Klapifreesi vaja
#1

Kas kellelgi on pakkuda (müüa või laenata) freese 24 mm läbimõõduga klapile?
Pesa nurk on 45 kraadi.
Ford Focusel oleks vaja teha soveldamise eeltöö.
Vasta
#2

Asukoht teadmata.
Vasta
#3

Kui see Ford ei ole just vihavaenlase oma, siis ei soovita klapipesadele freesiga kallale minna. Olen igapäevatööks remontinud plokikaasi viimased 20 aastat. Siiani olen saanud läbi ilma klapifreesideta. Freesi puuduseks on see, et kuhu poole vart lükata, saelt poolt ta ka võtab. Tihti tuleb klapipesa toetuspinna ideaalseks saamiseks pesa materjali nii palju ära lõigata, et klapp läheb liiga sügavale. Siis päästab ainult klapipesa vahetus.
 Tänapäeval lõigatakse klapipesi teraga, kolm faasi korraga. Plokikaas on spetsiaalses rakises ja lõikeriist on peale juhtpuksi toetatud ka ülevalt. Viimased ligi 10a. kasutan digitaalselt tsentreeruvat abivahendit, mis tagab juhtpuksi ava ja klapipesa samatelgsuse. Tänu sellele lõigatakse klapipesa minimaalselt ja ainult niipalju, et saada ideaalne, ühtlane kandepind. Kui klapp lihvida korralikus lihvpingis, siis saame nii hea tulemuse, et võime soveldamise operatsiooni ära jätta. Mina olen siiski kindluse mõttes kergelt üle soveldanud.  

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#4

Nõustund eelkõnelejaga, et vanakooli freesiga pole mõtet ligi minna. Teed endal elu lihtsalt keerulisemaks.
3 faasilise lõikuriga võtad mõne kümnendiku maha ja tulemus on tavaliselt ideaalne.

Kui klapi tööpind on hästi käiatud ja pesa lõikus on 100 prossa õnnestunud, siis polegi sooveldamist vaja. Kontrollid vaakumiga ja kui vaakumit hoiab nõutud normi, siis milleks enam sooveldada? Paremaks enam ei saa.

Kui endal pole vahendeid, siis kaane remont 16 klapisel kaanel on 160 euri, mis on garantiiga töö.

http://www.astromoto.ee/kapitaalremont/

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#5

(30-12-2014, 00:43 AM)phyl Kirjutas:  Nõustund eelkõnelejaga, et vanakooli freesiga pole mõtet ligi minna. Teed endal elu lihtsalt keerulisemaks.
3 faasilise lõikuriga võtad mõne kümnendiku maha ja tulemus on tavaliselt ideaalne.

Kui klapi tööpind on hästi käiatud ja pesa lõikus on 100 prossa õnnestunud, siis polegi sooveldamist vaja. Kontrollid vaakumiga ja kui vaakumit hoiab nõutud normi, siis milleks enam sooveldada? Paremaks enam ei saa.

Kui endal pole vahendeid, siis kaane remont 16 klapisel kaanel on 160 euri, mis on garantiiga töö.

http://www.astromoto.ee/kapitaalremont/

Ka "valed" riistad õige mehe käes teevad hea töö. Kõik oleneb ikka ka mehest,kes varrest kinni hoiab. Ja kuidas siis siiani nende vanade asjadega läbi aeti? ......
Muidugi nõustun sellega,et uuemad töövõtted ja riistad tulevad kaanele igati kasuks. Vanematel mootoritel oli muidugi lihtsam klappe teha,sest pesad kas puudusid või olid pehmest materjalist. Alates sellest ajast,kui hakkasid liikuma GAZ-51 kõvad klapipesad......hakkasid ka jamad pihta....kuna freesid ei hakkand  peale. Siis ilmusid käiad välja ja nende kasutamist olen ka ise näinud.... Kindlasti on nüüd paremaid mooduseid. Tean ühte meest,kes klappe lausa puurpingis viiliga ümaraks ajab ja ausaltöeldes paneb kõrval seistes õlgu kehitama ja tekib hetkeks mõte ukse poole astuda...... aga tema tehtud klapid peavad samamoodi,kui teise mehe tehtud......prrr.. no mis sa kostad. Sai kunagi tema teenust kasutatud ja ei kurda. Kunagi ta ka seletas asja mulle ja minu arusaamist mööda ta ka ise imestas esialgu,et täitsa toimib... Big Grin
Vasta
#6

160 euri on kommiraha selle kaane tegemise eest, võrreldes kulutustega mis ise tehes välja tuleks käia. Muidugi kui  soov klapp lihtsalt "pidama" saada siis pole lõigata vaja. Olen korduvalt näinud härrasid, kes viskavad peoga sovelduspastat tööpindade vahele ja annava klapile elektritrelliga hagu. Pärast valavad diislit põlemiskambrisse ja nendivad rahuloluga, et näed - "pidama sai!". See, et klapp pärast nagu kukeseen välja näeb ei morjenda kedagi Big Grin.
Vasta
#7

Huvitav, kes sellised freese enam üldse ei liigu. See 160 okupatsioonieurot pole probleem, aga vanast harjumusest tahaks ikka ise teha. Ma korra soveldasin, aga paraku pärast 20 000 jooksis üks vl klapp nagu mahlakask ja üks kergelt immitses. Ülejäänud olid korras.
Kunagi tegin volvo 440-l ja kestis 50 000 km probleemideta, klapid oleks veel kestnud, aga silindrid läksid ellipsisse ja mootor prahimäele. 
Seega tegemiseks potentsiaali on, kui freese kasutada ja korralikult teha.


Küsimus ikka üleval. Järsku keegi leiab kuskil vedelemas sellises mõõdus freese.
Probleemsed on   väljalaskeklapid, sisselaskele sobisid veneaegsed freesid ja asi tehtud.
Samas on väljalaskeklapid pisikesed ja väga põlemisaltid.
Vasta
#8

Asjad olemas,aga Sa ei reeda asukohta või tel nr.
Vasta
#9

   Kui on tõsine soov, siis siit saaks;  http://www.tapiopakkioy.fi/fi/tuotteet/5...sityokalut
Härraga kokku leppides peaks olema võimalik ka saatmine Eestisse kokku leppida. Müüja käib ka ise vahetevahel Tallinnas.
  Saab sealt eraldi kõikke mida lõikamiseks vaja; juhtvarsi nii reguleeritavaid kui jäikku, lõikepäid erinevate nurkadega, uusi terasid.  
  Valik on suur, Stokkeriga ei anna võrrelda.

  Eespool kõneles ka proff, aga ise kokku puutudes kaane töödega tundmatute tegijate poolt on kurbi kogemusi. Klient orgunnis ise kaane remondi, kuid enne paigaldust kontrollides klappide pidamist diiselküttega selgus, et pooled klapid jooksid praktiliselt kohe läbi. Veel olen tähele pannud, et väga tihti on tihenduspinna laius liiga suur.
 
  Kui on varasem kogemus ja kannatlikust, siis saab kindlasti ise tehes hea tulemuse.
Vasta
#10

Põhiliselt olen Tallinnas, aga nädalavahetustel Valgas


(30-12-2014, 16:06 PM)_rein_ Kirjutas:  Asjad olemas,aga Sa ei reeda asukohta või tel nr.
Vasta
#11

Asukoht (ligikaudne) ja telefon peaksid olema profiilis kohustuslikud. Kui hirm nuuskurrobotite ees liiga suur võib ju mõne numbri sõnadega kirjutada...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

Mis hirm siin ikka,

Algi 57 Tln

tel 58212721
jyri.saar@atko.ee

andke teada,
täna õhtul vast mitte, kui pole soovi kuulda joodiku lällamast. Uuest aastast olen vormis.
Vasta
#13

Ma Markoga nõus ja kui on pofiil täitmata jääb abi andmata või asi ostmata(kui jube vaja pole)Big Grin .
Vasta
#14

Ma pole küll automootoritega väga kursis aga väikemootoritel on see asi , et klapid on pehmemad kui klapipesad. Ehk siis praktikas üks klapipesa kestab 2-3 klappi ära isegi kui liiva saab.  Kui uue klapiga klapp pidama ei jää oleme lasknud lõigata.
Ainult soveldamist pole teinud. Lisaks ei saa välistada seda, et klapid on pealt kaetud kõvema kihiga mis tuleks soveldamisega maha. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#15

On klappe, mis on spetsiaalse kattega, et klapp ei juhiks sooja ja ei kuluks. Küll aga enamus mootorid kasutavad tavalisi klappe, mis on üldiselt ühtlasest sulamist tehtud. 
Jah karastatud on klapi tööpinda ja klapitapi osa alati, kuid see ei ole ainult pinnapealne.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne