Kärusaun.
#21

Kena huumor, aga kahjuks mitte tõene. Kogu projekt ikka oluliselt kallim on ja nagu ikka - raha kulub rohkem kui arvata oskaks. Kuniks lusti pakub pole kulutatud rahast kahju. Peaasi, et lõpptulemus vastaks nägemusele ning seni asjad justkui õiges suunas kulgevad.
 Vahepeal ladusin põranda, kinnitasin ahju poltidega, tegin vee äravoolu trapi. Kulus hulga immutus aineid, hermeetikut, polte, kruvisid, naelu. Kontrollisin veel kuidas auto taga välja näeb. Praegu tundub parasjagu kõrgemana, et siis maja raskus vajutab õigesse asendisse. Edasine töö seinad üles laduda läheb juba libedalt. Pidasin vajalikuks igal laual kruvi läbi tapikohast alumisse lauda lasta. Kardan nimelt, et mõni 100-ga vastu kihutav rekka võib muidu sauna nagu notsu maja minema pühkida.
           
Vasta
#22

No mitte ei suuda lõugu pidada.
Kruvid on väga paha mõte. Kui ei suuda ilma jätta, siis pane naelad. Kui kardad rekka tuult, siis väike tormisem ilm teeb rohkem kahju.
Natuke selgituseks ka. Sauna seinad saavad ikka natuke niiskust ja paisuvad, siis jälle kuivavad. Edasi on kaks võimalust: a) tõmbab kruvid pooleks (ise kogetud) b) paned tigedamad kruvi - lõhub seinamaterjali ära.
Aga muidu ainult edu ehitamisel ja kaifi saunatamisel.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#23

Täpselt, täpselt. Õige koha peal lõuad valla päästsid. Kaua kaalusin - naelad, kruvid või üldse rihm/tross kuidagi ümber tõmmata. Võib olla saigi vale valik? Leevenduseks jälgin, et keermestatud osa ei ulatuks tapi sisse. Nii peaks vajudes ning kokku kuivades sileda osa peal liuguma.
Vasta
#24

(25-01-2015, 19:54 PM)väike-tom Kirjutas:  Täpselt, täpselt. Õige koha peal lõuad valla päästsid. Kaua kaalusin - naelad, kruvid või üldse rihm/tross kuidagi ümber tõmmata. Võib olla saigi vale valik? Leevenduseks jälgin, et keermestatud osa ei ulatuks tapi sisse. Nii peaks vajudes ning kokku kuivades sileda osa peal liuguma.

Ei liugle ta sul kuhugi  Smile  Paisudes, liikudes murrab kruvi katki ja kuivades jääb kruvi peale kandma ja seinast puhub tuul  Smile   Kui kindel soov kinnitada siis ülevalt alla välja auk puurida ja keermelatt läbi, mutri jätad allapoole, et vajadusel pingutada/järgi lasta. See ju tavaline palkmaja, a lisaks ratastel/raamil mis lisab veel paindeid ja kõikumist.
Vasta
#25

Hakkan seda keermelati varianti järjest tõsisemalt kaaluma. Nädal või paar nagunii juurde ei pääse, et siis aega juurelda. Esimese probleemina näen selle variandi juures seina paksust, õigemini õhukesust - 28mm. Kui  8mm auk puurida jääb kummagile poole vaevat 1cm seina. Ja katsu sa nii täpselt puurida, et teiselt poolt ka keskele satuks.
Kas panna 8mm keermelatt või jätkuks ka 6mm?
Lati pikkust tuleb oma 2m jagu. Kas nii pikk latt mitte ise juba välja ei  veni ja murdu?
Või peaks trossi eelistama?
Või tooks ikka trossi seina pealt. Ülemise laua külge klamber ja alla raami külge. Tross tõmmitsaga vahele?
Kui keegi omab kogemusi antud materjalidega või arvab midagi, siis kommentarid on teretulnud.
Vasta
#26

Ära tõsiselt võta aga mul kui täielikul võhikul tekkis trossijutu peale mõte: pane alumisse otsa mõni mootori klapi vedru. Las hoiab pideva pinge all. Ja ikka kaheksa tk, nurkadesse ja seina keskele ka.
Tõmmits ju järgi ei anna, liiga jäik.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#27

(26-01-2015, 10:48 AM)väike-tom Kirjutas:  Hakkan seda keermelati varianti järjest tõsisemalt kaaluma. Nädal või paar nagunii juurde ei pääse, et siis aega juurelda. Esimese probleemina näen selle variandi juures seina paksust, õigemini õhukesust - 28mm. Kui  8mm auk puurida jääb kummagile poole vaevat 1cm seina. Ja katsu sa nii täpselt puurida, et teiselt poolt ka keskele satuks.
Kas panna 8mm keermelatt või jätkuks ka 6mm?
Lati pikkust tuleb oma 2m jagu. Kas nii pikk latt mitte ise juba välja ei  veni ja murdu?
Või peaks trossi eelistama?
Või tooks ikka trossi seina pealt. Ülemise laua külge klamber ja alla raami külge. Tross tõmmitsaga vahele?
Kui keegi omab kogemusi antud materjalidega või arvab midagi, siis kommentarid on teretulnud.

Seina sees ikka ilusam. Sa ei pea ju kahe meetrist auku puurima, paned enne paigaldust lauad pinki ja lased täpselt keskele augu, kui maja koos lükkad lati läbi.Peaks kuuesest ka piisama,
a kui omale teeks paneks 8 mm  Toungue   See klapi vedru idee ka hea, sobib ka lati otsa ja sellisele kuurile peaks jätkuma kl.
Vasta
#28

(26-01-2015, 10:48 AM)väike-tom Kirjutas:  Lati pikkust tuleb oma 2m jagu. Kas nii pikk latt mitte ise juba välja ei  veni ja murdu?

Latt venib kui härja ila,kindlasti mingil x hetkel ka murdub,aga antud kohas pakun,et pole sellist pikka venimist mis lati pooleks venitada suudaks.Kunagi sai mingi tõstuki jagaja seksjoonid ka sama latiga kokku tõmmatud ja nz10 surus piisavalt,et latid venisid kui lõõtspill.Kas puit paisudes sellist jõudu omab kahtlen veidi ja puidul ka ju enne lati venitama asumist võimalus mutrid otstes puitu muljutada eriti pehmesse puitu.
Vasta
#29

Vabandust teema risustamise pärast, kuid sattusin tõeliselt huvitava siselahendusega sauna peale ja miks mitte siis jagada, ehk keegi saab shnitti võtta, kui meeldib.
Vasta
#30

Kui sa nii paranoiline oled, siis sa ei pea ju seda kõikse odavamat 4.4 tugevusega latti kasutama. Võid ka 8.8 latti kasutada ja kui keere lahjaks jääb, siis trapetskeermega on ka saadaval. Või keermesta endale sobivast materjalist varda otsad ära Smile
Vasta
#31

Kuidas edeneb? Või saab juba sauna ka?  Big Grin Endalgi plaanis hakata taolist asjandust ehitama.

Pori paneb rattad ringlema. Cool
Vasta
#32

Hetkel pole küll millegiga hoobelda. Esikohal praegu töö, töö ja töö. Mis mõnes mõttes polegi nii paha, kuna töö eest on ikka tasu ka oodata. Mida siis sauna peale saab kulutada.
Katus muidu mul järgmine alateema. Üritan ennast kurssi viia kuidas paigaldada bituumensindlit ning kuidas moodulkorstna läbiviik katusest teha. Kaubanduses paistab ainult Icopal kärg-profiili kohapeal olema - igav.
Aga aprillist alates peaks vaba aega juba tulema. Käed juba sügelevad.
Vasta
#33

(25-03-2015, 09:29 AM)väike-tom Kirjutas:  ...
kuidas paigaldada bituumensindlit
...

Soovitaks millegi tuulekindlama peale mõelda - see maja võib saada päris korralikult sakutada, kui sobiva nurga alt puhuva tuulega juhtub veokas vastu tulema...
Vasta
#34

No aga mis imet sinna veel oleks võimalik panna? Mis oleks kerge, õhuke ja näeks ka normaljok välja?
Minu töö on juhtida suurt/koledat metsarekkat, nii et olen näinud kuidas murduvad mingid tahvlid mis seotud vastu tuleva auto katusele, kuidas lendab minema haagiselt suur kapp, pilbasteks. Sealt ka minu eelpool postitatud kartused.
Arvestama peab ka seda, et kärusaun pole igapäevane tänavaristleja ja kui palju igasuguste asjade vastu kindlaks teda mõistlik on teha. Aga kui on ideid siis nii paremad kui sitemad on oodatud.
Vasta
#35

Kuis kivi tunduks? Raske muidugi saab.

Onduline plaadi saab kenasti kinni õmmelda.

Variandiks on alati plekk. Seda saab päris huvitavate profiilidega.

Aga võib-olla hoopis laudkatus?
Vasta
#36

(25-03-2015, 09:29 AM)väike-tom Kirjutas:  Hetkel pole küll millegiga hoobelda. Esikohal praegu töö, töö ja töö. Mis mõnes mõttes polegi nii paha, kuna töö eest on ikka tasu ka oodata. Mida siis sauna peale saab kulutada.
Katus muidu mul järgmine alateema. Üritan ennast kurssi viia kuidas paigaldada bituumensindlit ning kuidas moodulkorstna läbiviik katusest teha. Kaubanduses paistab ainult Icopal kärg-profiili kohapeal olema - igav.
Aga aprillist alates peaks vaba aega juba tulema. Käed juba sügelevad.

Jaga pilti kuda ise mõtled teha ja aitan nõuga hea meelega, seal ei ole midagi problemaatilist ma usun(tean) Smile
Vasta
#37

(25-03-2015, 13:36 PM)v6sa Kirjutas:  Kuis kivi tunduks? Raske muidugi saab.

Onduline plaadi saab kenasti kinni õmmelda.

Variandiks on alati plekk. Seda saab päris huvitavate profiilidega.

Aga võib-olla hoopis laudkatus?

Kivi peaks täitsa välistatud olema. Esiteks raske, teiseks peab arvestama, et sõites hakkab see putka ikkagi "mängima" mingil määral, seda kivikatus ei kannata. Ja raske katus suurendaks seda veel omakorda.

Katus peakski omama siduvat rolli, nagu ka autodel on ta üks kandevelemente. 

Võimalikult suurte tahvlitena korralik plekk-katus peaks sobima sinna vast kõige paremini.
Vasta
#38

Ma uuriks kuidas ja millest tehakse neid "tormikindlaid" katuseid saartel. Kunagi ETV näitas saadet saartest ja seal asuvatest uusehititest mis saavad siis oluliselt tormikindlamad katused kui see tavaks mandril. 90kmh tunnis liikuva auto ja vastu tulev veoauto tekitab paraja "tormi" 
Vasta
#39

90 versta tunnis on ümardatult 24 meetrit sekundis. vastutulija teist niipalju juure annab juba vägagi jämeda tormi jagu valja. lisaks igasugu pöörised ja muud muutujad.
seukse järelveetava ehitise tuulekindlus tuleks ikka tublisti üle dimensioneerida.
Vasta
#40

Miks selline saun järel üldse niiväga kihutama peaks.... sauna tuleb ikka mönuga vötta Big Grin! Kihutamiseks oleks minumeelest tulnud alustada ikkagi teraskarkassist, kuhu siis omakorda see laudis külge panna. Ehk ei ole selle karkassi jaoks veel praegugi hilja. Nurka saab ju prussid panna kuhu karkassi nelikanttoru jaoks soon sisse freesitud. Sissepoole loomulikult Smile

Nõukaaegne plekk-garaaž taha peale ja ahi sisse ja saun missugune ja tuule ja põrutuskindel ka, natuke koliseb, aga ....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne