Võib kustutada.
#1

Võib kustutada.
Vasta
#2

Ainus asi, mis muret valmistab ja mis võib olla selle roomiku nõrk koht on see, mida sa pole ise teinud ehk sisseostetud tervik lahendused ehk sõbralikus Hiinas toodetud plastikust kattega toodetud rattad, mis võivad suvalisel hetkel lihtsalt katki minna

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#3

Väga bro! Mis materjalist juhtklotsid tegid ja millega lõikasid? Ära lume pärast põe, seokese roomikuga peaks kannatama ka soos ringi sõita ja sood Eestis jätkub!     
Tänud heade ja ülevaatlike piltide eest! Nende järgi on iseehitajatel hea snitti võtta.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#4

Oi, vinge töö ära tehtud. Oh seda lõikamist ja puurimist.. Smile
Vasta
#5

Väike reklaam on vahest ikka lubatud, seega küsiks, et kelle juures laserlõikust tegid? Endalgi aegajalt sellist teenust tarvis, seega uurin ega uusi tegijaid Tartumaale pole ilmunud.
Lisaks veel, et videod on väga lahedad, loodan, et sa viitsid nendega veel kaua tegeleda!
Vasta
#6

(02-02-2015, 09:16 AM)Naabrivana Kirjutas:  Ainus asi, mis muret valmistab ja mis võib olla selle roomiku nõrk koht on see, mida sa pole ise teinud ehk sisseostetud tervik lahendused ehk sõbralikus Hiinas toodetud plastikust kattega toodetud rattad, mis võivad suvalisel hetkel lihtsalt katki minna

Ka mulle teevad need rattad muret. Omal on nad iseehitatud minikultivaatri tugiratasteks ja aastaga mõranevad rehvid,,lohvid ning rumm eraldub veljest ...
Vasta
#7

(02-02-2015, 10:24 AM)pvr Kirjutas:  Väike reklaam on vahest ikka lubatud, seega küsiks, et kelle juures laserlõikust tegid? Endalgi aegajalt sellist teenust tarvis, seega uurin ega uusi tegijaid Tartumaale pole ilmunud.
Lisaks veel, et videod on väga lahedad, loodan, et sa viitsid nendega veel kaua tegeleda!

Ise olen kasutanud www.toci.ee ja www.torm.ee, mu teada rohkem variante polegi.
Mõlemad on väga head kohad, inimesed abivalmis ja sõbralikud. Hinnapäringule vastavad kiiresti. Toci on üldjuhul odavam. Tormi asukoht on jällegi mu jaoks palju meeldivam. Tormis olen saanud isegi samal päeval tükid kätte, Tocis kusagil nädalaga.
Vasta
#8

Oskad öelda, palju see roomikute ehitamine umbes maksma läks?
Materjalid,tellitud tööd-rahaliselt, oma töötunnid (-päevad)-ajaliselt?
Ratsionaalselt, mitte emotsionaalselt - st isetegemisrõõmu mitte arvestades. 
Vasta
#9

(02-02-2015, 12:24 PM)aeroplano Kirjutas:  Oskad öelda, palju see roomikute ehitamine umbes maksma läks?
Materjalid,tellitud tööd-rahaliselt, oma töötunnid (-päevad)-ajaliselt?
Ratsionaalselt, mitte emotsionaalselt - st isetegemisrõõmu mitte arvestades. 

Ja kui viitsid viska korra kaalu peale ka.
Vasta
#10

Vaatasin esisilla geomeetriat, pildi järgi otsustades lint ulatub palju kaugemale ette, kui ratas. See võib oluliselt raskendada pööramist, roolivõimu ju ei ole. Kas oled kindel, et see lahendus esisillale liiga ei tee? Laagrid ka muidugi ei ole ette nähtud sellise jõuõla ja koormuse jaoks, aga neid saab vahetada vajadusel. Peaasi, et midagi puruks ei väänaks. Lumes väikese kiirusega sõites võib pööramine olla väga raske selle konstruktsiooniga.
Vasta
#11

Kui numbreid nii kiivalt varjatakse siis kaldun arvama, et odavam tuleb ikkagist poest valmis asi osta kui ise ehitada. Nelja roomiku ise kokkukruttimise peale läheb juba niipalju töötunde et see näiteks kordajaga 5(üsna tavaline tunnipalk) läbi korrutada tuleb juba arvestatav summa kokku, mida annab emotsionaalselt veidi pehmendada ja põhjendada isetegemise rõõmuga. Big Grin
Vasta
#12

Ei ole ühtegi halba sõna öelda, pigem 10punkti Donni'le ja tugev kummardus minupoolt.  Igati tugev lahendus ju tegelikult. 

Kunagi aasta-kaks tagasi tellisin saksa ebayst kasutatud roomiku komplekti kingquadi'le 1250€ eest, sõitsin ise nendega ning siis läks koos masinaga müües kaasa, hiljem nägin neid samu roomikuid ühe ford sierra all... Wink   Olid vist samasugused Boivinid  http://www.ebay.com/itm/AD-BOIVIN-TRAXIO...19&vxp=mtr

Tatou tutikat komplekti pakuti eelmine aasta Helsinki motomessil 2000€ eest, hakkasin natuke kõhklema ja sinna need jäid. 

Hetkel on mul mingi suvaline 4*4 hiina Atv ning sellel ketid peale tõmmatud rehvidele, talvel abiks seegi kuid roomikutega ei saa võrrelda. Eriti mätaste vahel ning pehmel lumel. 

 Korra läks tähik puru kuid Donni komplektil seda probleemi iial ei esine kuna tähikud ju metallist Wink 
Siis oli veel paarkorda probleem külma ilmaga soos sõites, kus paigal seistes kogu komlekt kippus kinni külmuma. Sõrgkang pidi kaasas olema igaks juhuks.  Jällegi Donni lahendus on parem kuna kõikidel detailidel on piisav vahe et ei tohiks nii kergelt kinni jääda.

Mina oleks nõus igatahes raha välja käima sellise lahenduse eest nagu seda kodanik Donn siinkohal kasutab, samas tegu kodumaise toodanguga ehk MADE IN ESTLAND. Wink  Soovitaks siinkohal teha vastavad rakised ja sabloonid et tulevikus selliste roomikute tootmine lihtsam oleks.  Wink

Kui roomikud valmis saavad siis tuleks heameelega külla ning paneks kettidega atv ja roomikutega atv kõrvuti ja teeks siis mõne video, peaks olema kohe näha et roomikutega ATV on hoopis teine tera Wink   

Edu ja palju pealehakkamist igatahes minupoolt!
Profiilile ka minupoolt kohe pluss juurde, kui satun kunagi kokku trehvama siis võtan ka mütsi maha mehe ees. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

Tubli töö.
Huvitav kui sarnased aretada alla TZ 4 K 14,siis vast mat.ikka 2 x vägevam võiks olla? Vist on tal tühi mass nii umb.850 kg.Keskliigendit peaks siis ka korralikult tugevdama. Cool
Vasta
#14

(02-02-2015, 11:25 AM)donn Kirjutas:  Ma arvan, et selliste tühiste asjade pärast nagu juhtrattad pole teil küll mõtet muretseda. Oma otstarbe R&D jaoks täidavad ära ning kui terve orkester enam-vähem töötab, tuleb paotada rahakotiraudu ning nõrgimad liikmed tugevamate ja mitmeid kordi kulukamate vastu välja vahetada.

Juhtklotsid on plastikust ja lõikasin tavalise puidu jaoks mõeldud kõvasulamhambaga kettaga.

Laserlõikuse tellisin Toci-st.

Kasutasin samu rattaid paadihoiustamis raami all. Paadi raskus on 150 ehk siis 4 -le rattale oli koormus koos raamiga ca 200 kg. Kasutada sain neid rattaid täpselt niipalju, paat peale ja garaaši eest aianurka lükata. Mis juhtus? Kuna selle ratta nö velg on kahepoolne ja poltidega koos siis laagerrumm on ainult ühe poole küljes ja selle nö velje paksus on ala 1.5 mm. Lihtsamalt siis rumm murdus velje küljest lahti lausa rebenes. Proovisin neid küll remontida keevitades tugevdusi, aga kuna see velg on paberist siis hakkas kuumaga igalmoel deformeeruma. Nii et tellisn hoopis siit uued kvalteet rattad http://www.eemeli.ee/et/rattad/1453-rata...griga.html

Aga projekt on sul vinge kummardus
Vasta
#15

Tööd on tehtud palju ja töö on ju ilus.
Aga tulemus (jättes välja tegemisrõõmu ja kulibiinluse) on imho kaheldav:
1) kolmandik raskemad kui tehasetooted (pole üldse naljakas kui kinni jääd või kuskilt üle/välja on vaja tõsta/kaevata, rääkimata koormusest masinale)
2) töökindlus on kaheldav (pole üldse naljakas, sest pukseerida-tõugata roomikmasinat on BIG PIA ja mission impossible)
3) omahind ilmselt ületab kaugelt hiinakad ja kukub samasse auku kvaliteettootega

Mõned aastad tagasi keegi üritas ka Eestis roomikuid tootma hakata, aga jäi soiku see asi siiski mingitel põhjustel
Aga nagu öeldud, töö on ilus ja tegemisrõõm hindamatu Smile

Aeroplano@Tatou4s juba mitu-setu aastat.
Vasta
#16

(04-02-2015, 19:13 PM)donn Kirjutas:  Ma ei näe, kuidas eelnevad väited teeksid mu roomikud kahtlaseks. Kahtlased on Tallinna kangialustes konutavad ja suitsetavad kapuutsidega mehikesed.  Big Grin 
Ok-ok. võta nüüd üks külm õlu ja lase rihm lõdvaks.
Ma ei öelnud midagi halvasti ju. 
Linte kasutanud mitu aastat ja oman teatavat praktilist ettekujutust neist.
Vasta
#17

(04-02-2015, 21:45 PM)aeroplano Kirjutas:  
(04-02-2015, 19:13 PM)donn Kirjutas:  Ma ei näe, kuidas eelnevad väited teeksid mu roomikud kahtlaseks. Kahtlased on Tallinna kangialustes konutavad ja suitsetavad kapuutsidega mehikesed.  Big Grin 
Ok-ok. võta nüüd üks külm õlu ja lase rihm lõdvaks.
Ma ei öelnud midagi halvasti ju. 
Linte kasutanud mitu aastat ja oman teatavat praktilist ettekujutust neist.

Eelneva jutu kokkuvõtteks tekib küsimus, miks peaks võrdlema minu põlve otsas tehtud pisikest projekti hetkel 8000 töötajaga ja aastast 1982 tegutsenud ettevõtte toodanguga, kui vikipeedia ei valeta. Ma polnud siis isegi veel mõte oma vanemate peas kui see ettevõte asutati.

Kõik puudused (hiina junnid) likvideerin ise üksipäini finantseerides ettevõtmist suurettevõtte kapitali asemel oma tillukesest rahakotist, milles reeglina ulub tuul. Näiteks küsisin hinnapakkumist Artium ITC-st 260 mm saksa Blickle ratastele, 20 mm võllile, kuullaagritega. Tüki hind oli 32 eurot sentidega. x 12.

Praktilisest ettekujutusest rääkides - ma olen roomikuid mitu aastat ehitanud. Lihtsalt tahtsin õhkratastega versiooniga katsetada võimalust ka kõval pinnasel normaalselt sõita. Igasuguseid lõplikke järeldusi on minu arust praegusel hetkel ennatlik teha.
Vasta
#18

(06-02-2015, 20:38 PM)donn Kirjutas:  Eelneva jutu kokkuvõtteks tekib küsimus, miks peaks võrdlema minu põlve otsas tehtud pisikest projekti
Kõik puudused (hiina junnid) likvideerin ise üksipäini finantseerides

olen roomikuid mitu aastat ehitanud. Lihtsalt tahtsin õhkratastega versiooniga katsetada võimalust ka kõval pinnasel normaalselt sõita.

 Ei pea sa ennast kuskilt otsast puudutatuna tundma.See kõik mis oled teinud on väga vinge,võimas.Mis see väike kriitika,see käib ka ju asja juurde.Sul oleks nüüd paras aeg panna,mõne hiinakaga joonele.
Vasta
#19

Mulle ikka meeldivad lihtsad ajad
1. tahad kergemaid ehk siis alumiiniumist. Usun et autor korraldaks ära Big Grin
2.Rattad kehvad, ka seda viga saab parandad
3.Hind tuleb vastavalt materjalidele ehk tellija otsutab 
4.Kaalu, hinna, materjalide suhe sobib omanikule ehk kõik hästi.

Aga muid asju ka tehakse selles töökojas või aint omalõbuks?
Vasta
#20

Profülaktika mõttes tirisin roomikud laiali, asendasin veljepoldid kõvematega ning lisasin neile suured seibid, et hõbepabervelg selle talve vastu peaks - täheldasin ka seda, et poldid keerasid ise ennast lahti vaatamata vedruseibidele, mida rataste koostamisel kasutatud oli.

Esimeste roomikute lintidel lõikasin sammu jagu jupi maha, mis tõi esimese ratta esisillale ~40 mm jagu lähemale. Ka lindipingutus hakkab nüüd varem rakenduma, eelnevalt oli juba viimases vinnas.

Ehitasin ka ühele esimestest roomikutest prooviks suunaja, mis peaks abistama keskmist ratast pöördel paremini juhtklotside vahel püsima. Kurvis kangutades hakkas juhtratas nuppude peal jooksma ja rehvi seina lõhkuma. Tagumiste roomikutega sellist nähtust ei täheldanud. Tänase katsetuse tulemusena võib väita, et toimib eeskujulikult ja võib julgelt kurvi võtta. Suunaja toimib ka tallana, mis teeb roomiku esiotsa vähem vastuvõtlikuks küngastest tingitud löökidele, mis muidu jällegi esmajoones keskmisele rattale rakenduvad. Ka aitab see kaasa kõva koorikuga lumes sõitmisel, kuna surub kooriku ühtlaselt lindi alla, rääkimata lumevallidest jm takistustest üle sõitmisel.

Suunaja:
[Pilt: DSCN0109.JPG]

Pärast tänast sõitu:
[Pilt: DSCN0093.JPG]

[Pilt: DSCN0102.JPG]


Väike aktsioonivideo on siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid362327
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne