K: 50cc mootoril jõud madalamatel pööretel?
#1

Tere,
Küsimus on selline, et mis võimalused oleks 2-taktilisel 50cc mootoril rohkem jõudu madalamatel pööretel kätte saada? On olemas üks hiina trimmer, mis kasutust ei leia, sellel mootor 50 kuubikut ja võimsust 1.9kW 9000rpm juures. Plaanis on seda mootorit kasutada veepumba ehitamiseks. Selleks oleks vaja saada mootori pöörded madalamaks, st jõukõvera hari tuua madalamatele pööretele. Mida saaks muuta? Karpat, silindrit, kolbi jne?
Vasta
#2

See on väga lihtne - tee keps pikemaks, vähemalt 2x, kolb(malmist) ja hooratas raskemaks ning karburaatorit pole üldse vaja muuta! Edu pumpamisel!
Vasta
#3

Ma ei usu, et sa midagi asjalikku sellest trimmeri mootorist saad. See on nii spetsifiilise töö jaoks ehitatud mootor, et kui selle pumpamise juures ei pea sa mootorit käes otsas hoidma, on mõtekas ikkagi sobivamat mootorit kasutada.
Vaevalt see trimmeri mootori ümberehitamine tasuv on või üldse võimalik mõistlikult + kütusekulu on üle mõistuse ja vaevalt see mootor kestab ikkagi niimoodi.
Vasta
#4

(06-11-2014, 10:03 AM)Toomasv Kirjutas:  Tere,
Küsimus on selline, et mis võimalused oleks 2-taktilisel 50cc mootoril rohkem jõudu madalamatel pööretel kätte saada? On olemas üks hiina trimmer, mis kasutust ei leia, sellel mootor 50 kuubikut ja võimsust 1.9kW 9000rpm juures. Plaanis on seda mootorit kasutada veepumba ehitamiseks. Selleks oleks vaja saada mootori pöörded madalamaks, st jõukõvera hari tuua madalamatele pööretele. Mida saaks muuta? Karpat, silindrit, kolbi jne?

Ausalt vastata siis polegi erilisi võimalusi peale ülelaadimise.
Teatavasti tekib sisepõlemismootori jõud õhu ja kütuse segu põletamisel.
Kütusega on lihtne-seda võiks ämbriga valada, kuid õhku pumpab mootorisse ikka seesama 50cc maht.
Seega vähendades mootori pöördeid langeb sealt läbipumbatava õhu hulk ja seega kui me vähendame pöördeid poole võrra saame sealt ka poole vähema võimsuse.
Seega, kui me tahame sama võimsust saada poole vähema pöördega me kas peame suurendama töömahtu poole võrra või suruma õhu 2 korda kokku.
Mingil määral(umbes 10%)on võimalik mootori kasutegurit parandada optimeerides väljalaske-ülevoolude ja surveastme suurusi.
Selle praktiline teostus on jällegi küsitav.
Ilmselt on seal silinder alumiinist ja valatud koos kaanega.
Kanalite suurendamine seal silindris oleks lihtne, kuid väiksemaks tegemine...
Pealegi ilmneb 2t mootoril väga paha omadus aeglastel pööretel käies segada liigne hulk heitgaase läbipuhumisõhuga, mille tagajärjel nii võimsus kui ökonoomsus langevad kiiresti.
Selle mootori vastupidavust ja jahutust ei hakka parem kommenteerima, kui ta peaks tootma poole rohkem väänet poole madalamatel pööretel.
Vasta
#5

Lihtsam on ehitada või valida piisavalt aeglustav ülekanne mootorilt veepumbale kui mootori karakteristikut muuta.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#6

2 taktlasel see asi nüüd nii katastroofiline ka ei ole, et viska mootor minema ja osta uus.
Vaid tehakse seda alusteseks nii http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm
Tuleks pumbale sobilikud pöörded, mootor ja väljalase kokku sobitada.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#7

Mootorpump ju ei maksa eriti. Kurgikasvatusel meil mingi Honda põlluääres. Kui kasta vaja, laseme allikast 10 kandise Annaberti(SDV virtsapütt)u nelja tunniga isevoolu teel täis joosta. Tirime orust põllu äärde, kus Hondale on 3,5 km tilkkastmisvoolikut järgi pandud. Pütt ja pump voolikuga kokku ja hästi madalate pööretega tuksuma. U kahe tunniga peab tühi olema. Seal umbrohupuhmas on ta vihmas ja päikeses sügiseni. Hoolet niipalju, et kevadel uus küünal ja õlitase paika. Sügisel ärapanekul klaasitäis antifriisi pumpa ja kevadet ootama. Haruldaselt ökonoomne ja vastupidav kooslus. Ise nii kerget, kompaktset kuidagi ei tee, eriti veel kahetaktilisega.  Keegi kinkis meile sõjaaegse Bosch kirjadega mootoriga pumbavärgi Honda rikke puhuks- no ei ole tarvis läinud. Tegelikult ei teagi, kas see käima üldse läheb. 
Vasta
#8

Mina ei hakkaks ka pisikest kahetaktilist piinama ja ümberehitamisega vaeva nägema. Parem müü see maha või kingi-vaheta millegi vastu. Kindlasti on teisigi kohti kus pumpa müüakse, aga endal on hea kogemus Flint Kaubandusega.
Helistasin, tegin hädist häält ja küsisin kõige võimsamat pumpa mis tookord müügis oli, sest kelder uppus toona täiega. Teenindus oli kiire ja sõbralik. Kandsin raha üle ja saatsin neile maksekorralduse koopia, et protsessi kiirendada. Ülejärgmise päeva hommikul oli kuller kastiga ukse taga ja lõi kulpi. Pump töötab siiani. Keldri olen suutnud kontrolli alla saada ja seal piisab automaatselt toimetavast elektrikast. Sõbra pool maal kaevu puhastamisel aga on see 55m3/h pump olnud asendamatu.
Sulle peaks piisama nende kõige lahjemast versioonistki:
http://www.flintkaubandus.ee/et/a/bensii...ump-wh15cx
Pakun et ümberehitatud trimmerile teeb ära igast asendist, nii töökindluse, tootlikkuse kui ka ökonoomsuse poolest.
Ksf-id oskavad ehk pakkuda odavamaid kohti.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne