ZAZ-970
#1

Umbes 40 aastat tagasi mõtlesid Zaporožje automeistrid \"Muhule\" täienduseks välja ka 350-kilogrammise kandevõimega kaubiku/mahtuniversaali.Nagu paljude NL autotööstuse ideedega,ei jõudnud ka see kunagi seeriatootmisse.Pilte ja juttu saab näha:

http://www.zr.ru/articles/42399
Vasta
#2

Aga kus sellisel siis mootor on?Ette vist ei mahuks,kui taga on,siis jääb kast keskele ju:lolAga samas taga need \'\'kõrvad\'\' viitavad tagamootorile.Kunagi nägin netis pilti nõukogude automudelist,tegu oli siis tavalise 968-ga,esiots oli sama,kuid kabiin lõppes peale esiistmeid ära,siis tuli kast,ja kõige lõpus jälle tavaline tagaots,kapotiga.Kuna tegu oli mudeliga,siis ei tea,kas selliseid päriselt olemas on.
Vasta
#3

Mootor oli seal kus sapakal ikka ehk taga.Ja selle puhul osutus suureks probleemiks,et tegu V-4 mootoriga (näiteks VW vanadel Transporteridel oli B-4,mis hulka madalam kui V-4),mis muudab laadimiskõrguse suureks ja kaubaruumi põhja ebatasaseks.
Tolle 968 pikapi pilte olen isegi näinud ja ega selle \"veokasti\" suurt midagi peale paari kingakarbi ei mahu...
Vasta
#4

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: mrali
Umbes 40 aastat tagasi mõtlesid Zaporožje automeistrid \"Muhule\" täienduseks välja ka 350-kilogrammise kandevõimega kaubiku/mahtuniversaali.Nagu paljude NL autotööstuse ideedega,ei jõudnud ka see kunagi seeriatootmisse.Pilte ja juttu saab näha:

http://arch.zr.ru/articles/162_01_2004.html

Jajah, seda autot siin ( http://www.autosoviet.altervista.org/main-english.htm ) näind, aga tehti see ikke moodasama autu baasil ku muhk. 966 pääle. Siin lingil veel põnevaid sapika versioone, üks uhkem kui teine!
Terv. Ivar

http://www.autosoviet.altervista.org/vni...forced.jpg :o (kah sapikad)

http://www.autosoviet.altervista.org/vniite-maxi.jpg

loll on loll olla.
Vasta
#5

Za Ruljem´is oli kunagi LUAZ arendustest pikk jutt. Eks ikka NA tellimusel oli neid tehtud kümnetes modifikatsioonides, nii ujuvaid kui ronivaid.
nn. Sanitaarvariandiga olen ise ka liigelnud.


Vasta
#6

Seda kastiga versiooni õnnestus poisikesena 86 aastal Kiievis oma silmaga näha.Oli päris naljakas--kasti osa oli aint tagumise isme laiune,aga oli ikka korralikult kola täis laotud:lol
Vasta
#7

Vanades (70.aastate) \"Tehnika ja Tootmistes\" on paaris artiklis ka 970 ära mainitud.Põhilise põhjusena,miks see tootmisse ei jõudnud,mainitakse NL-ile üliomane vabade ressursside nappus,selleks oleks tulnud \"muhu\" väljalaset piirata.Oli valmis tehtud ka nelikveoline 970,selle indeks oli ZAZ-971.
Vasta
#8

Denisovetsi veebilehel on nüüd 970 perekonna versioonide pilte ja juttu...püüaks ka eesti keeles seda refereerida.

Esimene versioon, kastikas, valmistati perspektiivse ZAZ-966 juppide alusel 1961: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz970.html (huvitav, kus selle kone asus)
Aastake hiljem otsustati teha terve mudeliperekond analoogselt paljudele tolle aja Lääne analoogidele (kõige paremini on tuntud pisi-Fiatide nagu 600 ja 850 alusel kaubikud). Esiklaps täismetallfurgoon 970B: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz970b.html
Siis veel kuueistmeline väikebuss 970V (mootorile juurdepääs kuskilt tagaistmete vahelt): http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz970v.html
Ning perekonna täiendas kaheistmeline kastikas 970G: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz970g.html

Kohe samal aastal asuti ka mudeliperekonna 971 kallale: ZAZ-971 oli presentkatusega neljakohaline nelikveoga sõiduk, mis põhines nii 965 kui ka perspektiivse 966 pulkadel: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz971.html Ehitati seda vähemalt üks masin.
971B oli ette nähtud kui nelikveoga 970B, kas masin ka valmis ehitati, pole teada: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz971b.html
Sama lugu, mis 971B-ga, oli ka 4x4 väikebussiga 971V: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz971v.html
Ning ka 4x4 kastika 971G valmisehitamise kohta info puudub: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz971g.html

Nagu ka varem siin teemas mainitud, oli tegu ühega paljudest plaanimajanduse ohvreist.
Vasta
#9

eitea kas eestis ka miskit neid leidub veel?



Vasta
#10

970 ei jõudnud ju kunagi seeriassegi, minu teada pole ka ühtki katseeksemplari säilinud...pole isegi alles ühtki fotot 970 kinnise kerega variantidest tagantvaates.
Vasta
#11

Hmm...ma otseselt ei pidanudki silmas vanemat tüüpi eksemplare...isegi uusi pole väga näind... kunagi sai kasutaja Unicman-iga vesteldud kelle valduses vms üks oli...



Vasta
#12

Unicman'il peaks olema ETKVL'i toodang ikka...

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne