Haagise valik

pannkook, mul on ka täpselt sama kast. Ainuke häda, et madalama konksuga autoga sõites ja kergema kasti puhul "hüppab" olenevalt teest suhteliselt talutavalt, mõnikord õige hullusti. Viimases hädas otsustasin kunagi ammu rehvid üle vaadata, aga pole selleni veel jõudnud. Sõite on täpselt nii harva, et antud peensus jõuab juba meelest minna, kui uuesti kuuri alt võtad ja linnakiirustel pole asi väga hull ; )

Kas tühjalt sõites võiks esimesed rattad ära kruttida, või tuleb ebaõnne korral sinisevalgetriibulises autos digiallkirju anda? Küsimus pole päris õhust võetud, osadel C-klassi veokatel on tagumised samuti üles-alla liigutatvad.
Vasta

Mitte ainult veokatel. kuigi 6x2 ja 8x4 veokatel peaks enam-vähem kõigil viimane sild tõstetav olema, samuti erinevatel kärudel 1 või 2 silda. Kunagi liikus Pärnus ka üks Ford F-150 või 250, millel oli 3 silda ning viimane oli lennus, kuid ma ei oska öelda, kas see reaalselt ka töötas või oli nö disainielement. 
Kuid tehase poolt ette nähtud tõstetava silla ülestõstmine ei ole vast ikka sama kui ühelt sillalt rataste alt ärakeeramine, mundrimeeste jaoks oleks see üsna kindlasti tehniliselt mittekorras oleva haagisega liiklemine.

Küll aga meenub mõned korrad Rootsis nähtud süsteem, kus 6x4 metsakatel on tühja autoga läbivuse suurendamiseks viimase silla tõstmiseks selle külge pandud kas kett või liugur, mida hüdrosilinder tõstab. Mingi sellise süsteemi lihtsam variant oleks kärul tegelt päris edev ju ja ei tohuks väga keeruline ka teostada olla? Balansiiriga on seda muidugi lihtsam teostada.
Vasta

(08-09-2022, 14:02 PM)Aare R. Kirjutas:  Kunagi liikus Pärnus ka üks Ford F-150 või 250, millel oli 3 silda ning viimane oli lennus, kuid ma ei oska öelda, kas see reaalselt ka töötas või oli nö disainielement. 
See oli ehk see raudtee versioon, kus viimane sild on metallist ratastega ja asetub rööbastele Cool
Vasta

Kusjuures ei olnud, raudteel kasutatavatel on ka ees raudrattad. Sellel oli aga ka kolmas sild samas mõõdus ja samasuguste velgedega nagu esimene ja teine sild. Halli värvi auto, roosad (!) rauad kastis, ees ja taga ning kastis kaks jämmet korstnat.
Vasta

(08-09-2022, 06:48 AM)pannkook Kirjutas:  läks see loosi, mis mul oli ka varem Cool
https://www.respo.ee/et/haagised/kastihaagised/6386

Kommenteeri siis kogemusi, kui neid on tekkima hakanud!

Muretuid tonnkilomeetreid!
Vasta

(08-09-2022, 08:46 AM)alfredo Kirjutas:  pannkook, mul on ka täpselt sama kast. Ainuke häda, et madalama konksuga autoga sõites ja kergema kasti puhul "hüppab" olenevalt teest suhteliselt talutavalt, mõnikord õige hullusti.
...

"Kaheteljelise" ostetud omadus.

Kiire abi: lase esitelje rehvidest liigne rõhk välja. Lase niipalju, et enam ei laamendaks. Ja seejärel jälgi, et üle ei kuumeneks!

Kas tõesti tuleb siin foorumis meelde tuletada, et LS järgi on rikke korral lubatud ettevaatlikult sõita rikke iseloomu arvestades remondikohani? Kui ikka üks rattalaager hakkab häält tegema, ei hakka ju neljarattalise kahetlejelise käru puhul pukseeri kutsuma, vaid keerad rattad alt (kolmerattalisena hakkab ilmaasjata taga lõhkuma) ja sõidadki.

Ma muretseks rohkem selle pärast, et lahja meetri jagu pikema teljevahega haagis lõikab järsul pöörde paarkümmend sentimeetrit kaugemalt...
Vasta

Ühel ilusal sügisõhtul märkasin tee ääres "tehakse tänapäeval alles zitta" haagist...

Kaalujaotuse teemalisi kommentaare ennetades- eesotsa osa koormast oli teisele poole käru maha kühveldatud, et tiisel konksust kerkiks


Manustatud failid Pilt (pildid)
       
Vasta

Tehakse ikka tänapäeval kerget liiva, et sellise 750kg täismassiga käruga teda nõnda palju korraga kaasa võtta saab.
Vasta

Väga kerge vist ikka ei olnudSmile

Natuke reklaami ka: kandi liiva saab sellega legaalselt ära tuua, kui piisavalt lube taskus.
Vasta

Olen seda foorumit kunagi kasutanud kasutaja KristjanT alt ja tean, et siit saab asjalikke nõuandeid. Minu senine kogemus haagistega piirdub kõigest kerghaagistega. Nüüd on millegi tõsisema valimiseks nõu vaja.
Veduriteks (ja kohati ka veetavateks) on:
Volkswagen Amarok 190 kW 4x4, haagise lubatud mass 3300 kg
Volkswagen Crafter 130 kW 4x4, haagise lubatud mass 3000 kg.
Elan maal ja Volkari esindus on minust 75 km kaugusel. Üks otstarve oleks emma-kumma sõiduki haagisega hooldusesse või remonti viimine, et terve tööpäev mul tuksi ei läheks. Vilets variant on see, et kerge kastikas on murevaba esimesed 60k olnud ja pole remonti soovinud. Crafter aga on nõudnud erakorralist remonti esimese 70k jooksul tubli 15 korda ja nõuab ka edaspidi, aga tema tühimass on (liikuv metsamasinate remonditöökoda) 3900 kg. Eks paarsada kilo saab teda kergemaks ka, aga mitte enam, see nõuaks liiga palju vaeva.
Kolmas vidin, mida vaja vahel näiteks metsa mobiilseks tõsteseadmeks sõidutada, on koduabiline väikelaadur Multione 5.3k (selline Avanti-laadne laadur, aga Itaalia toode). Ja neljandaks on aeg-ajalt taastatavasse tallu vaja ehitusmaterjali vedada. Kasutustihedus jääb ilmselt ca kord kuus tasemele.

Esimesena hakkas silma Respo 3500 kg autoveotreiler. Aga veidi auto24-s ringi vaadates leidsin portedega 3500 kg-se haagise, mida saaks kasutada ka tasase platvormina. Nimelt minu mõõtmimse järgi läheksid praegused Crafter ja Amarok sinna Respole peale nii jeeli-jeeli, rehvid puudutaksid peale ajades kastiääri. Varsti tuleb aga kastikal uus mudel välja ja see on võib-olla veel laiem, platvormiga ei peaks muretsema kas peale mahub. Lisaks kauba laadimise lihtsus. Vahel on vaja ehk koorem kildu tuua, siis on see hea väikelaaduriga kohe üle lahtise serva maha lükata. Laadimiskõrgus on ka platvormil 2 cm madalam kui Respol. Samas rasket koormat (Crafterit) vedades on Respo laiem rööbe stabiilsust silmas pidades ilmselt kasuks? Kindlasti on siin raskeid koormaid vedanud kodanikke, olen huvitatud teie arvamusest.
Vasta

Oot, Sa tahad panna ca 4700kg kogumassiga haagise selle Amoraki järele? Treilerautot on vaja, mitte sõiduauto haagist.
Vasta

(29-11-2022, 11:27 AM)Kristjan Kirjutas:  Olen seda foorumit kunagi kasutanud kasutaja KristjanT alt ja tean, et siit saab asjalikke nõuandeid. Minu senine kogemus haagistega piirdub kõigest kerghaagistega. Nüüd on millegi tõsisema valimiseks nõu vaja.
Veduriteks (ja kohati ka veetavateks) on:
Volkswagen Amarok 190 kW 4x4, haagise lubatud mass 3300 kg
Volkswagen Crafter 130 kW 4x4, haagise lubatud mass 3000 kg.
Elan maal ja Volkari esindus on minust 75 km kaugusel. Üks otstarve oleks emma-kumma sõiduki haagisega hooldusesse või remonti viimine, et terve tööpäev mul tuksi ei läheks. Vilets variant on see, et kerge kastikas on murevaba esimesed 60k olnud ja pole remonti soovinud. Crafter aga on nõudnud erakorralist remonti esimese 70k jooksul tubli 15 korda ja nõuab ka edaspidi, aga tema tühimass on (liikuv metsamasinate remonditöökoda) 3900 kg. Eks paarsada kilo saab teda kergemaks ka, aga mitte enam, see nõuaks liiga palju vaeva.
Kolmas vidin, mida vaja vahel näiteks metsa mobiilseks tõsteseadmeks sõidutada, on koduabiline väikelaadur Multione 5.3k (selline Avanti-laadne laadur, aga Itaalia toode). Ja neljandaks on aeg-ajalt taastatavasse tallu vaja ehitusmaterjali vedada. Kasutustihedus jääb ilmselt ca kord kuus tasemele.

Esimesena hakkas silma Respo 3500 kg autoveotreiler. Aga veidi auto24-s ringi vaadates leidsin portedega 3500 kg-se haagise, mida saaks kasutada ka tasase platvormina. Nimelt minu mõõtmimse järgi läheksid praegused Crafter ja Amarok sinna Respole peale nii jeeli-jeeli, rehvid puudutaksid peale ajades kastiääri. Varsti tuleb aga kastikal uus mudel välja ja see on võib-olla veel laiem, platvormiga ei peaks muretsema kas peale mahub. Lisaks kauba laadimise lihtsus. Vahel on vaja ehk koorem kildu tuua, siis on see hea väikelaaduriga kohe üle lahtise serva maha lükata. Laadimiskõrgus on ka platvormil 2 cm madalam kui Respol. Samas rasket koormat (Crafterit) vedades on Respo laiem rööbe stabiilsust silmas pidades ilmselt kasuks? Kindlasti on siin raskeid koormaid vedanud kodanikke, olen huvitatud teie arvamusest.

Kui juba ette plaanitud ülekoormusega vedusid teha, siis platvormist vaataks kindlasti mööda. Raskuskeskme kõrgus, nii maapinnast kui sillatsentritest on see, mis mõjutama hakkab, rööbe on palju vähem oluline.

Kuigi 3,3t veovõimega masina taga üle 4,5 tonni eluskaalus inertspiduritega haagis, millel röögatult suur Crafter kõlab juba eos väga halva plaanina. Eriti kui veetav sinna nipa-napa peale mahub, s.t. ka pikisuunas pole võimalik treilerit tasakaalu ajada.
Vasta

Valitud haagised on kandevõimega 2630 kg. See tähendab, et 3900 kg tühimassiga VW Crafterit neil haagistel vedada ei tohi (ehk on seadusevastane). Ma julgen arvata, et sedavõrd suur ülekaal mõjutab ka füüsikat - nii haagise konstruktsiooni vastupidavust kui juhitavust. 

Teiseks ületab 3900 kg tühimassiga VW Crafter juba ilma haagiseta VW Amarokiga vedada lubatava haagise tegeliku massi. Taas juriidiline probleem ning ilmselgelt ka füüsikaseadused ei ole leebed. Rääkimata sellest, et juba kaugelt on politseinikul näha õiguserikkumine. See oleks sama nagu sõita autoga ringi käsi aknast välja sirutatud ja poolik korgita viinapudel käes. 

Teistpidi kooslus ehk koormata VW Amarok sellise haagise peal VW Crafteri taga on legaalne juhul, kui haagise tegelik kaal jääb 3000 kg piiresse. See tundub väga napp olevat, kuna valitud haagiste tühimass on ligi 800 kg ning VW Amaroki tühimass ca 2200 kg. Piisab vaid sellest, et autos on mingit kaupa ja mass on lõhki. Igal juhul mundrikandjate tähelepanu on tagatud. 

Arvestades eelnevate küsimuste iseloomu ja senist elukogemust üksnes kerghaagostega palun mitte solvuda ja igaks juhuks kontrollida üle ka see, kas juhiloal on ikka E-kategooria olemas. VW Amaroki juhtimiseks sellise haagisega on vaja BE-kategooriat isegi juhul, kui haagis on tühi. VW Crafter aga nõuab vähemalt C1-kategooriat juba ilma haagiseta ning haagisega C1E- või CE-kategooriat. 

Haagise ostmine on lihtne, valiku tegemine on väljakutse.
Vasta

Võib-olla peab Crafteri vedamise plaanist tõesti loobuma, mul pole kogemust nii suurte koormatega seni. Aga Crafteri sabas Amarok remonti viia ei tohiks vist küll keelatud olla.
Ma olingi just üllatunud sellest, et platvormi laadimiskõrgus Respo autoveotreilerist üldse kõrgem ei ole. Kui see Crafteri vedamise plaan maha kriipsutada, on portehaagis igast asendist mugavam ja universaalsem?

EDIT: näe, lähebki jah Amarok Crafteri taga ka 100 kg lõhki. Kriipsutame plaanidest need jõhkrate ülekoormuste vedamised maha ja jääb küsimus, kumba universaalse haagisena eelistada. Mulle näib porte igatpidi mõistlikum.
Vasta

(29-11-2022, 12:32 PM)Kristjan Kirjutas:  Aga Crafteri sabas Amarok remonti viia ei tohiks vist küll keelatud olla.
Vist ei tohiks? Siin on väga selged valemid, kus on kindel vastus ilma tõlgendusruumita. Kui Crafteriga on lubatud vedada kuni 3000 kg TEGELIKU massiga haagist, siis esimese sammuna tuleb kokku liita veetava haagise ja haagisele paigutatud sõiduki tühimassid. Kui need ei ületa 3000 kg, siis tuleb üle kontrollida, kas haagisel või haagisel olevas sõidukis (sh sõiduki lisavarustus, mis ei pruugi olla tühimassi sees - vints, lisarauad jne) ei ole veel mingeid asju, mis võiksid lubatud massi lõhki ajada. Sinu esitatud lähteandmed ei võimalda kellelgi teha vajalikke arvutusi, kuna nii haagiste kui VW Amaroki erinevate mudelite tühimassid on erinevad ning sõltuvad ka paigaldatud lisavarustusest.
Vasta

Mingi error on siin ikka veel sees.
Crafter on minu teada lubatud kuni 3500 täismassiga nii kaubiku kui kastikana. 
3900 ei saa olla tühimass.
Vasta

(29-11-2022, 13:01 PM)MeelisV Kirjutas:  Mingi error on siin ikka veel sees.
Crafter on minu teada lubatud kuni 3500 täismassiga nii kaubiku kui kastikana. 
3900 ei saa olla tühimass.

Ma arvan, et siin on tegu 3500kg täismassiga paberites, kuid statsionaarselt või poolstatsionaarselt autosse paigaldatud seadmed (liikuv töökoda) tõstavad masina reaalkaalu 3900-le. Ehk siis 3900 pole mitte tühimass vaid tegelik mass.
Üle 3,5t isendeid vist Crafterina tõesti ei pakuta, neid turustatakse MAN TGE nime all.
Vasta

See 3900 on jah tegelik mass, ehk reaalne tühimass ilma juhita nö standardvarustuses. Kui kliima täiteseade, pukid, vaadid lisaks paned, on asi veel koledam. Aga tühja neist massidest, räägime ikka haagistest. Nägin, et Respo kohta peaks oskama pajatada ksf V6sa - jään ootama. Äkki on kellelgi ka kogemust säärase platvormhaagisega? Ma olen pigem selline inimene, et kui ma kuhugi sisse astun, siis ma selle asja ka võtan. Seepärast oleks parem kiire analüüs kodutingimustes läbi viia. Praktilisuse poolest kaldun tugevalt platvormi suunas.
Vasta

(29-11-2022, 15:53 PM)Kristjan Kirjutas:  See 3900 on jah tegelik mass, ehk reaalne tühimass ilma juhita nö standardvarustuses. Kui kliima täiteseade, pukid, vaadid lisaks paned, on asi veel koledam. Aga tühja neist massidest, räägime ikka haagistest. Nägin, et Respo kohta peaks oskama pajatada ksf V6sa - jään ootama. Äkki on kellelgi ka kogemust säärase platvormhaagisega? Ma olen pigem selline inimene, et kui ma kuhugi sisse astun, siis ma selle asja ka võtan. Seepärast oleks parem kiire analüüs kodutingimustes läbi viia. Praktilisuse poolest kaldun tugevalt platvormi suunas.

Kogemuse pealt ütlengi, et ratastest kõrgemal asetseva platega haagis on märkimisväärselt tundlikum nii ülekoormuse kui koorma paigutuse osas. Rataste vahel paiknev kast/platvorm andestab palju rohkem.
Aga ühtlasi ütlen ka seda, et inertspiduriga haagise lubatud maksimum ehk 3500kg ei ole päris lambist seadusesse kirjutatud ja inertspiduri puhul peab üsna selgelt jälgima, et haagis autost väga palju raskem poleks. Seaduslikkus seaduslikkuseks, politsei eest võid pääseda, aga füüsika eest ei põgene kuhugi.
Vasta

Kui omast käest avandilaadne toode võtta millega külje pealt kaupa peale-maha tõsta siis ma portedega autoveohaagist ei kaaluks üldse. Kui iga päev autosid oleks vaja pika maa taha vedada siis muidugi oleks autoveotreiler parem. Aegajalt lühikese maa saab raskema koorma kõrgema haagisega ka ära vedada. Autotreilerile portetede vahele euroaluste ladumine et tõstukiga küljelt koorma kätte saaks puistematerjalidega ei toimi  Big Grin
[Pilt: 20220614_200333.jpg]
[Pilt: IMG_20171208_123629_6.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne