Mõistusevastased manöövrid liikluses

Ja tulemuseks 3 alaealist ilma vanemateta.
Vasta

Tulin neljap. trassil Tartust päälinna poole ja õnnestus sõita 5-6 km. sahamehe taga. Täitsa sportlikust huvist jälgisin kas läheb tal õnneks ja tundus et läks - enamus helkurpostidest tee servas sõideti sahaga julmalt üle, ei tehtud midagi et proovida neid vältida. Kevadel brigaad jälle kirub ja vahetab, meie kõigi raha mida riigil on loomulikult jalaga segada.. Sad

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(16-12-2022, 23:07 PM)zazik Kirjutas:  
(16-12-2022, 20:50 PM)MeelisV Kirjutas:  Ka pildilt näha kui sile oli vähemalt üks rehv. 

https://www.postimees.ee/7672063/ida-vir...ra-kulunud

ERR-i piltidel veel paremini näha. Ja arvestades seda, kuidas antud rehv kulunud oli (väljast täitsa sile, sees mõnevõrra mustrit alles) võib arvata, et tagarataste haardumine teepinnaga oli täiesti olematu.
Ei olevat ka ÜV sellel pajerol olnud.
Vasta

TÜV puudumine iseenesest ei näita midagi.
Selleks võib olla mitte põlev numbrituli, suunatuli, roosteauk ukses või tiivas vms. Reaalselt sõitmist mittemõjutav tegur. Aga märgiline siiski.
Vasta

(17-12-2022, 12:47 PM)Walter Kirjutas:  Tulin neljap. trassil Tartust päälinna poole ja õnnestus sõita 5-6 km. sahamehe taga. Täitsa sportlikust huvist jälgisin kas läheb tal õnneks ja tundus et läks - enamus helkurpostidest tee servas sõideti sahaga julmalt üle, ei tehtud midagi et proovida neid vältida. Kevadel brigaad jälle kirub ja vahetab, meie kõigi raha mida riigil on loomulikult jalaga segada.. Sad
Võtsin ühendust Transpordiametiga ning nad on huvitatud kõigist sellistest signaalidest. Selleks, et info oleks kontrollitav, peaks aga sellise info edastama see inimene, kes ISE olukorda pealt nägi. Konkreetne kuupäev, kellaaeg, liikumissuund ja asukoht. Veel parem kui oleks teada ka konkreetse sõiduki number. Ka muudest liiklusohutust konkreetsel hetkel mõjutavatest olukordadest on mõistlik kohe või esimesel võimalusel teavitada telefonil 1247 või info@transpordiamet.ee

Kui igaüks meist annab teada probleemidest õigesse kohta, siis teavad ka ametnikud nendega tegeleda. Loomulikult ei käivitu iga kõne või e-maili peale päästeoperatsioon, kuid mõnikord võib sellest ikkagi abi olla. Üks tilk ei tee kivile midagi, kuid lõpuks uuristab tilkuv vesi ka kivisse augu. 

Ma loodan et ksf! Walter teeb seda esimesel võimalusel, kuna kõiki sotsiaalmeedia kanaleid ei ole võimalik meie riigil jälgida ning esitatud info oli liiga umbmäärane, et üksnes selle foorumipostituse pinnal asjaolusid kontrollida.
Vasta

Ei hakka õigustama sellise rehviga sõitmist, aga kuskilt oleks nagu kõrvu jäänud et rehvi muster peab olema 70% ulatuses normi piires, ma pildi pealt ei oska öelda kas on siis alla selle. Pigem oli see õnnetus lihtsalt halbade juhuste kokkusattumus.
 Mõned aastad tagasi kui sõitsin LR Disco 1-ga, millel olid all suht korralikud lamellid, suutsin 90km/h sõites teha 1.5 ringi piruetti enne kui seisma jäin. Vist käis ratas korra lume vaalus ja sellest piisas, hea oli et kedagi vastu ei tulnud. Halvimast päästis ka see et abs puudus sellel masinal ja kui oli juba pöördumatult külg ees litsusin piduri põhja ja minu loogika kohaselt ei lasknud see trajektoori muuta vaid libises pööreldes otse edasi. Õnneks autos üksinda ja teisi liiklejaid ka polnud.
Vasta

(17-12-2022, 16:50 PM)Kult Kirjutas:  Ei hakka õigustama sellise rehviga sõitmist, aga kuskilt oleks nagu kõrvu jäänud et rehvi muster peab olema 70% ulatuses normi piires, ma pildi pealt ei oska öelda kas on siis alla selle. Pigem oli see õnnetus lihtsalt halbade juhuste kokkusattumus.
 Mõned aastad tagasi kui sõitsin LR Disco 1-ga, millel olid all suht korralikud lamellid, suutsin 90km/h sõites teha 1.5 ringi piruetti enne kui seisma jäin. Vist käis ratas korra lume vaalus ja sellest piisas, hea oli et kedagi vastu ei tulnud. Halvimast päästis ka see et abs puudus sellel masinal ja kui oli juba pöördumatult külg ees litsusin piduri põhja ja minu loogika kohaselt ei lasknud see trajektoori muuta vaid libises pööreldes otse edasi. Õnneks autos üksinda ja teisi liiklejaid ka polnud.
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuete määrus

Lisa 1 kood 503

Kood 503. Rehvi kulumine ja mustri jääksügavus
1. Mustri jääksügavus peab olema vähemalt:
1.1. L kategooria sõidukil ≥ 1,0 mm.
1.2. M ja N kategooria sõidukil ≥ 1,6 mm.
1.3. koodi 501 nõudes 3 kehtestatud ajavahemikul M1, N1, O2, L6e ja L7e kategooria sõiduki talverehvil ≥ 3,0 mm.
1.4. Koodi 501 nõudes 4 toodud M2 ja M3 kategooria sõidukil ≥ 3,0 mm.
1.5. O kategooria sõidukil vastavalt seda vedava veduki rehvi mustri jääksügavusele esitatavatele nõuetele.

2. Rehvi edasine kasutamine on keelatud, kui rehvi turvise veerepinnal leidub 75 % laiuses katkematus alas punkt, kus rehvi turvisemustri jääksügavus põhisoontes on väiksem punktides 1.1.-1.5. esitatust. Sügavust ei mõõdeta kulumismärgise kohast. L kategooria rehvidel, mille veerepinna ja kontaktpinna laiused on erinevad, on rehvi edasine kasutamine keelatud, kui mistahes veerepinna punktis on mustri jääksügavus väiksem punktis 1.1. esitatust.

Rehv puutub teepinnaga kokku väga väikeses ulatuses. Tavaliselt iseloomustatakse seda käelaba suurusega. See tähendab, et kogu veerepinna laiuses, kuid veerepinna pikkus ehk rehvi ümbermõõdu ulatuses vaid kuni 10cm ja sedagi mitte ühtlaselt (sest rehv on ümmargune). Libisemiseks valib rehv kõige libedama ehk väikseima mustriga koha. Kui paigaltvõtuks käib ratas ringi ning haagib kohaga, kus haarduvus kõige parem, siis pidurdamisel või libisemisse sattumisel jääb ratas seisma just selles asendis, kus haarduvus teega kõige väiksem. ABS ja veojõukontroll on veidi abiks, kuna lasevad siis ratta uuesti pöörlema. 

Selle peale meenub "blondiini" anekdoot, kes lohutab tühja rehviga autojuhti: "Ära muretse, ülemises pooles on küllalt õhku"

Väga vähe kasu on sellest, kui rehvi ülemisel poolel on veel mustrit, kui teepinnaga kokku puutuvas kohas seda enam ei ole. Ülaltoodud valem tähendab seda, et rehvi veerepinnal ei tohi üheski kohas olla laiuti sellist kohta, kus 75% ulatuses on muster üle piirmäära. Näiteks levinud laiusega 205 tähendab see, et ühes ääres võib kuni 50mm kaugusel olla ka vähem. Või kahes ääres 25+25mm. Aga näiteks keskosal, mis jääb igal juhul 75% sisse, ei tohi mitte kusagil olla muster alla normi. 

Lõpptulemina on muidugi selle viimase millimeetri tagaajamine talvistes tingimustes juba iseenesest ebamõistlik. 

Autoga on võimalik juhitavus kaotada ka kõige parema rehvi ning lubatust olulisema aeglasema kiirusega. Kõige olulisem on see detail, mis paikneb rooli ja juhiistme seljatoe vahel. Loomulikult on ka juhusel suur roll, kuid enamus meist hindab end paremaks juhiks kui me tegelikult oleme. Ja eriti kehv on see, et erinevalt näiteks võidusõitjatest ei tee enamus tavaliikluses osalevaid autojuhte teste, et aru saada, kuidas konkreetne tema juhitud auto konkreetsete rehvidega konkreetsetes teeoludes käitub. Rääkimata sellest, et teeolud on väga muutuvad - ka jääl ja jääl ning lumel ja lumel on erinevus haardeteguris ning seejuures ka samal teelõigul. Seda mõjutavad niiskus, tuul, päike, teel olevate kloriidide hulk, õhu temperatuur, tee temperatuur JNE, mis võivad olla väga erinevad. Praktilise poole pealt tasub vaid meenutada seda, kuidas teel on mõnikord udu, mis algab või lõpeb nagu lõigatult. 

Kuigi liiklusõnnetus on õnnetusjuhtum ehk juhuslike sündmuste kokkulangemisel toimunud juhtum, siis seda analüüsides on alati võimalik jõuda algpõhjuse ja soodustavate teguriteni. Enamus ksf! Kulti kirjeldatud juhtumeid lõpebki "õnnelikult" nagu ta kirjeldas. Kuid õnne oli selles valemis vaid see, et kedagi just sellel hetkel vastu ei sõitnud. Seekord tuli lotovõit, kuid sellele ei saa oma elu üles ehitada.
Vasta

(17-12-2022, 12:47 PM)Walter Kirjutas:  Tulin neljap. trassil Tartust päälinna poole ja õnnestus sõita 5-6 km. sahamehe taga. Täitsa sportlikust huvist jälgisin kas läheb tal õnneks ja tundus et läks - enamus helkurpostidest tee servas sõideti sahaga julmalt üle, ei tehtud midagi et proovida neid vältida. ...

Oled kindel, et lükkava krusa kabiinist kraavi lendavad postid kenasti kätte paistsid?

Oled lükanud, et oskad nii resoluutselt väita?

Tunda ei ole seal midagi. Näha ka mitte. Töö käib sõna otseses mõttes silmamõõdu ja kõhutunde alusel. Au neile meestele, kes suudavad meie liiklusumbsõlmedes ära mahtuda ja teed enam-vähem sõidetavad hoida.

Ülalolev muidugi ei õigusta mingi ümberõppinud saamatu/tahtmatu küünetehniku pohhuismi.
Vasta

Momeelest on see plastpostindus kukenoku, võrreldes fenomenaalse freskoga (jah, tean, fiasko kirjutavad minust targemad) mida kujutab endast 2+1 tee lumelükkamise võtmes. Ja siis mingid sodoomid väljutavad tões ja meeles teksti, et no kui 2+2 raha pole, siis teeme seda poolepersega lahendust ja kõik on imeline. Niisamuti, nagu tublid tšinovnikud on varmad seletama, et Rapla maantee mootorratturite multšimise lahendus on end õigustanud ja üldse parim asi peale viilutatud leiva tulekut.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Hr Sirki viide transpordiameti poole pöörduda pole alati toimiv ja tulemuseni viiv.

Nt. Minu koduteel pandi teele uus märgistus maha mis talvel sahkadega sealt maha hööveldati. Kraavid olid seda valget plastikut paksult täis ja valged kuni umbrohi selle varjas. Korduvad teated läbi 1247 ja portaali anna-teada.ee ei viinud kuhugi. Märgistus on siiani teel puudulik ja kraavid reostatud.
Teine probleem oli nende samade valgete helkurpostidega osad puudu osad lääpas osad katki. Sai samuti teatud anna-teada kaudu kus näha et teavitust loeti aga .... nüüd uus lükkamine ja juba ka uued lisandunud katkised postid lõpuks vist ei jää ühtegi. 
Kolmas probleem on olnud liiklusmärkidega mis viltu vajunud kõveraks sõidetud või tuule poolt räsitud ning katki samuti nädalaid ja nädalaid ning korduvaid teatamisi enne kui tulemus tuleb.
Neljas probleem on läbi aastate olnud suvine niitmine tee ääres ja kraavikaldal. Lõputu saaga.
Lumelükkamisest ei hakka rääkimagi. Viimane nädal oli mul igapäevaselt kõnelogis 1247 ja ühe ainsa probleemiga mis on kestnud ENNE seda viimast suurt lumesadu ja kestab siiani. 
Kunagi võitlesin veel maanteeametiga et bussipeatustesse prügikast pandaks. EI EI pole ette nähtud ja ei saa ja ... 
Mina käisin ja koristasin teeääri regulaarselt iga paari kuu tagant kuni lõpuks vald tuli ja pani ise kuigi polnud nende hallatav tee.

Kui huvitab siis Jõelähtme vald on piirkonnaks.

Kuna tundub, et siin piirkonnas olen pea ainus kes nendest asjadest välja teeb aga kui sinust välja ei tehta siis kaua enam ei viitsi.
Kui sind võetakse kui tüütut probleemi mitte aitajat kes soovib paremat ja turvalisemat keskkonda siis pole midagi teha. Ükskord jõud raugeb ja targem annab järele.

Alles ükspäev oli telekas saade nimega UV faktor kus räägiti teehooldest siis lootus,  et selliste probleemide nagu märgid, märgistus, niitmine ja lumetõrje ehk üldise nimega hooldus läheb paremaks kustus kiirelt sest raha selleks polevat järgmistel aastatel enam üldse.
Vasta

(17-12-2022, 16:44 PM)indreksirk Kirjutas:  
(17-12-2022, 12:47 PM)Walter Kirjutas:  Tulin neljap. trassil Tartust päälinna poole ja õnnestus sõita 5-6 km. sahamehe taga. Täitsa sportlikust huvist jälgisin kas läheb tal õnneks ja tundus et läks - enamus helkurpostidest tee servas sõideti sahaga julmalt üle, ei tehtud midagi et proovida neid vältida. Kevadel brigaad jälle kirub ja vahetab, meie kõigi raha mida riigil on loomulikult jalaga segada.. Sad
Võtsin ühendust Transpordiametiga ning nad on huvitatud kõigist sellistest signaalidest. Selleks, et info oleks kontrollitav, peaks aga sellise info edastama see inimene, kes ISE olukorda pealt nägi. Konkreetne kuupäev, kellaaeg, liikumissuund ja asukoht. Veel parem kui oleks teada ka konkreetse sõiduki number. Ka muudest liiklusohutust konkreetsel hetkel mõjutavatest olukordadest on mõistlik kohe või esimesel võimalusel teavitada telefonil 1247 või info@transpordiamet.ee

Kui igaüks meist annab teada probleemidest õigesse kohta, siis teavad ka ametnikud nendega tegeleda. Loomulikult ei käivitu iga kõne või e-maili peale päästeoperatsioon, kuid mõnikord võib sellest ikkagi abi olla. Üks tilk ei tee kivile midagi, kuid lõpuks uuristab tilkuv vesi ka kivisse augu. 

Ma loodan et ksf! Walter teeb seda esimesel võimalusel, kuna kõiki sotsiaalmeedia kanaleid ei ole võimalik meie riigil jälgida ning esitatud info oli liiga umbmäärane, et üksnes selle foorumipostituse pinnal asjaolusid kontrollida.
Vastuseks ksf MeelisV kirjale, et alati asjad ei toimi või ei ole tõesti piisavalt olulised. Oma kodukandi asju tuleb ikka edasi suruda, kuniks asjad saavad korda. Jõudu selleks. 

Ksf! Walteri kirjeldatud olukorda, et 5-6 km ulatuses oleks Tallinn-Tartu maanteel tähispostid maha sõidetud, kontrolliti täna ning kuigi üksikuid poste puudus, siis sellist mitme kilomeetri pikkust lõiku ei leitud. Seetõttu oleks väga kena kui ksf! annaks teada täpsed andmed, kus, mis ja millal juhtus. Esitatud infot tõsisena võtnud Transpordiameti töötaja, kes sõitis täna ehk 18.12.2022 Tallinnast Tartusse, saatis mulle sellise kirja:

Sõitsin täna päeval Tallinnast Tartusse. 2+2 peal ei olnud võimalik vastassuuna teeäärt jälgida, aga Mäost edasi midagi sellist, mida foorumis kirjeldati, ei märganud. Tähispostid olid küll veidi viltu ja harva 1-2 posti puudu. Silma jäi, et 2+1 lõikudel, kus +1 on suhteliselt kitsas, oli postid sagedamini pihta saanud ja järjest oli puudu 5-6 posti. Aga need lõigud ei ole meil 5-6 km pikad. Pikim 1,6 ja lühim 0,9 km.
Vasta

Täna. Tallinn. Kristiine-Mustamäe.
Must vw passat universaal.
No ei saa foori tagant minema, ei saa hoogu üles, ei püsi omas rajas ... juba hakkas mõte liikuma 112 peale. Lõpuks pani veel päris tumeda punasega üle risti. 
Järgmise foori taha jäi seisma ja siis ka bussi taha toppama. Jõudsin järgi.
Vasakus käes burger, sama käega "roolis" ja paremas oli aktiivne nutikas mida näppis.
Törts signaali ja nutikas läks käest pedaal leiti üles ja süstiti teise ritta ja minema.
Edumeelne käitumine ja jah.
Vasta

See läheb poole kohaga nalja rubriiki.

https://www.postimees.ee/7680642/video-n...nike-vastu
Vasta

Nulli-miinus ühe lähedane temperatuur, tasapisi sadava lume all pesitsevad salakavalad jäised triibud, mitte just esimeses nooruses olevad lamellrehvid ja kõige tipuks talvise sõidukogemuse  täielik puudumine viisid ühe auto ja perekonna läinud öösel siis säärasesse seisu:

https://youtu.be/Qhh4FvmmB7s

Päeval, kui sedasama lõiku vastupidises suunas läbisin, olid sõidujäljed täiesti puhtad, kohati märjad. Mustade ribade vahel troonisid jäised ribad, mis tüdrukule öösel lume poolt  kaetuna arvatavasti saatuslikuks saidki. Mina oma kahetonnise ja üsnagi värskete naastrehvidega varustatud mulliga ei tundnud, et niiväga libe oleks olnud. Kannatas 90km/h kimada küll, aga nagu näha, ei sobinud tingimused kuidagi pisikesele FabiaŠkoda juhile.
Suht värskelt soetatud autost jäi nüüd pere ilma, kuid õnneks saavad nad oma elu tervena jätkata.
Vasta

[quote pid='548332' dateline='1677320001']
Suht värskelt soetatud autost jäi nüüd pere ilma, kuid õnneks saavad nad oma elu tervena jätkata.
[/quote]

Kusjuures see Foobia on üks õnnetuse komponentidest. Ma ei tea, kas küsimus on sillageomeetrias või kaalus, aga konarlikul libedal on kaks korda erinevad samal põhjal masinad näpust läinud olukorras, kus endamus masinaid poleks kõssanudki.

Roomster läks lappesse kui Viljandi maanteel tuli surmakutsar kolmandas reas vastu ja tõmbasin 70 km/h parempoolsed rattad teepeenrale ja hetk hiljem oli seal lohk. Õnneks olid siis vastutulijad möödas ja jagus ruumi üks külg ja teine külg ees rooli lapates auto teel hoida.

Laugpära-foobia viskas minema parklakiirusel diagonaalis lume all lamavasse sõit. Ruumi oli lahedalt, istusin piduril ja reisisin kaasa.

Ja kolmas korduv rõõm eri masinatel oli usinasti ragistav ja pedaalitoksiv ABS, millel pidamasaamine oli prioriteetides väga taga.
Igatahes on üks mudel/platvorm mida ei osta, ega soovita osta. Kuigi Roomster on hoolimata oma värdjalikust disainist väga praktiline.
Vasta

Jummala normaalne tee. Aga see Skooda punn, see jah natuke õnnetu sõiduriist. Ju sõitis liiga aeglaselt, rehvid ei olnud piisavalt soojad.
Vasta

Sõites üle aasta igapäevaselt kõnealuses videos nähtava Foobia venna-õega, siis meile punnil on imekombel peal muu lisavarustuse puudumisest sõltumatult stabiilsuskontroll! Kuna  heas mõttes "vanaks ja rahulikuks" jäänud, siis kässeriga kannakaid enam tihti ei tee ja eelmine talv polnud lund ju ka. See talv siis avastasin, et pole pelk veojõukas vaid täielik stabiilsuskontroll, kui just kõnealust pööret püüdsin teha. Aga muidu väriseb ja vilgutab pidevalt sest neil poolmootoritega autodel on üks suur häda - nina ei kaalu mitte midagi! See 3-pütane jõuetus käib ka heade rehvide pidamisest üle ja tuli vilgub pidevalt isegi vihmase ilmaga linnas. Kui nüüd on veel lumevaalud, siis need viskavad 175-laia rehviga kaalutu putuka maast lahti! Ja edasi võibki olla kelgusõit.
Ma olen aus: olime õnnelikud, et Talveralli nädalavahetuse saime Fabiata aetud! Seda 780-kildist ringi nendes oludes poleks üldse tahtnud putukaga teha... Saxo 155 lai rehv, 4-silindrit malmist "bigblock", analoogrool ja tavapidurid jaburudiste asemel jms ning Sitikas oli viis korda parem talveauto! Vedas-pidas-keeras-pidurdas. Foobia ongi kergelt foobik - kunagi ei tea ega saa aru, mis rooli ja teepinna vahel tegelikult toimub. Ses osas oli paar kiiret ringi Zaziku Mossega Missos jälle ahvimõnu - saa saad aru, MIS toimub! Igapäevaselt ja linnas iga kell moodne (turvakereline) autoke, ekstreemsemates oludes ja kiireks sõiduks aga analoogjuhtimist paluks.
Vasta

Meie peres ajasime 5 aastaga Fabiaga maha kolme peale kopikas alla 100 000. Ainus viga mis tal on on kerge kaal. Sellega peab talvel arvestama. Ja kui nüüd lugeda siin seda kirumist Fabia suunal siis jääb küll pisut kummaline mulje nagu umbes EKRE kirumisega, et nii on ju popp.
Fabial on ju üks täiuslikemaid veo- ja muu jõu kontrolli pakette peal.
Stabiilsuskontroll, elektrooniline esisilla  blokeeerija, rooli asendi järgi sõidusuuna hoidmine pluss veel igast mudru. Temaga mingeid kannakaid ja kässariga ringe ei tee. Arvestab paugupealt oma ajuga rooli asendi järgi suuna välja ja läheb. Ainus viga selle juures on see, et ta ei näe. Mõningate funktsioonide juures loodab auto juhi taiplikusele. Kui nüüd juht teeb valearvestuse siis jah.
Ma oleks paar päeva peale ostmist maja nurga maha sõitnud. Audiga harjunud libedaga , et kaldus õue peal rool risti, korra gaasi ja auto tõmbab ennast naksti värava suunas ja paned ajama. 
Fabia tegi kohe korrektuurid oma ajuga. Anna gaasi palju tahad tema lubab läbilibisemise ainult 10 prossa ja võtab teeb korrektselt selle kaare mis rooliga ette antud. Ja seda funktsiooni välja ei lülita.
Talvel temaga sõita oli selles mõttes huvitav, et ta nägi kurja vaeva auto teelhoidmisega oma kerguse tõttu aga kusjuures tegi ta seda alati hindele 5.
Ühe korra sain isegi lambi põlema mis väitis, et esipidurite temperatuur on kõrga kuna blokeerija üritas hoida mõlemat ratast korralikult vedamas.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Vaatan mina neid jälgi videos ja mõtlen: kui pohhuist peab olema, et säärasel viisil sirgel teel auto käest lasta. Et seekord juhtus olema Fabia, oli vaid juhuse küsimus. Autos ma siin küll süüd ei näe. Need "targad" veel eriti lähevad lumisel teel lolliks ja kui juhikohale on sattunud tühi koht, siis ka piirdesse/vastrutulijasse/teeääres jalutajasse. Sest valmistajate kokkuhoidu tavaoludes siluv tarkus ei suuda keerulisi olusid üldse lugeda...

Nagu näha, ei suuda ka massihävitusrelva ohjamise õiguse lunastanud juhikohale sattunu...
Vasta

(27-02-2023, 16:40 PM)Daff Kirjutas:  Fabial on ju üks täiuslikemaid veo- ja muu jõu kontrolli pakette peal.
Stabiilsuskontroll, elektrooniline esisilla  blokeeerija, rooli asendi järgi sõidusuuna hoidmine pluss veel igast mudru. Temaga mingeid kannakaid ja kässariga ringe ei tee. Arvestab paugupealt oma ajuga rooli asendi järgi suuna välja ja läheb. Ainus viga selle juures on see, et ta ei näe. Mõningate funktsioonide juures loodab auto juhi taiplikusele. Kui nüüd juht teeb valearvestuse siis jah.
See tarkur on üllatavalt hea aga kaalu see ei lisa, külgpinda ei vähenda ja autot kuidagi rahulikumaks teepeal ei tee. Samas on ta suurepärane talveteede auto oma kliirentsi poolelt. Ehk tegu on puhta linna-autoga, mis suudab küll stabiilselt sõita kiirusega 100+ km/h aga ta ei ole selleks mõeldud! Suurepärane tabureti isteasend, imeline väljavaade igas suunas, minu suurune mahub koos paksude talveriietega mugavalt sisse-välja käima jne! Samade riietega tuli Discosse pugeda, Mossest rääkimata, siis Fabiasse istud lihtsalt sisse. Ta tõesti meeldib meile.

Aga niipea, kui maantee olud muutuvad tavalisest kesk-euroopa vihmasest sügisest natukenegi hullemaks, läheb asi kiiresti väga viletsaks. Kuna meil viib nüüd ka tee tihtipeale 120 km/h lõigule, siis see on karjuvalt liig foobiale isegi ilmeilusal suvel! Ta annab sellest teada 3500+rpm seakisaga Big Grin Foobia on suurepärane auto ja selle veermik ning elektroonika head, kui sa mitte kunagi üle 90 km/h ei sõida, pigem selline kuni 70-80. Mul Proua, kelle auto see ju on, ei viisti ka Tartukal kiiremini sõita sest sa ju ei jää kellegile ette. Mina, kes ma 123km/h  gps-tegelikku sõidan Paidesse minnes, on asi pigem hirmus Wink Sõidad nagu pehmepõhjalise kummariga liiga võimsa rumpel-peravurriga tormis Wink Saxo, mis kestis meil 14 aastat ja 250+tkm, oli ikka väga palju stabiilsem sellistel kiirustel! Saxoga ma sõitsin korduvalt "punn põhjas" ja kell oli teispool 160 märki, foobiaga korra proovisin ja 140 juures sai minu julgus otsa. Ta oli sama halb kui tavaline tegemata Mosse sellisel kiirusel. Ja ma olen elus ikka väga paljude autodega sõinud vägagi suurtel kiirustel aga ka proovinud neid stopperi vastu. Ehk etteheide selle alusvankri pihta on pigem õigustatud AGA enamus probleeme on mitte-otstarbekohasest kasutamisest! Fabia ilma RS-tähiseta ei ole GrandTouring ega kiire kurvisõidu pill Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne