Eestiaegne naistekas - millega tegu?
#1

Mul on üks naistekas, kohalikult külaprügimäelt aastaid tagasi leitud. Mis marki rattaga võiks olla tegu? Siis teaksin ratast komplekteerida originaalile lähedases stiilis detailidega kui neid peaks liikuma.

Prügimäelt leituna olid küljes sadul, kõverad sarved (mitte need mis fotol) ja vist ka tagumine porilaud seelikuvõrgu aukudega.

Kahvel on sellise reljeefse profiiliga nagu hiljuti foorumi ühes rubriigis kirjeldati, aga kirjeldatud ratta mark jäi vist selgusetuks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#2

Kahvel on ilmselt rootsi Crescendilt, raam aga tõenäoliselt sakslane. Raami nr midagi vist toimetatud, kui ei ja on 7-kohaline, siis on vast lootust kuhugi suunas arutelu arendada.
Vasta
#3

Raami number on 1745 218, seda ei ole ringi taotud, lihtsalt numbrid on ebaühtlased.

Originaalsarved on kõverad ja ca 4-5cm ettepoole suunduva põlvega, sarvede kaldenurka saab reguleerkruviga muuta. Raam ise suhteliselt väike naisteka kohta.
Vasta
#4

Siis peaks uurima, kes suurtest saksa tootjatest võiks selle 1,7 mlj raaminr-ga asja valmistanud olla. Opelile sobiks numbri suurus, ei sobi aga numbrite šrift ja raami tegumood, ka Brennabor ei tundu sobivat, mis edasi? Ega neid üle miljoni nr-tega tootjaid ülearu palju ennesõja Saksamaal ei olnud, ilmselt veel Excelsiori võiks kontrollida, rohkem praegu pähe ei tulegi...
Silt on olnud ees ilmselt messingist kruvide/poldikestega, mitte neetidega?
Vb keskjooksu tegumood annaks mõne niidi edasi. Ka sellised suured, üle 60 hambaga ketirattad naistekatel tekitavad minus alati kahtlusi ning kõhklusi nende originaalses algses päritolus.

Excelsiori numbri näidis, kahjuks ei ole iseloomulikku nr 7-t
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=36282
Vasta
#5

Leistang võib naisterahva ETKltki olla, neil olid sama profiiliga. Kahvel on ju Crescendilt ja keskmine ketiratas arvatavasti mingilt meestekalt. Usun, et sõja järel on keegi endale sõitmiseks ratta teinud kättesaadavaid detaile kasutades (nagu tollal rasketel aegadel ülitüüpiline oli).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne