Haagise valik

Respo laius 35 cm laiem. Kui puudub kogemus suure haakega siis pikk kolakas bussi järel laiusega 2.5 meetrit pole teab mis nali iga juhi jaoks. Enda Transitile, Avandi veoks ostsin 186cm laiuse Respo autoveo treila. Kui hind poleks tähtsust omanud, oleks Brian James Traileri valinud.
Vasta

See Brian James on tõesti paras kolakas, mul isa ostis säänse kallutava 3-teljelise Hiluxile järgi ja veab haavalaudu sellega, pidavat 6-7 ruumi peale mahtuma. Mis puutub suure (ja eriti kui ta veel kõrge ka on) käru gabariitidesse, siis korra oli kunagi Rootsi laeval ja alles hiljuti ka Hiiumaa praamil täpselt samasugune juhus, kui mingi hobusekäru ülemine sarvetuli käis minust möödudes vastu mu veoka peeglit, kusjuures ega ei veendutud ka, kas käru ilusti järgi tuleb- ikka hooga. Õnneks on sarvetuli kummist varrega.
Vasta

Krt mul hakkas film jooksma kuidas sõidab suurte karvaste munadega mees rongiga.
Veduriks 2..2.5 tonni kerge tagumikuga kastikas ja sabas suur haagis kus 4+t kaubik peal.
Kui see 5t seal sabas ikka veduri juhtimise üle võtab siis on pilt nagu koristaja Aino oma mopiga meeste saunas. Kiirelt ja vihaselt.
Vasta

Kumb siis on hullem kui kerghaagisele pannakse 2t peale või korralikul piduritega 3 teljelisel haagisel on siis 4t peal. Ma olen ise viimast varianti praktiseerinud. Kui mõistusega koorem asetada peale, siis pole väga hull ju.  
 Et keegi väga ohkima ei hakkaks siis mul on veokas raskemateks vedudeks.
Vasta

Ma võrdleks seda küsimust küsimusega, et kas parem on maha lüüa üks keskealine või kaks pensionäri Smile

Halb on siis, kui käest ära läheb. Isegi see pole tähtis, kas ülekoormaga või mitte.
Vasta

(30-11-2022, 13:49 PM)Kult Kirjutas:  Kumb siis on hullem kui kerghaagisele pannakse 2t peale või korralikul piduritega 3 teljelisel haagisel on siis 4t peal. Ma olen ise viimast varianti praktiseerinud. Kui mõistusega koorem asetada peale, siis pole väga hull ju.  
 Et keegi väga ohkima ei hakkaks siis mul on veokas raskemateks vedudeks.

4t inertspiduriga haagisel ei ole väga traagiline (on küll seadusevastane) kui haagisel on pidurid korras ja veduril endal ka massi. Kui selline käru näiteks koormata Hiluxile külge riputada, siis võib asi üsna kergesti nutuseks minna.

Kõige määravam osa on muidugi sõiduvõtetel. Selliste rongidega sõitmine eeldab väga teadlikku lähenemist, ettenägemisvõimet ja ilmselt ka omajagu õnne.
Vasta

Jutt oligi ju siin teemas mõni postitus tagasi Amaroki järgi mis on Hiluxi analoog sellise 5 t haagise panemine. Jah sirge tee sirgeks ja koorma tasakaal taskaaluks aga kui on ootamatu kurv ja auto juba pöörab siis ei päästa see inertspidur ja need 5tonni lähevad ikka oma teed. Amarok nagu kutsikas paelaga järgi kraavi poole.
Vasta

(30-11-2022, 16:41 PM)MeelisV Kirjutas:  Jutt oligi ju siin teemas mõni postitus tagasi Amaroki järgi mis on Hiluxi analoog sellise 5 t haagise panemine. Jah sirge tee sirgeks ja koorma tasakaal taskaaluks aga kui on ootamatu kurv ja auto juba pöörab siis ei päästa see inertspidur ja need 5tonni lähevad ikka oma teed. Amarok nagu kutsikas paelaga järgi kraavi poole.

Just täpselt! Sõita saab, aga ainult nii, et ükski kurv ei tuleks ootamatult, kõik kurvid saaks läbida nii, et vedu on taga, enne iga pidurdust on aega rong otseks sättida jne jne. Ja lisaks peavad suhted fortuunaga olema korras, et ei tekiks ootamatusi mõne teise liikleja lolluse näol näiteks.

Üsna võrreldav lumetuisus suverehvidega liiklemisega. Mõistlik oleks vältida.
Vasta

Poleks pidanud vist neid vedukeid ja masse siia üldse kirjutama. Teema läks haagise valikust veidi kaugele. Masse liita ja lahutada oskame kõik, seda teame ka, et ülekaaluga on võimalik sõita, aga võimalusel tuleb vältida. Olen noorest peast laperdama läinud haagisega teelt väljas käinud ja see on mu sõidukiirust, ettevaatlikkust ja suhtumist siiani muutnud. Seega saime siis teada, et raske veose vedamiseks on autoveotreiler stabiilsem, aga platvormhaagis on üldotstarbelisuse osas praktilisem.

Lisan siia alla ka kaasfoorumlase V6sa arvamuse tema lahkel loal.

Esiteks ülekaalu ei talu neist kumbki hästi. Mitte katkimineku mõttes - tänapäevased asjad on päris hea rehkendusega tehtud. Aga tiisel ja sillad on loodud kestma teatud koormust. Kui nüüd koormus palju suurem saab, siis hakkavad konstruktsioonid nõtkuma ja kogu rong muutub ebastabiilsemaks. On kogemust... Respo kastihaagis talub vägivalda ehk veidi paremini, sest selle rattad on suuremad ja nagu tühimassistki näha, siis metalli pole säästetud. Ning raam on lihtsam ja jäigem. Platvormi suurim häda on minu arvates väike ratas: loeb kõik augud üle ja on kallis asendada. Ning katki need kahetelgse käru rattad ikka lähevad...

Kindlasti on platehaagis universaalsem. Kui on ette näha puistematerjalide vedu, siis seda väga mugavalt kastihaagisega ei tee. Samuti on suurte asjade küljelt laadimiseks kogu aeg vaja vaadata miskit sobivat alla.

Legaalsuse kohta ütles Indrek Sirk juba kõik ära. Ülekaalust on tegelikult häda alles siis, kui LÕ süüdlast (maksjat)  otsitakse. Võimalus kaalubussi oodata koos patrulliga on ka muidugi ahvatlev, aga meil viimastel aastatel pigem teoreetiline - sinivalgeid ju peaaegu ei näe. Aga võimalik see on, kui koha peal ei suuda dokumentidega ära tõestada koorma legaalsust (või lihtsalt kordnikke lapikuks rääkida). Iseküsimus, et ega füüsika eest ei pääse ja ülekaalus haagisega mingi liikluses ettetuleva situatsiooni lahendamine ei ole üldse tore tegevus...

Ma siiski soovitan ülekaalulist bussi mitte O2 haagisega (max 3500 kg) vedada, kuivõrd tegelik mass läheb ikka väga lõhki.

Normaalse inimese jaoks mõnesentimeetrine laadimiskõrguse vahe pole oluline. Minusugusel käbil on madalam alati parem[Pilt: smile.gif]

Neist kahest ma käiks mõlemat näpuga katsumas ja vaataks isiklike eelistuste alusel: kas koormarihma aastad/konksud on sobivatel kohatdel, kas on mingeid teravaid ääri (meie uuel Respol olen 14 kohta relakaga üle käinud[Pilt: sad.gif] ). Kas portede liigutamine, äravõtmine (ja eelkõige tagasipanek) on käepärane. Seni olen ostuga rahul, kuivõrd sama hinnaklassi alternatiivid olid nadimad (jah, ka mina vahel ületan lubatud kaalu...)
Vasta

(29-11-2022, 11:27 AM)Kristjan Kirjutas:  Olen seda foorumit kunagi kasutanud kasutaja KristjanT alt ja tean, et siit saab asjalikke nõuandeid. Minu senine kogemus haagistega piirdub kõigest kerghaagistega. Nüüd on millegi tõsisema valimiseks nõu vaja.
Veduriteks (ja kohati ka veetavateks) on:
Volkswagen Amarok 190 kW 4x4, haagise lubatud mass 3300 kg
Volkswagen Crafter 130 kW 4x4, haagise lubatud mass 3000 kg.
Elan maal ja Volkari esindus on minust 75 km kaugusel. Üks otstarve oleks emma-kumma sõiduki haagisega hooldusesse või remonti viimine, et terve tööpäev mul tuksi ei läheks. Vilets variant on see, et kerge kastikas on murevaba esimesed 60k olnud ja pole remonti soovinud. Crafter aga on nõudnud erakorralist remonti esimese 70k jooksul tubli 15 korda ja nõuab ka edaspidi, aga tema tühimass on (liikuv metsamasinate remonditöökoda) 3900 kg.
3500kg täismassiga Crafteri puhul pole tegelikult kaal 3900kg ülekaaluna tajutav. Endal Crafter L4H3 2,5tdi. 100kw moto. Kaalul olen temaga käinud vaid vanametalli kokkuostu viies. Selgelt on meeles hetk, kui brutokaaluna vaatas vastu number 3954. Olin siis juba omanud teda enam kui kaks aastat, ehk mingi tunnetus oli. Kokkuostu oli 60km sõitu, mille juures ise olin arvamusel, et masin pole 3500kg mitte. Aga oli 400 ja enam kg üle.
Tuntavalt raske kiirenduse-pidurduse mõttes on olnud masin kui maalt linna toodud küttepuid, koormaks saar, kask. Puud siis puistena kuudis ca poole kuudi kõrguseni ja haakes laotud puudega täislastis kaheteljeline 3,3*1,5m kerghaagis. Neid kaalusid paraku ei tea. 6t autorongi kohta vast ikka.
Suuremad Crafterid ja Sprinterid, mil passis täismass 3500kg on tehtud tegelikult korraliku varuga.
 
Siin teemas OT, aga meelsasti hoopis loeks 4x4 Crafteri kohta. Head, halvad, mis laguneb, mida kiidad jne.
Vasta

Siin teemas OT, aga meelsasti hoopis loeks 4x4 Crafteri kohta. Head, halvad, mis laguneb, mida kiidad jne.

Mulle tundub, et kui mingi asi vajab esimese 70k/km jooksul vähemalt 15 korda erakorralist remonti, siis kiidusönadega vöib kitsaks minna...

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Tsitaat:Suuremad Crafterid ja Sprinterid, mil passis täismass 3500kg on tehtud tegelikult korraliku varuga.


3500 on enamasti allepoole toodud erinevatel objektiivsetel põhjustel. MAksud, juhtimsiõigused, kerttaseadmed jne. Ses suhtes ei ole suurte aga nuditud kaaluga kaubikute koormamine liiklusohutuslikult tõesti mingi probleem. Kasvõi USA kastikad: Euroopas on kõik kaalud naljanumber! Ma pole teadlikult muud bussi üle koormanud kui kunagi Ram Vani ja sel oli küll ka u.5-tonnisest kogukaalust pohh! Kiirendas ja pidurdas ikka samaamoodi ja bensu kulutas 16 sajale. 

Aga haagistega, mis on niigi tihti piiripeal tugevuse/hinna/kaalu suhtes, ei kannata pulli teha. Isegi kui vedur kannataks a'la needsamad haagisetarkvaraga moodsad "kollid", siis plekk-kosu ise sabas veeremas ei pruugi välja vedada. Aga on ka haagistega sama keiss, et suured ja kallid, mina tunnen paremini jälle paadihaagiseid, siis need 3500kg on samamoodi räigelt alakoormatud numbritega! Kitsaskoht on 50milli kuulpea, paned "silmuse" ja 5-6 tonni paat T5-traktori haagisena 50-60 km/h poleks küsimus. Täna juba legaaalsed elektripidurid ja jutud, lihtsalt Viini 1968 piirab ajuvabalt kõike! Mida USA ei piira, sest nemad seda lollust ei ratifitseerinud. Euroopas hakkasid esimestena lollustele vastu ja said oma tahtmise hollandlased ja sealt Van Claes on vast kuulsaim. Ma tean, et eestlased on mõelnud aga minu teada pole keegi veel paadivedajatest ostnud, kuigi vist täna pole enam ka meie seadusandlus takistuseks. Aga HISWAl ja Boot'il oleme "näpp-suus ilastanud" nende kõrval küll Wink
Vasta

(01-12-2022, 01:40 AM)ak75 Kirjutas:   Siin teemas OT, aga meelsasti hoopis loeks 4x4 Crafteri kohta. Head, halvad, mis laguneb, mida kiidad jne.
Minu kasutuse juures on enim remonti saanud nelikveosüsteem, esimesed paugud käisid enne 10000 km täitumist. Praegu on ees veidi üle 70k ja seni vist läinud vaid üks remondiarve enda taskust, muidu garantii. Samas vana mudeli Crafterit küll tagasi ei igatse - öö ja päev.

Teemasse - ma ei hakanudki neid haagiseid vaatama ja katsuma. Puhtalt pragmaatilistel kaalutlustel võtsin eemaldatavate portedega 3500-kilogrammise Temared haagise. Ehk veab siis vähemalt ühe renoveerimist vajava talu jagu kaupa ära.
Vasta

Kõik kaalumised jms las olla igalpool laiali. Küsimus  on reaalses haagise valikus AGA Sõber, kes sellega hetkel tegeleb just selle JuhanHirve linna ja maaakodu vahel vedamiseks, olla jõudnud läbi mitmete tegelaste teadmiseni ,et autotreilaga EI TOHI Eestis midagi muud peale autode vedada! Et olla "eriotstarbeline" ja näiteks peale korralikult kinnitatud lauavirna eest on saadud trahve? Mingi uus rikastumise viis riigil?

Isand Indrek Sirk - paluks ka juriidilist "nõu" selles osas, et kas nii ongi? Ja on keegi sellsie asjaga reaalelus kokku puutunud? Et ka paadihaagisega ei tohi muud vedada kui paati jne? Kas isesõitvas majas kartulikott ja kassiliiv ikka tohib olla???
Tänu sellele, et oleme siiani tabinud rendihaagise Edwardi platforme, siis on ka pilk olnud sinna suunatud. Lihtsalt selleks, et vahetevahel peab sama asjaga ka purjekat, rtisikelid, lauakoromaid, liiva, kartuleid jms vedama lisaks traktorile või mõnele gonkaautole. Muidugi mine tea, kas kasthaagisega enam autotki vedada tohib... Igasugused kaaluprobleemid on seuhkse jama kõrval ju täiesti tühised mured???
Vasta

Minu ristiisa ütles,et tal on hästi ladustatud ehitusmaterjal kui järelvalve peale lendas.
Vasta

(17-02-2023, 18:29 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Kõik kaalumised jms las olla igalpool laiali. Küsimus  on reaalses haagise valikus AGA Sõber, kes sellega hetkel tegeleb just selle JuhanHirve linna ja maaakodu vahel vedamiseks, olla jõudnud läbi mitmete tegelaste teadmiseni ,et autotreilaga EI TOHI Eestis midagi muud peale autode vedada! ...

Kas sellele teadmisel on ka konkreetse allika näol olemas viide? Mõni seni teadmata seaduseparagrahv? Kohe mitte ei taha uskuda...

Kõlab kangesti neljarattalise haagise E-katinõudena...
Vasta

Tsitaat: olla jõudnud läbi mitmete tegelaste teadmiseni ,et autotreilaga EI TOHI Eestis midagi muud peale autode vedada! ...
Palun täpsustust, kas "autotreila" mõiste all peetakse silmas O2 haagist, või äkki hoopis N-kategooria eriotstarbelist "treilerautot"?

Viimase puhul on tõesti seadusega mittelubatud kaupade transporditeenuse osutamine, kui kasutatakse passi märgitud "eriotstarbelisusest" tingitud maksuvabastust

Kui nüüd norimine käib O2 haagise otstarbe ümber, on 2 varianti:
1) mundrimehed mõtlevad ise paragraafe välja
2) sõber eksis millegi muu vastu (massid lõhki, koorma vale kinnitus, juhtimisõiguse puudumine, vms?)

Hea oleks teada saada, millise haldusrikkumise punkti alusel määrati riigiaktsiate ost?
Vasta

[quote='Sax' pid='547977' dateline='1676759901']
Tsitaat:... N-kategooria eriotstarbelist "treilerautot"?

Viimase puhul on tõesti seadusega mittelubatud kaupade transporditeenuse osutamine, kui kasutatakse passi märgitud "eriotstarbelisusest" tingitud maksuvabastust
...
oot, kas sellist asja omades isiklikus omandis ei tohi nö omi vedusid teha nt lauakoormaga, st mitte teenust? Lihtsalt uudishimust ...
Vasta

Ei tahaks hästi uskuda, et OMA puksiiriga OMA lauajuppe vedada ei tohi. Kui koorma kinnitamisel kõik nõuded täidetud on, ei tohiks küll takistusi olla.
Vasta

Kolime haagisega mitteseotud maksuseadusandliku jutu vast kohasemasse teemasse:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=53430&pid=529702#pid529702

Oluline seegi väikeettevõttes toimetajale.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne