08-02-2024, 22:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-02-2024, 23:22 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(08-02-2024, 21:50 PM)tungla Kirjutas:Võrreldes teiste riigiasutustega oleks sellisel juhul aus siiski mingi protsent juhilt sisse nõuda. Päästeametis töötatavad päästjad siiski vaba tahte alusel ja mitte sunniviisiliselt. Samas nt. kohustuslikku ajateenistust läbival autojuhil on "tõõsõite" tehes ka libeduse poolt kaasaaidatud avarii korral omavastutus olemas, 10%, siin näide elus enesest kuidas ajateenijast autojuht pidi maksma €350 "omavastutust" kogu €3000-4000 remondikulust (viide summadele).(08-02-2024, 20:47 PM)Marko Kirjutas:Kui päästeameti auto libedaga külili keeratakse,kas nad peaks auto kinni maksma.(08-02-2024, 20:43 PM)edvard Kirjutas: see kindlustuse väljamakstav kahju tuleks teehooldajalt sisse nõuda .
Täiesti vale! Selle peaksid maksma autojuhid, kes ei saa aru, et on libe ja ei tea pikivahe tähendust!
Lisaks tsiteeriks ka antud teemas ühte järgnenud vastust kui hakati juhtima tähelepanu asjaoludele, et kas "tööauto rehvid olid nõuetele vastavad" või "tee hooldaja peaks vastutama". "Eestis on õige kiirus ühemõtteliselt autojuhi vastutus, tee peal võivad olla kasvõi pussnoad. Autojuht peab sõitma õigesti või jätma sõitmata, kui ei suuda sõita."
NB! Siinkohal tervitan ka kõiki EKV praeguseid (veo)auto-, soomuki- ja lahingmasinajuhte ning ennekõike nende erialalade reserviste, kes endale ikka aru annaks, et nt. (kordus)õppustel sõidetakse tihtipeale kõikvõimalikud tavainimese töö- ja puhkeajad ammuilma lõhki ja möödas olekus ja kaskonkindlustamata mitmekümnetonniste masinatega mööda Eestimaad ringi vastavalt ülemate käsule ja "sõjaplaanidele". Ega siin muidugi mingit head alternatiivi ei olegi, aga ehk olukorra tõsiduse läbianalüüsimine hoiab meeled erksamana ning tõstab vastutustunnet ja tähelepanelikkust.