Mõistusevastased manöövrid liikluses

No kui juba niisama tühja plära ajada, siis ringtee lõpeb hoopis kapellskäris Big Grin 

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=e265+maantee
Vasta

Kui nüüd meediat jälgida siis teedevalitsus arvab teehooldajale 10 000 € trahvi määrata , huvitav , kui suur kahju kindlustusseltsidel välja maksta tuleb , see kindlustuse väljamakstav kahju tuleks teehooldajalt sisse nõuda .
Vasta

(08-02-2024, 20:43 PM)edvard Kirjutas:  see kindlustuse väljamakstav kahju tuleks teehooldajalt sisse nõuda .

Täiesti vale! Selle peaksid maksma autojuhid, kes ei saa aru, et on libe ja ei tea pikivahe tähendust!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(08-02-2024, 20:47 PM)Marko Kirjutas:  
(08-02-2024, 20:43 PM)edvard Kirjutas:  see kindlustuse väljamakstav kahju tuleks teehooldajalt sisse nõuda .

Täiesti vale! Selle peaksid maksma autojuhid, kes ei saa aru, et on libe ja ei tea pikivahe tähendust!
Kui päästeameti auto libedaga külili keeratakse,kas nad peaks auto kinni maksma.
Vasta

(08-02-2024, 21:50 PM)tungla Kirjutas:  
(08-02-2024, 20:47 PM)Marko Kirjutas:  
(08-02-2024, 20:43 PM)edvard Kirjutas:  see kindlustuse väljamakstav kahju tuleks teehooldajalt sisse nõuda .

Täiesti vale! Selle peaksid maksma autojuhid, kes ei saa aru, et on libe ja ei tea pikivahe tähendust!
Kui päästeameti auto libedaga külili keeratakse,kas nad peaks auto kinni maksma.

See on tööandja auto ja tööandja otsustab kas kindlustab või nõuab sisse. Eraautode puhul on liiga palju suhtumist teemal "pohhui kasko plekib" ja see ongi murekoht! 
Inimesed ei saa aru, et talvel on libe. Ja kui libe ootamatult ründab, siis vastutus on delegeeritud. Kui ei oleks, siis oleks suhtumine parem. Inimesed pole enam harjunud, et nad peavad millegi eest vastutama, see muudab suhtumist väga oluliselt ja halvas suunas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(08-02-2024, 21:50 PM)tungla Kirjutas:  
(08-02-2024, 20:47 PM)Marko Kirjutas:  
(08-02-2024, 20:43 PM)edvard Kirjutas:  see kindlustuse väljamakstav kahju tuleks teehooldajalt sisse nõuda .

Täiesti vale! Selle peaksid maksma autojuhid, kes ei saa aru, et on libe ja ei tea pikivahe tähendust!
Kui päästeameti auto libedaga külili keeratakse,kas nad peaks auto kinni maksma.
Võrreldes teiste riigiasutustega oleks sellisel juhul aus siiski mingi protsent juhilt sisse nõuda. Päästeametis töötatavad päästjad siiski vaba tahte alusel ja mitte sunniviisiliselt. Samas nt. kohustuslikku ajateenistust läbival autojuhil on "tõõsõite" tehes ka libeduse poolt kaasaaidatud avarii korral omavastutus olemas, 10%, siin näide elus enesest kuidas ajateenijast autojuht pidi maksma  €350 "omavastutust" kogu €3000-4000 remondikulust (viide summadele).

Lisaks tsiteeriks ka antud teemas ühte järgnenud vastust kui hakati juhtima tähelepanu asjaoludele, et kas "tööauto rehvid olid nõuetele vastavad" või "tee hooldaja peaks vastutama". "Eestis on õige kiirus ühemõtteliselt autojuhi vastutus, tee peal võivad olla kasvõi pussnoad. Autojuht peab sõitma õigesti või jätma sõitmata, kui ei suuda sõita."

NB! Siinkohal tervitan ka kõiki EKV praeguseid (veo)auto-, soomuki- ja lahingmasinajuhte ning ennekõike nende erialalade reserviste, kes endale ikka aru annaks, et nt. (kordus)õppustel sõidetakse tihtipeale kõikvõimalikud tavainimese töö- ja puhkeajad ammuilma lõhki ja möödas olekus ja kaskonkindlustamata mitmekümnetonniste masinatega mööda Eestimaad ringi vastavalt ülemate käsule ja "sõjaplaanidele". Ega siin muidugi mingit head alternatiivi ei olegi, aga ehk olukorra tõsiduse läbianalüüsimine hoiab meeled erksamana ning tõstab vastutustunnet ja tähelepanelikkust.
Vasta

Kuldsed sõnad!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Täitsa Tallinn ju.
https://www.google.com/maps/@59.4313882,...?entry=ttu

Veofirmad suruvad ka "omavastutust" peale töövõtjale. St. sõidad rekka puruks, siis rekka eest 635 € + haake eest 635 € palgast kinnipidamist. See ei ole õiguspärane.
Vasta

Mis see googli pilt tähendab? Nii üldiselt kui ise teed avarii, siis vastutadki ju, mis siin mõistusevastast on? Kuumakse on ilmselt liiga odav, et niiiiii paljudel niiiiiiii pohhui on.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Sattusin ka eile nö täpselt õigel ajal sinna ja minu jaoks on müstika, kuidas seal tee täna nii libe oli. Eile oli täiesti kuiv asfalt ja öösel tuli põhimõtteliselt ainult mingi kirme maha, ei olnud loomulikult nii hull kui mul nädal tagasi metsas vesijääga oli, kuid arvestades selle maantee tähtsust, oli ikka libe. Ma nägin siniseid vilkureid juba kaugelt, seega pikivahe oli piisav ja rohkemgi veel, aga ABS krõbistas ikkagi usinasti. Vaatasin veel peeglist, et vasakus reas taganttulev veokas hakkas ka rooliga trenni tegema ja otsis servas olevalt lumelt pidamist.
Käisin Jägalas ära ja tagasi tulles oli järgmine laks Peterburi maantee mahasõidul.
Vasta

Küll tekkis kange tahtmine kedagi ... saata , kurat , me maksame läbi aktsiisi ka teehoolduse eest ja lihtsalt , seda ei tehta ja trahv 10000 , naerukoht , pigem korruptsioon teedevalitsuses ja pealegi , siinsed ässad ei luba ju isegi spido järgi 90 kmh sõita , oled kohe liikluse takistaja , nüüd tuleb keegi ja teatab et juht vastutab , kuidagi ei klapi need sõnavõtud kokku .
Vasta

Sellest 11 autoga lõppenud ahelavariist ja selle tagajärgedest natuke teise pilguga.

Nagu ma muu maailma näidetel olen aru saanud siis talvel temperatuuri kõikudes maapinnast kõrgemad viaduktid ja sillad, eriti metallsillad, tõmbavad magnetina niiskust ligi ja jäätuvad.  Tekkib "ootamatu" libeduse oht.
Lõuna saksas ja Šveitsis näiteks on elektroonilised märgid ja lisateate tahvlid enne selliseid tõmbekohti mis mingi nipiga tunnevad need temperatuuri ja õhuniiskuse kõikumised ära ja löövad särama. Seal on kujutatud lumehelvest ja all on hoiatav kiri vastavalt teelõigu iseloomule kas sild, metallsild või lihtsalt libeduse oht.  Ühesõnaga, sõidad mitusada kilti nagu mööda suvist teed ja siis on 400 meetrit kiilakat. Edasi võid jälle kühveldada nagu suvel. Ja ega teehooldaja suuda ka seal reageerida nii kiirelt kui nõudlik liikleja soovib.

Selle märgiga aga on viidud kõik kindlustuse riskid nulli. Kui seal paugu paned siis vaevalt sa suudad selgeks teha, et olid ettevaatlik aga siiski käis pauk ja oma auto remondi maksad ise.  Ja usute või ei aga rsk kui hästi mõjub selline märk. Kui se lumehelbeke eespool särab on baani peal paugust kiirus maas. Kõik on ettevaatlkud. Kes see ikka maksta tahab.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sildade koha pealt Daffiga täiesti nõus olen Norras isegi kogenud, kui mäe sees olevast tunnelist fjordi kohal olevale sillale sõites täispärahaage risti tõmbas.
Ning Lõuna-Rootsis oli mõned aastad tagasi ühel suurel sillal ahelavarii, kus osales 80 autot sild oli udus ja tõmbaski libedaks ning hakkas autocurling pihta.
Vasta

Sillad on jäised jah, sest maapind ei jahtu meie kliimas kunagi päriselt maha, kuskil 50-100cm sügavusel on alati pluss ja termiline inerts on praktikas lõputu. Sild aga võib vabalt näiteks -10ni jahtuda ja siis kui järsku ilm soojaks läheb ja sinna tilk vett peale sajab, ongi liuväli valmis. Selle pärast neid ka soolatatakse eelisjärjekorras ning rohkelt, linnas on näiteks üsna tavaline pilt, et kõik muud tänavad on lumepudru all, aga Pärnu mnt viadukt on paljaks soolatatud. Seda tasuks meeles pidada, kui tekib tahtmine kuskil "lootustandva" projektiauto teemas järjekordselt oigama kukkuda, kuidas "hirmus ikka, mida see meie sool autodega teeb, tuleks ära keelata" - sinul võivad ju uusima mudeli testivõitjast naelkummid olla, aga kõigil neid pole ja ei hakka ka kunagi olema, eesotsas veokate ja bussidega.

Sahamees pani ilmselt lihtsalt sõpradega kärakat eelmisel õhtul, hommikul oli ai-ai ja tulemus oligi käes. Tänapäeval on põhimaanteede jälgimine ja neil ilma prognoosimine sellisel tasemel, et põhimõtteliselt on eelmisel õhtul teada, kust hommikul lükkama peab. Jah, prognoosid ei ole alati päris 100%, vahel algab sadu tunnike varem, vahel hiljem, aga piisavalt täpsed, et "sadu üllatas" ei saa olla mingi vabandus.
Vasta

Ma ei ole spetsialist, aga ilmselt on oma süü säärastes õnnetustes ka teeehitusel, ehk valmis kilomeetrite tagaajamine võimalikult odavalt. Kui pindmises kihis oleks graniitkildu, siis kestaks teed paremini ja kivinukid ulatuks õhukesest mustast jääst läbi, pakkudes paremat pidamist, ent tavalise asfaltkatte korral muudab ka imeõhuke veekiht teekatte libedaks. Tallinna ringteel sõideti õhuke peale sadav lumi ilmselt veeks, mis koheselt külmus, sest tõenäoliselt oli teepinna temperatuur hommikul välisõhust tunduvalt madalam, mistõttu ei olnud allesjäänud soolasegust asja. Teehooldajad on samuti leitud odavpakkumiste teel, kes püüavad asjatuid väljasõite vältida, et üritusele mitte peale maksta, ent teinekord võivad säärased kokkulangevused valusalt näppu lõigata.
Vasta

Rootsis oli see ennetamine väga hästi näha- õhtul +5 ja puisturid juba möllavad. Paar aastat tagasi nägin aga sellist asja, mida ma polnud ammu näinud- juhtusin sõitma Tallinn-Narva maanteel Jõhvist Sõmerule ja see trass oli... liivatatud!  Big Grin
Sõida nagu suvel ja ka siis suudab mingi poolhaage vaid 60km/h sõita.
Selge on see, et 2-teljeline sadul ehk eurokits ei ole haardumises võrreldav 4-teljelise metsakaga, vahet pole, on see tühi või täis (veel paremini maakera küljes kinni) aga ikkagi.
Muidugi pean ütlema, et ma ise oleks vist 4x2 autoga talvel väga hädas olen sõitnud ainult 6x2, 6x4 ja 8x4 autodega Big Grin
Aga tean, et minu tingimustes oleks (ka minevikus) 4x2 veokaga sõitmine vähemalt minu jaoks lollimängimine.
Vasta

Sahamees võib kärakat panna, kellegi naist panna või üldse kraavi panna, aga juhtimisõigusega inimesel peaks olema häbi väljastada okset:"ma ei osanud veebruarikuus lumesaju tingimustes oodata, et sild (viadukt, metsavahe) on libe".

HÄBI!

Spetsiaalselt "punktüheksakümnemeestele" tuletan meelde, et ei ole keegi teid keelanud aegalsemalt sõita. LS lausa kohustab juhti valima ohutu kiirus. Sõitke, aga ärge siis takistage telgjoonest kinni hoides või sirgel kiirust juurde punnitades teistel kiiremini liikuda. Täiesti arusaadav, et vaevu ülevaatusest läbi lohisenud või odavmüügi odavaimate lamellrehvilaadsete toodetega autoga ei sõida isegi kogenud juht igal hetkel maksimaalse lubatud kiirusega. Saati siis aastas mõned tuhanded ilusa ilmaga tiksutav juhujuht.

Aga tulla pahandama nende üle, kes hoiavad autod korras, varustavad oma sõidukid heade kuni väga heade rehvidega ning sõites aastas kümneid tuhandeid omavad üsna head teadmist liiklussituatsiooni võimalike arengute üle ja seetõttu julgevad "üles ümardada", on lihtsalt silmakirjalikkus. Täpselt samasugune silmakirjalikkus, nagu needsinased "üles ümardajad" neid "takistavate" aeglasemalt liikujate suhtes tuld ja tõrwa pursates väljendavad. Kui võtame õiguse seadust painutada, siis peame kandma ka sellest tulenevat vastutust, kui asjad halvasti lähevad.

Me veel ei tea, mis seekordse kobarkäki põhjustas. Libedus üksi mitte - autosid oli vaid 11 koos, terve hulk pääses ju läbi ilma puntrasse maandumata. Samuti liikus teine suund, aga viadukt oli ju sama... Piltide ja videojupi järgi pakun, et esimene nutihoolik triivis piirdesse ja tema taga tulijad ei olnud sõiduki juhikohal olnu nutimaalma kadumist märkama teinud (sest olid ka ise sealsamas?) ja nii tuli neile täiesti ootamatult ühe auto LS mittevastav manööver. 

Olen sama olukorda saanud ükskord tagant  jälgida ja võin kinnitada, et auto teelt välja triivimine võtab sekundeid. Mis jätab piisava aja pikivahe suurendamiseks ja peatumismaa valmiskalkuleerimiseks arvestades eesnähtavat liiklussituatsiooni ja tagatulijate närwilisust. Signaalitõrts ehmatas toona kodaniku siia maailma tagasi ja kuivõrd tee oli kuiv ja puhas, siis ei läinud ka auto liigrabeda naasmismanöövri peale käest ning kogu situatsioon lahenes. Et mina tänutäheks külgaknast väljapistetud kämblast keskmist sõrme nägin, oli ju täiesti loomulik liiklusviisakuse žest. X5, mis siis veelSmile
Vasta

Õhtulehe artiklist : Põhilöögi andis Leedu veok, mis saatuse irooniana karistas kõige jõulisemalt eeskujulikku juhti, kes püüdis teisi kaasliiklejaid hoiatada.

Liigne agarus võib olla ogarus. 
Vasta

(09-02-2024, 10:33 AM)edvard Kirjutas:  Küll tekkis kange tahtmine kedagi ... saata , kurat , me maksame läbi aktsiisi ka teehoolduse eest ja lihtsalt , seda ei tehta ja trahv 10000 , naerukoht , pigem korruptsioon teedevalitsuses ja pealegi , siinsed ässad ei luba ju isegi spido järgi 90 kmh sõita , oled kohe liikluse takistaja , nüüd tuleb keegi ja teatab et juht vastutab , kuidagi ei klapi need sõnavõtud kokku .

Kle ära kaaguta.

Korduvalt on rõhutatud, et normaalse ilmaga normaalsel teel. Pole siin keegi kuskil väitnud, et jäistes oludes peab kihutama. Iga lumekirme on ei ole veel kiilasjää, aga kui ikka kell 8 hommikul tööle sõites aju ei võta, et ootamatu libedus võib teel olla külmaga ja tuleb kiirust valida ning teeolusid pingsalt jälgida, siis on viga ajus, mitte tees.

Sama tugevalt, kui ma usun heade teeolude ja normaalse nähtavusega 95km/h sõitmisse - usun ma ka sellesse, et vajadusel tuleb sõita 70ga või 50ga, kui tõesti nii libe on.
Maal käies tuleb vahepeal päris pikalt 50ga sõita, et mitte kraavis käia. Vajadusel mõni lõik ka 30ga. See on elementaarne ju.
Ja probleem on ka see pidev soolamine - iga üheveolise panniga sõitja on harjunud, et tee ei ole libe ja ei karda. Ja siis kui ükskord libe on, on pauk taga.

Kuna meil on 1/3 aastast on väga muutlik ja libe tee, võiks selle pideva meeletu soolamise asemele mingeid libedasõidu kooliutsi teha pigem. See soolakogus mis maha pannakse, on ikka täiesti haige. Ja tekitabki võlts-turvalisuse.
Vasta

Eelmise kobarkäki eel oli ju soolamine tehtud. Pealesadanud värske lumi muutis olukorra veel hullemaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Talupoeg taluja, Viin, wagoneer, 8 külali(st)ne