tuvastada vana võrr
#41

(16-11-2014, 23:55 PM)linnuke Kirjutas:  PS.Ilmselt on praeguste võrrikasutajate hulgas väga vähe rahvast kellele Sinu sõna- bargain Eriti arusaadav on.
Ausalt üeldes minulegi mitte,ilmselt mingi CCCP i  regiooni parool.

Sõna mida mina suutsin välja lugeda ei olnud Bargain Big Grin
Mina lugesin barõga nii nagu kirjas oli.
Ilmselt tean selle sõna tähendust, kuna ei oma võrri
Vasta
#42

(16-11-2014, 18:47 PM)Rimsi Kirjutas:  
(16-11-2014, 18:28 PM)linnuke Kirjutas:  Lihtsalt sportlikust huvist küsin,palju selliseid aparaate sel kujul Eestimaal olemas on ka Toungue Toungue Toungue
 Ehk mõni teadja teab.

Ühestki sellisel kujul Gaujast mina kuulnud ei ole. Küll, aga olen viimase 3 aasta jooksul omanud 15+ tk kasutamata Riga võrri/mopeedi. Seega kasutamata Rigasid on Eestimaal veel kümneid, kümneid ja veelkord kümneid, küll kellelgi mõni Riga Gauja ka on. Siin on siiski vahe sees kas masin on käivitamata või liigelnud 20 km.

(17-11-2014, 00:36 AM)Qunts Kirjutas:  
(16-11-2014, 23:55 PM)linnuke Kirjutas:  PS.Ilmselt on praeguste võrrikasutajate hulgas väga vähe rahvast kellele Sinu sõna- bargain Eriti arusaadav on.
Ausalt üeldes minulegi mitte,ilmselt mingi CCCP i  regiooni parool.

Sõna mida mina suutsin välja lugeda ei olnud Bargain Big Grin
Mina lugesin barõga nii nagu kirjas oli.
Ilmselt tean selle sõna tähendust, kuna ei oma võrri
Kandsin nn copy.past iga üle,ei süvenenud teksti.OK:NO ,meil ei ole siin emakeele,vaid põrrifoorum.Pigem Google translate-i viga.
Vasta
#43

(16-11-2014, 18:47 PM)Rimsi Kirjutas:  
(16-11-2014, 18:28 PM)linnuke Kirjutas:  Lihtsalt sportlikust huvist küsin,palju selliseid aparaate sel kujul Eestimaal olemas on ka Toungue Toungue Toungue
 Ehk mõni teadja teab.

Ühestki sellisel kujul Gaujast mina kuulnud ei ole. Küll, aga olen viimase 3 aasta jooksul omanud 15+ tk kasutamata Riga võrri/mopeedi. Seega kasutamata Rigasid on Eestimaal veel kümneid, kümneid ja veelkord kümneid, küll kellelgi mõni Riga Gauja ka on. Siin on siiski vahe sees kas masin on käivitamata või liigelnud 20 km.

(17-11-2014, 09:26 AM)VanaMoto Kirjutas:  
(16-11-2014, 22:56 PM)iceman Kirjutas:   vene keeles on olemas  sihuke väljend - barõga , see on  pisut halvustava varjundiga . mul on kiusatus seda  sõna kasutada , kuid vist  siiski hoian ennast tagasi .

Я тоже без слов  Big Grin
Teemaalgatajale .... väga lahe "leid"  :-)

Mõned pildid kah.[Pilt: 67ZK4RVD2kYFU8n2ygT2mEiLUsIhrkM2RTCPH8Qi0dI=w140-h79-p]
[Pilt: I9wuQ1F0IV-LWrcBjzxOBqufqox41C-ROF-3v3uBoII=w140-h79-p]
[Pilt: BITDO3g-wcGxxsWMS_nAAXzaNWZxw0wxmXHC8yw39oo=w140-h79-p][Pilt: oP82b6tf80_9laA1N5vrNDxc1GazgIEUdzbzb-1p3ns=w140-h79-p]
NR.sadula all on 1107796.Justkui ei ütle midagi.Aga taga kumm on karvane,st et see pill pole isegi 20 km. sõitnud.No minu naabrimees oli tollal a.6 e aastane,niiet...
[Pilt: ZI52L6XuIC8j51OlAWimR98YgzvvXhvlk_GEVut30-c=w140-h79-p]

[Pilt: q97TI381eka3_1qGkG8b5SBpipjaRCZxyzRcXnZ4GRc=w140-h79-p]
[Pilt: MTneDpc9ugvNieXkJyvCUdzHymzjeEgLc2SOpX2oOn4=w140-h79-p]
Vasta
#44

See 20 km sõitnud Gauja mõistlik saatus oleks maandumine mingis muuseumis - nt deponeerituna, mis jätab omandisuhte samaks, aga teeks sõiduki rahvale vaadatavaks (koos võimaliku viitamisega sildil selle omanikule).

Loomulikult oleks ta mõistlik puhastada ja kaasaegse konserveerimiskeemiaga üle käia (sellega seoses ka osalt lahti võtta ja kokku panna), et asi säiliks pikemalt ja oleks ilusama (värskema) välimusega.  Mina olen sellise konserveeriva restaureerimise võtnud ette üsna mitme 1920.-50. aastate jalgrattaga (nt 1939.a. Phillips, 1940.a. Famos, 1941.a. Masovia, 1950.a. Diamant), mis on minuni jõudnud praktiliselt tuttuuena ja kasutamatal kujul, kuid ajastu tolmu ja sodiga kaetult. Praegu on need rattad jalgrattamuuseumis värkendatud välimuse ja konserveeritud põhikonstruktsiooniga rahvale vaatamiseks välja. Vt:
- http://www.velomuseum.ee/et/phillips_supreme_1939/
- http://www.velomuseum.ee/et/famos_1940/
- http://www.velomuseum.ee/et/masovia_1940/
- http://www.velomuseum.ee/et/diamant_1950/
Neil linkidel olevatelt piltidelt on näha, et selline konserveeriv-puhastav restaureerimine suurendab asja säilivust ja vaadatavust.

Minu poolt jäänustest restaureeritud punane 1963.a. Gauja (vt http://www.velomuseum.ee/et/gauja_1963/) on hetkel deponeeritud Kurtnal asuvas Urmase (kaasfoorumlane urmast) Mootorrattamuuseumis.

Kui me Väätsal asuvad Jalgrattamuuseumi kõik ruumid 2015.a. maiks valmis saame (hetkel on restaureeritud ja ekspositsiooniruumidena avatud vaid kaks tuba), siis oleks mul plaan see Gauja Kurtnalt jalgrattamuuseumi ekspositsiooni tuua. Siin teemas lahatud tuttuus Gauja sobiks seetõttu imeilusasti järgmisel kevadel minu Gauja kohale Urmase Kurtna Mootorrattamuuseumi. Muidugi oleks võimalik ka vastupidine - st kui ma saaksin selle 20 km sõitnud Gauja (loomulikult puhastatuna ehk puhastatavalt konserveerituna) Väätsal asuva Jalgrattamuuseumi püsiekspositsiooni, võiksin oma punase Gauja jätta Kurtnale rahvale vaadata. Mõistlik igatahes oleks, et nii Väätsal asuvas jalgrattamuuseumis kui ka Kurtnal asuvas mootorrattamuuseumis oleks mõlemas rahvale vaatamiseks väljas kas originaalvälimuses säilinud või siis algsele kujule restaureeritud Gauja.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#45

Minule see variant päris sümpaatne,anda see pill rahvale vaatamiseks Kurtna Motomuusemi.On ta ju vedelenud 50 aastat pööningul,viimased 3 aga minu värkstoas.Jõulupuhkuse ajal võtan ette tõsisema puhastustöö.Ex siis paistab edasi.Igal juhul oleks abiks kõik nõuanded,kuidas seda paremini teha.Pean silmas keemiat ,lakke,mis teha kroomi parandamiseks jne.
PS.Olen ise eluaeg olnud nn.rauamees,aga ei julge selle asjaga üle parseldada,noh et kukub välja liiga ilus,samas mitte originaal. 
Vasta
#46

Kroomitud asjad pesed algatuseks nitrolahusti või atsetooniga puhtaks. Väiksemaid täppe saab väidetavalt alumiiniumga parandada, kas äkki fooliumiga nühkides, vist oli siin foorumis õpetus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#47

 kui  raaminumber  tootmisaastat  ei andnud , siis  karpa , kondeka , võibolla piibu  peal on  tootmisaasta. see võib pisut kõikuda  muidugi , suhtes  ratta koostamise ajaga . kindlasti peaks olema esimese otsa g-l d4 mootor .
Vasta
#48

Seoses Kurnas asetleidnud pereüritusega külastasime ka kohalikku motomuuseumi.Eelpool sai mainitud,et peaks oma  Gauja  sinna viima.Seal olemas küll sama põrr,2 a.noorem ja  pulber värvitud.Aga muuseum on juba praegu silmini täis.,..Exponaate tõepoolest üllatavalt palju.
 Igatahes,muuseumi tutvustavale vanaprouale suured tänud.
Vasta
#49

Tõstaks suts üles jälle vana teema.Asjalugu nüüd nii,et pill nii puhtaks lakutud kui võimalik,säilinud kõik originaalvärvid-kroomid -tuled-viled jne.Nüüd aga point selles ,et töö väga ebaühtlane.99 prossa küünlaviga,kuna vana mall-näpp piipu toimib.Ehk on kellelgi pakkuda orig.küünalt.Siis oleks ikka viimase vindini päris.Küünla margi -pildi saan lähipäevil,kui kuuri alla lähen.
PS.Plaan oli aparaat toimetada Kurtna "Hoidlasse",aga viimati panin tähele,et seal ruumi ikka päris napilt.
Noh.Küssa oli ikka puuduv korralik küünal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne