06-08-2023, 14:10 PM
Mossepoweri jutule jätkuks. Hollandis näiteks on väga huvitavalt lahendatud jalgratturi ja autojuhi vaheline suhe. Seal lähenedes ringile või ristmikule ei saa kunagi kindel olla, et kellel on eesõigus enne kui oled märke vaadanud. Raudset reeglit pole mis lähtuks parema või vasaku käe reeglist.
Mõnel ringil peab autojuht teed andma mõnel on jälle autojuhil eesõigus. Sama on ristmikel ristumisel jalgrattateega. Kord annab jalgrattur teed kord annb autojuht teed.
Linnades autoga sõites ei saa kunagi tähelepanul kustuda lasta. Iga ristmiku ja ringi ees pead vaatama märke. Ja rattureid on seal ikka väga-väga palju.
Toome näite ühest meie mõistes "segasest ringist". Sa lähed ringile ja sul on kaks "Anna teed" märki. Esmalt jalgrattatee ees ja siis pool autopikkust edasi ringi enda ees. Hakkad maha sõitma ja enne ringilt mahasõitu on samuti "Anna teed" märk sest ringteed ümbritseb teine ring mis kuulub ratturitele. Hea on kui ringil on ühtepidi liiklus ratturitele aga on ka olemas lõike kus üks osa ringist on ratturitele kahesuunaline. Pea peab käima nagu öökullil 361 kraadi.
Kui ainult Kapa-Kohila kogemusega ja jäärapäisete seisukohavõttudega sealmaal liikluskeerisesse tuisata nagu kohati siin foorumiski lugeda on siis ma ei kujuta ette millega see päev lõppeb.
Või siis toome näite inglismaalt kus on tavaline nelja teega ristmik aga keset rringi on joonistatud ca meetrise läbimõõduga valge ring. See on nüüd hoopis ringristmik ja siin kehtivad ringristmiku reeglid. Hea, et inglane rattaga vähe sõidab. Muidu nende "Left hande drive"- eritega saaks seal s...ks "nalja".
Mõnel ringil peab autojuht teed andma mõnel on jälle autojuhil eesõigus. Sama on ristmikel ristumisel jalgrattateega. Kord annab jalgrattur teed kord annb autojuht teed.
Linnades autoga sõites ei saa kunagi tähelepanul kustuda lasta. Iga ristmiku ja ringi ees pead vaatama märke. Ja rattureid on seal ikka väga-väga palju.
Toome näite ühest meie mõistes "segasest ringist". Sa lähed ringile ja sul on kaks "Anna teed" märki. Esmalt jalgrattatee ees ja siis pool autopikkust edasi ringi enda ees. Hakkad maha sõitma ja enne ringilt mahasõitu on samuti "Anna teed" märk sest ringteed ümbritseb teine ring mis kuulub ratturitele. Hea on kui ringil on ühtepidi liiklus ratturitele aga on ka olemas lõike kus üks osa ringist on ratturitele kahesuunaline. Pea peab käima nagu öökullil 361 kraadi.
Kui ainult Kapa-Kohila kogemusega ja jäärapäisete seisukohavõttudega sealmaal liikluskeerisesse tuisata nagu kohati siin foorumiski lugeda on siis ma ei kujuta ette millega see päev lõppeb.
Või siis toome näite inglismaalt kus on tavaline nelja teega ristmik aga keset rringi on joonistatud ca meetrise läbimõõduga valge ring. See on nüüd hoopis ringristmik ja siin kehtivad ringristmiku reeglid. Hea, et inglane rattaga vähe sõidab. Muidu nende "Left hande drive"- eritega saaks seal s...ks "nalja".
Aquila captas non muscas.