Hea raamat:Välismaa autod
#1

Kõvemad tegijad teadsid seda kindlasti juba ammu,aga mina avastasin enda jaoks alles täna.Tegu siis 1993 a välja antud raamatuga,milles üle 120 erineva auto,sisaldab ka selliseid haruldusi nagu Ford Capri,Morris Marina,Austin Allegro jne,samas on täitsa olemas ka igapäevased Sierrad ja Omegad.Iga auto kohta on antud põhjalik ülevaade,alustades sellest,kuidas mark omale nime sai,lõpetades loeteluga,milliseid nõukogude masinate juppe saab antud auto remontimisel kasutada (näide:Fiat Uno 1.3 diiselmootoril võib kasutada M408 1. remondi kolvirõngaid).Raamatu lõpous veel hulgaliselt tabeleid,näiteks kolvirõngaste mõõtmed,küünalde vahetatavus jms.Veel leiab põhjaliku rikkeotsingu/kõrvaldamise tabeli,nimekirja asjadest,mida kontrollida pruugitud autot ostes ning palju-palju muudki.Mis kõige parem-sain selle raamatu,kusjuures väga heas seisukorras,antikvariaadist 40 raha eest.Igatahes mina olen rahulBig Grin
Vasta
#2

No selle teose autoril olevat juba 80ndate alguses miski Austini mudel olnud,sellest ka seda teost läbiv Briti autode armastus.
80ndate alguses oli tollane major Kotijev TPI sõjalises kateedris aktiivselt tegev olnud,olles ainuke major polkovnike ja kõrgemate kõrval olnud (siinkirjutaja isa mälestused).
Vasta
#3

Unustasin eelmises postituses mainimata-teose autoriks on Juri Kotijev.
Vasta
#4

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: mrali
No selle teose autoril olevat juba 80ndate alguses miski Austini mudel olnud,sellest ka seda teost läbiv Briti autode armastus.
Kas raamtu omanikud olesid nii laheked ja ütleksid, kas seal juhuslikult Land Rover\'eid ka käsitletakse?

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#5

No endal seda kirjatööd pole,kuid olen lugenud ning maastikuautosid seal ÜLDSE ei käsitleta,ainult tavalisi sõiduautosid.


Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Landy
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: mrali
No selle teose autoril olevat juba 80ndate alguses miski Austini mudel olnud,sellest ka seda teost läbiv Briti autode armastus.
Kas raamtu omanikud olesid nii laheked ja ütleksid, kas seal juhuslikult Land Rover\'eid ka käsitletakse?
Vasta
#6

Lõppsõnas on Küll Land Rovereid kiidetud,ning on kirjas ka see,et autor planeerib järgmist raamatut suurendatud läbivusega autode ja mikrobusside kohta.Huvitav,kas see raamat ka ilmunud on,võibolla keegi teab?Sellest raamatust oleks Land Roveri omanikele kindlasti kasu.
Vasta
#7

Mul kah see raamat olemas. Samas olen sirvinud sama raamatu venekeelset varianti. Venekeelses on teised autod :keersilm Seal Caprit näiteks ei olnud Smile
Vasta
#8

Mul on need kõnealused raamatud mõlemad,nii Eesti- kui ka Venekeelne,olemas. Mõlemad on kirjateksti järgi identsed,ainult Eestikeelses on automarke/tüüpe lisatud juurde. Huvitav oli küll,kui need sain,alul Venekeelse(kusagil aastal 93) ja hiljem(aastal 95) Eestikeelse.Smile
Vasta
#9

Olen ka seda lugenud, eks ta oma moodi asjalik on! Aga naljakas ka! Ei teagi, kohati tundub ta naljakas vist imeliku tõlkeviisi tõttu! Meelde on jäänud midagi seesugust: ja üldse on Jaguar eriline auto ja teda teistega võrrelda ei sobi! Smile))
PS. Ei arva üldsegi, et Jaguar jama on!!!
Vasta
#10

Täiesti huvitav lugemisvara -- kuidas raudse eesriide taga olnu peaks Lääne masinatele lähenema. Palju kasulikke soovitusi ja kirjeldusi. Seda raamatut võtan aeg-ajalt ikka kätte.
Praeguseks juba natuke vananenud. Ei usu, et sellele järge tuleb. Oli see ju mõeldud nõukogude iseremontijatele, nüüd igal pool uute masinate remonditöökojad ja autod ka sellised, et ära parem tehnika poole pääle ligi mine. Ega autor vist ise ka ei uskunud, et vene riik nii ruttu ära lõpeb ja Lääne-Vene autopargid identseks muutuvad.
Igatahes soovitan kõigil läbi sirvida -- väga omapärakuline üllitis.
Vasta
#11

Tänu sellele raamatule tuleb minu õuele varsti
1977 Morris Marina Coupe Mk II Special.
Selle raamatu teist osa ei ole jah mina veel näinud,kas ta
üldse ilmuski ?

1985 Lada 1300 SL
Vasta
#12

Mina küll ei tea,et teine osa oleks ilmunud.
Vasta
#13

igasugu faktivigu on palju tehnilistes andmetes.
ja tagantjärgi on imelik lugeda, et mingit autot ei tasu sellepärast osta, et ükski nõukogude kolvirõngas sinna mootorisse ei sobi.
Vasta
#14

Hõljuk Kirjutas:Kõvemad tegijad teadsid seda kindlasti juba ammu,aga mina avastasin enda jaoks alles täna.Tegu siis 1993 a välja antud raamatuga,milles üle 120 erineva auto,sisaldab ka selliseid haruldusi nagu Ford Capri,Morris Marina,Austin Allegro jne,samas on täitsa olemas ka igapäevased Sierrad ja Omegad.Iga auto kohta on antud põhjalik ülevaade,alustades sellest,kuidas mark omale nime sai,lõpetades loeteluga,milliseid nõukogude masinate juppe saab antud auto remontimisel kasutada (näide:Fiat Uno 1.3 diiselmootoril võib kasutada M408 1. remondi kolvirõngaid).Raamatu lõpous veel hulgaliselt tabeleid,näiteks kolvirõngaste mõõtmed,küünalde vahetatavus jms.Veel leiab põhjaliku rikkeotsingu/kõrvaldamise tabeli,nimekirja asjadest,mida kontrollida pruugitud autot ostes ning palju-palju muudki.Mis kõige parem-sain selle raamatu,kusjuures väga heas seisukorras,antikvariaadist 40 raha eest.Igatahes mina olen rahulBig Grin
Mina selle raamatu väärtust küll kuskilt otsast ei näe.Ja seda juba selle ilmumise aastal ei näinud seda.On jah ta mul endalgi riiulis olemas.Miks mul selline arvamus asjast siis ja seda enam nüüd?Jamaks läheb asi just selle koha pealt kus soovitatakse mingeid vene päritolu asendus detaile,osi.Asi pole ju üldse päritolumaas.Juba kuskil 93kindlast aga 94 aastal oli pea igas suuremas kohas lääne autodele tellida ka varuosasid(tean seda omast müüja tegevusest)Iga asendus on tegelikult mingi ja vahel ka mitte väike lõivumaksmine kvaliteedile ja mõnikord viib asi selleni,et tõsine huviline kes kunagi sellise auto endale soetab, on tõsiste probleemide ees,mõni asi võib aga olla pöördumatult rikutud.Asi ongi tegelikult raamatu suunitluses,vähemasti remondi nõuannete osas.
Mõned soovitused aga on suisa kahtlase väärtusega.Vähemasti minu arvates.Näit:sama läbimõõduga samade kolbide ja rõngaste kasutamine mootoritel millest üks on vesi,teine aga õhkjahutusega.Kardan ja arvan,et põhjendatult,et sellest head nahka ei tule.Mootorite soojusreziim selleks liialt erinev.Taga on sellel raamatul ka lisad,kus jagatud lahkesti andmeid vene mootorite kolbide rõngaste ja saalede kohta.OK 51/52/53 ja Zis-120,edasi 130 jne modifikatsioonide jupid pole tõesti veel täna mingi haruldus.Samas aga näiteks GAZ-21 püstklappidega mootori (kasutati ka esimestel UAZ-del)jupid mida soovitatakse(samas öeldakse,et neid pea võimatu leida) asendamisel kasutada on aga minu vaatevinklist suisa kuritegu.Mõni kas või Meie foorumist otsib ja vajab neid,samas kasutatakse neid mingiks kahtlase väärtusega remondiks,asenduseks.
Lugupidamisega,Flanagan
Vasta
#15

Nõukogudeajast tollal oli veel rahval sees see defitsiidi ja asjade/juppide ära kadumise kompleks. Mingit kasumitegurit see raamat ei anna, kuid ajalooline (ajajärgule iseloomulik mentaliteet) väärtus on küll. Eesti alguse aeg ja seega nõukogude ideoloogiast kapitalismi joonduv ühiskond on ikkagi üpris haruldane nähtus maailma üldajaloos ja seega seda piskut võiks selles osas väärtustada. Iseenesest küllaltki koomiline ju!? Autodest on küllalt häid raamatuid, kuid mulle meeldib Sir Peter Ustinov\'i CD kus ta auto hääli teeb (üpris haruldane üllitis).Piltidest juba tüdind seega selline asi heaks vahelduseks!Smile

Just a man!
Vasta
#16

Tegemist on tõesti kaunis müstilise raamatuga, mis õpetab kuidas ZIL\'i mootori juppe kasutades Jaguari V12 mootorit remontida Wink Tehnoandmed (eriti kütusekulud) on seal ikka totaalselt võssa, läbivaks jooneks on, et inglise päritolu ja/või vene juppidega remonditav auto = hea ja ja ülejäänud (eriti saksa omad) paha. Misgipärast on autori üks sealsetest lemmikautodest mitmel pool pälvinud maailma halvima auto tiitli Smile
Vasta
#17

minumeelest 93a valdav osa lääneautosi-olid datsunid,muid nagu eriti ei liikunud ja ma ei usu et vend,kes raamatu kokkukeetis ei teadnud,mis ta teeb!
aga nagu alati-kõik ei peagi ühel arvamusel olema,et kas raamat meeldib või mitte!
maitse asi,ütles rebane ja lakkus oma mune edasi!(mingi loom ta oli igal juhul)

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta
#18

priitk Kirjutas:Tegemist on tõesti kaunis müstilise raamatuga, mis õpetab kuidas ZIL\'i mootori juppe kasutades Jaguari V12 mootorit remontida...
See siis ju tulevastele autotaastajatele suureks abiks. Kust sa enam 20 aasta pärats Zil-i mootori juppe saad? Aga vot küll Jaguar V12 omi ika tehakse(taastajtele) ja siis sul vajalikud jubinad olemas. Autor on hoopis ettenägelik inimene, kes võttis vaevaks tuleviku autorestauraatoreid aidata Big Grin
Vasta
#19

Jutuks hea küll, et kõike saab tellida ja esindused on olemas ja nii edasi, aga kui näiteks minul isiklikult on valida, kas maksta $$$$$$ ja tellida Escortile originaalosa UK-st või Austraaliast, oodates sealjuures n nädalat asja kohalejõudmist, või paigaldada otse Volta või autoosad.ee laost saada olev Sierra/Lada/Capri/mille iganes jupp, mille erinevus originaalist on stiilis \"teist värvi korpus ja meetermõõdus poldid\", siis valin küll teise variandi. Kui auto pole nagunii 100% originaal, siis milleks punnitada.

Üllatavalt paljud osad on eri mudelite ja markide vahel vahetatavad, kuna näiteks startereid-generaatoreid toodab Euroopa autodele kaks-kolm firmat, sissepritsesüsteeme kaks firmat, karpasid kolm firmat jne. Siinkohal on sellised nimekirjad, et mis kuhu sobib, väga abiks ning aitavad tihtipeale hulga raha kokku hoida. Näiteks Practical Classics avaldab neid regulaarselt, midagi leidub ka netis ja midagi on mul plaanis ise ka teha Wink

Niiet pole midagi Nõukogude aja igand.
Vasta
#20

Mind paneb muigama selles raamatus antud autode läbisõit, millal tuleb teha mootorile kapremont. Põhilised bensiinimasinate numbrid on 100, 120, 150 tuhat km. Ja diislitel kuni 200 tuhat km. Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne