D6 mootor käib raskelt ringi, milles probleem
#1

Tervist!

Selline mure, et sai käsile võetud riga 11 projekt. Jõudnud juba mootorini välja ja sai mootor ilusti peaaegu uutest juppidest kokku lapitud. Kui mootori kokku panin ja ringi tahtsin ajada, siis käis kuidagi raskelt. Kui sidur lahutada, siis käib veohammakas ülikergelt ringi, kuid kui vedama hakakb, siis raskelt. Kas asi võib olla väntvõllis, mis võib mitte olla omas asendis või kus võib viga olla? Seda viga ei tohiks olla, et midagi sai valesti pandud, selles olen kindel. 

Ning kas see on ka väga normaalne, et sininder ei lähe ilusti oma kohale vaid tuleb pisut kummihaamri abi kasutada? 

Mootorist üks pildike ka
   
Vasta
#2

Mis mõttes silinder ei lähe omale kohale ?
Kui küünal on maas siis peab vänt normaalselt ringi käima. Räägi täpsemalt probleemist.
Vasta
#3

Esimene mõte mis pähe kargas, et karteripooled ei klapi. Ehk on erinevatelt mootoritelt.
Vasta
#4

Ega väntvõlli laagreid vahetades või siis mootorit kokku pannes võlli kõveraks ei tagunud? Oskamatu käitumise puhul täiesti reaalne tegevus.... Võib-olla keegi ennem haamriga möllanud...  Väga lihtne on selle mootori väntvõlli paigast ära ajada... Kas enne kokkumonteerimist kontrollisid võlli seisukorda tsentrite vahel...... jne.
Vasta
#5

Pole küll võrridega suurt kokkupuudet kuid.

1)Sidur on väntvõlli otsas. Tähendab sidurist edasi toimib kõik normaalselt.
2) Probleem siduris-väntvõllis-silindris-küünlas ja kolvis.


Endal tekkisid uitmõttega küsimused. Kes mõõtis kolvi üle? Kuidas olid kolvirõnga lukupilud? ( see kummihaamri teema vihjab minuarvates just ülemise otsa probleemile)

Isiklikult võtaks mootori osandamise ette.
Silinder maha,kolvirõngad maha ja siis ilma rõngasteta kolvile silinder peale. Siis peaksid sa küljepealt hammakast olema võimeline liigutama väntvõlli.
 
Igavusest võid ka lahtivõtmise korral proovida kolbi (ilma rõngasteta) liigutada täies ulatuses silindri tööpinda pidi edasi tagasi. Vaata kas kiilub kinni.
Kui kolb ja silinder ok, siis paigalda väntvõlli otsa kolb ja pane silinder tagasi peale proovides siis väntvõlli liigutada. Kui kinni kiilub - väntvõllis viga.
Mootori pooltes viga? See ju kõige lihtsam deagnoosida. Väntvõll on laagrite otsas mootoripooltes. Kui asi ringi käib (ilma silindrita) siis mootoripooled ei poo väntvõlli kinni.



NB
Ärge nüüd seda võrri mootorit ka tuumaprojektiks tehke. Panna ta kõikide pukkide vahele järgmisena räägite veel indikaatorkelladest ja mikro täpsus mootoripooltest.
Tegu ikkagi vene mootoriga, mis ehitatud nagu kalasnikov (suurte lõtkudega töötab ka vee all).

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#6

Just nii tehakse mootoreid, et pannakse juppe igasugu masinate vahele ja mõõtetakse juppe sajandikes/tuhandikes ja rääkimatta indikaator kelladest.
Mida täpsem on töö seda rohkem jõudu, väikseim kütuse kulu ja pikke eluiga Big Grin
'
Vasta
#7

(05-01-2015, 00:42 AM)Qunts Kirjutas:  Just nii tehakse mootoreid, et pannakse juppe igasugu masinate vahele ja mõõtetakse juppe sajandikes/tuhandikes ja rääkimatta indikaator kelladest.
Mida täpsem on töö seda rohkem jõudu, väikseim kütuse kulu ja pikke eluiga Big Grin
'

Just! Päris nii lihtne see asi ka pole,et peksad mootori haamriga kokku ja nostalgitsed sealjuures... Big Grin  Miks muidu niipalju hädalisi on? Eks ikka sellepärast,et tegu keerulise asjaga. Pean veel lisama,et võrri mootor on küll lihtne aga remont ei lähe nii libedalt.
Vasta
#8

(05-01-2015, 00:42 AM)Qunts Kirjutas:  Just nii tehakse mootoreid, et pannakse juppe igasugu masinate vahele ja mõõtetakse juppe sajandikes/tuhandikes ja rääkimatta indikaator kelladest.
Mida täpsem on töö seda rohkem jõudu, väikseim kütuse kulu ja pikke eluiga Big Grin
'

Teema VENE võrri mootor, mitte Bentley auto mootor (mida toodetakse 100% käsitsi parematest materjalidest ja ilma igasuguste lõtkudeta)

Vene võrri mootori puhul oli ette nähtud, et juppe vahetati mootori tööea juures ämbriga. Et kõik see kompott tööle hakkaks oli vaja viletsamat täpsusklassi.

Minu point täppisriistade osas oli see, et noorele võrrimehele selgeks tehes milleks üht või teist täppistööriista vaja - on mõtetu ajaraiskamine.  Neid samu vahendeid mittekasutades, ja otse praktikasse minnes konkreetse detailiga, suudab mõtlev inimene loogikaga juba vea üles leida.

Viimasel ajal kohtan neid suuri spetsialiste enamjaolt olekus, kus 2l bock ja peegliees leitud tarkusega on liiale mindud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#9

(05-01-2015, 01:05 AM)unimüts Kirjutas:  
(05-01-2015, 00:42 AM)Qunts Kirjutas:  Just nii tehakse mootoreid, et pannakse juppe igasugu masinate vahele ja mõõtetakse juppe sajandikes/tuhandikes ja rääkimatta indikaator kelladest.
Mida täpsem on töö seda rohkem jõudu, väikseim kütuse kulu ja pikke eluiga Big Grin
'

Teema VENE võrri mootor, mitte Bentley auto mootor (mida toodetakse 100% käsitsi parematest materjalidest ja ilma igasuguste lõtkudeta)

Vene võrri mootori puhul oli ette nähtud, et juppe vahetati mootori tööea juures ämbriga. Et kõik see kompott tööle hakkaks oli vaja viletsamat täpsusklassi.

Minu point täppisriistade osas oli see, et noorele võrrimehele selgeks tehes milleks üht või teist täppistööriista vaja - on mõtetu ajaraiskamine.  Neid samu vahendeid mittekasutades, ja otse praktikasse minnes konkreetse detailiga, suudab mõtlev inimene loogikaga juba vea üles leida.

Viimasel ajal kohtan neid suuri spetsialiste enamjaolt olekus, kus 2l bock ja peegliees leitud tarkusega on liiale mindud.

Siinkohal julgen väita HR. Unimütsile, et ka kõige lihtsamaid vene mootoreid saab jooksma panna kui kasutatada Nihikut/suplerit/jne. või siis kruvikut.
Nimelt olen ise välja võlunud VAZ mootorist hirmutavad 140 hj. ZAZ mootorist algse 40 asemel 70 jne. ja kindlasti on mehi kes on välja võlunud GAZ mootoritest ka mingid sinule tundmatud hj. Ja kindlasti ei ole keegi neid mootoreid kokku klopsinud kummi haamriga või kuvaldaga ning seejuures kasutanud hermeetikuid  Big Grin
Täpsus ongi siinkohal võtme sõnaks võttad tehase manuaali vaatad mis kui palju siis guugeldad ja mõõdad uuesti ja haamrid unustage mootori puhul ära !!!
Vasta
#10

Tunne, et inimesed võtavad seda siin suure naljana ja mind peetakse algajaks, kes haamri ja lolli mõistusega mootorit kokku klohmib. Vanust ainult 17 ja mootoritega tegelenud lapsest saadik.

Quints, Silinder liigub sinna maale ilusti, kui tuleb vastu karter. Kui karteri poldid veidikene lahti keerata, siis supsab ilusti sisse. Ehk on asi selles, et silinder ei sobi antud karteripooltele?

Suprudko, see võib ka tõesti olla, sest mootori pooled võivad olla erinevad, d6 ja d8 oma.

TALUPOEG TALUJA, väntvõlli mootorisse asetades ei kasutanud kordagi jõulisi haamri lööke, õrnalt sai ainult kummihaamriga koksitud. Vaevalt, et sedasi sain võlli kõveraks lüüa. Võlli küll ei kontrollinud, aga kui ühes pooles karteris seda ringi ajasin, siis liikus ilusti ja ilma probleemita, täiesti sirgelt nagu peaks.

Unimüts, kolb sobib koos rõngastega ilusti silindrisse, surve on hea ja kolb liigub ilusti silindris. Proovisin sedasi, et võtsin rõngad ära ja panin silindri peale tagasi, käib sama raskelt ikka ringi. Hetkel kaldun arvama, et karteripooled poovad väntvõlli kinni, aga ei ole väga kindel selles.
Vasta
#11

(05-01-2015, 01:53 AM)OliverJuurik Kirjutas:  Tunne, et inimesed võtavad seda siin suure naljana ja mind peetakse algajaks, kes haamri ja lolli mõistusega mootorit kokku klohmib. Vanust ainult 17 ja mootoritega tegelenud lapsest saadik.

Quints, Silinder liigub sinna maale ilusti, kui tuleb vastu karter. Kui karteri poldid veidikene lahti keerata, siis supsab ilusti sisse. Ehk on asi selles, et silinder ei sobi antud karteripooltele?

Suprudko, see võib ka tõesti olla, sest mootori pooled võivad olla erinevad, d6 ja d8 oma.

TALUPOEG TALUJA, väntvõlli mootorisse asetades ei kasutanud kordagi jõulisi haamri lööke, õrnalt sai ainult kummihaamriga koksitud. Vaevalt, et sedasi sain võlli kõveraks lüüa. Võlli küll ei kontrollinud, aga kui ühes pooles karteris seda ringi ajasin, siis liikus ilusti ja ilma probleemita, täiesti sirgelt nagu peaks.

Unimüts, kolb sobib koos rõngastega ilusti silindrisse, surve on hea ja kolb liigub ilusti silindris. Proovisin sedasi, et võtsin rõngad ära ja panin silindri peale tagasi, käib sama raskelt ikka ringi. Hetkel kaldun arvama, et karteripooled poovad väntvõlli kinni, aga ei ole väga kindel selles.
Isegi 2 D6 mootori karterit võivad hakata pooma, kui on erinevatelt mootoritelt võetud.
Kui panid mootoripoolte vahele tihendi asemele silikooni, siis on probleem seal.


Vasta
#12

(05-01-2015, 07:55 AM)fiolio Kirjutas:  
(05-01-2015, 01:53 AM)OliverJuurik Kirjutas:  Tunne, et inimesed võtavad seda siin suure naljana ja mind peetakse algajaks, kes haamri ja lolli mõistusega mootorit kokku klohmib. Vanust ainult 17 ja mootoritega tegelenud lapsest saadik.

Quints, Silinder liigub sinna maale ilusti, kui tuleb vastu karter. Kui karteri poldid veidikene lahti keerata, siis supsab ilusti sisse. Ehk on asi selles, et silinder ei sobi antud karteripooltele?

Suprudko, see võib ka tõesti olla, sest mootori pooled võivad olla erinevad, d6 ja d8 oma.

TALUPOEG TALUJA, väntvõlli mootorisse asetades ei kasutanud kordagi jõulisi haamri lööke, õrnalt sai ainult kummihaamriga koksitud. Vaevalt, et sedasi sain võlli kõveraks lüüa. Võlli küll ei kontrollinud, aga kui ühes pooles karteris seda ringi ajasin, siis liikus ilusti ja ilma probleemita, täiesti sirgelt nagu peaks.

Unimüts, kolb sobib koos rõngastega ilusti silindrisse, surve on hea ja kolb liigub ilusti silindris. Proovisin sedasi, et võtsin rõngad ära ja panin silindri peale tagasi, käib sama raskelt ikka ringi. Hetkel kaldun arvama, et karteripooled poovad väntvõlli kinni, aga ei ole väga kindel selles.
Isegi 2 D6 mootori karterit võivad hakata pooma, kui on erinevatelt mootoritelt võetud.
Kui panid mootoripoolte vahele tihendi asemele silikooni, siis on probleem seal.

Teades Oliveri siis tema küll silikooni sinna vahele ei topi , vaid teeb korraliku tihendi sinna.. Smile

Omaette nokitseja.
Vasta
#13

Väntvõll poob sul karteris. Silindri mitte peale mahtumine viitab valele tihendi paksusele. Alusta vea otsimist väntvõllilt. Haamriga pole tõesti mootori juures midagi peale hakata. Võrri mootori lahti/kokku monteerimise lihtsustamiseks olen terve tabeli abivahendeid teinud.
Vasta
#14

 tõesti-tõesti , kaks viimast posti  autoriteetsetelt autoritelt ja ei ole vaielda vastu . omaltpoolt  soovitaks  siiski  selle  kummihaamriga , mis pidavat käeulatuses olema  siiski proovida  vänta  " koputada " , võimalik , et ta oma õige paiga leiab . teha seda siis tundega. kui  ei siis ei , siis kõik aatomiteks ja etapikaupa , nagu  Meelis  ütles  . väike moment asjajuures veel , nimelt  on  vändalaagrid istuga  karteris , mis pole halb   , kuid samamoodi on  võlliotsad  istuga laagris  , mis  panebki  asja  " haamrit küsima ". kui nüüd võlliotstelt vähe istu  lõdvendada  , on  võimalik  sedagi ristapuud koostada   nagu pärismootorit , ilma   jopi  ja  mati osalemiseta .
Vasta
#15

Karteri vahel sai panud ikka õige tihend, mitte silikoon. Eelnevalt mootoreid kokku pannes pole seda probleemi esinenud. Koju lähen, siis võtan mootori laiali ja hakkan vaikselt kokku tagasi panema ja siis peaks välja tulema, kust maalt pooma hakkab ja ehk leiab siis ka vea üles. Aga aitäh kõigile!
Vasta
#16

Millegipärast vägagi kindel, et väntvölli laagrid pole täiesti sees.
Vasta
#17

TOOM4S, täiesti eksid. Võtsin täna siis mootori laiali, probleem oli karteripooltes. Proovisin korraks, et vahetad D6 karteripoole D8 karteripoole vastu ja panin karterid kokku ilma tihendita ja poltideta, väntvõll sain nõpuga väga kergelt ringi ajada. Ehk siis ma arvan, et jusiis juhtus sedasi, et üks pool oli D6'e oma ja teine D8 oma. No aga nüüd selle kogemuse võrra rikkam ja järgmine kord oskan seda probleemi vältida Smile Mootori panin kokku ära ja liigub ilusti ja kergelt, niiet kõik on nüüd korras Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne