vee lekke puhul elektrivoolu katkestamine
#21

näiteks
https://www.google.ee/?gws_rd=ssl#q=veelekke%20andur

sealt leiab nii mõndagi

vaja siis toitekas mis andurile sobiva toite annab ja relee mis selle väikese väljund signaali tugevamaks teeb
ehk selle releega võid teha hiljem mida iganes - lülitada välja pump, sulgeda magnetklapp, anda signaal valvekeskusele või gsm modemile mis sõnumi saadab vms.

ei pea olema vaid mure boileri pärast
lekkima võib hakata ka nt. eelmainitud armeeringuga voolikud, pesumasin, vms.
ja kui siis on põrandal selline andur mis jälle pumba välja lükkab ehk veeklapi kinni paneb
Vasta
#22

toru katmine fooliumiga, kasvõi osaliselt? milleks?(lihtsalt huvi pärast) Tegelikus on see, et ärge: Kunagi kasutage mitte sobivaid vahendeid a la, ah, ma tean ju küll kuidas hoiduda jamadest. See oli lihtsalt näide, et raha kokkuhoid( paigaldamise ajal maksis vajalik torusisene spets kaabel 7m ca 8000+ eeku ja 18m põrandakütte kaabel ca 1000 eeki), maksab ühel hetkel kätte paraja jamaga, hea, et mitte fataalselt sedapuhku. Kaabel oli teibitud kahele poole toru mägiaivari teibiga, ümbritsetud spets peno koorikuga, kõik teibitud, kogu komplekt omakorda veel asbo torus, et keldrist tulev "soe" õhk ümbritseks "meistriteost" ja asus sügavusel 10- 70 cm sel kujul. Kogu selle aja jooksul külmus kinni ca 10-15 päeva jooksul( s.o. keskmiselt alla korra aastas), ja vajas kaabliga soojendamist, aga piisas vaid ühest unustamisest, et kaabel vaja välja lülitada peale vee taastumist ja vist +70-ni kraadini kuumutav kaabel tegi oma töö(uuele torule läks ka uus koorik ümber, sedapuhku kaabel sees ja nüüd ootab kolmandat talve, siiani pole sisse veel lülitanud)


Aga minu atlantic(soetatud aastal 2004 äkki? kolm kuud töötanud ja siiani ootel olnud, vilgutab rohelist tuld kui vool taga...ja hetkel on vool tagant ära olnud elektri mõõtmiseks 26 tundi, vilgutab sama tihedusega nagu enne...


Olen ka neid praeguseid manuaale lugenud, aga vastust pole saanud...mida vilgub?


Ah jaa...vahepealsete aastate jooksul rippus ta nö. õuekliimas, katuse all, korstna küljes ja välimine kest on küll roostele näritav(nö. pealagi ja alumine stants)värv on sealt lahkunud või tükkidega lahkumas.


vabandust Indrek, teema reostamise eest Smile


kolmandiku oma elust olen santehnika praktilise osaga vorsti leivale saanud, aga nüüd ei püsi enam kursil kuidagi., masinad lähevad targemaks ja materjalid peavad vastu krt teab kui vähe, wirsbo on ainus mis siiani on vastu pidanud oma otsikute ja tihenditega 15+ aastat...ptui, ptui, ptui.
Vasta
#23

Pakuks lihtsamat lahendust voolu katkestamiseks rikkevoolu kaitsmega. Omades kogemust tundlikematega, peab tunnistama, et piisab väga vähesest lekkest, et vool välja lülitada. Osade vanemate tööriistade ja seadmetega, ei olnudki neid võimalik rikkevoolu taga kasutada.


Vasta
#24

Rikkevoolu või veekihi paksuse mõõtmine eeldab ikkagi (suhteliselt) pikaajalise lekke olemasolu, voolamise indikaator on kindlasti kiirem.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#25

(11-11-2014, 12:16 PM)Marko Kirjutas:  Rikkevoolu või veekihi paksuse mõõtmine eeldab ikkagi (suhteliselt) pikaajalise lekke olemasolu, voolamise indikaator on kindlasti kiirem.

Hüdrofooride juures kasutatakse mehaanilist alarõhu survelülitit. Kui rõhk alla ~1bari langeb, siis lülitub välja. Uuesti sisse lülitamiseks peab käsitsi nuppu all hoidma seni kuni rõhk üles tõuseb. Mõeldud eelkõige selleks puhuks kui kaev kuivaks tõmmatakse.

Ise ei kujuta hästi ette, et sellist asja (näiteks tundlikumal kujul) lekke tuvastamiseks kasutada saaks. Ühest küljest võib leke tekitada üsna minimaalse rõhukao ja vooluhulga, teisest küljest võib igapäevane tarbimine olla hetkeliselt päris kõrge.
Teine variant oleks elektrooniline vooluandur, mis oleks näiteks koduvalvega integreeritud. Kui valve peal, siis igasugune veevool selle häiresse viib. Samas ei päästa võimaliku öise uputuse vastu.
Vasta
#26

Mina paigaldaksin viitega liikumisandurid kööki ja vannituppa. Kui liikumist mingi x aja jooksul ei toimu, lülitub pump välja. Tekib liikumine, lülitub sisse. Odav lihtne ja lollikindel.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#27

(11-11-2014, 11:59 AM)hulgus Kirjutas:  Pakuks lihtsamat lahendust voolu katkestamiseks rikkevoolu kaitsmega. Omades kogemust tundlikematega, peab tunnistama, et piisab väga vähesest lekkest, et vool välja lülitada. Osade vanemate tööriistade ja seadmetega, ei olnudki neid võimalik rikkevoolu taga kasutada.
Toetan mõtet. Rikkevoolukaitse on boileril igal juhul vajalik. Tundlikud on nad ka. Piisab ülearusest niiskusestki juhtmete vahel ja rakendub.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#28

Teemaväliselt aga mul pole kunagi vajadust olnud veetrassile küttekaabli järele. Ühes elamises kus on oht et võib ära külmuda jätan kraani vaikselt tilkuma, kui päeval vett tarbida ja öösel mitte siis siiamaani täiesti piisav lahendus (küll mitte nii efektne aga toimiv). Teine on kastmisvee trass - seda talvel ei kasuta ja talveks külmub kinni, kevadeks sulab lahti ja kõik jälle toimib. Mõlemad trassid maapinnast ca. 50...60cm, 1'' plastiktoru peno sees (sügavamale kahjuks ei saa kuna paas all ees). Pole kuulnud ja ka ette tulnud et see must plastist veetoru võiks lõhki külmuda - kui sel plastmassist liitmikud vahel siis nende külmakindluse suhtes ei tea kaasa rääkida.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#29

Kõiksugused veelekke andurid hakkavad tegutsema peale mingi nivoo saavutamist. See eeldab andurit igasse ruumi, kus on veetorustikuga tegemist - iial ei tea ju, kust järele võib anda. Pakuks välja enda mõtte (kahjuks veel tegelikkuses rakendamata).
Peale pumpa või siis peale "veevärgi" veemõõtjat tuleks impulssväljundiga veemõõtja, näiteks selline: http://www.santehnika.ee/?op=body&id=41&cid=12
Kuna selle kontaktid ise on madalapingelised ja kannatavad vähe voolu, tuleb lisada veel toiteadapter ja lisarelee.
Hakkab tööle alates esimesest valestivoolanud liitrist ja blokeerib pumba käivituse või sulgeb magnetklapi majja siseneval torul. Lisaks jääb ju ka võimalus pookida valvesignalisatsiooni külge...
Vasta
#30

(09-11-2014, 23:18 PM)Raudpats Kirjutas:  Termorelee ongi otsapidi selle kopsiku sees. boileri sees on tenn, mis kütab vett soojaks. relee andur on boileri sees tenni kõrval ja andur ja relee koostöös lülitavad tenni sisse-välja, soovitud temperatuuri saavutamiseks. Kui tennil on pinge peal , siis kontrolltuluke põleb. See relee peaks olema pistikuga tenni otsa kinnitatud, enamusel boileritel on see nii.

Mul seisab seinal elektrolux boiler mille saab paigaldada nii pikali kui püsti vastavalt kuidas tuju.Jutt võib paika pidada kui püsti panna boiler,pikali paigaldusel  see ei toimi.
Vasta
#31

teema huvitavaks läinud. väga tore.
takseerisin täna oma kaevu. kuskilt sisteem lekib kuna kaev ennast ka ilma nähtava tarbimiseta ühtepuhku käima paneb. no sääl väikest immitsemist on, aga ilmselt tilgub kuskil mujal veel. tont temaga, eks otsib jõudumööda. aga vaadates kuis hiired olid penot närinud, siis panin tööde plaani isolatsiooni paikamise enne külmade tulekut ja siis jäin mõtlema, et seda krdi kaevu ei saa ju nö. kodust ää minnes välja lülitada. vähemalt talvel mitte. õigemini külmal talvel. sest kaevus lösutab ju ka paarimeetrine jupp küttekaablit ja vool tuleb asjadele üht karva pidi. seega jääb pumba vooluta jätmise korral ka küte nulli.
tea, kas peaks nüüd lisakaablit vedama hakkama või pumbale eraldi rubilniku kaevuseina külge tekitama ja igapäe edasi-tagasi joosma lüljutama. krt, oleks siis lähedal, a seukse pikalt üle hoovi jooksmisega võib tervis liiga heaks saada. vaja mõelda.
Vasta
#32

Saab kasutada nt. x10 protokollil töötavat lülitit. Need asjandused edastavad juhtsignaali sama traati pidi, kuspidi toitevoolgi liigub. Vahemaad küll väga pikad  ei tohi olla.
Või hoopis miski juhtmevaba lahendus. 433MHz sagedusalaga alustades ja WiFi ning 3/4G-ga lõpetades.
Võimalusi on päris palju tegelikult.
Vasta
#33

eh jah, eks igasugu asju saab teha.
kuu pealgi käidud, asi siis üht kaevu majandada pole.
a vat kui ikke 21 sajandi termineid hoolega kasutama hakatakse, siis jooseb minu vähene aru küll karidele.
mis teha kui need vähesed aastad, mis justkui koolis sai käidud, möödusid tegelikult pausi pannes ja/või lollusi tehes.
katsu nüüd vanuigi midagi õppida või natukenegi pädevate jutust aru saada. keeruline.
Vasta
#34

Siis tuleb maksta Sad
Lähed poodi ja küsid kahe tarbija juhtimist läbi ühe juhtme, saad mingi pakkumise, loed kaasasoleva raha üle ja palud "selle" sisse pakkida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#35

Kaevu jookseb null ja faas. Faas pane nii küttekaablile kui pumbale taha. Null pane pumbale läbi toas oleva lüliti. Küttekaablile võta null maa seest ja ongi probleem lahendatud. Kas nii ka toimib, seda peab mõni targem kommenteerima.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#36

Ai-ai, sm. Viplala on õhtul midagi kangemat tinistanud!  Wink Nulli katkestamise soovitus eeldab soovitajalt valmisolekut teise pere lapsed üles kasvatada, sest pereisa seal varsti enam pole...
Kaevu ja teiste märgade kohtade puhul on tungivalt soovitatav kasutada kaitsemaandust ja rikkevoolukaitset. Nulli ei katkestata kunagi, kui just surmasoovi pole. 
Küttekaabli automaagiliseks lülitamiseks kõlbab kas termolüliti(soovi korral võib Basiliolt küsida) või eriti prostoi lahenduse puhul ühendad küttekaabliga jadasse sobiva võimsusega hõõglambi. Jadaühenduses lamp tõmbab kütte intensiivsust kõvasti maha ja pole hirmu et toru sulama paneb.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#37

ksf! basilio on seekord üle ridade lugenud.
no juhtub.
küsimus oli siiski pumba välja lülitamises, nõnna et sama toitejuhtme otsas olev küttekeha võiks rõemsasti edasi toimetada.
a eelpool juba oli kena vihje poodi minemise teemal.
peaks vist päevaplaani võtma.
kuigi jah, minusugusele lihtsale ja vähese aruga maainimesele tundub lisakaabli vedamine märksa arusaadavam tegevus olevat.
Vasta
#38

(14-11-2014, 10:31 AM)diesel Kirjutas:  küsimus oli siiski pumba välja lülitamises, nõnna et sama toitejuhtme otsas olev küttekeha võiks rõemsasti edasi toimetada.
a eelpool juba oli kena vihje poodi minemise teemal.
peaks vist päevaplaani võtma.
kuigi jah, minusugusele lihtsale ja vähese aruga maainimesele tundub lisakaabli vedamine märksa arusaadavam tegevus olevat.

Kui kaevu vahet ei viitsi joosta, siis üks võimalikest lahendustest oleks panna kaevu juurde pumba jaoks juhtmeta kontroller,
näiteks see:
http://www.oomipood.ee/product/ac-88/vastuvotja-230vac-pesaga-oasis-868mhz&s=AC-88
Lülitamiseks saab kasutada siis pulti:
http://www.oomipood.ee/product/rc-11/jablotroni-kaugjuhtimispult&ac=1
Eelduseks on, et kaev ei ole kaugemal, kui 25-30 m
Kui on kaugemal, siis on vaja võimsamait seadmeid. Analoogilisi asju on tööraadiusega kuni 100m (seda küll tugeva taganttuulega  Toungue )
NB! kuna pakutud seadme kaitseklass on IP40, siis tuleks paigaldada ilmastikukindlasse plastikkarpi.

Aga jah, kõige õigem oleks labidas pihku võtta.
Vasta
#39

 Selle x10 kohta saab maakeeles lugeda nt. siit:
http://et.wikipedia.org/wiki/X10
või siit:
http://www.x10.ee/index.php?x10=1
Kahjuks on hinnad seal viimativiidatud lehel hästivalvatud sõjasaladus.

Nulli katkestamise mõte on küll jah selline, mis ei tohiks isegi õllese peaga päevakorda kerkida.
Ja pädevusega on nii, et ühel mehel on seda ühel alal, teisel jälle mõnel teisel alal.
Ning foorum ongi selline vahva koht, kus neid teadmisi vahetada saab. Cool
Vasta
#40

Ma pidin kirjutama, ei suutnud rohkem vait olla kuna vanamoor tagus jalaga p…se  Big Grin
Mina kui maja ehitasin tegin kohe asja omale lihtsaks.
Katlaruum kuhu tuleb vesi kaevust lisasin köögist 50 mm toru mis jookseb köögi põrandalt kus kõige madalam koht otse katlaruumi (katlaruum on 5 cm. madalamal) kui kogu esimene korrus.
Sammuti jooksenb sinna esimese/teisekorruse pesuruumi põrandalt toru.
Paigaldasin põrandasse 10cm. pikkuse plastikust toru millest 32 mm toru jookseb kanalisatsiooni. ja peal on lihtsalt rest.
Aga nüüd kõige tähtsam mis sinna sinne panin ?
Nimelt toru keskel on roostevaba Traat (läbimõõduga 5 mm) Ja selle peal liigub tugevpressitud penoplast mille sisse on tehtud auk ja augu sees on plastmass hülss.
Lisaks on paigaldatud mikrolüliti, relee ja rikkevoolu kaitse..
Nüüd kuvage pilt endale ette ja nii lihtne ongi.
Samasugust tehnoloogiat kasutatakse näiteks nõudepesumasinatel ja parimatel pesumasinatel Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne