uuemate kaubikute kogemused
#1

mõtted mõlguvad uuema kaubiku ostmise üle
hetkel 2002 transit 2,4 turbonaator hea visa tööloom

aga ikka vaataks 2010+ aastast midagi ja ....
omale jäid silma transitid aga ka renault master

ehk kellegil kogemusi või märkusi selliste busside kohta

master
transit
boxer
jumper
....

Tingimused on aga sellised, et peab see buss sõitma ja seisma ja elama 24/7 koormaga mille kaal on ~1,3 tonni
seega millised oleksid arvamused kuidas need uuemad kaubikud sellega hakkama saavad.

mul omal on arvamus et enamus meie kaubikuid sõidab tühjalt ringi
ehk on mingid mahu-koormad ja need on ajutised
aga mis siis saab kui see koorem on 24/7 seal peal

vanematel sidrunitel ja pesukottidel lagunes vist tagasilt rohkem kui vaja

mis on mootorite eelistus ja mis versioon äpardus ?

kõik ülejäänud valikud/tingimused on kökimöki
Vasta
#2

Jäta valikust kohe kindlasti välja Boxer, Jumper ja Ducato. Nad peaks enamvähem ühesugused olema. 2012 aasta Ducatoga  sõidan hetkel tööautona, uuest peale, mitte millegagi ei ole rahul. Kõik laguneb, esisild, amordid, tagumiste uste hinged, küljeukse siinid jms. Lisaks on väljavaade juhikohalt kehva, esiakna post on väga lai ja tihti kipub ristmikul auto selle taha peitu jääma, salongi ventilatsioon on naljakas, jääb umbseks, kliima ei jahuta ühtlaselt salongi. Kohe üldse ei soovita. Enne Ducatot sõitsin Spinteritega, 3 viimast põlvkonda läbi proovitud. Täiesti teine tera, oli ka neil erinevaid probleeme (kardaani laagrid!), rooste! ja veel midagi pisemat, aga sõidumugavus ja üldine vastupidavus oli oluliselt parem. Järgmiseks tuleb kindlasti jälle Sprinter!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#3

Sõitsin suvel kaks kuud uue sprinteriga ja tõsine üllatus oli et pöörderaadius on nagu esiveolisel ehk kurinahk ei keera. võrreldes nt iveco dailyga peab ikka rohkem võimlema.  
Vasta
#4

ja jah seda ma kartsin, et need jumper, boxer ja ducato on samasugused nagu varem

transitil on kah selle kardaaniga nii nagu on
just vahetati kõik ristid ja pukid ära kuigi pidavat olema nn. mitte vahetatavad.
samas ei lagune üldse üleliia

kardaaniga seoses ei teagi mida eelistada kas esivedu või tagavedu

masterit pani vaatama see, et naabrid sõitsid vana versiooniga enne ja nüüd juba tükk aega tagasi ostsid uue
ja sõidavad iga päev ja palju nii, et ühel bussil on kaks juhti.

mida uuemast ivecost arvata ?
vanemast ma head ei arvanud - miks ma ei teagi ehk kuskil naised rääkisid midagi ja paremat juttu ei rääkinud keegi

sprinter ja crafter oleks kah vist tugevamad tükid

valiku teeb natuke raskemaks et päris uut ei taha võtta (vist)
aga ka suurus - pika ja kõrgega on raske hakkama saada
praegune poolkõrge on kah selline viimane piir s.t. ei mahu igalepoole sisse ja alla
katuse raam tuleb kah peale.
Vasta
#5

Masteriga olen pidanud sõitma nii umbes 600km jagu, 200km ots tähendas üpris kanget selga. Kusjuures olen üsna noor ja mitte väga hädine mees. Tehnilist poolt kommenteerida ei oska.
Vasta
#6

ja kange selg tuli siis millest ?
vale sõiduasend või ?
eelnevalt sõitsid millega ?


OT: mul omal sama kogemus kui istusin 76 aasta vw T2 bussi ja sõitsin Põlvast Tallinasse - ega see just mugav ei olnud

tänapäevasel autol ootaks võimalusi rohkemaks reguleerimiseks
Vasta
#7

(13-01-2015, 22:29 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
sprinter ja crafter oleks kah vist tugevamad tükid

valiku teeb natuke raskemaks et päris uut ei taha võtta (vist)
...
Seega MB välja - Silber oleks komöödia, kui tulemus kliendile ei oleks nii  traagiline ja keegi teine uuemaid asju hooldada ei tohi. Ega oskagi...

Ivecomehed on kahtlaselt rahulolevad... Toungue

Prantsuse/itaalia auto kestab sellel, kes riista hoiab. Ilmselt parim hinna-kvaliteedi suhe. Ning hooldusega saab valida. Kes tagasi vaatamata ukse õhtul kinni lajatab, sel murdub lõpuks ka raudkang. Toungue

Uut Transitit kiidetakse mugavuse poolest, kuid garantiiasju olevat palju. Samas liigub neid ka üksjagu... Eelmise transiti suhtes läksid arvamused kaheks: osa laitis, osa kiitis. Aga sõitis neid üksjagu.

Kas tohiks uudistada, millist imelooma küsitud ratastel kuur vedama peab hakkama?
Vasta
#8

(13-01-2015, 22:29 PM)MeelisV Kirjutas:  ja jah seda ma kartsin, et need jumper, boxer ja ducato on samasugused nagu varem


kardaaniga seoses ei teagi mida eelistada kas esivedu või tagavedu

masterit pani vaatama see, et naabrid sõitsid vana versiooniga enne ja nüüd juba tükk aega tagasi ostsid uue
ja sõidavad iga päev ja palju nii, et ühel bussil on kaks juhti.

Masterit võid proovida, kui sõiduasend sobib, siis võid edasi mõelda. Enamik inimesi vist Masteris omale sellist sõiduasendit ei leia, et pikki vahemaid läbida. Minu jaoks olid nad igatahes ebamugavad, olen kasutanud pikemateks sõitudeks päris mitut isendit.


Kui pidevalt koorem peal, siis soovitaks igal juhul tagaveolist. Siis pole kerge saba probleeme karta ja pöörderaadius on tunduvalt inimlikum. Samuti pole tarvis pidevalt püsikiirusliigendeid vahetada, raske koormaga manööverdades neid ikka kulub. Ka sidur peaks tagaveolistel vähe vastupidavam olema (ei pea olema nii kompaktne).

Usun, et Transiti hinna/kvaliteedi suhe on vast parim, sõltumata tootmisaastast.
Vasta
#9

Tutika masteriga kogemused ca 2000km. Kurdaks ainult seda et võrreldes transitiga ta ei taha väga pöörata.

Ducato-jumper-boxer... Olen tööalaselt kokkupuutunud ja midagi head ei oska välja tuua kui välja arvata, et kere roostekindlus väga hea. 

Jumper-Boxer-Transit mootor 2,2 on kõigil sama. Ja pole kõige parem mootor, tüüpveaks et kolb lendab laiali kuskil 200tuh kandis. 

Endal Transitid. Kõige parem ikkagi 2001jne 2,4ne diisel, tavaliste pihustitega, kõige vastupidavam.

Uuem on 2007a ja teine omanik olen. Täispikk täiskõrge, lisaks külmik katusel. 2,4 ja 85kw. Võrreldes 2001a-ga on sõita tunduvalt mugavam, vaiksem ja mõnusam, focuse rool hea pisike ja käigukang armatuuril. Sama kw-ga 2001a isend tavalise pihustiga 2,4ne väga uimane võrreldes uuema, commonreiliga.
Õige läbisõit on 430tuh. 200tuh pealt lasi vana omanik käigukasti remontida, ei ole see kuuene kast kõige vastupidavam. 350tuh pealt sai kahemassiline hooratas otsa, hakkas kolisema. Praegu tundub, et teisekäigu sünkro hakkab väsima, külmalt kohe teine sisse ei lähe, lased 5min kohapeal käia toimib perfectselt. 
Auto on uuest peale vedanud koormaid nii 2-3tonni. Taga on lisa lehtvedrud paigaldatud. Sõitnud rohkem pikemaid otsi.
Hooldusintervall 30tuh, vahetatud õli 10-15tuh tagant, nii kuidas aega on olnud. Vahepeal tehtud nn sisepesu mõttes ka  vahetusi 5-7tuh tagant.  
Küttekulu tuleks arvestada 10 sajale. Korraliku koorma ja käruga rohkem. 


EDIT: Kardaaniüle ei kurda (sülitan 3x üle õla), 500tuh kandis läbisõiduga treileril vahetasin ühe risti ning teistel pole puutunud. Isa 2001a 600tuh sõitnud isendil pole samuti kardaani näpitud.
Muidu liikvel kakstuhat seitse aasta isend, kakstuhat neli aasta oma, ja kaks korda kakstuhat üks aasta bussid. Kõik on tagaveolised ja 2,4mootoriga.
Vasta
#10

Master sai ostetud seetõttu, et asjal oli kõige adekvaatsem garantii (kui mälu ei peta, siis 5a / 150000), mis kattis ka muid sõlmesid peale mootoriploki ja kerekandmiku (soovitan lugeda näiteks sidruni garantiitingimusi). Mis isteasendit puudutab, siis minu vägagi pirtsakas selg laseb asjaga rahulikult näiteks ühe soojaga Auschwitzi sõita Kilulinnast. Kamraadid räägivad, et persestsündind lahendus pidi olema õhkpadjal iste. Vahetust on senini vajanud vaid sabamised pidruniklotsid, mis selgesti hukati töömehe poolt käsipiduri mahavõtmisest loobumise trikiga.

Iveco on veokas, kannatab sõita vaid koormatuna. Mersu puhul on esmane ikaldus loomulikult esindusepool.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#11

silberi teenindust olen tundnud
samuti ka info auto oma
mõlemast loobusin esimesel võimalusel kui garantiid läbi said

riista hoidmisega on selline lugu et jah tehniliselt hoian ma neid küll
ilu pole alati esmatähtis
kõik mis loksuma hakkab või kahtlane tundub läheb vahetusse
hooldus on regulaarne ja pigem on graafik tihedam kui tehas ette näeb
üks auto käib nt. iga 10t. järek 15 asemel õli ja filtrite vahetuses + muud.

mulle ei meeldi üllatused eriti külmas ja pimedas keset karulaane tagahoovi.
seepärast peab asi olema nii korras kui võimalik ehk arvatud viga olema

ei vea see buss mingit imelooma asi on nn. likuv töökoda
kaalu saaks kergemaks kui tahaks aga näe väga ei taha
tegelikult natuke kohitsen vähemaks küll aga siiski

ehk buss on täis riiuleid ja sahtlibokse kus siis on materjalid ja tööriistad
need riiulid ja sahtlid on tehasetootena ausast plekist tehtud ja kaaluvad juba ise natuke
ühes seinas pea 3m ja teises kah poolteist meetrit lisaks kruustangid, katuseraam ja redel.
sahtlites ja riiulites karpidega polte mutreid seibe kruve jne. tööriistadest relakad, trellid, võtmete komplektid,
üks raske koorem on kuullaagrite varu 6201...6211 ja 6304...63011 igast ühest 2...10 tk
loomukikult siis ka erinevaid tõmmitsaid nende sikutamisek ja .....
juhtmed, kaablid, keermelatid, kiilrihmad umbes 50+tk erinevates mõõtudes
ja.... paju muud ninnu nänni
ehk kõik selleks et saaks objektil tööd teha ilma et peaks jälle karulaanest linna poodi sõitma sest "mutter" puudu
tegevusvaldkonnaks on ventilatsiooniseadmete hooldus ja remont ja Big Grin
 
Vasta
#12

Kui sul tühjalt väga sõitu ette ei tule, siis võid tagaveolisi vaadata küll. Tundub kaubikunpuhul siiski originaalne voskeem loogilisem ja kindlam. Kunagi oma pereski ära peetud kaks kaubikut, üks oli mb 307d kestis hästi kuigi eks ta sai vatti ka ülekoormad ja palju sõitu kaks mootorivahetust oli vast. peale seda sai võetud 2000a transit poolkõrge täispikk, omal ajal oli äge pill, kõva edasiminek, hea oli sõita mootor kestis sai seegi ülekoormust kohati kaks tonni aga ikka pidas vastu, kere tahtis tähelepanu aga ta oli vist ka juba küljeukse kohapeale kõksu saand, ilmselt seepärast. 
Boxereid ja muid ühte nägu kaubikuid ei soovita, on odavad osta aga lagunevad ka ruttu käes ära täielik tarbekaup.  
Omal oleks taas kaubikut vaja siis prooviks kätt pigem iveco, vw või mbga, kaks uuemat 2010 ja 2012 ford rangerit ka kasutanud, lollakad vead tulevad välja, küll ei käi külmaga sest ei saa kütet piisavalt peale, mingi tehaseviga oli, või siis lõputud probleemid elektriga küll kustub siin seal midagi ära või ei tööta ja esimese 200k km jooksul, puudulik koostekvaliteet siiski äkki vaevab ka transiteid.
Vasta
#13

Jah, see jäi tõepoolest mainimata, et koostöö Tartu Silberiga oli üks omaette ooper. Aga seda ei saa otseselt masina miinuseks lugeda, kui päris uut ei seota. Siis võib ka mujal hoolduses/remondis käia. Mina soovitan kindlasti MB ja VW-ga vähemalt proovisõitu teha! Renaulti ka olen kuulnud, et ollakse rahul. 

V6sa, ei ole nii, et keegi ei hoolda ja ei vaata mis toimub ja seepärast Ducato laguneb. Hoian väga oma autosi, olgu nad töö omad või isiklikud. Lihtsalt pidevalt käib laadimine tagaustest (käis ka Sprinteril samamoodi aga seal ei murdunud hinged kere küljest ära). Veel on 3-l Ducatol 5-st olnud probleeme käigukastiga, roolivõimendi pump on mitmel jamanud. Läbisõidud igapäevaselt mitte vähem kui 500km, koorem kõige raskem ei ole, kuigi vahel ka raskemad kandamid peal. Samas Ducato veljed on vist hinnalised? Paar aastat tagasi vabariigi aastapäeval oli hommikuks pill Narva plokkidel, tagavararatas ka läinud põhja alt.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#14

(13-01-2015, 23:09 PM)huvi5 Kirjutas:  kaks uuemat 2010 ja 2012 ford rangerit ka kasutanud, lollakad vead tulevad välja, küll ei käi külmaga sest ei saa kütet piisavalt peale, mingi tehaseviga oli, või siis lõputud probleemid elektriga küll kustub siin seal midagi ära või ei tööta ja esimese 200k km jooksul, puudulik koostekvaliteet siiski äkki vaevab ka transiteid.

Rangerit ja Transitit ei saa ilmselt ühte patta panna, Ranger on siiski täielik Mazda ja koostetehased asuvad kuratteab kus kambodzades.

Transiti kokkupanekuga saavad Türklased vast vähe adekvaatsemalt hakkama.
Vasta
#15

(13-01-2015, 23:00 PM)tamar99 Kirjutas:  ..... 

Endal Transitid. Kõige parem ikkagi 2001jne 2,4ne diisel, tavaliste pihustitega, kõige vastupidavam.

Uuem on 2007a ja teine omanik olen. Täispikk täiskõrge, lisaks külmik katusel. 2,4 ja 85kw. Võrreldes 2001a-ga on sõita tunduvalt mugavam, vaiksem ja mõnusam, focuse rool hea pisike ja käigukang armatuuril. Sama kw-ga 2001a isend tavalise pihustiga 2,4ne väga uimane võrreldes uuema, commonreiliga.
Õige läbisõit on 430tuh. 200tuh pealt lasi vana omanik käigukasti remontida, ei ole see kuuene kast kõige vastupidavam. 350tuh pealt sai kahemassiline hooratas otsa, hakkas kolisema. Praegu tundub, et teisekäigu sünkro hakkab väsima, külmalt kohe teine sisse ei lähe, lased 5min kohapeal käia toimib perfectselt. 
Auto on uuest peale vedanud koormaid nii 2-3tonni. Taga on lisa lehtvedrud paigaldatud.

.....
 
see 2,4 on visa jah pole midagi paha öelda
eelsüüte küünla vahetuseks tuli küll kaas maha võtta sest murdus rsk. sisse aga muidu pole viga
ah jah ühekorra läksid klaveri poldid/mutrid lahti ja hakkas hullult kolisema keset tänavat.
said need kinni tagasi ja käib jälle edasi
aga noh ikka hakkab vanaks saama
tahaks kah moodsmat ja kliimat ja el. akent ja 
noh natuke erksam võiks olla küll jah. Toungue
mul on veel üks vedruleht taga ja seegi on sirge ehk tagurpidi aga näe vetrumise maad veel on küll Cool
3500sest reg.massist on vist ~3100 igapäevases kasutuses
tavaliselt tuleb lisa koormaks ehk kuni 100kg
aga on ette tulnud et ka kuubine tünn jahutusvedelikku on külje uksest veel sisse mahtunud Big Grin

kahemassiline hooratas on kah juba unustatud ning läbisõit on teadmata
see mis kellal on vaid selleks, et teaks millal jälle garaazi ust kriipida.
Vasta
#16

(13-01-2015, 23:11 PM)saarrand Kirjutas:  ..... tagavararatas ka läinud põhja alt.



Üldiselt jumper boxer dukato varuratast eisaa niisamagi põhjaalt kätte. Neid kinnitusi garantiikorras vahetati aga ega need ´´uuedki´´ ei töötand. Kes sellist isendit pidanud, teab mida räägin. 
Vasta
#17

üks mis hetkel ette jäi oli see
just tagaveo pärast + siis muud lisad
selles siis näha ka analoogiat mislaadne töökoda mulpraegu taga on erinevusega et mul on hetkel rohke ehk suuremalt seda asja seal taga.

http://www.auto24.ee/used/1918849

võiks olla ehk uuem natuke ja madalam muidu peris hea.

masterist jäi selline jalgu

pigem siis kah varustuse pärast

http://www.auto24.ee/used/1074915

kuigi peab mainima et see kah suur on

peab vist hakkama objekte valima muhu mahub ja kuhu mitte Big Grin

eks valikut on veelgi aga mitte just üüratult
päris planku asja kah ei taha 21. sajand juba nagu
kliima/konditsioneer ja elektriakaen peavad olema 
kaasreisija iste võiks olla ühe kohaline aga see on juba selline nõudmine mis piirab valiku nullilähedaseks
vidinad toovad plusspunkte nagu katuseraam, püsikiirus, parkimise andurid, navi jms.
aga las see ninn nänn olla hetkel

praegusel bussil vahetasime ise 2 kohalise 1 kohalise vastu ja seda just mugavuse pärast

eks tuleb minna proovima kuidas istmik regeerib uuele kogemusele
Vasta
#18

(13-01-2015, 23:30 PM)tamar99 Kirjutas:  
(13-01-2015, 23:11 PM)saarrand Kirjutas:  ..... tagavararatas ka läinud põhja alt.



Üldiselt jumper boxer dukato varuratast eisaa niisamagi põhjaalt kätte. Neid kinnitusi garantiikorras vahetati aga ega need ´´uuedki´´ ei töötand. Kes sellist isendit pidanud, teab mida räägin. 

transitil raiusin kah haamri ja meisliga tagavararatta kinnituseks oleva plastik mutri pooleks
hea, et on tööriistad bussis Big Grin

45 minutit läks aega, et esiratast vahetada
koduhoovis tööriietega ja kõikide tööriistadega mis bussis kaasas

pärast mõtlesin, et vihma/lumesajus maanteel oleks küll autoabi kutsunud
Vasta
#19

(13-01-2015, 23:30 PM)tamar99 Kirjutas:  
(13-01-2015, 23:11 PM)saarrand Kirjutas:  ..... tagavararatas ka läinud põhja alt.



Üldiselt jumper boxer dukato varuratast eisaa niisamagi põhjaalt kätte. Neid kinnitusi garantiikorras vahetati aga ega need ´´uuedki´´ ei töötand. Kes sellist isendit pidanud, teab mida räägin. 

Mina tean seda väga hästi, et teda seal kehva ära võtta, eriti siis kui pole tükk aega puutunud. aga läinud ta seal oli ja osa sellest jurast oli lihtsalt puruks lõigatud. Muide, tagavararatas oli peale 4 ratta vargust alles, aga kuna uusi velgi samal päeval ei saanud kuskilt, siis seisis auto plokkidel ja järgmiseks hommikus oli ka tagavara läinud. Politsei käis mõlemal korral ka kohapeal olukorda fikseerimas, aga lõppes nagu ikka...
OT End!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#20

(13-01-2015, 23:35 PM)MeelisV Kirjutas:  üks mis hetkel ette jäi oli see
just tagaveo pärast + siis muud lisad
selles siis näha ka analoogiat mislaadne töökoda mulpraegu taga on erinevusega et mul on hetkel rohke ehk suuremalt seda asja seal taga.

http://www.auto24.ee/used/1918849

võiks olla ehk uuem natuke ja madalam muidu peris hea.

masterist jäi selline jalgu

pigem siis kah varustuse pärast

http://www.auto24.ee/used/1074915

kuigi peab mainima et see kah suur on

peab vist hakkama objekte valima muhu mahub ja kuhu mitte Big Grin

eks valikut on veelgi aga mitte just üüratult
päris planku asja kah ei taha 21. sajand juba nagu
kliima/konditsioneer ja elektriakaen peavad olema 
kaasreisija iste võiks olla ühe kohaline aga see on juba selline nõudmine mis piirab valiku nullilähedaseks
vidinad toovad plusspunkte nagu katuseraam, püsikiirus, parkimise andurid, navi jms.
aga las see ninn nänn olla hetkel

praegusel bussil vahetasime ise 2 kohalise 1 kohalise vastu ja seda just mugavuse pärast

eks tuleb minna proovima kuidas istmik regeerib uuele kogemusele
Kas mitte ühekohalise kõrvalistmega neid reohkem liikvel pole? Vähemalt mul on trehvanud nii, et olen palju eest kahekohalisi (koos juhiga) näinud. Kahekesi seal nii või naa väga ebamugav istuda, vähemalt täiskasvanud inimestel küll.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne