Sahamees võib kärakat panna, kellegi naist panna või üldse kraavi panna, aga juhtimisõigusega inimesel peaks olema häbi väljastada okset:"ma ei osanud veebruarikuus lumesaju tingimustes oodata, et sild (viadukt, metsavahe) on libe".
HÄBI!
Spetsiaalselt "punktüheksakümnemeestele" tuletan meelde, et ei ole keegi teid keelanud aegalsemalt sõita. LS lausa kohustab juhti valima ohutu kiirus. Sõitke, aga ärge siis takistage telgjoonest kinni hoides või sirgel kiirust juurde punnitades teistel kiiremini liikuda. Täiesti arusaadav, et vaevu ülevaatusest läbi lohisenud või odavmüügi odavaimate lamellrehvilaadsete toodetega autoga ei sõida isegi kogenud juht igal hetkel maksimaalse lubatud kiirusega. Saati siis aastas mõned tuhanded ilusa ilmaga tiksutav juhujuht.
Aga tulla pahandama nende üle, kes hoiavad autod korras, varustavad oma sõidukid heade kuni väga heade rehvidega ning sõites aastas kümneid tuhandeid omavad üsna head teadmist liiklussituatsiooni võimalike arengute üle ja seetõttu julgevad "üles ümardada", on lihtsalt silmakirjalikkus. Täpselt samasugune silmakirjalikkus, nagu needsinased "üles ümardajad" neid
"takistavate" aeglasemalt liikujate suhtes tuld ja tõrwa pursates väljendavad. Kui võtame õiguse seadust painutada, siis peame kandma ka sellest tulenevat vastutust, kui asjad halvasti lähevad.
Me veel ei tea, mis seekordse kobarkäki põhjustas. Libedus üksi mitte - autosid oli vaid 11 koos, terve hulk pääses ju läbi ilma puntrasse maandumata. Samuti liikus teine suund, aga viadukt oli ju sama... Piltide ja videojupi järgi pakun, et esimene nutihoolik triivis piirdesse ja tema taga tulijad ei olnud sõiduki juhikohal olnu nutimaalma kadumist märkama teinud (sest olid ka ise sealsamas?) ja nii tuli neile täiesti ootamatult ühe auto LS mittevastav manööver.
Olen sama olukorda saanud ükskord tagant jälgida ja võin kinnitada, et auto teelt välja triivimine võtab sekundeid. Mis jätab piisava aja pikivahe suurendamiseks ja peatumismaa valmiskalkuleerimiseks arvestades eesnähtavat liiklussituatsiooni ja tagatulijate närwilisust. Signaalitõrts ehmatas toona kodaniku siia maailma tagasi ja kuivõrd tee oli kuiv ja puhas, siis ei läinud ka auto liigrabeda naasmismanöövri peale käest ning kogu situatsioon lahenes. Et mina tänutäheks külgaknast väljapistetud kämblast keskmist sõrme nägin, oli ju täiesti loomulik liiklusviisakuse žest. X5, mis siis veel