollideks, kes mujale ei kõlba. Minge ja proovige üks tööpäev teha suure auto sangas ja siis räägime uuesti.

(26-07-2022, 06:51 AM)honkomees Kirjutas:  ...
Võiks öelda, et enamik paneb alevikest läbi püsikaga, piirajas. Meil Missos Riia-Pihkva trassile tehti ohutussaared aleviku piiridele liikluse rahustamiseks, võõrad veokajuhid panevad täiega, eriti öösel ja muidugi alailma šikaanis kraavi.
...

Millest kisa? Kui autod on alailma kraavis ja poole aasta kohta on kolm uudist, siis liiklust ju polegi. Või on siin siiski jälle samasugune üldistamine: nad kõik on lollid!

Palun ülalolevast mitte välja lugeda tõesti juhmakate krusameeste õigustamist - loll on loll ja ainult loll sõidab eesliikujal persses või keerab kalanäoga tühjal teel ette. Aga selle lolli pärast kõiki ajuinvaliidideks pidada ja nende suunas lahmida pole õige!
Vasta

Ma küll plaksutaks lgp Jesperi väidete peale. Ilmselgelt on foorumis vaja natuke värvikamalt kirjutada, aga tõepõhi on tema väidetel all, kindlasti.

Lisaks juurde - oleme sõpradega arutanud, et liikluses paistavad kohati silma lollustega just nimelt elukutselised roolisolijad. Taksod, kulleribussid, veoautod. Pargin kuhu tahan, trügin läbi, sõidan mulle vajaliku kiirusega, suunatulesid kasutan ainult siis kui meeles on, jne. Mitte, et tavasõidukid seda ei teeks, aga Daewoo Laanose roolis olevale luupprillidega pensionärile tahaks nagu andeks anda. Ta ei oska paremini suures linnas. Aga need, kes siin 1500 km korraga iga päev sõidavad..

Kas ei peaks nemad just eeskujuks olema teistele? Perfekselt valdama seda kunsti? Ja ehk sellest ka see mulje, et roolis on "ehituskoolist väljakukkujad"?

Ükspäev just sõitsin, sõber istus kõrval. Taksojuht pani ees tuima ja jäi lihtsalt keset teed seisma, sest reisijad on vaja ju just seal välja lasta. Kirusime ja naersime, et taksojuhid on vist kõik debiilikud. 10 sec hiljem järgmine takso tegi ilma suunatuld näitamata ees keelatud pöörde.
Neid pärle ikka leiab pea iga päev.
Vasta

Vanasti olid taksojuhtidel üldse muu liigi load, mis eeldasid lisakoolitust - tänapäeval saab igast mustpe...st päevapealt ''taksojuht'' või toidukuller. Tahtmata siin saada süüdistust rassismis jääb arusaamatuks kas viimastel on üldse EU-s kehtiv juhtimisõigus või mis valemiga nood üldse rooli saavad (pole vahet kas tava- või moboliikuril), sest ''liikluskultuur'' mida sellised viljelevad on täiesti omaette anomaalia.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Missos šikaanid kitsama ja suure koormusega teel, millele ksf! honkomees vihjas on vale meede kiiruse ohjeldamiseks.
Soomes oleks seal enne asulat märk kiiruskaamera kohta, siis kiiruse piirangu märk ja pärast seda kaamera ise. Vanemad on seal sellised öökulli puuri moodi kastid teiba otsas, uuemad on pidulikumad. Pärast ristmikku pärisuunalisel teepervel viisakalt märk, millel number millise kiirusega võib edasi sõita mitte mingi piirangu lõpp vastassuunavööndis, nagu meil.
Soomes vahel on mingid päris pikad teejupid (suurusjärgus 50+ km) niimoodi, kus enne asulat või ristmikku kiirus maha võetakse, kaamerasse tuimalt ei pane isegi need juhid, kes muidu täiega läbi kütaksid. Meelde tuleb Oulust ja Rovaniemist allapoole, ülevalpool Sodankülas jälle on nt suht kitsad ringristmikud, millest sirgelt läbi ei pane. Üldiselt tõmbab liikluse ühtlaselt rahulikuks, sest mõõtmist on nii palju, et lõpuks ei viitsita nihverdada.
Sama värki näinud Lätis-Leedus ja palju lõuna ja edela pool. Ikka suurema koormusega väiksemate teede kohta käib jutt.
Ei saa ma aru, miks meil peab leiutama jalgratast, mis kukub välja kandiliste ratastega, kui mujal täitsa asjalikku kraami kasutatakse. Kaameraid on vist loetud kümned Eesti peale. Ei maksa see kaamera tänapäeval ju palju.
Numbrituvastus on täna heal järjel, pole ju probleem nt. Ääsmäe-Risti lõigul ja Risti-Virtsu lõigul keskmist kiirust mõõta ja vajadusel nuhelda, kui keegi varem kohal on.
Sama telefoni kaapimisega rooli taga, pangu trahv mingi kilo € ja asi töenäoliselt paraneb. Saamatuvõitu see riik või polegi tahtmist tulemuslikult tegutseda.
Vasta

Keegi siin ülal polnud rahul, et kui tema kiirust alla võtab siis veoauto talle tagant läheneb.
Minumeelest täiesti loogiline füüsika, et liikumiskiiruse vähenemisel pole enam nii suur pikivahe vajalik.
Võtame seda nüüd veoautojuhi kohalt vaadatuna:
Kui sõiduauto laseb gaasi maha siis laseb ka veokijuht, kuid kuna veoauto mass on kordi suurem siis igati loogiline et vahe väheneb.
Kui nüüd veokijuht eeldab, et eesolev sõiduauto võtab kiiruse 90 pealt 70 peale suudab ta oma kontrollitaval masinal aegsasti gaasi lahti lasta ja saavutada nõutud kohas nõutav kiirus.
Ainult et kui sõiduautot piloteeriv isik unustab end ja laseb kiiruse langeda 65 peale läheb veokajuhi arvestus sinnasamusesse ja ta peab olukorda hindama, et kas pidurdada või lasta vahe väiksemaks kui plaanitud.
Üsna tihti otsustatakse muide vahe vähenemise kasuks, kuna tihti leiab eesoleva auto juht põrandalt pedaali üles ja taastab kiiruse, mispeale oleks tagasõitja jälle pahane et mida ta raisk siin pidurdab mu ees...

Muidugi on ka naturaalseid meessuguorganeid jõuvankreid valitsemas ja nende kohta see teooria ei kehti.

Üldiselt aga soovitus proovida veoautoga liikluses osalemist kasvõi kõrvalistmelt või ka roolist on väga kasulik mõistmaks suure asjaga sõitmise eripärasid.
Miks mitte ei võiks see olla päevakavas ka täiendkoolitusel kus näidatakse pimedas ja libedal sõitmise võtteid.

Mis aga Misso šikaanidesse puutub, siis kohalikud on viisakalt ütelda rahulolematud et seal autod kraavi sõidavad kellegi lolluse pärast.
Tõepoolest-pandagu sinna see kaamera kui on nii hirmus soov kiirust vähendada aga see kiiremate kraavisuunamine pole ka päris see õige lahendus...
Vasta

(26-07-2022, 12:30 PM)2715 Kirjutas:  ...

Mis aga Misso šikaanidesse puutub, siis kohalikud on viisakalt ütelda rahulolematud et seal autod kraavi sõidavad kellegi lolluse pärast.
Tõepoolest-pandagu sinna see kaamera kui on nii hirmus soov kiirust vähendada aga see kiiremate kraavisuunamine pole ka päris see õige lahendus...

Kas seal siis kiirusepiirangu märki enne pole?

Kas kraavis istutakse igapäevaselt?
Vasta

(26-07-2022, 13:38 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-07-2022, 12:30 PM)2715 Kirjutas:  ...

Mis aga Misso šikaanidesse puutub, siis kohalikud on viisakalt ütelda rahulolematud et seal autod kraavi sõidavad kellegi lolluse pärast.
Tõepoolest-pandagu sinna see kaamera kui on nii hirmus soov kiirust vähendada aga see kiiremate kraavisuunamine pole ka päris see õige lahendus...

Kas seal siis kiirusepiirangu märki enne pole?

Kas kraavis istutakse igapäevaselt?

See oli ikka retooriline küsimus?
https://lounapostimees.postimees.ee/7537...ki-ohvriks

Üldiselt võiks arvata, et kui mingis kohas juhtub järjepidevalt õnnetusi, siis ehk ei ole tegu õnnestunud liikluskorraldusega.
Vasta

(26-07-2022, 13:38 PM)v6sa Kirjutas:  ... Millest kisa? Kui autod on alailma kraavis ja poole aasta kohta on kolm uudist, siis liiklust ju polegi. Või on siin siiski jälle samasugune üldistamine: nad kõik on lollid!
(26-07-2022, 13:38 PM)v6sa Kirjutas:  
(26-07-2022, 12:30 PM)2715 Kirjutas:  ... Mis aga Misso šikaanidesse puutub, siis kohalikud on viisakalt ütelda rahulolematud et seal autod kraavi sõidavad kellegi lolluse pärast. ...

Kas seal siis kiirusepiirangu märki enne pole?

Kas kraavis istutakse igapäevaselt?
Tsitaat:Missos šikaanid kitsama ja suure koormusega teel, millele ksf! honkomees vihjas on vale meede kiiruse ohjeldamiseks.
Kohalikuna kommenteeriks, et praegusel ajal pole see tee suure liikluskoormusega, eriti pärast 24. veebruari. Alevik ka rahvast üsna tühi, kool pandi kinni, mitu aastat oli veel paari lapsega algkool, 90-ndatel töötasin aga keskkoolis ja mu klassis oli ikka 16-18 last. Inimesi ei ole teel, lapsed üle tee ei jookse ja seega on üsna arusaadav, et keegi eriti hoogu maha ei võta. Samas kiirusepiirangu märgid ju olemas, sh valge asulamärk elik 50 km/h.
... algselt kirjutasin lihtsalt sellest, et sellistest tühjadest asulatest sõidab enamik autosid, sh veokad läbi vaid kergelt jalga pedaalilt tõstes ja üsna tihedad avariid šikaanil näitavad seda. Kas nüüd igapäevaselt aga kergemad ilma politseita väljasõidud või saarekese märkide rammimine on tihedad küll ja endalgi on olnud tegemist selle šikaani läbimisega. Kui seda va šikaani ei oleks, siis keegi ei teaks ega kobiseks, mis kiirusel alevikku läbitakse.
Vasta

Uus katse selgitada üle rea lugejatele.
Norra. Üldjuhul maanteel kiiruspiirang 80 km/h. Kõigile!
Sõidan piloodiga 81 km/h. Reka on Eesti mõistes ülekaalus. Tihti üle 50 tonni. On sõiduautojuhte ja F turistaseid, kes sõidavad 50 - 60 - 70 km/h. Sõidan kindlat teed, neli korda päevas. Kui saan omas tempos sõita, kaovad üldjuhul kolonnitekitajad kurvide taha ära. 
Alles eile õhtuse ringiga tõestasin, et tõusu lõppu võttes oli 10 - kond autot järel, aga parklasse ei läinud ja mõne km pärast olid kõik maha jäänud. Kiirust ma ei ületa.
Vasta

(26-07-2022, 13:38 PM)v6sa Kirjutas:  Kas seal siis kiirusepiirangu märki enne pole?

Kas kraavis istutakse igapäevaselt?
Tahaks sa proovida seda talvel kiirusega 50 läbida kui see ootamatult tuleb?
Ma vist küll ei saaks hakkama poolhaagisega kui koorem peal, tee libe ja ei tea täpselt kus  äärekivi on.
Piisab kui kergelt pidurit panna ja tabada rattaga äärekivi ning nina võtab suuna kraavi.

Pealegi pole kohalikud sellega sugugi rahul, kuna müra on kõvasti lisandunud.
Kui enne nähes kiirusepiirangu märki võeti jalg gaasilt ja auto veeres mootorimürata majade vahelt läbi, vahet pole siis kas 50 või 75 km/h siis nüüd hakkavad kõik eranditult seal kiirendama.

Samas ei saavat seda sealt ära ka koristada, kuna ta on kõigi nõuete järgi tehtud.
Muide, palju enne selle sinna rajamist oli Misso alevis Luhamaa maanteel liiklusõnnetusi?
Üks 15 aasta peale või vähem?
Vasta

(26-07-2022, 18:00 PM)2715 Kirjutas:  ... Muide, palju enne selle sinna rajamist oli Misso alevis Luhamaa maanteel liiklusõnnetusi?
Üks 15 aasta peale või vähem?
ma ei mäleta ühtegi Riia-Pihkva kiviteel Missos toimunud õnnetust, küll pandi korduvalt Luhamaa ristis Võru poolt tulles tammilt alla otse võssa ja muidu trassil teelt välja või kokku aga mitte külavahel ... kunagi üks joodik uppus Missos asfaldilompi ära küll aga see ei lähe arvesse
Vasta

(25-07-2022, 23:51 PM)Jesper Kirjutas:  
(25-07-2022, 21:15 PM)Daff Kirjutas:  Tundub, et sa oled millegi või kellegi  peale kibestunud ja nüüd valad kõik sopaga üle.
Eks kibestumus on suhteline mõiste, aga natuke viskab üle küll see pidev veokajuhtide sigatsemise õigustamine massile ja tont teab millele viidates. Ma võiks tsikliga Tallinn-Pärnu otsa vabalt nii ära tõmmata, et kiirus kordagi alla saja ei kuku ning ühelegi teedekuningale jalgu ei jää (kes ei tea, siis kaamerad tsikleid ei võta, sest ees pole numbrit), aga ma olen otsustanud seda mitte teha, sest enamik 70 ja 50 alasid on ikkagi põhjusega sinna pandud, jalakäijad, koduloomad, jne - kui liiklusohutuse pärast muretsemise eest "tänatakse" nii, et mingi kolakas jõrrab stangega tagarattas, siis see pole ka päris kõige viisakam käitumine muarust. Kui mingi pisimgi error on, teeb veoka vedrustus põmps ja minust on märg plekk järel, ta ei saa tõenäoliselt stangelegi kriimu peale...

Autoga sõites tahaks lihtsalt rahulikult ükskõik mis ühtlase tempoga lasta, et sõidu teises otsas enam-vähem värskena oma toimetamisi edasi teha - aga seda ka ei lasta, sest ees hoiab üks elukutseline tempot 78,5km/h ja tagastanges nokib teine möödasõiduvõimalust otsida, kuigi näeb ju üle katuse väga hästi, milles probleem on... Sõidad mööda, siis hakkab võidusõit peale, mida ma juba kirjeldasin. Lased tagumise mööda, siis on varsti kolmas kohal, jne, ad nauseam. Isegi tee kõrvale tõmbamine ei ole lahendus, sest esiteks on veoka tagant päris raske mingit bussitaskut vms sobivat kohta piisavalt pikalt ette näha ja teiseks võib kindel olla, et vahepeal jõuab järgmine kiirusespetsialist mööda minna ning kõik hakkab jälle otsast peale.

Ja asi pole absoluutselt kiiruses kui sellises, mul ei võta see 80-ga tiksumine tükki küljest, asi on peamiselt just selles, et veokajuhid ei suuda omavahel ka kokku leppida, mis see "õige" kiirus siis on, vaid igaüks ajab oma rida. Eriti kvaliteetne huumor on muidugi see, kui mõni juhtub ilma poolhaaketa kuhugi sõitma - pmst iga foori taga on rehvil suitsurõngas ümber, sest nüüd saab kõigile "väikestele" koha kätte näidata Smile

Selle monoloogi kokkuvõtteks võib ainult imestada kuidas Jesper on ellu jäänud selles pöörases liikluse koos veoautodega. Mõne mehe elu on ikka raske....
Vasta

Isand Kassile saadaks paar õlli juurde, kui teaks kuhu. Big Grin
Vasta

(26-07-2022, 13:57 PM)iisak Kirjutas:  See oli ikka retooriline küsimus?
https://lounapostimees.postimees.ee/7537...ki-ohvriks

Üldiselt võiks arvata, et kui mingis kohas juhtub järjepidevalt õnnetusi, siis ehk ei ole tegu õnnestunud liikluskorraldusega.

Ei olnud retooriline küsimus. Te ikka adute, et praegu kiidate takka ajudeta juhtide paugutamisele kõvasti üle lubatu? Valdav enamus ju mahub sealt läbi. Või need neli veokat sealt ainult läbi sõitnud ongi sel aastal?

Tekkis tahtmine lähiajal Missosse sattuda, et neid "koletult järske ja kitsaid " kurve proovima tulla. Pildi järgi ei erine trajektoori mõttes keskmisest Lõuna-Eesti kohalikust teestSmile

Kassile õlled saab tuua Kalevi Konsumi juurde Türile. Peale kümmet hommikul saab samast poest kätte ka.
Vasta

Veel on meeles hüsteeriline üle-eestiline hala nende nn asulaväravate kohta mis Väike-Maarja ja mingi Jõgevamaa asula ette teeserva pandi. Kuidas kolm korda päevas hakkavad toimuma laupkokkupõrked metsaveokate ja koolibusside vahel jne. Sõidan Väike-Maarjast tihti läbi ja imestan jätkuvalt kuidas teiselpool maanteekraavi olevad aiajupikesed suutsid tekitada lausa rahvusliku vabastusrinde kihutajate ahistamise vastu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne