Jawa laadimine.
#1

Nagu paljudel teistel, on ka minu Jawal probleem laadimisega. Tegemist originaal süsteemiga, millel regulaator staatori küljes. Algul reguleerisin pingeregulaatori nii, et pinge tõusis mõistuse piires pöördeid andes kenasti 8.1V peale ära. Pärast seda laadimisprobleeme ei täheldanud. Ka tühikäigul täistuledega laadimise tuli vilkuma ei hakanud.

Kuid ühel pikemal sõidul, kuuma ilmaga, põles rootor maha. Eeldasin, et põhjuseks võis olla kõrgevõitu pigest tekitatud ülekoormus. Panin järgmise rootori ja reguleerisin pinge natuke madalamaks, nii et üle 7.9V tester ei näidanud. Kuid nüüd on nii, et tühikäigul kipub tuledega laadimise tuli põlema minema ja laadimine on üleüldse selgelt liiga nõrk.

Uuel rootoril said lamellid enne paidaldamise break cleaneriga puhtkas tehtud ja lamellide vahed olid ka ikka lamellidest madalamad.

Pingeregulaatorit olen seni reguleerinud ainult mutrist (8). Sellel mõjub juba väike keeramine päris palju. Kas see ongi normaalne?

Kas teiste reguleerimisvõimalustega oleks võimalik saavutada olukord, kus pinge oleks madaltel pööretel kõrgem, aga ei tõuseks samas üle normi?

Soovitage mõnda konkreetset tänapäevast elektroonilist pinge regulaatorit ka. Kui palju selle paigaldamine asja muudaks? Kas on mõtet?

Kas 634 alumiiniumist regulaatori karp annaks midagi juurde?

Parim lahendus oleks muidugi Vape komplekt, aga seda praegu kohe veel paigaldada ei plaani.

Ehk siis küsimus eelkõige selles, et kas originaal süsteemi oleks põhimõtteliselt võimalik paremini toimima saada ja mida selleks tuleks teha?
Vasta
#2

(29-08-2014, 11:11 AM)jawa354 Kirjutas:  Ehk siis küsimus eelkõige selles, et kas originaal süsteemi oleks põhimõtteliselt võimalik paremini toimima saada ja mida selleks tuleks teha?

6v puhul laadimist üle 7,2v kohe mitte ei julge soovitada. Aku keeb tühjaks ja rikneb. Samuti 6v peale arvestatud muud tarbijad. See, et tühikäigul vilgub laadimistuli pole mitte rike vaid norm. Muidugi on eriolukordi, kus mootor peabki kümneid tunde tühikäigul järjest töötama, vat siis jah ei jätku aku laadimiseks. Ise ei suuda sellist olukorda ette kujutada, kui just vanaema lambavilla ketramise vokki pole pandud käitama.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

7.5 kuni 8.1V on raamatus antud maksimaalne pinge mootori maksimaalsetel pööretel. Harilikult jäävad pöörded ja pinge sellest ikka madalamaks.
Vasta
#4

Tere! Olen kunagi täpselt samamoodi ühe rootori maha põletanud. Kas praegu pealolev rootor on uustoodang või vana originaal? Kindel, et ei ole juhtumisi näiteks 634 oma? Sellel pidigi tuli kustuma alates 1800 pöördest, mitte 1500-st, nagu vanematel mudelitel. Mutri liigutamine mõjutab tõesti päris palju, see peaks normaalne olema. Lisaks pingele peaksid muidugi ka voolu mõõtma, raamatus on näidatud, kuidas. Samuti võiks esitules olla ikka 25W vatine pirn, võimsamaga kipub genekas tõesti nõrgaks jääma.
Vasta
#5

rootor on see peenema traadiga variant.
Vasta
#6

Peenema traadiga peaks õige olema. Igaks juhuks küsin üle, et pinget mõõtsid ikka ilma akuta ja klemmilt 61? Esilaterna võimsuse kohta jäi info ikka kesiseks. Praegu ei oska rohkem soovitada, kui relee kontaktid üle kontrollida ja vajadusel puhastada.
Vasta
#7

Sellise vana releega peab alati väike akulaadija kaasas olema, kuna see ei suuda kohe kindlasti ära toitta akut. Tuttav aegajalt paneb laadija sappa. Tänapäeval on sellised targad laadijad. Ja seadistuse võiks jätta sinna 7,2- 7,5 piiridesse. Aitab ka 16 hambaga hammasratas mootorisse panna. See selline 70- 75 kulgemise pill. Smile
Vasta
#8

Pinget mõõtsin ikka ilma akuta ja õige klemmi pealt. 51 peal oli pinge madalam, kui õigesti mäletan. Voolutugevust pole mõõtnud. Peab plaani võtma.

Kas mõne tänapäevase releega toimiks see vana genekas ka paremini?

Kas 634 alumiinium karbiga on samad hädad?

Vaja oleks ilmselt seda, et madalamatel pööretel saaks genekas rohkem ergutust. Kas seda oleks võimalik reguleerimisega saavutada?
Vasta
#9

Mõne tänapäevase releega ilmselt käiks asi jah paremini...

Omaette nokitseja.
Vasta
#10

Ksf! aavu pakutud 7,2 oleks sobilik laadimispinge. Küll aga kahtlen, et kaasaegsema regulaatoriga madalamatel pööretel mingit lisa tekib. Alalisvoolu generaator on sellisena juba loodudki. Lisaks on probleem selles, et vana Jawa (sama mure ka IZ-ilistel) generaatori võimsus on nõnda niru, et temast ei tulegi rohkem välja, kui tuled ja süüde ära jõuavad tarbida. Generaatori võimsus oli vist 45w? Ja seda tema jaoks soodsatel pööretel, s.t 2500 ja üles. Esitule pirn ise juba võtab selle peaaegu kõik endale.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#11

(29-08-2014, 16:22 PM)jawa354 Kirjutas:  Vaja oleks ilmselt seda, et madalamatel pööretel saaks genekas rohkem ergutust. Kas seda oleks võimalik reguleerimisega saavutada?
Selle mutri kaudu käibki sisuliselt ergutuse reguleerimine. Nagu juba enne mainisin, tuleks kõigepealt relee kontaktid puhastada. Ei hakanud varem kirjutama, aga minu tsiklit kummitas viimastel päevadel just sama jama, et laadimistuli ei tahtnud enam kustuda. Ja seda mitte tühikäigul, vaid juba linnakiirusel. Kuna tsikkel seisab väljas, panin antud vea niiskuse arvele. Tänane lahkamine näitas, et kurja juureks oligi just see pingeregulaatori kontakt, mis peaks mootori käivitudes esimesena avanema. Ehk siis kehva ühenduse tõttu oli regulaator juba madalatel pööretel põhimõtteliselt teises astmes ja ergutusvool käis läbi lisatakisti, mistõttu see L-kujuline ankur ei näidanud mingit soovi kuhugi poole liikuda ega tagasivoolu kontakti sulgeda. Probleemi lahendas kontaktile korra peene lihvpaberi näitamine. Taolise vea üheks sümptomiks oli muidugi see, et pöörete tõustes hakkas laadimistuli heledamalt põlema. Korras relee puhul kui ta tühikäigul üldse süttib, siis peaks suht tuhmilt värelema.
Seega oleks paslik küsida: kui palju Sa pöördeid tõstma pead, et tuli kustuks ja kas ta heledus muutub pöörete tõustes?
Muidugi on mingi võimalus, et Sinu relee võis näiteks tolle rootori kärssamise ajal kuuma saada, või on seal keegi enne midagi kruttinud. Sellisel juhul peaksid pöörduma kellegi poole, kel on JAWA releedega rohkem kogemusi. Siin foorumis peaks ka mõni selline kodanik leiduma. Kokkuvõtteks tahan öelda, et on täiesti võimalik see JAWA originaalrelee normaalselt tööle saada (eeldusel, et nad on tehaseseades). Neid elektroonilisi, mis vana asemele sobivad, on näiteks Baroses ja Kloostrimetsas müügil, aga nagu juba öeldud, mingit ulmelaadimist nad tühikäigul vaevalt tekitavad. Minul nendega paraku kogemus puudub, kuigi üks vedeleb riiulis juba aastaid.
Vasta
#12

Kuskilt on kõrvataha jäänud, et genetaatoreid mõõdetakse analoog testriga, multimeeter selleks ei kõlba.
Vasta
#13

Sai aku laadijaga ära laetud ja pisut sõitu tehtud. Kui laetud akuga esimest korda käima lõin, paistis, et mingi laadimine ikka nagu toimub. Tühikäigul täistuledega signaali andes kontroll lampi igatahes põlema ei saanud. Aga kui natuke juba sõidetud oli ja mootor korralikult soe, hakkas tuledega tühikäigul kontroll lamp ikkagi põlema. Kui järgmisel päeval ilma vahepeal akut laadimata uuesti külmalt käima panin, siis jälle laadis ka tühikäigul normaalselt.

Seega tundub, et laadimisele mõjub halvasti soojenemine. Millest see võiks olla tingitud? Kas on kellelgi veel sarnast asja esinenud? Palu raamat räägib sellest, et pigem peaks soojenedes laadimine paranema, kui nt. kollektor õline on.
Vasta
#14

Mootori temperatuur ei pruugi siin midagi tähendada, võimalik, et lihtsalt elektritarbijate lülitatud olekus mööduv aeg paneb lambi vilkuma ehk põlema. Pole veel saanud lugeda ka esitule lambi võimsuse kohta, mitu W see ka on?
Kui on igav ja aega käes, siis pane ampermeeter vahele, veel uhkem oleks ka voltmeeter juurde lisada. Siis sõidad ja jälgid mängu, teed monitooringut...
Vasta
#15

Esitule pirn on harilik 25/25W.

Jawale ampermeetri peale aretamine pole iseenesest ju üldse paha mõte. Isegi originaal detailid selleks peaks täidsa riiulist võtta olema. Ja aastaarv ka selline, et mõni võib isegi uskuma jääda, et nii peabki olema.

Kuigi tegelikult peaks kontroll lambi antavast infost ju olema ka võimalik välja lugeda, mida vaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne