Postitused: 633
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
17
Ega seal väga palju kujutlusvõimet pole vaja, vali suvaline Eesti 120 ala koht, kus on mahasõit ja pealesõit ja siis kujuta situatsiooni ette, kus mahasõidult tuleb sinu suunas auto. On see väga oluline nüüd, millisel ristmikul täpsemalt see juhtus või olukord ise?
Postitused: 1,287
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Ok, jõudis kohale. Täitsa põnev situatsioon võis olla.
Postitused: 1,268
Teemad: 25
Liitus: May 2006
Maine:
37
Eelnevaga seoses tuli pähe, et võib-olla oleks paslik hoiatada (ning paluda ka oma kaasasid hoiatada), et on juhuseid, kus sõidetaksegi 2+2 maanteel vastassuunas ning seda täiesti seaduslikult ning teadlikult. Nimelt teemaks on eriveod. Kui on vaja midagi suurt ja rasket tassida, mis ei mahu sildade alt või pealt läbi, siis liigutakse nendega mõnikord just nimetatud viisil. Kuna selliseid asju harrastatakse üldjuhul keset ööd, siis pruugi olla väga lihtne aru saada, kummal pool piiret need kollaselt vilkuvad jõulupuud asetsevad. Suurt kolakat on üldjuhul lihtsam märgata, aga sellest mitusada meetrit eespool tulevat saateautot pisut keerulisem, olgu kuitahes palju neid vilkuvaid tulukesi küljes. Nii et kui näete öösel hunnikut kollaseid vilkureid, siis tehke kinnivajuma hakkav silm pisut rohkem avali, võtke kiirust väiksemaks ning hoidke paremale. Nii on pisut suurem tõenäosus, et kõik ühes tükis hommikuks koju jõuavad.
Postitused: 65
Teemad: 4
Liitus: Sep 2003
Maine:
4
Olles kunagi töötanud teemärgistajana ning sellega seoses üksjagu pidanud (ka tipptundidel) keset maanteed toimetama nii sõidukiga (+ teemärgistusmasinaga) kui ka jalgadel mõõtusid kontrollimas ja üle märkimas või materjali saateautolt laadimas, siis on olnud põhjust endale teadvustada sellega seonduvaid ohtusid.
Ühest küljest pani siis ja paneb endiselt imestama enamus juhtide täielik hoolimatus - kollaste vilkuritega sõiduk, sõna otseses mõttes keset maanteed, ei tähenda mitte midagi. Pannakse teepervelt mööda ka metsaveokitega kiirust vähendamata.
Teisest küljest märkan tänu professionaalsele kretinismile ka massilist kollaste vilkurite kuritarvitamist - mõne jaoks on need justkui päevasõidutuled. Selline käitumine selgelt diskrediteerib selle ohutusmeetme tõhusust, sest kõik on harjunud, et mingid kollased vilkurid on kusagil aga mingit reaalset ohtu ei eksisteeri.
Connecting technologies
Postitused: 6,898
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
(03-08-2023, 22:09 PM)ddig Kirjutas: kollaste vilkurite kuritarvitamist - mõne jaoks on need justkui päevasõidutuled.
Parim näide: Katkise auto vedu. Platel oleval autol ohutuled, vedukil ohutuled, lisaks vilkurid niipalju kui võimalik. Milles oht seisneb, millest teavitatakse? Täiesti tavaline koorem. Proovi sellisest pimedas mööda saada! Lootusetu üritus kui oled endale lubanud, et tuledest ette ei sõida...
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(03-08-2023, 10:20 AM)deus Kirjutas: Ega seal väga palju kujutlusvõimet pole vaja, vali suvaline Eesti 120 ala koht, kus on mahasõit ja pealesõit ja siis kujuta situatsiooni ette, kus mahasõidult tuleb sinu suunas auto. On see väga oluline nüüd, millisel ristmikul täpsemalt see juhtus või olukord ise?
On ikka oluline, mahasõite on erinevaid ning saab arutleda miks ja kuidas selline olukord tekkis. Mõnel juhul piisab kui algaja teeb vasakpöörde liiga vara vmt. Teisel juhul jääbki arusaamatuks kuidas sinna üldse saadi.
Ntks kruiisis Tln-Narva maanteel pensionär ziguljonokiga Tallinna poole mineval sõidurajal Narva suunas. Kõik olid ilusti paremas sõidureas ja mingit sigaalitamist polnud, vbolla seepärast et oli juba taamal näha politsei tulede vilkumist. Aga esialgu politseigi sõitjat eksitama ei pääsenud kuna nemad olid õigel sõidurajal ehk seega "valel pool aeda"
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 2,962
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
Täna siis maanteega paralleelselt kulgeva kogujateel selline juhus.
Jõudsin autoga järgi jalgratturitele, 2 tk. kõrvuti sõiduteel üks tee servas teine keset teed ehk telgjoone ääres. Noh kiiret pole, ees tuli kohe ka ringristmik ja siis vaatan....
Vasakult lähenes takso ja siis hakkas juhtuma.
Takso oli juba ringil ja rattur kes enne oli keset teed lihtsalt julmalt sõitis taksole ette. Taksojuht kes tavaliselt ise on liikluses see julm nagla ei saanud aru mis toimub ja peatus seismiseni sest muidu oleks sisse ka sõitnud.
Rattur oli noor naisterahvas. Meesterahvas teise ratta peal visuaalsete märkide järgi ei reageerinud ka juhtunule. Mõlemad sõitsid lõpuks ringile ja sealt edasi. Takso hiljem järgnes neile.
Samas kõrval on ka kergliikustee kus puudus üldse ristumine ringtee harudega ja seal pole ka jalutajaid oleks olnud vaba ja turvaline tee. AGA ei sõiduteel vaja oma eludega nii mängida.
Teatud mööndustega võib seegi mure manöövrite alla käia:
kas teie olete märganud, et viimasel ajal on lamavad politseinikud järjest kurjemaks läinud? Et kui mõne aasta eest kannatas hariliku sõiduautoga niisugustest üle sõita selles kohas lubatud suurima kiirusega, siis uuemad saadavad selle katse eest juhi hambaarsti juurde ja auto veermikuparandusse?
Üks vanemaid näiteid on Tartu lähedal Lennujaama teel lamav kolmik. Nende piirkonnas on kiirus piiratud 50 kilomeetriga tunnis, aga mõistlikult saab neist üle kolmekümnega...
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(05-08-2023, 18:21 PM)alfredo Kirjutas: On üks hirmus maa, kus ringile sisenejal on eesõigus. Ja ma tõesti ei mõista, kuidas nii saab. Ehk olid velonauidid sealt pärit?
Paremakäe reegli järgi, Eestis lihtsalt on "Ringtee" märgid 99% juhtudest koos "Anna teed" märgiga. Kui ringteele tulijal anna teed märki poleks, siis peakski ringil olija teed andma.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 2,709
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Narvas oli selline ring, kus ringil sõitjal oli ees STOP märk ja ringile tulijal peatee.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Mossepoweri jutule jätkuks. Hollandis näiteks on väga huvitavalt lahendatud jalgratturi ja autojuhi vaheline suhe. Seal lähenedes ringile või ristmikule ei saa kunagi kindel olla, et kellel on eesõigus enne kui oled märke vaadanud. Raudset reeglit pole mis lähtuks parema või vasaku käe reeglist.
Mõnel ringil peab autojuht teed andma mõnel on jälle autojuhil eesõigus. Sama on ristmikel ristumisel jalgrattateega. Kord annab jalgrattur teed kord annb autojuht teed.
Linnades autoga sõites ei saa kunagi tähelepanul kustuda lasta. Iga ristmiku ja ringi ees pead vaatama märke. Ja rattureid on seal ikka väga-väga palju.
Toome näite ühest meie mõistes "segasest ringist". Sa lähed ringile ja sul on kaks "Anna teed" märki. Esmalt jalgrattatee ees ja siis pool autopikkust edasi ringi enda ees. Hakkad maha sõitma ja enne ringilt mahasõitu on samuti "Anna teed" märk sest ringteed ümbritseb teine ring mis kuulub ratturitele. Hea on kui ringil on ühtepidi liiklus ratturitele aga on ka olemas lõike kus üks osa ringist on ratturitele kahesuunaline. Pea peab käima nagu öökullil 361 kraadi.
Kui ainult Kapa-Kohila kogemusega ja jäärapäisete seisukohavõttudega sealmaal liikluskeerisesse tuisata nagu kohati siin foorumiski lugeda on siis ma ei kujuta ette millega see päev lõppeb.
Või siis toome näite inglismaalt kus on tavaline nelja teega ristmik aga keset rringi on joonistatud ca meetrise läbimõõduga valge ring. See on nüüd hoopis ringristmik ja siin kehtivad ringristmiku reeglid. Hea, et inglane rattaga vähe sõidab. Muidu nende "Left hande drive"- eritega saaks seal s...ks "nalja".
Aquila captas non muscas.
Postitused: 2,962
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
Eilne kuumus mõjus mõnele pahasti.
Esimene oli hommikul Tallinnas Kaeravälja Laki Tammsaare ristmikul kus noorem mees oma autoga tuli Kaeraväljast ja tahtis minna Tammsaarele aga pööras Lakis valesse suunda. Vastu tulev auto ei seganud aga kui Tammsaare lähenes ja sealt kuidagi pärisuunda ei saanud oli kiire stopp. Tuleb tunnistada et ega see ristmik just kõige lihtsam ja õnnestunum pole.
Teine oli õhtul linna lähedal kus kõrvalteelt üks vana roostes transit pööras peateele. Juba enne pööret oli vastassuunas. Pöörde tegi vastas suunast vastassuunda ja sõitis ka u. kilomeetri vastassuunas seni kuni auto vastu tuli. Tervitusi siis proeestipuhastus tiimile kelle reklaamid selle kaubiku peal olid.
Postitused: 102
Teemad: 0
Liitus: Jan 2019
Maine:
5
Karjavälja, Kaeravälja on Roccas.
Postitused: 2,962
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
Ja jah selline näpukas sai tehtud või tegi seda tekstikorrektor ei teagi. Aga nüüd siis on ka täpsustusega pilt selgem.