Mõistusevastased manöövrid liikluses

Tuled? Uumatel ei põle tagumised tuled valgel ajal niikuinii ja paljudel ei pöle nad ka mingil põhjusel pimedas. See ei ole küll tagant sissesõitmiseks mingi vabandus.
Vasta

Liiklusõnnetus on juhuslike sündmuste jada, kus on harva vaid üks konkreetne põhjus. Tavaliselt ikka mitu ebasoodsat asjaolu, mis teineteist võimendavad. Süüdlsast otsides enamus soodustavaid tegureid jäetakse lihtsalt kõrvale ning lahendatakse läbi vahetu põhjusliku seose ehk selle sündmuse, millest alates enam tagajärg ei olnud kindlasti välditav. 

1. Kas Mazda oli üldse liikluseks kõlbulik?
2. Mazda koorem ei olnud kinnitatud?
3. Mazda kastist kukkust teele käru. Kas ikka selle auto kastist, aga mitte olukord, kus ta nägi teel käru ja tahtis ohu liiklusest kõrvaldada?
4. Mazda peatas/parkis keelatud kohas
5. Toyota tegi möödasõitu paremalt poolt? Paremalt möödasõit on keelatud, kuid lihtsalt ettejõudmine mitte. 
6. Mazda ei tähistanud keelatud/ohtlikus kohas seisvat sõidukit
7. Toyota juhi tähelepanu oli mujal - näiteks VW manöövri tõttu või tegi midagi liiklusvälist juhtimise ajal
8. Toyota juht ei osanud ette näha, et Mazda sõitmise asemel seisab
9. Toyota juht ei valinud ohutut kiirust, et peatada auto teel oleva etteaimatava takistuse ees. Kahjuks tuleb selliseid olukordi ette, kus autol tekib rike ja ta jääb seisma ka keelatud kohas - juht ei jõua või ei saa rikke tõttu ohutulesid sisse lülitada ja ohukolmnurka ei ole jõudnud veel välja panna. Ükski juht ei saa eeldada, et talle peab tee kuni sihtkohani olema vaba ja takistusteta.

Võib-olla on veel midagi, mida me oma piiratud infoväljas ei tea. 

Salvestistega on nii, et nagu mistahes muu tõendki, ei ole sellel ette kindlaksmääratud jõudu. Kuupäev on kahtlemata oluline, kuid mitte määrav asjaolu. Kui on võimalik siiski usaldusväärselt kindlaks teha, et tegemist on konkreetse sündmusega, siis ei vähenda kuupäeva viga selle tõendamisväärtust. Küll aga sunnib menetlejat tegema lisatoiminguid, et see vastuolu kõrvaldada. Tavaliselt piisab salvestise teinud isiku ütlustest selle vastuolu kõrvaldamiseks. 

Õpetlik lugu sellest, kuidas ilmselt ükski neist osalenud juhtidest ise ei leia, et ta oleks midagi ohtlikku teinud. Võib-olla tagantjärgi saavad aru, et mõlemal oli oma oluline roll. Olgu siis lõpuks juriidilise vastutuse jaotusega, kuidas on.
Vasta

tulede kasutusest siis nn. päevasõidu tuled kui need on automaatsed ja automaatses asendis nupuga ongi OK
aga paljud kasutavad neid manuaalselt ja unustavad nupu päevasõidu tulede asendisse ka pimedal ajal.
siin selles juhtumis polnud see teemaks.

tagant tuleva auto enda ränk lohakus ja ettevaatamatus. 
näha oli ju, et tee pael midagi toimub, - asjad teel, pidurdamine, põikamine jms. 
ja sa kordagi ise ei pidurda ???
Vasta

(27-11-2023, 12:43 PM)MeelisV Kirjutas:  tulede kasutusest siis nn. päevasõidu tuled kui need on automaatsed ja automaatses asendis nupuga ongi OK
aga paljud kasutavad neid manuaalselt ja unustavad nupu päevasõidu tulede asendisse ka pimedal ajal.
siin selles juhtumis polnud see teemaks.

tagant tuleva auto enda ränk lohakus ja ettevaatamatus. 
näha oli ju, et tee pael midagi toimub, - asjad teel, pidurdamine, põikamine jms. 
ja sa kordagi ise ei pidurda ???

Toyota juht ei pruukinud arugi saada, et pidurdamiseks on põhjust. Tema nägi äkilise reastumismanöövri teinud Volkswagenit ja kogu tähelepanu koondus ilmselt sellele. Tõenäoliselt ei näinud ta ei aiakäru ega ka tuledeta seisvat Mazdat. Tema jaoks oli kuni kokkupõrkeni kogu situatsiooni sisu ainult äkilise manöövri sooritanud Volkswagen.
Ma ei ütle, et Toyota juht kõike õigesti tegi, aga usun küll, et Mazda ohutuled võinuks selle õnnetuse suure tõenäosusega ära hoida. Vilkuvad tuled tõmmanuks osa tähelepanust ilmselt Volkswagenilt endale ja ruumi seisvast Mazdast ümberpõikamiseks oli palju.
Vasta

Mu vanad ja haiged silmad näevad selle kinopildi peal küll Mazdal taga tulesid põlemas või vilkumas?, vot seda pole aru saada. Tõenäoliselt on need pidurituled kuna pärast pauku on kõik Mazdal pime, st et juhi jalg pole enam pedaalil. 
Vanemate autode tuled on ikka viletsad, olen seda ennegi täheldanud, nt mõnel on need nn park-, gabariidi- või seisutuledeks nimetatud tagant lähenedes peaaegu märkamatud, alles päris sumpat nuusutades näed autot ja tulesid. Ei tea kas on reflektorklaas nii tuhm või on valed/väiksemate wattidega pirnid sisse pandud?
Vasta

Vahet pole, kas põlesid või ei põlenud.
Kui teel olevat takistust ei märka ja aju suudab keskenduda vaid ühele objektile korraga siis sellisel inimesel pole liikluses kohta.

Peale aiakärust möödumist kuni Mazdaga kokkupõrkeni kulus umbes 1-2 sekundit.

Nähtavus oli normaalne, polnud pime ega päike ei pimestanud.

Jäi tahavaatepeeglist aiakäru vahtima?

Õnneks oli see auto, mitte titekäru või jalgrattur.

Mazdasid ja aiakärusid on lihtsam asendada kui oma lähedasi inimesi.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Nõnda , ekspert on otsuse teinud , kas kuidagi kergelt / lõdva randmega ei kõrvalda juhtimisõigust omavat isikut liiklusest ?
Vasta

(27-11-2023, 12:38 PM)indreksirk Kirjutas:  ...5. Toyota tegi möödasõitu paremalt poolt? Paremalt möödasõit on keelatud, kuid lihtsalt ettejõudmine mitte... 
Ei puutu küll teemasse...
Eelmisel talvel, aga selle aasta numbri sees sadas öösel maha korralik kiht märga lund.
Selleks ajaks kui tõrjujad ratastele said, kattis esimest rada juba paks kinnisõidetud jää kiht.
See ei allunud tõrjele ja peaaegu kogu liiklus toimus teisel rajal. Mina olin sunnitud Tallinn-st Paide-sse jõudmiseks tegema vähemalt 30 möödasõitu esimese raja kaudu, ehk paremalt. Rikkusin reegleid, küllap ka need, kes teisel rajal kulgesid JA TEED EI ANDNUD. 
Loeks meeleldi, kuidas sellistel juhtudel seadusekuulekaks jääda?! Tänan
Vasta

Kas sel vanal Mazdal üldse ohutuled on?
Umbes samast ajajärgust pärit Nissan/Datsun pikap sellist lülitit salongis ei omanud. Kui see muidugi eelneva elu keerdkäikudega seoses kaduma ei olnud saanud...

Ega videol Mazdal tagurdustuled ei paista? Minu arvutis justkui valgena paistavad....
Vasta

(27-11-2023, 19:03 PM)envi Kirjutas:  
(27-11-2023, 12:38 PM)indreksirk Kirjutas:  ...5. Toyota tegi möödasõitu paremalt poolt? Paremalt möödasõit on keelatud, kuid lihtsalt ettejõudmine mitte... 
...
Eelmisel talvel, aga selle aasta numbri sees sadas öösel maha korralik kiht märga lund.
Selleks ajaks kui tõrjujad ratastele said, kattis esimest rada juba paks kinnisõidetud jää kiht.
See ei allunud tõrjele ja peaaegu kogu liiklus toimus teisel rajal. Mina olin sunnitud Tallinn-st Paide-sse jõudmiseks tegema vähemalt 30 möödasõitu esimese raja kaudu, ehk paremalt. Rikkusin reegleid, küllap ka need, kes teisel rajal kulgesid JA TEED EI ANDNUD. 
Loeks meeleldi, kuidas sellistel juhtudel seadusekuulekaks jääda?!...

Sõidad kogu tee I reas, igast enesekesksest oinast möödumisel (vabandust, ettejõudmisel) annad paremsuunaga märku, et see võiks LS austada ja kiirematel eest kobida. Äkki mõni saab aru ka.

Kui hakata II reas ette jäävat sõitjat tagant ahistama tulede ja signaaliga, siis võib õnnetuses kaassüüdlaseks jääda, kui kobakäpp paremale tõmmates kontrolli kaotab.
Vasta

(27-11-2023, 21:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Kas sel vanal Mazdal üldse ohutuled on?
Umbes samast ajajärgust pärit Nissan/Datsun pikap sellist lülitit salongis ei omanud. Kui see muidugi eelneva elu keerdkäikudega seoses kaduma ei olnud saanud...

Ega videol Mazdal tagurdustuled ei paista? Minu arvutis justkui valgena paistavad....

Ohutulede lüliti on üsna jaburalt varjatud kohas rooli taga asuv klahv, roolisamba plastikuga ühte värvi pealegi.
Vasta

(27-11-2023, 21:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Ega videol Mazdal tagurdustuled ei paista? Minu arvutis justkui valgena paistavad....
Ma pole ühelgi kastikal kohanud KAHTE tagurdustuld, ikka üks paremal pool. Valged tunduvad jah aga vanal autol on enamasti need tuleklaasid pleekinud oranžist üsna helekollaseks ja nii võib tuli paista küll valgena ... aga see vaid targutus.
Vasta

(27-11-2023, 23:12 PM)honkomees Kirjutas:  
(27-11-2023, 21:17 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ...
Ega videol Mazdal tagurdustuled ei paista? Minu arvutis justkui valgena paistavad....
Ma pole ühelgi kastikal kohanud KAHTE tagurdustuld, ikka üks paremal pool. Valged tunduvad jah aga vanal autol on enamasti need tuleklaasid pleekinud oranžist üsna helekollaseks ja nii võib tuli paista küll valgena ... aga see vaid targutus.

Siin nagu oleks...


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Vaevalt et selle kastika tehniline seisukord selle õnnetuse põhjustas aga peale avariid on näha meie tehnoülevaatuse tase, raha eest saab kõike. Aga sellise auto omanik on lihtsalt  pohhuist ,kellel on savi kuidas koorem kinni jne ja sinna see koer on maetud. Toyota tädi lihtsalt vaatas, et mida nad siin keskpäeval , keset teed pidurdavad ja otsustas näidata kes on siin õige Verstappen aga mingi risu jäi lendamise trajektoorile lihtsalt ette.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne