09-02-2024, 11:28 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-02-2024, 11:30 AM ja muutjaks oli Jesper.)
Sillad on jäised jah, sest maapind ei jahtu meie kliimas kunagi päriselt maha, kuskil 50-100cm sügavusel on alati pluss ja termiline inerts on praktikas lõputu. Sild aga võib vabalt näiteks -10ni jahtuda ja siis kui järsku ilm soojaks läheb ja sinna tilk vett peale sajab, ongi liuväli valmis. Selle pärast neid ka soolatatakse eelisjärjekorras ning rohkelt, linnas on näiteks üsna tavaline pilt, et kõik muud tänavad on lumepudru all, aga Pärnu mnt viadukt on paljaks soolatatud. Seda tasuks meeles pidada, kui tekib tahtmine kuskil "lootustandva" projektiauto teemas järjekordselt oigama kukkuda, kuidas "hirmus ikka, mida see meie sool autodega teeb, tuleks ära keelata" - sinul võivad ju uusima mudeli testivõitjast naelkummid olla, aga kõigil neid pole ja ei hakka ka kunagi olema, eesotsas veokate ja bussidega.
Sahamees pani ilmselt lihtsalt sõpradega kärakat eelmisel õhtul, hommikul oli ai-ai ja tulemus oligi käes. Tänapäeval on põhimaanteede jälgimine ja neil ilma prognoosimine sellisel tasemel, et põhimõtteliselt on eelmisel õhtul teada, kust hommikul lükkama peab. Jah, prognoosid ei ole alati päris 100%, vahel algab sadu tunnike varem, vahel hiljem, aga piisavalt täpsed, et "sadu üllatas" ei saa olla mingi vabandus.
Sahamees pani ilmselt lihtsalt sõpradega kärakat eelmisel õhtul, hommikul oli ai-ai ja tulemus oligi käes. Tänapäeval on põhimaanteede jälgimine ja neil ilma prognoosimine sellisel tasemel, et põhimõtteliselt on eelmisel õhtul teada, kust hommikul lükkama peab. Jah, prognoosid ei ole alati päris 100%, vahel algab sadu tunnike varem, vahel hiljem, aga piisavalt täpsed, et "sadu üllatas" ei saa olla mingi vabandus.