Haagise valik

No mis mõtet oleks 750kg haagisele panna topeltrattaid? Peaaegu sama mõttetu nagu kaheteljeline O1...

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(06-10-2019, 17:05 PM)Laurts Kirjutas:  No mis mõtet oleks 750kg haagisele panna topeltrattaid? Peaaegu sama mõttetu nagu kaheteljeline O1...

sama mõttekas on hayabusa piirata 25kW peale, aga näed ometi selliseid on Smile
Vasta

(06-10-2019, 16:44 PM)Laurts Kirjutas:  Topeltratastega haagis on raudselt O2 aga kui massid sobivad (vähetõenäoline) siis võib vedada ka B kategooriaga ja sõiduautoga.
Ei tähenda teine sild kohe O2. Vähendab ainult passis 45kg jagu kandevõimet:
https://www.tiki.ee/haagised/kastihaagised

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Mõte ja arvamus on nagu p.... e, igal ühel oma. 
Aga pole mõtet oma arvamust seaduseks kirjutada. Mõned võtavad tõe pähe.
Vasta

(06-10-2019, 16:08 PM)Daff Kirjutas:  ...
mida nõuab üheteljeline ja topeltratastega sõiduauto haage, kui üldse nõuab aga vaadates neid koormaid ja reklaamkirju peal siis kindlasti pole koorem max 650 kg vaid tunduvalt rohkem.
On saksas jäänud mitmeid kordi silma sellised haaked.
...

Messugused need veel on? Ma kohe huviga vaataks mõnda, eriti tema andmesilti.

Aga nagu öeldi, load sõltuvad massist ja mitte rataste arvust. Ning pidurid on eelduseks suuremate masside liigutamiseks.
Vasta

(06-10-2019, 16:44 PM)Laurts Kirjutas:  ...
Topeltratastega haagis on raudselt O2 
...
Julge väide, andmesilti nägemata.
Vasta

(06-10-2019, 17:05 PM)Laurts Kirjutas:  No mis mõtet oleks 750kg haagisele panna topeltrattaid? Peaaegu sama mõttetu nagu kaheteljeline O1...

Näiteks laiem "jalajälg" pehme pinnase peal.
Vasta

Või sobimaks paremini ansamblisse topeltratastega vedukiga. Või lihtsalt, et tursam välja näha. Või lihtsalt tõestamaks, et nii ka saab.
Vasta

Kes viitsib see otsib youtubes kuidas b kat puksiiri kandejõudu suurendatakse haagisega Wink
Vasta

Kes teab uut normi O1 kerghaagistest millede puhul enam ei arvestata enam 750kg täismassi vaid 750kg teljekoormust + kuni 75kg koormus haakeseadmele mis teeb täismassiks 825 kg.
Ise puutusin sellega täna kokku ja olin päris üllatunud. Seda muidugi siis kui tootja selle uuena nii on registreerinud.
Vasta

(15-11-2019, 18:33 PM)MeelisV Kirjutas:  Kes teab uut normi O1 kerghaagistest millede puhul enam ei arvestata enam 750kg täismassi vaid 750kg teljekoormust + kuni 75kg koormus haakeseadmele mis teeb täismassiks 825 kg.
Ise puutusin sellega täna kokku ja olin päris üllatunud. Seda muidugi siis kui tootja selle uuena nii on registreerinud.

Kerghaagis on  haagis, mille täismass ei ületa 750 kg

täismass on valmistaja määratud juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõiduki suurim mass

Enamus kerghaagistest on kesktelghaagised.
kesktelghaagis on haagis, mille tiisel on jäigalt kinnitatud haagise, mille telg paikneb (teljed paiknevad) ühtlaselt koormatud haagise raskuskeskme lähedal nii, et vedukile kantakse üle ainult väike staatiline vertikaalkoormus, mis ei ületa 10% haagise täismassist või 1000 kg (arvestada väiksema väärtusega), külge;

https://www.riigiteataja.ee/akt/122102019007?leiaKehtiv
Vasta

(15-11-2019, 18:33 PM)MeelisV Kirjutas:  Kes teab uut normi O1 kerghaagistest millede puhul enam ei arvestata enam 750kg täismassi vaid 750kg teljekoormust + kuni 75kg koormus haakeseadmele mis teeb täismassiks 825 kg.
Ise puutusin sellega täna kokku ja olin päris üllatunud. Seda muidugi siis kui tootja selle uuena nii on registreerinud.

Praktikas on see alati nii olnud ju, sest politsei tiisli alla eraldi kaalu ei pane mu teada. Võetakse ikka ainult rataste all olev näit.
Vasta

Seda küll, et nii võis olla. 
Aga nüüd on registreeritud O1 haagise täismas paberil 825 kg. (osadel uutel haagiste).

Eile just sikutasin ühte sellist ilma piduriteta ja paberil O1 haagist mille andmesilt väitis 825 ja sama väitis reg.tunnistus. Kõik ei tooda veel 825 haagiseid aga osad toodavad. Segadus tuleb seadusest mis siiski kerghaagise 750 peale määravad. Vaidlused tee ääres on kindlasti huvitavad.
Vasta

Tänane liiklus seadus väidab nii. 

 21) kerghaagis on haagis, mille täismass ei ületa 750 kilogrammi;
Vasta

(16-11-2019, 09:30 AM)MeelisV Kirjutas:  Tänane liiklus seadus väidab nii. 

 21) kerghaagis on haagis, mille täismass ei ületa 750 kilogrammi;

Erandina poolhaagise või kesktelghaagise kategooria määramisel on nende täismassiks mass, mis vastab poolhaagise või kesktelghaagise telje või telgede kaudu maapinnale ülekantavale staatilisele vertikaalkoormusele, kui haagis on ühendatud vedukiga ja maksimaalselt koormatud

https://www.mnt.ee/sites/default/files/c...r_2019.pdf

Iseasi, millisele vedukile on lubatud piduriteta haagis tegeliku massiga 825kg?

Haagise näide: https://www.tiki.ee/haagised/kastihaagis...is-cf200-r
Vasta

(16-11-2019, 12:09 PM)Raivo Kirjutas:  Erandina poolhaagise või kesktelghaagise kategooria määramisel on nende täismassiks mass, mis vastab poolhaagise või kesktelghaagise telje või telgede kaudu maapinnale ülekantavale staatilisele vertikaalkoormusele, kui haagis on ühendatud vedukiga ja maksimaalselt koormatud

https://www.mnt.ee/sites/default/files/c...r_2019.pdf

Iseasi, millisele vedukile on lubatud piduriteta haagis tegeliku massiga 825kg?

Haagise näide: https://www.tiki.ee/haagised/kastihaagis...is-cf200-r

Täiesti mõttetu kohapeal on elu keeruliseks tehtud. Miks ei võinud asi jääda selgeks, et käru on 750kg millest 10% toetub autole (juhul kui toetub) ja kõik rahul. Ülekaalus vedajat see 75kg üldjuhul ei päästa.
Vasta

Poolhaagis rekkade juures see lause vägagi loogiline ja vajalik ju. Sadulveoka kandevõime 10 tonni kanti, mis tuleb täis haagisel olevast koormast. Ma olen mitu korda mõelnud kuidas seal see arvestus täpselt käib, nüüd on selge. Ka ainult sellisel viisil on võimalik tegelikult koorma kaalu kontrollida ilma et peaks autoronge kaalumiseks poolitama.
Vasta

Ma pole näinud autot, millel oleks lubatud vedada piduriteta haagist üle 750kg. Kui sellel 825kg haagisel oleks ka pidurid, siis oleks sel teoreetiline mõte - aga miks siis ennast selle 825kg piirata, kui võiks olla natuke üle tonni?

Järele mõeldes on see 825kg haagisega ikka pointless, sest:
1. kui haagis kaalutakse eraldi kolme punkti järgi ära, saad selle eest, et ületasid lubatud haagise massi
2. kui kaalutakse auto sabas ainult haagise telje pealt, võid ka praegu 825 kg sabas hoida ja kõik on seaduse piires (kui oled nii perfektne kaalujaotaja)

Ja lisaks - selgub, et kõik haagisekonksud ei lubagi 75kg või rohkem ennast koormata.
Vasta

seda nüüd küll, et jah haakeseadmetele lubatud koormus on erinev olenevalt autost
samuti on erinevad ilma pidurita maksimaalne lubatud haagise mass

minul näiteks Mitsubishi Grandis haagise mass lubatud vaid 570 aga koormus haakeseadmele 85kg
825 maksimaalse piduriteta haagise massina ei saa olla ühtegi vana regulatsiooni järgi olevat autot sest senini on see number ju seaduses 750
aga kas nüüd uute tuulte mõjul võib olla uuel auto 825 ?

kuidas vanasti kaaluti haagiseid kas auto haakes ja vaid teljekoormust või kaaluti reaalselt 3 punkti ?
kellegil kogemusi 

minul pole muutuste vastu midagi kui need on tehtud korralikult
hetkel on aga ilge segadus kokku keeratud

seaduses on 750, mingis eur direkdiivis on 750+75
mnt. amet aktsepteerib viimast  
AGA mida tuleb läbi elada kui lähed ülevaatusele või teepeal kontrolli otsa satud.

kui enne võis 3,5T auto taha haakida 750 haagise ja julgelt B-kat. lubadega kulgeda siis nüüd oleks nagu 75kg liiga palju või mis selle asjaga on ?

ma saan mõttest ju aru, et haagise mass on 750 kg sillale ja 75 kg konksule ehk viimane mõjub ju autole ja polegi nagu haagisele mõjuv 
aga pidurdades on nüüd ju autole 75 kg rohkem massi taga veeremas mis lükkab ja on vaja seisma saada
Vasta

(17-11-2019, 18:17 PM)MeelisV Kirjutas:  kui enne võis 3,5T auto taha haakida 750 haagise ja julgelt B-kat. lubadega kulgeda siis nüüd oleks nagu 75kg liiga palju või mis selle asjaga on ?

ma saan mõttest ju aru, et haagise mass on 750 kg sillale ja 75 kg konksule ehk viimane mõjub ju autole ja polegi nagu haagisele mõjuv 
aga pidurdades on nüüd ju autole 75 kg rohkem massi taga veeremas mis lükkab ja on vaja seisma saada

Enne ja praegu võib B-kategooria juhilubadega 3500kg täismassiga auto taga vedada O1 kategooria haagist, haagise mass (ja pidurite olemasolu) ei mängi siinkohal mingit rolli.

Kuna see 75kg mõjub auto haakeseadmele, siis summaarses mõttes ju autorongi mass ei muutu. Vähemalt teoreetiliselt (täiskoormaga sõidukite puhul) tuleks haakeseadmele mõjuvad kilod auto kandevõimest maha arvutada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne