Mõistusevastased manöövrid liikluses

(17-12-2023, 18:29 PM)Daff Kirjutas:  Jõhker majand teil. Meil ei andnud terve rajooni peale selliseid tulemusi välja.

Ma pakuks et ikka suht paremate kirjas, oli ikka kordades hullemaid olemas. Big Grin
Vasta

https://www.delfi.ee/artikkel/120262020/...otsa-soita

Kohe alguses on video õnnetuse juhtumisest. Ma oma tagasihoidliku sõidukogemuse pealt ütlen, et kiirus on ca kaks korda suurem kui olla tohiks. Mis ülejäänud seltskond arvab?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(13-01-2024, 21:38 PM)Marko Kirjutas:  https://www.delfi.ee/artikkel/120262020/...otsa-soita

Kohe alguses on video õnnetuse juhtumisest. Ma oma tagasihoidliku sõidukogemuse pealt ütlen, et kiirus on ca kaks korda suurem kui olla tohiks. Mis ülejäänud seltskond arvab?
Ei vaidle vastu. Aga arvestades seda, et pardakaameratel on üldiselt rääkides lainurkobjektiivid, siis pikivahe tundub ca kaks korda väiksem olema kui olla tohiks.
Vasta

(13-01-2024, 21:38 PM)Marko Kirjutas:  https://www.delfi.ee/artikkel/120262020/...otsa-soita

Kohe alguses on video õnnetuse juhtumisest. Ma oma tagasihoidliku sõidukogemuse pealt ütlen, et kiirus on ca kaks korda suurem kui olla tohiks. Mis ülejäänud seltskond arvab?

Kiirus... jah, kahtlemata oli liiast. Aga samas, olles täna hommikul samast kohast läbi sõitnud - just seal, IKEA ja Maxima piirkonnas on teeolud oluliselt halvemad kui mujal samal teel. Sellega ongi raske arvestada.

Minule torkas antud videos palju rohkem silma see, et kuigi juht suutis autot suurel määral kontrollida ja ei muutnud seda kelguks (erinevalt eessõitjast), maandus ta lõpuks ikkagi eelnevalt kobarasse sõitnud sõiduautole juhiuksest sisse. Ehk siis tabas kõige nõrgemat ja ohtlikumat kohta. Romurallis oleks selle manöövri eest musta lipu saanud. Minule tundus, et auto kulgemise suund oli suuresti kontrollitud, aga millest selline valik?
Vasta

Mul oli eile õnn ja rõõm sõita Võru-Tartu-Võru marsruuti elu pikima ajakuluga ... Tartu poole sõitsin nn vana teed pidi, kus polnud üldse lund lükatud ehk teel oli sõiduauto põhjani lumi, mul probleeme muidugi polnud aga eesliikujad ... Tagasi Võru poole siis nn uut teed pidi ehk Tallinn-Luhamaa, kus ka 2 ahelavariid olid ... kiirus 30-50, enne esimest avariikohta pikem seismine ja kogu tee peale oli vaid üks möödasõitja Tatra orus, kellele ka vastutulev veokas prosed peale tõmbas. 
Imekombel rohkem idioote ei olnud ...
Vasta

"... ühe avariis osalenud masina pardakaamera video, kust on näha, et sündmuskohal valitsesid ülirasked teeolud."

Mulle pole selles elus veel kohale jõudnud millest siin taaskord räägitakse. Libe tee ei ole ju ometi üliraske teeolu!? Ka nähtavus oli mingil määral olemas ning natukene loogilisema kiiruse ja pikivahega saaks üsna ohutult liigelda.

Connecting technologies
Vasta

(13-01-2024, 23:24 PM)ddig Kirjutas:  Mulle pole selles elus veel kohale jõudnud millest siin taaskord räägitakse.
Mõnele inimesele (ma ise kaasaarvatud) ei jõuagi selline asi kunagi kohale. Ma olen alati öelnud, et seni, kuni inimesed sõidavad autodega, mitte ei JUHI neid, nagu peaks, jäävadki sellised käkid juhtuma.

Liikluses kahjuks osalevad tegelased, kes lihtsalt peavad ka praeguste teeoludega vähemalt 90-ga sõitma, muidu surevad kohe ära. Kõik ülejäänud on nende meelest jobud ja sõita ei oska. Pikivahest pole kunagi kuulnudki. Loodetakse oma kõikmõeldavate abs-ebs-dna-fbi-fsb-juhiabidele ja arvatakse, et MINUL probleeme pole. Egoism on see...
Vasta

Siia lisanduvad inimesed, kelle valglinnastumine ja puudulik ühistransport on autodesse SUNDINUD kuna muud võimalust lihtsalt ei ole olemas. Tulemus on käes, pooled autojuhid ei oska autoga sõita. Olen sellest ennegi kirjutanud, küllap ka siia. 
Hea semu proua parkis oma autot mu linnakorteri hoovis, kuna seal oli ruumi manööverdada. Sealt läks jalgsi asju ajama. Manööverdamisel sentimeetritega arvestama pole vist siiani selgeks saanud....

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(13-01-2024, 21:38 PM)Marko Kirjutas:  ...

Kohe alguses on video õnnetuse juhtumisest. Ma oma tagasihoidliku sõidukogemuse pealt ütlen, et kiirus on ca kaks korda suurem kui olla tohiks. Mis ülejäänud seltskond arvab?

Saabusin sinna ummikusse üsna vahetult peale kuhjumist. Arvestades, et minu reaalne 90+ oli varem sõidumeistritele vähe olnud jäisele teepinnale tuiskava peene lume peal, siis ma üldse ei imesta selle idiootide kogunemise üle. Samas - ei midagi enneolematut ega ootamatut: tavaline  tuisuilm Eesti talves. Kuigi tuleb enesekriitiliselt tunnistada, et 100+ meetrit pikivahe kulus üsna täpselt ära ohutuks peatumiseks...

Õnneks jäin toppama Kiili rambi kohal ja pääsesin troppide tekitatud prundist nobedasti mööda.

Isiklikult eelistan sõiduautos ausalt libedat kuiva teed soolaplögase pasarenni asemel.

Naljakas oli see, et universum korraldas mulle hommikul mitu plaanivälist pisiasja, mille tõttu minutit viis väljasõiduga hilinesin...
Vasta

(14-01-2024, 07:51 AM)v6sa Kirjutas:  ... Isiklikult eelistan sõiduautos ausalt libedat kuiva teed soolaplögase pasarenni asemel. ...
Sama siin, eriti annab tunda väiksemate teede puhul kus kinnisõidetud läikiv lumi (rääkimata "kammiga" karestatud teepinnast) tagab kordades parema juhitavuse kui see soolaplöga, mida ära lükkama kunagi ei jõuta.
Vasta

Teed on libedad küll , ma reedel oma koduküla mäest üles ei saanud tuli ringi sõita ja siis kuigi lubatud maksimaalne kiirus on 70km/h , sellise kiirusega sõitjaid ei märganud , kõik olid kenasti rivis ja kiirus oli 60 km/h , möödasõite ei tehtud , pikivahed olid ka tavapärasest kaks korda suuremad  , niisiis , saab küll .
 Raske on hommikul poole kuue aeg esimesena tuisus sõita kui jälge ees pole , kurat teab kus see maantee täpselt on .
Vasta

Eelkirjutajad on libeda tee ja sellel liiklemise kohta ära maininud mitu head punkti miks just nii on nagu on. 
 
Kui on konkreetselt libe siis saavad kõik sellest aru ja liiklevad kenasti hetkeolukorrale vastavalt.

Jamaks kisub  kui tee on juba sõidetav või "peaaegu" sõidetav  ja siis mingi mimmu X6 või kolhoosi arvamusliider vana Terranoga tuleb maanteele ja igaks juhuks sõidab 50 kuna kalendri järgi on talv.
Viimasel ajal liigun tihti Tallinn-Tartu suunal siis see on ikka hullumaja mis toimub sellel Eesti ühel põhimaanteel.  Tee on täiesti kare ja talve kohta ideaaltingimustes kuid keegi ees otsustab moodustada kolonni. Lihtsalt tiksub 65-75 km/h.  Taha kogunevad puuduva otsustusvõimega autod mille juhid ei saa aru mis toimub ja tiksuvad samas vaimus edasi.  Kolonn muudkui kasvab. Juhid kes mõistavad, et tee on sõidetav hakkavad tegema möödasõite mis lõpuks kujunevad juba kamikadzedikuks ettevõtmiseks.
Näiteks pani kolonn väikseid ühest tibinaatorist mööda Adavere vahel vastassuunda pidi. Pakun, et 70 alas olid kiirused 100 pluss.  Minu üks viimaseaja rekordeid on 50-60 tiksuda Mäekülast peaaegu Tartuni.  Tol haruldasel matkal oli mitu juhust kui oleks olnud laupkokkupõrge. Taga tiksujad arvavad miskipärast, et kogu kolonni põhjustab suur  auto ja augu tekkides tehakse välkmöödasõit aga oh ebaõnne, kolonn on ees ja tagasi reastuda pole kusagile.
Tegelikult peaks tegelema just nende sõiduoskuseta juhtidega.  Ütleb ju ka LE, et põhjendamatult aeglase sõiduga ei tohi liiklust takistada. Kui sul on ikkagi puudulik sõiduoskus siis see ei ole põhjus, et teisi takistada. Load ära ja libedasõidu  koolitusele.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Selle kobarkäki finaaliks oli samal õhtul Iru sild . No kurat mismoodi seal saab üksteisele silla keskel tipptunnil kus kiirused olematud ära äsada nii, et autod ristipõiki keset silda.
Vasta

Endiselt on probleem ka sellised pealkirjad meedias:
https://www.postimees.ee/7937423/libedus...lmikavarii
Abiks oleks, kui klikimeedia hakkaks rõhutama õnnetuste peamiste põhjustena oludele mittesobivaid juhtimisvõtteid ja/või sõiduki tehnoseisundit.
Vasta

Enda reedene väikse adrenaliinitõusu põhjustanud juhtum väärib ka ära märkimist.

Õhtusel Tallinn-Tartu neljarealisel sõidab mul taga tume väikebuss. Kiirus 90+, liiklus hõre, ees pikalt tühi trass. Paljukirutud püsikiirusehoidja peal ehk siis stabiilne kiirus minu poolt. Ja siis otsustab tagasõitja mööduda. Teine rida on vist hirmutav, sest sõiduk hakkab vaheldumisi kiirustama- aeglustama. See ette jõudmine võtab ikka minutit paar kui mitte rohkem. Ja siis kui ta on minust ca 3 meetrit eespool rebitakse ennast läbi kahe sõiduraja vahele jäänud lumevalli järsku mulle ette. Minul hetkega nähtavus null ja tuju huvitav. Lasen siis hoo maha pisut ja üritan pikivahet saavutada aga nagu selgub liigub kodanik aeglasemalt kui mina enne tema möödumist. 

Selline huvitav manööver võib vabalt viia sellistes oludes veel huvitavamate tagajärgedeni...
Võimalik et mingi sarnase juhtumini nagu reedesel päeval uudistes tooni andis.
Vasta

"Jamaks kisub  kui tee on juba sõidetav või "peaaegu" sõidetav  ja siis mingi mimmu X6 või kolhoosi arvamusliider vana Terranoga tuleb maanteele ja igaks juhuks sõidab 50 kuna kalendri järgi on talv."

  Kes või mis nüüd paha on , auto või juht , kes ei riski ning sõdab talle võimetekohase ning tema arvates teeoludele vastava kiirusega ?

 Eks vahest käib "kopsu"pihta küll kui ees keegi pidurdab aga selline see liiklus on , kui ka Tallinn - Tartu maantee neljarealiseks tehtaks ( enne vist ilmuvad masskasutusse lendavad autod ), siis oleks järgmine häda - pole raha teehoiuks ( mida pole juba praegu ) ja reaalselt kiireim lahendus oleks perioodiks , mil on kohustuslik talverehvide kasutamine kiirust piirata näiteks 80 km/h .
Vasta

Siin teemas mõni leht tagasi olin ma kolmepostimehe ja muude foorumi isehakanud "arvamusliidrite" arust debiilik, kuna autos on kiiruse jälgimiseks ainult spidomeeter, pole gps-i ja muud nutiplutit. Et see 2-3 km/h vahet on väga oluline aja kokkuhoid. A nüüd järsku tuleb võlla tõmmata see, kes 90-ga sõitis (paraku uudis küll ei kajasta, kas gpsiga või niisama).

Sellise avaliku hukkamõistu pärast, et 87km/h sõitja on liikluse takistaja, sellised asjad juhtuvadki.
Vasta

(14-01-2024, 12:27 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Enda reedene väikse adrenaliinitõusu põhjustanud juhtum väärib ka ära märkimist.

Õhtusel Tallinn-Tartu neljarealisel sõidab mul taga tume väikebuss. Kiirus 90+, liiklus hõre, ees pikalt tühi trass. Paljukirutud püsikiirusehoidja peal ehk siis stabiilne kiirus minu poolt. Ja siis otsustab tagasõitja mööduda. Teine rida on vist hirmutav, sest sõiduk hakkab vaheldumisi kiirustama- aeglustama. See ette jõudmine võtab ikka minutit paar kui mitte rohkem. Ja siis kui ta on minust ca 3 meetrit eespool rebitakse ennast läbi kahe sõiduraja vahele jäänud lumevalli järsku mulle ette. Minul hetkega nähtavus null ja tuju huvitav. Lasen siis hoo maha pisut ja üritan pikivahet saavutada aga nagu selgub liigub kodanik aeglasemalt kui mina enne tema möödumist. 

Selline huvitav manööver võib vabalt viia sellistes oludes veel huvitavamate tagajärgedeni...
Võimalik et mingi sarnase juhtumini nagu reedesel päeval uudistes tooni andis.
 No aga oleks võinud ju ikka ise minna möödasõidule ja vaadanud mis tunne on kui keegi konstantse kiirusega katab pea puhtal asfaldil. Sinu auto aga lume lobjakal, kas jääb teele või mitte, siis keeradki esimesel võimalusel puhtale tagasi. Ilus ei ole aga aru saadav kui korragi ise sellisesse olukorda oled sattunud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(14-01-2024, 13:45 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(14-01-2024, 12:27 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Enda reedene väikse adrenaliinitõusu põhjustanud juhtum väärib ka ära märkimist.

Õhtusel Tallinn-Tartu neljarealisel sõidab mul taga tume väikebuss. Kiirus 90+, liiklus hõre, ees pikalt tühi trass. Paljukirutud püsikiirusehoidja peal ehk siis stabiilne kiirus minu poolt. Ja siis otsustab tagasõitja mööduda. Teine rida on vist hirmutav, sest sõiduk hakkab vaheldumisi kiirustama- aeglustama. See ette jõudmine võtab ikka minutit paar kui mitte rohkem. Ja siis kui ta on minust ca 3 meetrit eespool rebitakse ennast läbi kahe sõiduraja vahele jäänud lumevalli järsku mulle ette. Minul hetkega nähtavus null ja tuju huvitav. Lasen siis hoo maha pisut ja üritan pikivahet saavutada aga nagu selgub liigub kodanik aeglasemalt kui mina enne tema möödumist. 

Selline huvitav manööver võib vabalt viia sellistes oludes veel huvitavamate tagajärgedeni...
Võimalik et mingi sarnase juhtumini nagu reedesel päeval uudistes tooni andis.
 No aga oleks võinud ju ikka ise minna möödasõidule ja vaadanud mis tunne on kui keegi konstantse kiirusega katab pea puhtal asfaldil. Sinu auto aga lume lobjakal, kas jääb teele või mitte, siis keeradki esimesel võimalusel puhtale tagasi. Ilus ei ole aga aru saadav kui korragi ise sellisesse olukorda oled sattunud.

See möödumine saigi ära vormistatud ilma igasuguse probleemita. Ei olnud häirivalt libe. Talvine tee oli nagu peabki talvel peale sadu olema.

Aga ma nüüd ei saa aru mis valu on mööduma minna kui teeolud ei võimalda? Miks ei katkesta möödumist? Eriti veel arvesse võttes et peale möödumist sõidad ees aeglasemalt kui enne möödumist minu taga?

Kõige ohtlikum kogu asja juures ongi see hetk kus vahetult ette reastudes kaotad teise nähtavuse ja samas aeglustama hakates nullid viimasegi pikivahe...
Vasta

Viimased kogemused väidavadki selle VAID ja AINULT lolleestlastele omase käitumise olevat! Kui vanasti läks siit minns teiselpool Iklat "imelikuks" siis nüüd on vastupidi: koju tulles algab Iklast hooldamata tee ja idioodid autoroolis. Isegi absoluutne nõukaaegne ja kohutavalt ajale jalgu jäänud teelõik nimega Riia Ringtee on rahulikum sõita kui Eesti supermaanteed.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne