31-05-2023, 15:41 PM
(31-05-2023, 14:38 PM)ivo86 Kirjutas: Kuskohas need 40t rekkad iga hetk vöötradade juures seisavad?Räägime mitte ainult vöötradadest vaid sõidueesõigusest - 40 t veokas vs 2 t sõidukas, millised on erinevused kütusekulus ja heidetes pärast pidurdamist? Või siis 2t sõidukas vs kergliikur, jalakäijast rääkimata.
Ma elan Tartus, mis pole just suur linn ja siin väga palju neid rekkasid ei sõida.
Aga jalakäijaid on küll iga nurga peal. Üritavad üle tee minna.
Kui nüüd vöötradadel anda autodele eesõigus, kaovad need jalakäijad ära ka autode rooli, et üldse üle tee saada ja on ikka 100x rohkem heitmeid. Või mis?
Mis Te joote seal kaugel metsas, et nii head mõtted tulevad?
Ma ise ka poole kohaga tartlane ja sealne liiklus on jalakäija jaoks sedavõrd hõre, et ei vääri mainimist. Üle tee saab igal juhul ja igal pool, pole üldse vaja õigust taga ajada. Ei koli need jalakäijad selle pärast autorooli. Hoopis kesklinn jääb järjest hõredamaks, kuna kusagil tasuta parkida ei saa ja poes pole seega võimalik käia kuna käe otsas ikka midagi ära ei too, st seal pole ka mõtet poodi pidada.
Kunagi kui õppisin 5 a Moskvas tulin tihti rongilt maha Tartus ja no imesta neid kohalikke autojuhte, astun tänava esimesele reale ja teises reas paneb auto pidurid plokki - mida krdit, ta oleks rahulikult oma rida pidi saanud mööda sõita ja siis oleks mina jõudnud teise reani ning rahulikult selle ületanud. Aga ei, vaja on tekitada paanikat, suurlinnas ei saakski niiviisi jala liigelda, ikka lastakse autol varvaste eest mööda sõita ja astutakse rahulikult edasi.
P.S. Kaugel metsade vahel juuakse eetrit