BMW R65 1980
#21

Garaažis käidud ja 3 päeva seal veedetud. 

Raam + muud osised said kõrbetormi osaliseks. Raami on kehvik liivapritsida, neid nurgataguseid on nii palju. Siledat pinda on ikka mõnusam. Tükk aega nökerdamist aga tehtud sai. 
Paak oli mitmest kohast mölkis, sai pahtlit. Esiporikas oli ühest nurgast ise klaasfiibriga üles ehitatud, jälle irvitas. Sai uuesti üles ehitatud. Kõvasti lihvida samuti. 

Haljas metall sai epo+värvi selga. Paak+porikas+sadulasaba said pahtli peale tavalise musta värvi krundi+värvi. 

Esimene suurem oma värvitöö. Läks korralikult peeti. Oli 2k värv, ilma lakita. Lakiosakesed juba värvis sees. Seda peaks saama poleerida. Nimelt mitmest kohast hakkas ikka jooksma. Mitte kohe värvides aga hiljem - kogenematuse asi. See see on, kui tahad ise teha aga käed veel ei oska. 
Ma veel uurin seda aga kuna eraldi lakikihti peal pole, siis peaks saama ühe variandina selle jooksva koha ümber pahtlit panna ja siis peene märja liivakaga hõõruda koos pahtliga senikaua, kuni jooks on kadunud. Ja siis poleerid üle. Vähemalt teoreetiliselt peaks saama jooksu nii kõrvaldada, on keegi nii teinud?

   
   
Vasta
#22

   

Vahepeal siis niipalju, et sain raamile hargi alla ja mootori peale, juhtmepunt on ka tagasi pandud. Lihvisin ja poleerisin välja jooksma hakanud värvi paagilt, sadulaplekilt. 

Mootori klappidega aga sai nalja, sest klappe vahetasin elus esimest korda. Panin metallist klapisääred tagurpidi peale, ehk vedru oli pinge all. Mootorit ringi käima pannes ei olnud võimalik ringi ajada, sest surus klapivedru nii kokku, et polnudki võimalik rohkem kokku suruda. Klapikäik aga tahtis ikka veel liikumist. Kaaskodanik viitas mu rämedale reeglite rikkumisele ja eile õhtul sai uuesti klapisääred tagasi pandud, sedakorda õigetpidi. 

Nii - nüüd mootor peal ja vaja ainult agregaate tagasi ühendama hakata. Käimakast otsa, seejärel saab kardaani +sikli saba otsa lükata. Paar päeva ühendamise vaeva, tähtis on elektriskeem saada samamoodi kokku tagasi, nagu ta sealt pealt maha tuli. Ühenduspistikud oleks hea üle käia, tekitasid mingil ajal probleeme ja ühendus kadus, õnneks tean süüdlastest pistikuid. 

Tahaks jaanipäeval ikka kuuma anda, äkki õnnestub? 
Vasta
#23

(22-06-2016, 10:58 AM)AnatoliJermakov Kirjutas:  Panin metallist klapisääred tagurpidi peale, ehk vedru oli pinge all.
Paar küsimust tekkis. Kas on vineerist klapisääri, kas klapisääred on klapi küljest eemaldatavad ja paluks pilti tagurpidi klapisäärtest?
Tundub, et miskit muud on pandud tagurpidi, klapisääri ma küll ei oskaks tagurpidi panna, need ikka klapiga üks detail. Siis jääks ju klapp silindrist välja???

Инвалид информационной воины.
Vasta
#24

Ilmselt siis juhtpuksid äkki. Või on seal veel mingid jublakad, mis käivad juhtpukside peale, vedru hoidikud vms.
Vasta
#25

(23-06-2016, 00:53 AM)aavu Kirjutas:  
(22-06-2016, 10:58 AM)AnatoliJermakov Kirjutas:  Panin metallist klapisääred tagurpidi peale, ehk vedru oli pinge all.
...
Tundub, et miskit muud on pandud tagurpidi, klapisääri ma küll ei oskaks tagurpidi panna, need ikka klapiga üks detail. Siis jääks ju klapp silindrist välja???

Küllap käib jutt nookuritest. Kuigi ma ei kujuta ette, et need tagurpidi peale pannes klapiotsale pihta ulataks... Aga ma toda pada ei tunne.
Vasta
#26

Et pikemat spekulatsiooni ja mõttelendu pidurdada ütlen,et tegu oli klapi poolkuudega , mis valepidi oma pessa läksid.

Ford Granada
Vasta
#27

Klapi poolkuud need olid. 

   

Progress siis sealmaal, et tehnika on peal ja rattad all. Lükkasin ka õlid sisse mootorisse, käigukasti. Nüüd vaja veel ära ühendada suunatuled ja esituli. Siis mõistatada veel, et kust vanasti jooksis tühikäigu indikaatortule juhtmestik, anduril on 2 juhet, mul üle vaid 1 juhe. Võib-olla käiski ühega, ei tea. 

Enne lahtivõtmist elekter ei andnud ühendust, kadus ära. Seega elektriga võib veel aega kuluda, et kõik tööle saaks korralikult. 

Kindlasti mõõdan ära kompressiooni, et näha uute kolvirõngaste ja klappide lihvimise tulemust. Klapid pidasid küll, poolkuude vahetamiseks ei hakanud enam päid maha kakkuma. 6 bari rõhku küünlapesa kaudu silindrisse, hoidis klappe üleval küll ja sai vedru kokku suruda ilma, et pea oleks pidanud maas olema. 

Kõige suurem töö tuleb veel sadulaga, mis on Inglismaa vihmadest nii ära roostetanud alusega, et jube. Pean kõvasti keevitama hakkama seda sadulaplekki. Ja siis on ka nahk ju kõik läbi, õnneks on poroloon vigastusteta. Mõttekoht - võibolla viin sadulsepa juurde. Alati võib muidugi ise proovida kokku õmmelda üks kärakas, ma olen oma pealehakkamisega siiamaani kõik ise tahtnud teha, tulemus ei ole lihtsalt kõige parem. Aga emotsioon endale on jällegi sellevõrra mõnusam, kui oma kätega tehtud. Kuna näitusele ei lähe, siis pole vahet. 
Vasta
#28

Tänasida plaan oli massin kokku liita. Liidetavate järjekorrast teatavasti ei olene summa järjekord, sellest ka lähtusin. 

Poole päevaga sain tsikli kokku ära. Kõik tundus kena, panin süüte sisse, toorest ei tõmmanud, tõmbas starter paar ringi, sai bensu peale ja pauhti käis. Olles vene siklitega nooruses küll tegelenud, siis see saksa tehnika on imelik - töötab. Vene siklite kogemus ütleb, et sul võib olla säde, benss jõuab kohale, kompressioon ka justkui on aga see ei garanteeri mitte midagi. Võib ka mitte ühte matsu tulla. 

Kõik ilus kuni katsusin sidurihooba ja sidur null. Kruttisin seda peale ja kruti palju tahad - 0. Paned käigu sisse ja proovid siduriga veeretada, mitte üks kramm ei võta sidur. Jõudsin järeldusele, et kuskil kala ikkagi on. Asusin siis lahti kakkuma seda konstruktsiooni. 
Ja taaskord leidsin ilusa tulemi peale 3 tundi lahtikakkumist (tagumine osa raamist tuleb kõik lahti kakkuda, et saaks käimakasti maha ja sidurile ligi) - olin siduri surveplaadi tagurpidi pannud. Polegi ennem mäletamist mööda siduriga väga palju tegelenud ennem, ei mõtelnud ka, kui kokku panin. Täielik lünk mälus, et ma ei mõtelnud ka millelegi, kui selle kokku panin. 
Surveplaat teisipidi peale, sikkel kokku tagasi. 


11h tööd kokku ja kell 9 õhtul pühkisin laubalt higi. Koos tagasi. Tõehetk aga see oli see ilusam neist kahest. Sidur lahutas. Siis polnud enam miskit, kohe kiiver pähe ja külateele tuld andma. Pöördesse läheb kenasti, karburaatorid ei ole balansis hästi ja tühikäik on liiga madal, suri kohapeal kohe välja, ka mõnes järsemas kurvis suutis välja surra. Minek aga parem kui ennem, kohe väga palju kuuma uute rõngastega ei andnud aga oli tunda, et täiesti sõidetav. Eks 37kw pole just teab mis rakett aga samas on väänet siklil. 
Esimene sõit oli igastahes mõnus, poleks justkui ära olnudki seljast. 

Tutikas tühikäiguandur sai lahtimonteerimisel muidugi viga - käimakasti all ja käis kuskil vastu ära, klemmid olid veidi loksuga tagasi pannes. Ja enam ei põle ka see tuli. Mis seal siis ikka, mul pole sellest suuremat, et tühikäigutuli armatuuril ei põle, niikuinii alati ise jalaga tunnetan. Vaatame, mis ülevaatusehärra selle peale pomiseb. 

Vaja veel uus sadulanahk saada. Mõtlesin nahatamisse viia aga avastasin, et Inglismaalt saab selle valmisõmmeldud naha 30 seekliga. Siis vist juba tellin valmisõmmeldud naha ja tõmban ise pähe talle. Alusraam vajab kõva roosteravi happe ja keevise näol niikuinii. 

Valmis ta on ja sõidab - eks minu eesmärk oligi sõitev isend teha, mil rooste oleks elimineeritud ja näeks ka viisakam välja, ise värvimine väga hästi ei õnnestunud ja vanad poldid läksid ka enamuses tagasi - ei hakanud liiga ilusasti tegema, muidu oleks ehk pooleligi jäänud. Praegu endal rõõmu igastahes küll. 

   
Vasta
#29

Üks tiir ka tehtud. Sõitsin 25km linna ära ja sõiduga sain ühtteist teada: 

Tühikäik jääb pööretevahemikku 3000 rpm. Foori taga ebamugav, kui sikkel lärmab. Olen siklil pea kõik trossid ära vahetanud tutnoide vastu aga üks gaasitross vahetamata. See aga suti väntsutamist saanud oma 1980 aastast alates ja ei liigu päris vabalt. 

Tühikäik ka ebaühtlane, vahel justkui jätaks suts vahele. Võtsin karbussid laiali ja suruõhuga kõik düüsid läbi+brake cleaneriga puhastasin palju sain. Tühikäigukruvide O-rõngad ka veidi hapud, kuigi juba 2 aastat tagasi vahetasin. Neid ei tohi kõvasti kinni keerata, siis keerab O-rõnga ka katki. 

Hetkel läksin seda teed, et tellisin UK-st uued O-rõngad ja gaasitrossi. Samuti sadulale uue naha. 24 naela eest saab tutnoi õiges mõõdus sadulanaha, pole vist mõtet hakata ise kompunnima või kuskile nahatamisse viima. Nüüd saan sadulapleki ära keevitada, poroloon on mul rikkumata seal all ja tõmban uue naha peale. 

Äkki saab enne talve sõita ka veidi, muidu sellesuvine motosuvi läheb jälle nahka. Eelmisel aastal 5 korda istusin selga, sel aastal vaid korra.
Vasta
#30

Kuna uus tallanahk on tulekul, siis sai hakatud vana harutama. Sadul tundus plekiosas pudru olevat aga nii hullu pilti ma ka ei oodanud. Positiivse noodina, et selle kõige juures svamm on täiesti terve ja pole isegi kuskilt ühte tükki ära pudenenud ega pragu sees svammil. Hallitust on näinud niiskuse tõttu aga heas korras on ta ikkagi. 

Põhjaplekk on aga päris pudru. Ta on ka keerulise konstruktsiooniga, õnarusi täis, keevitada täielik keeks. Plekk ise väga õhuke, nüüd siis rooste poolt ka õhemaks lihvitud. Ei teagi, et kuidas teda keevitada. Kerge see olema ei saa. Kas vahetada nii palju sirget plekki, kui õnnestub ja siis hiljem klaaskiudriidega ära tugevdada? Eks selle sadulapleki parandamine keevitamisega on tegelikult enda lohutamine - õige oleks uus sadul vaadata, plekk on liiga läbi. Aga usun, et hetkel ikkagi teen tast nii hea saia, kui saan ja panen uue naha peale. Kõrvalseisja jaoks pole mingit vahet, enda kuklas on siis teadmine, et ega see plekk hea seal all pole. Ainukene hea on plekil see, et ta hoiab oma konstruktsiooni veel  ja näpu vahel tükkideks ei lagune - ehk kui plekil servad ära vahetada, siis võiks klaaskiudriidega ta tugevaks saada küll. 

   
   
   
Vasta
#31

Ma investeeriks mootorratta kodumaa majandusse ja ostaks ebay.de vahendusel mõne sobiva doonoristme. Seniks kimaks vanaga ringi.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#32

enamvähem heas korras iste maksab tõesti 90 eurot koos saatmisega. Nahal väikene defekt küljes. 
http://www.ebay.de/itm/Sitzbank-Sitz-BMW...SwepJXY6wG

Niiet kui ma praegu maksin ca 35 naha eest, siis eks ma järgmiseks hooajaks võin ju selle 90 välja käia ja uue sadula tellida küll. Ja kui uus nahk juba võtta, siis võib selle ka tollele sadulale üle tõsta. 

Ja olen nõus, et tehnika võiks olla kodumaa iluks ja hoitakse pikemalt, kui 3 aastat ühtedes kätes. Eks ma jõudumööda toimetan aga see sikkel on juba praegu nii mõnus, et süda ei raatsiks seda kohe kindlasti käest ära anda. Uut sellist ma enam ei saa. 

PS - sain lõuna ajal ka postkontorist pakiteate. Järelikult on uus nahk ja gaasitross mind ootamas. Äkki lõpetame siis selle nädalaga selle jama ära ja toome sikli garaažist teistelegi vaatamiseks välja.
Vasta
#33

Peale 4. aastat saab jälle paar rida kirja panna. 

Ausalt öeldes ei mäletagi, mis kõik vahepealsetel aastatel sai ära tehtud. Seisma jäi ta peamiselt seetõttu, et tahmab kuidagi küünlaid ja sõidu ajal võib üks pütt tagant ära kaduda ja jõud ka koos sellega. Ja ostsin originaalküünlaid, 100km sõitu ja ikka sama jama. Lõppkokkuvõttes viimase 3 sõiduaasta jooksul sõitsin kokku 500km sellega ja nüüd eelmine suvi ei lükanudki kuurist välja üldse. 

Täna läksin laetud akuga, viskasin peale. Uus biolisandivaba küte sisse, starterit. Mõned tiirud käiamist ja plaks käis. Tegin siis küla vahel ühe väiksema tiiru ja käis, nagu oleks igapäevaliikur. Mõtlesin, et mis siis ikka, tuleb sellega Haapsallu ära sõita, siis õhtuti aega nokkima hakata. Lõpuks sõitsingi täna 15km ja ei ole ühtki halba sõna öelda sõitmise osas, tühikäigul hoiab ilusasti pöördeid ja pöördesse sõidu ajal läheb ka, nagu peab. Timm värk. 

Viimasest postitusest alates on mul tegelt ära keevitatud ja korrastatud iste, uus nahk on peal. Näeb suht soliidne välja selle kõige juures. 

MIda vaja teha: 
1) Süüde paika (siit eeldan, et see küünalde tahmamise teema alguse saab)
2) Karburaatorid ära sünkroniseerida (mina pole kunagi teinud)
3) Tagadifri simmer lekib, differ ratta juurest õline ja tagapiduriklotsid saavad ka õliseks, pidureid njetu tagarattas. 
4) Üks esi suunatuli lahti, vajab keevitust. 

Tegelt on nii, et see sikkel tahab suuremat pühendumist saada. Vaatan, et omal ajal tehtud värvitöö on jama ja tol ajal polnud neid võimalusi, mis nüüd. Vaja oleks raam liivapritsida ja lasta üle värvida korralikus kohas. 
Esituli on vale, on suvaline žigulli tuli, kuna mul UK esiklaas näitas valele poole ja ÜV jaoks oli vaja midagi ette kruvida
Nipet näpet asju on puudu, mis originaalis peaksid olema. Ma võtan selle lähiajal ette ja teen inspektsiooni ja panen siia pildireana üles, et mis on vale ja mis peab tegema. 

Siklil ikkagi 40 aastat hinge all nüüd, tuleb kiiresti veel väljamaalt need puuduolevad originaalosad kokku korjata, enne, kui liiga kalliks ja haruldaseks muutuvad. 

[Pilt: 49817414733_28f3ba631d_z.jpg]20200425_141252[1] by Arvo Aljaste, on Flickr
Vasta
#34

(25-04-2020, 20:58 PM)AnatoliJermakov Kirjutas:  ...
Siklil ikkagi 40 aastat hinge all nüüd, tuleb kiiresti veel väljamaalt need puuduolevad originaalosad kokku korjata, enne, kui liiga kalliks ja haruldaseks muutuvad. 

Kuldsed sõnad.

Edu ja muretuid kilomeetreid!
Vasta
#35

[Pilt: 49830685762_375cc30b22_w.jpg]
Selline on siis vale esituli. Näha venekeelseid markeeringuid. Kuid stiili poolest on suhteliselt sarnane originaaliga. Zigulli esituli on diameetrilt veidikene väiksem, samuti on BMW tuletagune kopsik plastikust. Sellise originaal esitule saab Saksast ca. 100 rahaga. 

[Pilt: 49829844363_34b4e0c949_w.jpg]

Sõidu ajal kunagi kukkus ära üks õhufiltrist karburaatorini minev põlv. Seda enam tee servast üles ei leidnudki, kuigi mitu korda käisin otsimas. Samuti on karburaatori ja silindri vaheline lühikene torujupp mõlemil silindril tehtud ise suvalisest kummilõdvikust. Tegelt ei hoia väga hästi ja peaks originaal lülid sinna vaatama. Panen ka pildi, millisest see karburaatori ja õhufilti korpuse vaheline põlv olema peab. 

[Pilt: 49829844018_d0e7281347_w.jpg]

[Pilt: 49830687162_2921f1765f_w.jpg]

Selline sai siis paar aastat tagasi ise koduste vahenditega tehtud sadul. Nahk on suht enamvähem paigas, küll aga sadulaplekk oma originaalvormi väga hästi ei hoia ja ideaalset alumist sirget plekiserva pole. Et lähedalt vaadates jätab soovida sadula kuju. Mõistlik oleks roostevaba sadul ikkagi kunagi vaadata, see on selline 250-300 euro kanti hea isend Saksast. 

[Pilt: 49829842553_71b0764c26_w.jpg]

Ja tagadifri vahelt on korralikult lekkinud. Õigupoolest peab nüüd täpsemalt ära puhastama ja uurima, et kas tuleb õli vaid tagadifri simmeri vahelt ja jookseb tagapiduri klotside vahele ja sealt ratta peale. Või lekib ka see koht, kus tagapiduripedaali varras ühendub difri korpusega. Seal on mingi imelik vilttihend, mis võib olla oma aja ära elanud. 

Tegin eile siklile põhjaliku revideerimise ja ausalt öeldes ülevaatuse tarbeks praegu on vaja kinni keevitada parem esi suunatule toru, mis esihargi raami küljest lahti põrunud. Ning tagadifri õlileke kõrvaldada. Samuti lekib õli õlirõhuanduri vahelt, mis mootoriplokis. Selle saaks ka lihtsa vaevaga lekkevabaks, kuid kui mingiks tellimuseks läheb, siis ehk võtan ka uue anduri lihtsalt. 

[Pilt: 49830381116_e7cc3ace72_w.jpg]

Puudu on ka üks selline küljepaneel, ostes kohe oli vaid üks küljes. Õnneks ka neid saksast veel saada 
[Pilt: 49830380141_6b4e32d634_w.jpg]

[Pilt: 49830688682_5b29d2970a_w.jpg]

Hunnik pilte ja kasu ei midagi. Esialgne plaan on sikli õlilekked ära kõrvaldada ja ülevaatuselt läbi viia. Ja eks tasapisi siis hakata neid puuduolevaid jubinaid soetama. Tundub, et saksas on neid veel omajagu palju saada ja probleemi pole. Küsimus vaid rahas.
Vasta
#36

Ehitan R100, teine aasta jookseb. Enamik jamasid läbi käidud.

Süüdet reguleeritakse püssiga, vasakul mootoriplokis olevast hooratta avast peab ca 3000 pöördel olema märk näha. Sõltub mudelist, aga näiteks Z.

Karpade reguleerimine on omaette ooper ja süüde vaja enne paika panna. Trossidel peavad olema lõtkud ca 3-4mm. Karpad peavad olema puhtad ja kuluosad korras, aga tihti ei saagi vanu karpasid seoses üleüldise kulumisega liiga heaks. Kuluosade alla käivad muuhulgas ka ujukid ja ujukinõelad. Kui ujuk on silma järgi ok, siis võib ta olla parajalt vana ja raskem kui ette nähtud. Uued on ca 10 gr. Minul oli üks lausa 14 gr. Sellest asja ei saa. Kuluvad ka nõelakaevud, neid saab ka usa-st tellida. Bingi lehel on lisatud nüüd ka Eesti, minu omad on just teel. Ka membraani nõelad peavad olema õige markeeringuga ka õiges astmes. Selle jaoks on netis tabel, kus ka düüsid kirjeldatud. Rikast segu võib lisaks pekkis ujukitele põhjustada ka tooresüsteem.

Kui need asjad tehtud, siis saab baasseaded keerata. Vajalik on gaasihoovad paika panna, õige ujuki tase (selle mõõtmiseks on ka erinevaid viise, aga lihtsaim on täis jooksnud kütusekambri kütusetaseme kõrgus, 40 mm karpade puhul põhjast väidetavalt 28 mm). Põhja alused kruvid sõltuvalt mudelist 1.25 pööret välja. Ja siis saab alles sooja mootoriga reguleerima hakata. Selleks kas kõrva järgi lühistades piipe (maha ei tohi võtta, küünlad ja juhtmed peavad peal olema, lühistada võib ühte poolt ja seejärel teist poolt) või õhukulu mõõtes (kas karpa otsast või kui on, siis vaakumi väljaviigust).

Üldiselt töötavat asja torkida on ohtlik, seetõttu sinu asemel ma NB!!! veenduks kõigepealt ujukitasemetes ja kui see ok, siis enamvähem saab paika kruvisid keerates nii, et leida baasseadest keerates koht, kus pöörded on kõige kõrgemad. Tühikäigupöörded sooja mootoriga ongi tal madalad, aga u 1000 rpm on okei.

Kui lugenud pole (kuigi airheadi omanikud on tihti terve neti läbi lugenud), siis siin üks kirjeldus lisaks ülipikkadele Snowbum eepostele: http://rossmz.blogspot.com/2008/12/tuning-40mm-bing-cv-carburetors-for-bmw.html

Õlirõhuandurid jooksevad neil vist alati ja originaal on kallis, Motobinsi ei vaadanud tookord aga Eestist saab näiteks ladu24 vastava Bosch anduri ca 7.50 eest koos postiga. Kahjuks pole mu kevadisel arvel tootekoodi.

Muretuid kilomeetereid ei soovi, neid olema ilmselt ei saa  Big Grin
Vasta
#37

Süüte saab paika strobo lambiga. Spikker lisatud sellisest manuaalist nagu alltoodud lingi taga leitav. Väga hea kapsas on, soovitan hankida, kui bmw õhupeadega rohkem toimetamist on.

https://www.amazon.com/2-Valve-Twins-Hay...ASQGBND37D


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni.
Vahel teen ka ultrahelipesu (kontakt ps).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne