Romuralli Saku Suurhallis
#21

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: reo
romurallid tuleks ära keelata.... syda läeb kohe härdaks...
seal tuleks kasutada alates 80ndatest masinaid Wink ... paras koht kus jaapani väikeautusi lõhkuda

miks jaapani ? ......sa niisama kilkad siin ...et oi oi ...kui valus vaadata ...jne .......jaapanis on ka ilusaid ja häid autosi !
Vasta
#22

Ma esindaks veidi alternatiivset vaatenurka. Ma ei vaata küll romurallisid, aga ma ei ole ka teravalt nende vastu.

Põhiline seisukoht on siin, et miks nii lõhkuda, parem andke (tasuta) mulle või seisku lihtsalt niisama, peaasi, et Emexisse ei jõuaks või romurallile ei satuks.

Aga: keegi ei jõua kunagi korda teha kõiki vanu autosid. Kümme vana auto kokkuvedamine ei ole raske. Nende korda tegemise tõenäosus on aga kaduvväike. Palju projekte on siingi foorumis jõudnud tasemele, et masin liigub ja omab ülevaatust/kindlustust? Minugi neljast sõiduvahendist läheneb vaid üks sellele tasemele. Ja seisev auto ei lähe üldjuhul paremasse olukorda.

Teine asi. Kui palju on siit foorumist läbi käinud masinaid, mida on pakutud müüa ja mille hindki pole hull? Päris palju. Palju neist tegelikult uue omaniku on leidnud? Ma arvan, et oluliselt vähem. Enda kogemus: Pobeda kere. Pakkusin Börsis ja foorumis hinnaga 1K ja 500 krooni. Huvitundjaid oli, tahtjaid mitte. Hinnaga 0 krooni sama lugu. Tulemus: see masin läks ka romuralli auto ehitamiseks. Võib-olla on see sama sinine piltidelt. Kus olid siis kõik need, kes ihu ja hingega Emexi ja romuralli vastu heitlevad???

Need, kes tahavad, saavad endale projekti. Ja jääb ka piisavalt selleks, et romurallidel sõita. Rallile ja rallikrossile selliste masinatega minek on täielik utoopia. Kas keegi üldse kujutab ette, mida tähendab ühe vähegi tehnilistele ja ohutusnõuetele vastava auto ehitamine krossis või rallis? Masinast, mis on oma tehnilise väärtuse praktiliselt kaotanud ja vajab kasutamiseks kapremonti?

Kokkuvõttes: parem maandagu inimesed oma agressiivsust romurallit vaadates, kui tänaval liigeldes. Romuralliga tegelejaid ajukääbikuteks ja idiootideks sõimamine ei näita selle tegija empaatiavõimet.

Asp
Vasta
#23

Mina ei ole romuralli, kui sellise vastu! Mind lihtsalt häirib suhtumine, et ongi paras koht, kus mingeid konkreetseid marke või mingi konkreetse riigi auto toodangut hävitada...

Vasta
#24

See suhtumine on publiku oma. Rallitajad ise hindavad vist vene auto paksu plekki.

Asp
Vasta
#25



Põhiline seisukoht on siin, et miks nii lõhkuda, parem andke (tasuta) mulle või seisku lihtsalt niisama, peaasi, et Emexisse ei jõuaks või romurallile ei satuks.******OK soovid tasuta.Kevadel kui lumi suland anda ära TASUTA Eraz täitsa taastatav ilma moto ja käigukastita.*******

Aga: keegi ei jõua kunagi korda teha kõiki vanu autosid. Kümme vana auto kokkuvedamine ei ole raske. Nende korda tegemise tõenäosus on aga kaduvväike. Palju projekte on siingi foorumis jõudnud tasemele, et masin liigub ja omab ülevaatust/kindlustust? Minugi neljast sõiduvahendist läheneb vaid üks sellele tasemele. Ja seisev auto ei lähe üldjuhul paremasse olukorda.

Teine asi. Kui palju on siit foorumist läbi käinud masinaid, mida on pakutud müüa ja mille hindki pole hull? Päris palju. Palju neist tegelikult uue omaniku on leidnud? Ma arvan, et oluliselt vähem. Enda kogemus: Pobeda kere. Pakkusin Börsis ja foorumis hinnaga 1K ja 500 krooni. Huvitundjaid oli, tahtjaid mitte. Hinnaga 0 krooni sama lugu. Tulemus: see masin läks ka romuralli auto ehitamiseks. Võib-olla on see sama sinine piltidelt.********************************************************************** NB.Asp.See sinine ei ole sinu auto.See on minu oma millel oleks tulnud väljavahetada terve põhi.Sinu oma on ilusti alles .Seisab suures garaashis.********* Kus olid siis kõik need, kes ihu ja hingega Emexi ja romuralli vastu heitlevad???


Kokkuvõttes: parem maandagu inimesed oma agressiivsust romurallit vaadates, kui tänaval liigeldes. Romuralliga tegelejaid ajukääbikuteks ja idiootideks sõimamine ei näita selle tegija empaatiavõimet.
*********************
Üldiselt olen sinuga nõus.

Vasta
#26

Tegelikult peaks diskusioon käima teemal Saku Suurhalli tuleohutus ja ventilatsiooni võimetus sellega toimetulekul,sest tulekahju ajal ei tehta suuri uksi all lahti:eureka:???
Vasta
#27

Erinevalt mõnest kommentaarist siin, jään siiski eriarvamusele. Raske oleks ettekujutada pühendunud vanatehnikarestauraatorit tribüünilt kaasa elamas totaalsele autodelõhkumisele ja pärast seda külapoest paar õlut ja edasi pühamusse ehk garaazi, et siis näiteks hakata Volgale iluliiste paigaldama! Kahtlemata võib esineda meie hulgas inimese kahestumise erinevaid vorme. Ja meenutades, mida rääkis restureerimiskonverentsil Kurtnas dr. Haug, siis üle poolte haigustest esineb algstaadiumis tegelikult varjatud kujul. Ja kui endale kuuluv päris vana auto on ära tüüdanud või ei suuda projekti alustada, võib müüa ka madalama hinnaga, mitte, hm, tuhandete \"kilode\" eest, vaid näiteks sümboolse 100.- eesti krooniga!
Või läbi kinkimise teha õnnelikuks mõni noor vanatehnikahuviline, kes alles alustab oma projekti ! Seda siis empaatiast!
Vasta
#28

See läheb veidi offtopicuks, aga:

Jah, ma võin oma auto mõnele noorele vanatehnikahuvilisel kinkida. Esiteks pean ma leidma kellegi, kes selle kingi vastu võtab, sest kortermaja ette osades autot parkimisplatsile ei pane.

90 protsendilise tõenäosusega on asjade edasine kulg selline: võetakse kaks juppi küljest, nühitakse roostet üks-kaks õhtut ja siis unustatakse kogu asi. Ning muidu ehk hea projekt seisab edasi, heal juhul katuse all, üldjuhul aga lageda taeva all, edasi lagunedes.

Ma usun, et entusiasm on tore asi, aga kahjuks ei suudeta ette hinnata seda töö hulka, mis ühe projekti tegemine nõuab. Lõpuni tehtud asju on minimaalselt. Jah, ka mul on suur hulk lõpetamata projekte. Sama reha.

Lisaks on iga asja puhul piir, kuhuni on mõistlik midagi teha/parandada. Kui autol on sisuliselt suur põrandaluuk, oma viimaseid hingetõmbeid tegev mootor ja trööbatud sisu, siis parimagi idee korral tähendab selle korrastamine mingilegi tasemel suuri väljaminekuid. Ajad, kus 1000 rubla või krooniga võis imesid teha, on kahjuks möödas. Millegi korralik tegemine tähendab vähemalt viiekohalist väljaminekut. Näidiseks mu oma Golf, mille kulumaterjalide hind on ilma tööraha arvestamata lähenemas juba teisele auto ostuhinnale. Ja ma pole veel jõdunud salongi korrastamise ega värvkatteni. 10K veel lisaks kulumaterjalide alla panna pole sugugi raske. Ja Golfi tükke saab veel rahulikult poest osta.

Jah, korraliku, roosteta Gaz-21 laiali sõitmine on sigadus. Aga kui sama auto ilu piirdub vaid värske värvkattega ja kõik muu on rooste, siis ma ei näe probleemi selles, kui keegi sellise masinaga romurallit sõidab.

Asp
esindab iseenda seisukohta
Vasta
#29

Aspiga täitsa nõus. Kui keegi vaielda soovib siis küsin hästi lihtsa küsimuse.
Kui palju läheks maksma selliste vigade korvamine Pobedal?
1.Vene ajal maha lõigatud küljekarbid
2.Gaasikeevitusega parandatud tagakoopaääred+luugiümbrus(nii et tagaluuk ei mahu enam pessa ja taga parem uks ei sulgu augu väiksuse tõttu)
Sooviks teada ainult töö hinda ilma pahtelduse ja värvita.
Pakun ise 2500-5000. Oleneb töö kvaliteedist. Siit edasi. mida teha sellise kerega? Lihtsam \"uus\" osta. Saab veel.
OK offtopic tõesti. Rohkem sellel teemal sõna ei võta.
Vasta
#30

Mind on häirinud romuralli ainult üks kord: siis, kui täiesti korras, roosteta ja peaaegu vigadeta Caddy DeVille lihtsalt heast peast puruks sõideti. Et dokumente polnud ... Vat see oli küll inimsusevastane kuritega ja seda ajal, kui teised mitte autod vaid raudmonstrumid olid.
Teiste vanakeste lammutamine romurallil on igati õigustatud siingi paljukirjeldatud põhjustel: keegi ei suuda kõiki romusid hoida ja taastada. Ja kõigil pole mõtetki. Ja vaadake selle asja \"päikeselisemat\" poolt: mida rohkem Pobisid ja vanu Volgasid romurallil puruks sõidetakse, seda kallimaks-väärtuslikumaks muutuvad Teie käes olevad ideaalses korras autodBig Grin
Kuigi jah, romutama peaks uuemate-kergemate autodega ja veidi teisel põhimõttel, kui siiani see asi toimunud on. Täiskontakt ringrada etteantud ringide arvu peale ja võitja on esimesena finisheerija. Sellist võistlust peetakse Euroopas ja on väga populaarne. Põhilised autod igasugused Fiatid jms. kerged esiveolised aparaadid.
Vasta
#31

Iidne rannarahvas tõstis kasutet paadi aia peale või tegi sellest pidulikult jaanitule. Nimelt on inimese abilistel - tarbeesemetel oma maagia, mida lasti iidse jõu, ehk tule või vee abil rahulikult teispoolsusesse minna. Sellest kultuurist tulenevalt võib mõista ka peresid, kel lauda taga vajub maasse vana peresõiduk, mida ei taheta mingi hinna eest uuniklastele müüa. Ja arvestades asjade hingeelu, ei taha mina seda osta ka. Sest sel, teise pere vanal liikuril, pole minuga mingit sügavamat seost.
Loomulikult on inimesi, kes lõhuvad asju, peksavad ema või lõikavad ennast. Püüdkem neid mõista ja aidata oma hea eeskujuga!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#32

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: PlyVal64
Ja vaadake selle asja \"päikeselisemat\" poolt: mida rohkem Pobisid ja vanu Volgasid romurallil puruks sõidetakse, seda kallimaks-väärtuslikumaks muutuvad Teie käes olevad ideaalses korras autodBig Grin

Jah,õigus. Kuid kui doonoreid ja algmaterjali nii hooletult hävitatakse, siis on paganama raske neid ideaalkorras autosid ehitada või muretseda.

Minugi poolest võiks romuralli täiesti olemas olla, kui seal lõhutaks uuemaid autosid, selliseid millele juppe vabalt poest osta saab.

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#33

vähe OT, aga kas keegi teab mõnd venemaa või läti romuralli linki kus pilte ka oleks.
Tekkis sportlik huvi mis raud naabritel lemmikuks on :???:???:???
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne