Kas ostaksid endale isesõitva auto (tulevikus)?
#81

Nutika auto väljatöötamise esikaanepoiss on Google, aga esimesena viivad meid iseseisvalt punktist A punkti B ilmselt täitsa tavalised keskklassi pereautod.
Vasta
#82

Tegelikult minul juba on selline. Vastavalt vajadusele sõidab naine, poeg ja varsti ka tütar. Veel on sõbra naine, sõbra poeg1, sõbra poeg2. Täiesti isesõitev auto minu jaoks, pealegi usaldusväärne, ei ole mingeid elektroonika ega mehaanika poolt äpardusi. Kui aga autolt võtta ära rool ja usaldada nähtamatut juhti siis vist vintis peaga ainult julgekski tagaistmele maanduda. Big Grin
Vasta
#83

(25-09-2014, 09:45 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Aja ja rahaga pole mitte midagi peale hakata!!!


Big Grin Big Grin Big Grin
Vasta
#84

(28-03-2015, 11:46 AM)Rokikas Kirjutas:  Nutika auto väljatöötamise esikaanepoiss on Google, aga esimesena viivad meid iseseisvalt punktist A punkti B ilmselt täitsa tavalised keskklassi pereautod.

Nad selle artikli lugemise eest tahavad raha, ja seepärast ma muud kommenteerida ei oska kui seda esimest väidet.
Päris kindlasti ei ole need "täitsa tavalised keskklassi pereautod", mis "meid iseseisvalt punktist A punkti B viivad". Tehnoloogia liigub autotööstuses ülalt alla e. kallimalt odavamale. Seega on esimene "isesesisev" miski S-klassi taoline auto.
Muide, ma olen vist isegi käesolevas lõimes juba märkinud, et aktuaalne S-klass suudab juba praegu hea õnne korral juhi sekkumiseta näiteks Tallinnast Pärnusse sõita, linnast väljas muidugi. Toomas Vabamäe proovis möödunud aastal.
Vasta
#85

Artikli point oli et Google ehitatav isesõitja on küll "popp ja noortepärane" aga tõenäoliselt praktilises elus muutuvad järjest iseseisvamaks/isesõitvamaks tasapisi hoopis praegused tavaautod. Lihtsalt tootjad hakkavad järjest enam lisavarustusse pakkuma "targa auto" lahendusi.
Mõned tsitaadid kirjutatust - "Tänapäeva autod on uskumatult targad. Kui sõidate Pirita teel mõne nooblima Mercedese kõrval, võite märgata, kuidas selle „kõrvad punastavad”. Auto küljepeeglitel süttivad punased ohutulukesed, mis peaksid Mercedese juhti hoiatama, et peegli ja küljeakna vahele jäävas pimedas nurgas liigub teine sõiduk. Ohtlikus olukorras võib auto isegi pidurdada, et kokkupõrget ära hoida. Turvalised Rootsi Volvod saavad aru, kui juhi tähelepanu on hajunud ja auto kihutab liiga suure hooga takistuse poole.
Enne kui eesoleva masina taguots ära mõlgitakse, pressib Volvo pidureid. Aga ka näiteks rahvaauto klassi Seat Leonid suudavad ise ummikus eesoleva auto kiirusega edasi nihkuda ja kui käed roolilt lahti lasta, hoiab Leon end ka omapäi sõidurajal." 
"Eelmisel pühapäeval saatis Delphi USA läänerannikult San Franciscost teele auto, mis jõudis kolme päevaga iseseisvalt kontinendi teisele rannikule New Yorki. Erinevalt Google’i ambitsioonikast projektist on Delphi lähenenud asjale teisest otsast: võtnud tavalise sõiduauto ja automatiseerinud seda just nii palju kui vaja, et auto ise sõidaks. Sel nädalal läbi Ameerika vuranud sõiduk oli tavaline Audi maastur SQ5. Tuuleklaasi taha peidetud kaamera jälgib liiklusmärke ja keredetailide alla on peidetud kuus radarit. Nurkades olevad LIDAR-id vajavad siiski otsest vaatevälja, aga need saab katta tekstiiliga. Ka auto interjööri püüab firma võimalikult vähe mõjutada. See pole täis huugavaid arvuteid, vaid juhile on mõeldud üks lüliti, mis peaks isesõitmise sisse või välja lülitama. Proovisõitude ajal on autos ja rooli taga muidugi insenerid, kes on igaks juhuks valmis sekkuma."
"Delphi autoga sõitnud ajakirjanike sõnul pole Delphi isesõitev auto mõeldud meile, tavalistele tarbijatele. Juba süsteemi nimi Delphi’s Automated Driving System on müümiseks liiga igav. Firma tahab hakata süsteemi tuntud automarkidele müüma, automudelite isesõitvaks tegemiseks saaks valida täiskomplekti või sellest üksnes mingi osa. Sel nädalal vuras omapäi läbi Ameerika Audi maastur, aga samamoodi on Delphi varem isesõitvaks teinud näiteks Tesla luksussedaani või Fiat 500 väikeauto.

Seega ongi hoopis tõenäolisem, et enne kui Google’i uue ajastu automobiil Silicon Valley päikese alt ülejäänud maailma vallutab, saame me oma tavalised rahvaautod autonoomseks teha. Kuidas oleks Škoda Octavia või Ford Focus koos lisavarustusega „isesõitev”?
Vasta
#86

Registris olemas:
022BVD
Esmane registreerimine: 25.07.2017
Kategooria:sõiduauto
Kere nimetus:mahtuniversaal
Mootori võimsus: 10 kW
Vasta
#87

Eeldatakse ,et aastaks  2035 on Euroopas mindud üle isesõitvatele autodele.   See toob kaasa mitmeid väga olulisi muutusi .Näiteks küsimuse ,kas tulevikus on üldse mõtet  omada isikliku autot , mis enamiku ajast seisab lihtalt akna all.  Ehk piisab ainult mobiili äpist ,et tellida  endale vajalikul hetkel auto. Kui  taoline süsteem tööle hakkab piisab ju inimeste liikumisvajaduse rahuldamiseks tunduvalt väiksemast autode arvust .   Mõttetuks muutub näiteks  ka Tallinn Tartu maantee  neljarealiseks ehitamine . Tänavate ja maanteede pinda on vaja tunduvalt vähem , liiklusvool liigub ühltase kiirusega ,puudub möödasõidu vajadus ja pikivahed on minimaalsed .
Vasta
#88

(01-08-2017, 00:41 AM)Ferry Kirjutas:  ...kas tulevikus on üldse mõtet  omada isikliku autot , mis enamiku ajast seisab lihtalt akna all.  Ehk piisab ainult mobiili äpist ,et tellida  endale vajalikul hetkel auto..
..ning jääda siis põnevil loterii tulemust ootama, kas auto on puhas ja korras või haisev, räämas, täissoditud ja oksendatud ning põrandal asuva scheisse-hunniku ümber tiirlevate kärbestega. Võib muidugi teha auto sisemuse askeetliku ja ebamugava, kõvade plastistmetega jne ja peale iga kasutuskorda automaatpesulast läbi lasta, aga kas seoke asi ära tasub ja inemised sellist ebamugavat plönni kasutada tahavad?
On mitmeid teisigi häid ideid, mida vaid inimfaktor põrmustada suudab.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#89

(01-08-2017, 08:16 AM)Basilio Kirjutas:  ...
Võib muidugi teha auto sisemuse askeetliku ja ebamugava, kõvade plastistmetega jne ja peale iga kasutuskorda automaatpesulast läbi lasta, aga kas seoke asi ära tasub ja inemised sellist ebamugavat plönni kasutada tahavad?
On mitmeid teisigi häid ideid, mida vaid inimfaktor põrmustada suudab.

Vaadates seda, mida inimesed odava hinna tõttu endale vabatahtlikult ostavad, siis jah, sõltuvalt maksumusest leidub rohkem või vähem neid, kes autoomamise piina sõidurendipiina vastu vahetavad.

Ja kui ikka tsukenberg ütleb, et see on hea, siis lõustvihuusku inimene ju kuulab.
Vasta
#90

(01-08-2017, 00:41 AM)Ferry Kirjutas:  Näiteks küsimuse ,kas tulevikus on üldse mõtet  omada isikliku autot , mis enamiku ajast seisab lihtalt akna all.  Ehk piisab ainult mobiili äpist ,et tellida  endale vajalikul hetkel auto.

Teoorias võiks see ju nii olla. Nagu võiks teoorias olla ka ühistranspordi kasutamine isikliku auto kasutamisest odavam. Praktikas aga on ühistranspordiga sõitmine sisuliselt isikliku autoga üksi sõitmisega sama maksumusega. Ja seda veel kõige parema täituvusega Tallinn - Tartu liinidel. Isiklikust autost loobumiseks on vaja majanduslikku motivatsiooni. Aga seda ei paista eriti kusagilt. Kui praegu ei suudeta isegi koos dotasioonidega saavutada ühistranspordile konkurentsivõimelist hinda, siis on üsna ebatõenäoline, et tulevikus rendiautodega paremini läheb.
Vasta
#91

Prantsusmaa ja Suurbritannia pidavat keelustama alates 2040 bensiini- ja diiselmootoriga autode müügi. Ega tea kaugel see aegki on kui üldse kõik eraautod ära keelatakse (sh. isesõitvad ja ka elektriga). Rolleyes
Vasta
#92

(01-08-2017, 08:16 AM)Basilio Kirjutas:  
(01-08-2017, 00:41 AM)Ferry Kirjutas:  ...kas tulevikus on üldse mõtet  omada isikliku autot , mis enamiku ajast seisab lihtalt akna all.  Ehk piisab ainult mobiili äpist ,et tellida  endale vajalikul hetkel auto..
..ning jääda siis põnevil loterii tulemust ootama, kas auto on puhas ja korras või haisev, räämas, täissoditud ja oksendatud ning põrandal asuva scheisse-hunniku ümber tiirlevate kärbestega. Võib muidugi teha auto sisemuse askeetliku ja ebamugava, kõvade plastistmetega jne ja peale iga kasutuskorda automaatpesulast läbi lasta, aga kas seoke asi ära tasub ja inemised sellist ebamugavat plönni kasutada tahavad?
On mitmeid teisigi häid ideid, mida vaid inimfaktor põrmustada suudab.
   No vot ,selle asja peale ma ei tulnudki kohe .......
Tegelikult võimaldab juba tänapäeva  tehnoloogia selle probleemi edukalt  jätta 20 sajandisse. Väga lihtne on  kindlaks teha, kes tellis viimasena auto ja ilma ,et peaks scheissest DNA proovi võtma saab antud kodanik väga pikka bloki taolise transpordi süsteemi edaspidiseks kasutamiseks .
Ilmselt hakkavadki  isesõitvate rendiautode teenust pakkuma erinevad operaatorfirmad ,kes on huvitatud oma toote kvaliteedist. Kellel vajadus pappi rohkem kulutada saab endale  tellida heleda nahksisuga  ja  pähklipuust kaunistusega  privaatmasina . Kellel on muud huvid piirdub economy paketi ja plastistmetega ,kuid tehniline ning turvalisuse tase peab olema ühtne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne