Külmkäivituspihusti lülitit/andurit tarvis.
#1

Vaatamata keerulisele pealkirjale oleks vaja väga lihtsat ja väikest asja.
Nimelt Bmw 2,5 tds mootorile on pandud mehaaniline kõrgsurvepump ja sel pumbal on pritsenurga keeramine elektrilise klapiga.
Et mootor külmalt hästi käivituks on vaja pritsenurk varajaseks jätta ja kuskil mootori 30-40c temperatuuri juures süütenurga klapile vool peale anda, et ta hilisemaks läheks.
Samuti tahaks aretada vaakumiga toimiva süsteemi, et tõsta pööret mootori soojenemise ajaks umbes 1000 p/min kanti.
On selleks küll olemas jahutusvedeliku temperatuuri järgi liikuv termostaadi moodi asi, millel tross taga aga see ei mahu ära õlifiltri pärast.
Niisiis oskab keegi nimetada mis autolt/mootorilt saaks veesärki keeratava anduri, mis sisaldaks kontakte ja lülituks kas sisse või välja vedeliku 30-40c juures.
Vasta
#2

Milleks seda pudru sulle vaja. Kui pump on stenditud, siis käib M51 mootor M21 pumbaga iga ilmaga.

Jah, tühikäik peab olema M21 pumbaga natike kõrgem, kui orginaalis, aga see 50 rpm-i sinna-tänna, ei oma erilist tähtsust.

Kui pump stenditud pole, siis on igasugu anomaaliad kallal  Rolleyes . 

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#3

(27-12-2014, 19:32 PM)phyl Kirjutas:  Milleks seda pudru sulle vaja. Kui pump on stenditud, siis käib M51 mootor M21 pumbaga iga ilmaga.

Jah, tühikäik peab olema M21 pumbaga natike kõrgem, kui orginaalis, aga see 50 rpm-i sinna-tänna, ei oma erilist tähtsust.

Kui pump stenditud pole, siis on igasugu anomaaliad kallal  Rolleyes . 

Muidu ilmselt käiks M51D25 iga ilmaga aga tegu on mittestandardse mootoriga.
Silindrid on üle puuritud ja sees teise masina kolvid.
Kaanele on eelkambreid suuremaks tehtud ja kolbidele klapipesad sisse freesitud.
Selle tulemusena pole surveaste enam mitte 22 vaid 15 ja ta ei taha seepärast külmalt hästi käia.
Kui pritsenurka hilisemaks ei võta soojal mootoril käib väga ebameeldiva terava häälega.
Pump aga on ristand Cumminsi pumbast ja M21 pumbast.
Praegu ei tahakski minna seda teed et küünlad on sees väikse pingega kuni mootor soojaks saab.
Vasta
#4

Vanadl vw-eni VE seeria pumbad kasutavad mehaanilist süüte varajasemaks tõmbamise hooba.
VE seeria pumbad on ehituselt väga sarnased, äkki kannatab kuidagi ümber ristata. (lihtne see ei saa olema)

Kui suur see ülelaadimise rõhk siis on, et surveaste on mõistlik lasta 15 peale?

http://www.k-jet.org/files/other/Bosch_V..._Pumps.pdf (lk 41, 42, 43 on juttu sellest hoovast)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#5

Muidugi tahtsin mainida, et ega M21 pump ei omagi võimalust, et süütenurka külmast peast tehasest keeraks.

See hujooben, (see, millele läheb üks pluss juhe külge) mis pumbal küljes on küljepeal, on õhurõhu kompentseerimise abinõu (mägedes, see kombentseerib pumba süüte nurka töötamise ajal). Selle abil süütenurka külmast peast muuta on raske. Siis läheb töötamise ajal (pöörete peal) süütenurga ajastus paigast. 

See hujooben, mis veesüsteemiga on ühenduses, see reguleerib ainult tühikäiku kõrgemaks külmast peast. (pole võimalustki, et süütenurka muudaks)

Võimalik, et tead seda kõike, aga esimene postitus on segane sellisel juhul.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#6

Selle elektrilise klapiga reguleeritaksegi eelpritsenurka olgu ta mille iganes kompenseerimiseks.
Ühelt kolvi poolelt lastakse surve tagasivoolu ja teisele poole jääv surve keerab pritsemomenti täpselt nagu trossiga süsteemi puhul.
Toimetab see värk ilmselt mingi juhtploki toel.
Pöördeid tahaks aga mootori soojenemise ajaks vähemalt 1000 saada.
Soe mootor käib tühikäigul väga mahedalt ja sama vaikselt kui bensukas 500 pöördega tänu surveastmele, kuid külmalt hakkab puterdama ja sureb välja kui küünal välja lükatakse.
Selleks ongi vaakumiga membraanikamber ja elektriline klapp lülitamiseks kavas lisada.
Neid asju saab edukalt ka ise lülitist opereerida, kuid inimene on laisk ja mugav oma loomuselt Cool 
Rõhku aga saab esialgu kuni 1,4 bar siduri pärast.
Eesmärk on saada 180kw ilma meeletu suitsuta ja et autoga sünnib ka igapäevaselt sõita.
Vasta
#7

Ise olen M51 mootorist 150 kw välja võtnud, seda orginaal turbo (garretti omaga siis), orginaal kollektoritega ja M21 pumbaga, millel on siis M51 pumba nukaplaat pumbas kasutusel.
Arvan, et 180 kw saamise jaoks pole rohkem vaja, kui suurem turbo, ja pumbale kas suurem plunser või kõrgema tõusuga nuka plaat, kui ulme pööret mootorist välja lasta ei taha.

Selleks kolvigrupi kallale ja eelpõlemis kambrite kallale minna pole minusilmis mõtet. (aga ega mina seda ei ehita)

Hetkel ootangi ebayst uut turbot ja pühade lõppemist, et saaks uue pumba stendi viia ja dünosse minna, et mis siis suurema turboga tuleb.
Hea on vähemalt lugeda, et keegi majandab ka bemmi diislitega.  Smile

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#8

 VAG grupil on taoline 30..40 kraadi juures avanev andur olemas. 60 kraadi tuuris oli ka. Tuleb FAE kataloogi uurida. 80ndtate bensukas Audid ja VWd.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#9

(30-12-2014, 21:21 PM)Tegelane5 Kirjutas:   VAG grupil on taoline 30..40 kraadi juures avanev andur olemas. 60 kraadi tuuris oli ka. Tuleb FAE kataloogi uurida. 80ndtate bensukas Audid ja VWd.

Selline asi on jah osadel mehaanilistel pritsetel külmkäivituse pihusti juhtimiseks.
Samas osadel käib asi läbi aju.
Seepärast küsisingi, et keegi ehk asjaga hiljuti tegelenud ja oskab kohe peast ütelda margi ja ehk isegi kus paikneb.
Uuel aastal võtab asja tõsiselt käsile ja siis panen ka info kust ja millise sai.
Vasta
#10

Võib teatada, et anduri otsingud on lõppenud edukalt.
Leidsin ikka bemari andur ja m30 mootorilt.
Keere 12x1,5 nagu bemari andurid ikka on ja lülitus kuskil 35c.
Kes siin bemari diisli tuunimisele kaasa elavad ja tegelevad, siis mootor käis uuesti stendis ja tulemus on 178kw 5500 pöördega ning rõhku 1,3 bar.
1,5bar oli korra ka 182kw aga seda praegune sidur üle ei kanna ja seega pole vaja.
Väänet aga oli üle 350Nm juba alates 1500 pöördest kuni 6000 pöördeni.
Max vääne 390Nm oli 3600 pöörde juures.
Tähelepanekutest veel, et 14mm pumbapeaga on asja väga raske korralikult käima panna ja päris hea ei saanud.
Piisab kui suitsu on natukene liiga palju ja ei tule alla 4000 pööret mingit jõudu.
Parima tulemuse saab helehalli suitsuga ja kunst ongi erinevate vedrudega ja kruvidega sellist lõpuni paigas hoida.
Vasta
#11

Väga huvitav. Räägid äkki komplektist lähemalt? Mis turbo ja mida mootoriga veel peale surveastme tehtud on? Ja 14mm pumbapea? mingi järelturu cumminsi jupp?
Vasta
#12

Jõud on mootorist, või rattast?

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#13

Jõud on puhtalt mootorist.Rattaid ja sildu vahel polnud.
Turboks on tdsi turbo aga Mitsubishi tehtud Range Roverile.
Pumba sisu on Boschi VE pumba seest ja 14mm pea.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne