Kaablitekaitse vahend
#1

Käesoleva elektriratta projekti puhul jõudnud sinna maale et kuidagi oleks vaja hakata neid kaableid kokku/kinni panema. Alguses oli küll mõte lihtsalt teibiga kokku panna. Asja uurides ja kaaludes siis see teip ei näe just kõige parem välja ja nüüd otsingi paremat lahendust, teibiga saab alati panna kui paremat ei leia ju.

Keegi on kindlasti kunagi kasutanud ja teab kogemustet rääkida kuidas kaitseb(ratas peab sõitma iga ilmaga) ja kui töömahukas see ettevõtmine on.

endal siis silma jäänud.
siuke "riidest"
tavaline poolekslõigatud plastiktoru
ja "plastik teip"
Poe rataste puhul tundub et kasutavad seda viimast. On keegi mõne sellise asjaga kaablit kokku pannud "kehvades" ilmaoludes kaabli puhul? Või mõni veelgi parem varjant?
Vasta
#2

see plastikwrap on päris hea lahendus, talub vibratsioone jms. Variant on veel rüüzi kasutada, termokahanev ilma kuumutamata näiteks või ka kuumutatult, tihke pundina. aga siis peab tagama hea liikuvuse, mida teeb see wrap. Wrapi otsad termokahanevaga kinni ja asi päris soliidne. 2riidest" asi jääb üsna vedel ja ei ole nii soliidne ratta peal. aga oma töö nad teevad kõik ära. Kas ratta raami sisse ei kannata juhtmeid panna?
Vasta
#3

"kõhu alt" mõtlesin selle peale kuna trossid jooksevad läbi raami seal aga kaabel suhteliselt jäme (valgustuse kaablit veel polegi)ja siis peab mingi uued läbiviigud leiutama. Aga lenksu ja mootori ümbrus ikka vaja kuidagi kokku panna.
See termokahanevaga otsa kinnipanek on hea idee, poes paistis lihtsalt lahtiselt olema ots.
Vasta
#4

Ise kasutaksin esimest varjanti kuna see katab kogu juhtme ja liikudes ei hõõru juhtme isolatsiooni puruks.
Sellest plastiktorust käiksin suure kaarega mööda, kuna nende sees olevad välimised juhtmed on alatihti läbihõõrutud ning puruks. (kogemused neljarattaliste baasil)
Vasta
#5

Riidest sukka ja teipi kasutatakse enamjaolt sisetingimustes, kuna ei hoia niiskust eemal juhtmetest ja kogub mustust.
Pooleks lõigatud plastiktoru sõõb juhtmed ajapikku ära (ca. 8000 töötundi, 500 000+ kilomeetri)
Selle viimase pead täielikult üle teipima, enamjaolt kasutatakse seda hoopis hüdraulika juures ja kui juhtmete juures, siis sisetingimustes.
Isiklikult prooviksin kasutada sarnaseid vahendeid ja võtteid mis on tehase mootorratastel kasutatud.
Aga nagunii ole kõige nõrgem koht on pistikud ja ühenduskohad, kus saab niiskus juhtme sisule ligi, mis hakkab oksudeeruma.
Vasta
#6

(18-09-2014, 12:39 PM)nootsii Kirjutas:  tavaline poolekslõigatud plastiktoru

Ise olen kasutanud sellist, aga tervet, mitte poolestlõigatut. Eeldab küll võimalust juhtme otsi sealt läbi ajada. Kusjuures tuleb veel tähele panna seda, et kaablitele mõeldud kaitsetoru on oluliselt paremini painduv kui näiteks veetorudele mõeldud kaitsetoru. Väljanägemiselt üsna sarnased ning osadel ka läbimõõt sama.
Otsad olen termokahaneva rüüga kinni pannud (kindlasti valida paksu seina ning liimiga).
Vasta
#7

(18-09-2014, 21:22 PM)juss Kirjutas:  Isiklikult prooviksin kasutada sarnaseid vahendeid ja võtteid mis on tehase mootorratastel kasutatud.

Mul pole aimugi mis lahendusi kasutatakse. Ma arvaksin et topitakse ikka plastik kõrisse.
Seda Wrapi olen näinud et kasutatakse elektri rataste puhul. Eks ta pakub kaablite sidumise ja natuke ka mehanilise kaite efekti, kaablid ju peaks olema nagunii veekindlad juba.
Vasta
#8

Kunagi leidsin sellise kaabliköidiku, mida ei pea kerima ümber kaabli. On sarnane katki lõigatud torule aga painduv ja need "torulõike kohad" käivad ilusti vaheliti. Ükski juhe sealt välja ei pääse, sissetoppimiseks saab osta sellise riista, millega tõmbad läbi ja juhe ongi sees. Saab ka näpuvahel lühemad jupid ära toppida aga mitmeid meetreid peab ikka riistaga panema. Vat nime meeles pole, aga kodus telekasse minevaid juhtmeid olen sellega üheks pundiks küll saanud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Vasta
#9

See äkki"Gaine Flash" kaablikõri
Vasta
#10

(18-09-2014, 23:50 PM)nootsii Kirjutas:  See äkki"Gaine Flash" kaablikõri

Seesama jah, ainult selle toppija tegin puuklotsist ja paarist torujupist ise.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Vasta
#11

http://www.youtube.com/watch?v=cYGnPvVl3qg

Aga see ikka päris tubaseks kasutamiseks.

Uurides asja edasi siis kasutatakse ka "kaabisuka" aga seegi kogub mõnuga kindlasti sodi enda külge. Hoiab kaablid koos ja saab ka värvilisi osta. Big Grin

EDIT: Tundub et mootoratta puhul pannakse need mingisse kummivoolikusse. OK kui ühte kaablit vaja kaitsta aga kui jookseb 4 kaablit üheks?
Vasta
#12

Ehk siit miskit: Elfa leht
Vasta
#13

Mootorrattal enamjaolt on pikematel juhtmetel peale pandud( nagu paberleht ümber toru keeratud) õhuke kumm, mis on tunduvalt painduvam kui termokahanev rüüs. Ja see plastik on kõik veel omakorda üle teibitud õhukese laia teibiga.
Olen kohanud ka termokahaneva sarnasesse torusse pistetuid juhtmeid(toru lahti lõikamata)
pistikud on enamjaolt suure kummilutti see, mis on ka aeg ajalt üle teibitud.
Traktoritel ja veokatel kasutatakse seda poolekslõigatud kõri (ka ilma lõikamata varjanti) hargnemis kohtadele käivad peale plastikust kahepoolsed kapslid. Pistikuteks kasutatakse veekindalid pistikuid.
Aga enamjaolt on kõrialune tolmu täis.

http://www.elfafoorum.ee/threads/71342-J...eühendused
Siin teemas juttu natuke juhtme ühendustest ja nende veekindlaks tegemisest. Kahjuks puudub sealt kiire ja 100% niiskuskildel järeleproovitud lahendus.
Vasta
#14

Mul ei ole tegemist päri juhtmetega vaid juba veekindlate kaablitega (peaks olema tootja jutu järgi).
see õhuke kummivooliku moodi kaitse
Kui niiskuse kaitse välja jätta siis hea kaabli kokkusiduja ja pisikest löögikaitse pakukus see "wrap" hästi? terav nurgeline tuleks sealt pilust muidugi läbi aga päris vooliku paneks oleks keeruline ja nagu ma aru saan kipub ka kaablit katki hõõruma. Mingi põhjusel on just selle Wrapiga poest tulevad rattal juhtmed/trossid kokku põimitud mitte kaablisuka ega teibiga. Seal muidugi economistid tööl Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne