Tekkis huvi Gaz 66 diisli vastu.
#1

Kas kellelgi on andmeid Gaz 66 diiselversiooni kohta? Mis nende maksimum kiirus võiks olla ja kas diisel versioonidel on käigukastid ja peaülekanded samad mis bensiini mootoritega isenditel? Kuda selline asi üldse tööloomana on ? Äkki teate kedagi kellel oleks siukene loom ka õuepeal ja kes oleks nõus seda näitama?
Küsimused ajendatud sellest, et tahaks endale sellist asjandust soetada aga ei tea kas tasub?
Vasta
#2

Esiteks peab meeles pidama, et Gaz-66 on tehasest lahkunud vaid bensiinimootoriga. Ehk siis 8 silindrit, 115/120 hobujõudu.

Diiselmootoriga versiooni Gorki autotehas ametlikult tootnud pole.

Seega on suure tõenäosusega tegu kellegi isikliku ümberehitusega, seega on ka kõik sõiduomaduste ja tehniliste detaildega seotud küsimused mõistlik suunata selle ümberehituse teostajale.

Aga kui soovid ikkagi sellist masinat osta, siis tasub uurida selliseid elemente:
1. Kas ümberehitus diiselmootorile on kantud tehnilisse passi?
2. Millist mootorit on kasutatud? Kui lihtne on sellele hoolduseks vajalike elementide hankimine? Kas jõuallikas on varustatud eelsüüteküünaldega? Kas jõualliaks üldse sobib sellisesse rolli?
3. Kui palju on diisel kergem/raskem originaalmootorist? Raskem jõuallikas mõjutab olulisel määral sõiduomadusi, ja seda mitte paremuse suunas.
4. Teha proovisõit.

Alternatiivina võid vaadata kaitseväe oksjone (haamer.net), kus aeg-ajalt liigub diiselmootoriga maastikuveokeid, mis on juba algusest peale loodud sellist konfiguratsiooni kasutama.

Lihtsalt mõned mõtted...

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Osta.ee-s on vist mingeid Soome kaitseväe omasid myygil olnud. Siin ka natuke juttu: http://www.rasketehnika.ee/foorum/foorum.php?tid=5737
Vasta
#4

Ma arvan, et küsija mõtle siiski tänapäevast versiooni. http://www.gaz.ee/autod/gaz/veoauto/33081-sadko/
Vasta
#5

(07-09-2014, 14:10 PM)tiit Kirjutas:  Ma arvan, et küsija mõtle siiski tänapäevast versiooni. http://www.gaz.ee/autod/gaz/veoauto/33081-sadko/

Eesti Energial on selliseid omajagu kaevandustes kasutanud. Siin näha mõned oksjonid, kus kasutatud masinad müüki läinud. https://www.google.ee/search?q=GAZ-33081...%3Aosta.ee

EE omad küll aga mitte Cumminsi Euro5 mootoriga, seega Eestis arvele võtta ei saa. Aga kui õige mehe leiaks kellelt küsida, siis infot auto vastupidavuse ja sooritusvõime kohta saaks sealt kindlasti.
Vasta
#6

Kas keegi teab kas Gaz Sadkol kasutatakse ka nukkdiffreid ? Algselt mõtlesin vana 66 te, kuna hinnad taskukohasemad aga kui sadgod sellise hinnaga liiguvad siis on mõte kiire ringi liikuma. Kas arvele võtmisel 3307 dokumente ei saaks kasutada ja rääkida näiteks et on ümberehitatud vms.?
Vasta
#7

Unistada ju võib... Aga mis töö see on, mis vajab Sadko/66 sarnast liikurit?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Jälle üks tark, kellel on vaja tervele maailmale kuulutada oma plaani dokumentidega susserdamisest! Inimesed, mis teil viga on?
Sorry OT

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

Aga kas pm kui sa samaväärse diisli leiad, mis on bensiini mootoriga enamvähem, kas siis ei tohi vahele panna? Pm miks küsin, et endal 53ga olnud siuke taoline mõteRolleyes
Vasta
#10

Gaz 66 diiseldamine on lihtsam, kui Gaz 53-e. Viimasel on käsipiduri trummel käigukasti taga, seega tuleb panna vaheplaadiga kas Gaz-i enda kast või Zil-i oma. Gaz 66-l on aga käsipidur vahekasti taga, seega saab panna mõne teise masina mootori koos käigukastiga komplektina. Jääb ära igasugu soperdamine siduriga, vaheplaadiga jms, mis enamasti ideaalselt ei õnnestu.
Vasta
#11

(07-09-2014, 20:05 PM)Romka Kirjutas:  Gaz 66 diiseldamine on lihtsam, kui Gaz 53-e. Viimasel on käsipiduri trummel käigukasti taga, seega tuleb panna vaheplaadiga kas Gaz-i enda kast või Zil-i oma. Gaz 66-l on aga käsipidur vahekasti taga, seega saab panna mõne teise masina mootori koos käigukastiga komplektina. Jääb ära igasugu soperdamine siduriga, vaheplaadiga jms, mis enamasti ideaalselt ei õnnestu.

Romka kaugel sinu projekt on lugesin et diiseldasid mingisugust Gazi?
Vasta
#12

http://www.youtube.com/watch?v=Y3pLAuIyGpU Inspiratsiooniks iseehitajaile. Rolleyes
Vasta
#13

Üldreegel veoautode bensumootorite vahetamisel diislite vastu on selline, et kui see auto peab olema seaduslikult arvele võetud, siis see vahetustöö ei tasu end tavakasutajale rahaliselt ära. Ja kui tegemist on mingi väga erilise tööga, mida see auto peaks tegema hakkama, siis soovitan soojalt investeerida Lääne tehnikasse, pikemas perspektiivis on see õigem. Ja kui nüüd vastuargumendiks öelda, et see auto hakkaks enamjaolt paigal seisma ning kasutust leiaks paar korda aastas, siis pole sel mootorivahetusel absoluutselt mingit mõtet. Korras 66 on maastikul võimekas veokas, pane ta nurruma (korralikud tükid külge), vala aga bensu sisse ja sõida.
Vasta
#14

(08-09-2014, 20:33 PM)Jahimees Kirjutas:  Korras 66 on maastikul võimekas veokas, pane ta nurruma (korralikud tükid külge), vala aga bensu sisse ja sõida.

Väga hästi kokku võetud selle auto iseloom.
Omalgi tehtud mootori remont mõttega 5 a tagasi ja senini ei miskit muret raua poolelt.
Detailid on kaalu aetud, surveaste tänapäeva küttele vastavaks, kaantele tehtud portimine, vänt tasakaalu ja teised klapivedrud.
Mootoris sees 10w50 õli ja on rõhk normis ning õli ei võta tilkagi.
Erinevalt diislist käib mootor ka üle 6000 pöörde, mis kompenseerib pikkade käiguvahedega kasti, on vaikne ei vibreeri ja ka küttekulu on hobiauto kohta normaalne jäädes 150 kuni 19 liitri vahele 100 km kohta olenevalt maastikust.
Kohapeal käies on aga alla liitri tunnis.
Seega milleks seda diislit vaja on?
Vasta
#15

(07-09-2014, 21:22 PM)zurik Kirjutas:  Romka kaugel sinu projekt on lugesin et diiseldasid mingisugust Gazi?

Pole kuhugi jõudnud. Napilt oleks ühe Mersu 3,8L OM314 mootori 500€ eest ära ostnud, aga see asi jäi pooleli. Soovitatakse ikkagi vähemalt 4 liitrist OM364 mootorit. Tuleks siis osta 1000-2000€ maksev doonor, mõni buss või veokas. Kahjuks sellise hinnaklassi masinad vähemalt 450000km juba sõitnud. Mootori ost kõige lihtsam asi, peale seda alles tõelised peavalud algaks - vaja omavahel kokku panna mersu mootor ja gazi kast ning siis see kupatus ehitada gazi peale. Tehtav aga kõik kokku läheks maksma vähemasti mitu tuhat.

Praegu plaanis pigem gaasiseade peale lasta panna. Läheduses juba 2 gaasitanklat ehitatud. Just helistasin ühele, kes lasi kunagi kallaja Gaz-53-e gaznetis paigaldada. Oli kokku läinud 750€, 2 päevaga tehti ära. Kulu oli olnud 30-35L/100km. Mootor olevat käinud gaasiga paremini, tal olevat veel vana hõre mootor olnud. Talvel oli ka sõitnud, käivitas otse gaasilt.

Kui kellelgi on viimasel ajal kogemusi Gaz-53 + gaasiseadme paigaldus, siis tore oleks mulle kogemusi jagada. Võib privaatteate saata või saata sinna oma tel number.
Vasta
#16

(08-09-2014, 22:08 PM)2715 Kirjutas:  
(08-09-2014, 20:33 PM)Jahimees Kirjutas:  Korras 66 on maastikul võimekas veokas, pane ta nurruma (korralikud tükid külge), vala aga bensu sisse ja sõida.

Väga hästi kokku võetud selle auto iseloom.
Omalgi tehtud mootori remont mõttega 5 a tagasi ja senini ei miskit muret raua poolelt.
Detailid on kaalu aetud, surveaste tänapäeva küttele vastavaks, kaantele tehtud portimine, vänt tasakaalu ja teised klapivedrud.
Mootoris sees 10w50 õli ja on rõhk normis ning õli ei võta tilkagi.
Erinevalt diislist käib mootor ka üle 6000 pöörde, mis kompenseerib pikkade käiguvahedega kasti, on vaikne ei vibreeri ja ka küttekulu on hobiauto kohta normaalne jäädes 150 kuni 19 liitri vahele 100 km kohta olenevalt maastikust.
Kohapeal käies on aga alla liitri tunnis.
Seega milleks seda diislit vaja on?

To 2750 Palju su aastane läbisõit umbes on ?
Vasta
#17

Meil kasutusel 66, millele russ vahel,zadko kabiini laadne moodustis peal,tõstuk kasti asemel. Mingi tõsine hübriid, kes ja kus kokku pani pole teada, laguneb pidevalt, kuid maastikul kapitalistide toodangust konkurenti ei ole.
Vasta
#18

Milliste kapitalistide toodangu nelikveoliste eksemplaridega seda võrreldud on?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#19

(19-09-2014, 16:37 PM)zurik Kirjutas:  Palju su aastane läbisõit umbes on ?

Väga raske küsimus vastata.
Peale remonti sai temaga isegi igapäevasõite tehtud sissesõidu mõttes ja siis sai 10 000 ära sõidetud.
Edaspidi on põhiliselt looduses müramas käidud korra kuus umbes 50-100 km ulatuses ehk kuskil 1000 km ringis aastas.
Üleeelmine aasta jälle sai käidud metsa tööle kuu aega ja iga kord küttepuud kaasa võetud.
Siis tuli ka kuskil 6000 km aastas ära.
See aasta jälle jäi kevade paar kuud vahele ja see karistas kohe ära.
Piduri peasilindri mansetid on hukka läinud ja nüüd seisab ootab remonti.
Vasta
#20

(19-09-2014, 21:36 PM)klaave Kirjutas:  ...kuid maastikul kapitalistide toodangust konkurenti ei ole.

leidub ka eestimaal kapitalistide toodetud rämpsu, millega võib iga kell suurepäraste nõukogude autoehituse pärlitega mistahes maastikul mõõtu võtta. näiteks selline üsna kuuekümne kuue mõõtu masin. 11 liitrit diisel, 220 jõudu, väänet rohkem kui tervel külal, kõik difrid käivad nupust lukku, automaat ja aeglusti, kehvas kohas abiks ka mitmekümne tonnise tõmbejõuga vints nii ette kui tahapoole sikutamiseks. 40 aastat vana, ehk täitsa pädev vanatehnika kohe ja kõik asjad toimivad.

[Pilt: 236745051db80c_t.jpg] [Pilt: 236745039fb700_t.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne