04-02-2024, 15:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-02-2024, 15:05 PM ja muutjaks oli DevilDeVille.)
Ma seda kiiruste piiramise asja tõin esile eelkõige seepärast, et asjapulkade põhjendused on klassikaline demagoogia, et mitteöelda näkkuvaletamine. Ja see on solvav. Tahavad oma kiiruseid piirata siis piiraku, sest neil on selleks õigus. Aga ärgu ajagu mingit piinlikku iba.
Tsiteerin liiklusjärelevalvekeskust:
https://www.facebook.com/liiklusjarelevalvekeskus
"2020. aastal võeti rohkem kui 130 riigi osalusel vastu Stockholmi deklaratsioon, mille kohaselt on eesmärgiks aastaks 2030 vähendada liiklussurmade arvu 50%. Suund on vähendada asulates kiirust ja sihiks on kehtestada kohtades, kus sõidukid ja jalakäijad kohtuvad, piirkiiruseks 30 km/h."
Jalakäijad ja autojuhid peaksid ideepoolest kohtuma ülekäiguradadel ja õuealadel. Esimese puhul peab olema sõiduki liikumiskiirus kohtumise hetkel ümmargune null ja teisel juhul oli vanasti suurim lubatud kiirus 20 kmh ja jalakäjia vahetus läheduses jalakäjia liikumiskiirus. Nüüd vist plaanivad kolmekümneni kergitada
Pole küll statistikat näinud aga uudisvoost on jäänud mulje, et rõhuv enamus liiklussurmasid leiab aset asulavälistel teedel. Minu loogika ja aritmeetika ei võimalda kuidagi sellist arvutuskäiku, kus asulas kiiruse piiramine kahandab asulavälistel teedel hukkunuga õnnetusi 50 protsenti.
Mis puudutab ülekäiguradasid, siis endal on viieteistaastase vahega kaks korda samas kohas jalakäija küljepealt autootsa hüpanud. Esimene kord suisel aal keset päist päeva ülekäiguraja kõrval (olin juba ülekäigurajast üle) kargas vanamutt diagonaalis teele, vastu auto külge ja kukkus pikali. Jäin seisma ja kutsusin igaksjuhuks kiirabi. Kukkunu sõidutati haiglasse kontrolli ja kuigi mina õnnetuse põhjustamises süüdi ei jäänud, sain suurema ohu allikana ikkagi kindlustuse koefitsendi miinimumilt maksimumile. Teine kord siis sel talvel õhtul pimedas jooksis ülekäigurajale ja autole piki peeglit mingi tume kogu. Pidurdasin kohe seisma ja jõudsin peeglist silmata, kuidas kogu jooksis edasi ning kadus. Passisingi siis ülejäänud liiklejate rõõmuks senikaua kohapeal, kui sain ühenduse 112-ga, oma mure räägitud ja loa minema sõita, et pärast mingi imeläbi ilge kurjategija ei oleks. Kohaks Paldiski mnt ja Sõle ristist esimene ülekäigurada raudtee suunas ehk siis see, mis läeb Telliskivi uulitsa otsani.
Tsiteerin liiklusjärelevalvekeskust:
https://www.facebook.com/liiklusjarelevalvekeskus
"2020. aastal võeti rohkem kui 130 riigi osalusel vastu Stockholmi deklaratsioon, mille kohaselt on eesmärgiks aastaks 2030 vähendada liiklussurmade arvu 50%. Suund on vähendada asulates kiirust ja sihiks on kehtestada kohtades, kus sõidukid ja jalakäijad kohtuvad, piirkiiruseks 30 km/h."
Jalakäijad ja autojuhid peaksid ideepoolest kohtuma ülekäiguradadel ja õuealadel. Esimese puhul peab olema sõiduki liikumiskiirus kohtumise hetkel ümmargune null ja teisel juhul oli vanasti suurim lubatud kiirus 20 kmh ja jalakäjia vahetus läheduses jalakäjia liikumiskiirus. Nüüd vist plaanivad kolmekümneni kergitada
Pole küll statistikat näinud aga uudisvoost on jäänud mulje, et rõhuv enamus liiklussurmasid leiab aset asulavälistel teedel. Minu loogika ja aritmeetika ei võimalda kuidagi sellist arvutuskäiku, kus asulas kiiruse piiramine kahandab asulavälistel teedel hukkunuga õnnetusi 50 protsenti.
Mis puudutab ülekäiguradasid, siis endal on viieteistaastase vahega kaks korda samas kohas jalakäija küljepealt autootsa hüpanud. Esimene kord suisel aal keset päist päeva ülekäiguraja kõrval (olin juba ülekäigurajast üle) kargas vanamutt diagonaalis teele, vastu auto külge ja kukkus pikali. Jäin seisma ja kutsusin igaksjuhuks kiirabi. Kukkunu sõidutati haiglasse kontrolli ja kuigi mina õnnetuse põhjustamises süüdi ei jäänud, sain suurema ohu allikana ikkagi kindlustuse koefitsendi miinimumilt maksimumile. Teine kord siis sel talvel õhtul pimedas jooksis ülekäigurajale ja autole piki peeglit mingi tume kogu. Pidurdasin kohe seisma ja jõudsin peeglist silmata, kuidas kogu jooksis edasi ning kadus. Passisingi siis ülejäänud liiklejate rõõmuks senikaua kohapeal, kui sain ühenduse 112-ga, oma mure räägitud ja loa minema sõita, et pärast mingi imeläbi ilge kurjategija ei oleks. Kohaks Paldiski mnt ja Sõle ristist esimene ülekäigurada raudtee suunas ehk siis see, mis läeb Telliskivi uulitsa otsani.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi