Rehvid: nõrgenev euro ja ehk ka mitte-hooajamüügid?
#1

teadupärast on euro viimasel ajal jõudsalt nõrgenenud ning paistab, et trend on jätkuv. Ilmselt tõstab see suures plaanis mitte-euroalalt pärinevate kaupade hindu. Autorehvid peaks olema üks selline asi. Seega ma vaataks juba järgmiseks talveks rehvid alla - karta on, et 2015 sügisel tõstab juba ainuüksi valuutakursi muutus talverehvi hinda mitukümmend protsenti. Praegu kohalikus kaubandusvõrgus müüdav võks ju olla peaasjalikult 2014 sügise valuutakursiga imporditud - siis (02.02.2014) oli kurss 1,31, nüüd (02.02.2015) on juba 1,13. 02.09.2015 - kes teab. Äkki tõesti 0,XY
kui kaasfoorumlastest omab keegi nn suure rehviäri sisemist pilti, siis kursimuutuste mõju kommenteerimine on teretulnud Wink

ka hakkab talverehvide (müügi)hooaja lõpp vaikselt paistma. Vaatasin natuke netis ringi ning otseseid lõpumüüke ma ei näe. Ka suverehve vaadates ei ole "hulle alesid". Kas "rehviladudel" (või lausa kaupmeestel) ei ole hooajalõpumüügid kombeks?

insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#2

Pseudoprobleem?
Need rehvid, mis minu autode all on, on pärit Poolast, Tšehhist, Saksamaalt. Mainekad tootjad, tuntud brändid. Euroalast väline piirkond?
Teiseks: rehvi hinna kõige olulisemaks osaks on nafta hind, see on aga praegu keldris.... aastates 2010/2011.
Kolmandaks: allahindlused on täiesti olemas. Piisab, kui saata rehvimüüjale kiri palvega teha hinnapakkumine konkreetsetele rehvidele. Imesid juhtub selle peale. Ametlikus müügihinnast -30% näiteks...

Rehvide hinnad ei pruugi küll langeda, aga ma ei näe potentsiaali mingiks hiiglaslikuks hinnahüppeks, mis sunniks igaks juhuks rehvidesse sadu eurosid matma, et pärast äkki on kallim.

PS. Ajaleht "Pealinn" on muidugi eriti kvaliteetse rahandusalase analüüsi paik....

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Minu auto kasutab sellist rehvimõõtu, millisele mõõdule vastavaid rehve jõuan ma ka sügisel osta , isegi kui hiinad peaks tõusma. Rehviäris on konkurents päris tugev. Väikeses Eestis on tegelikult liiga palju tegijaid, see peaks asja kontrolli all hoidma.
Vasta
#4

(03-02-2015, 12:21 PM)Aspelund Kirjutas:  PS. Ajaleht "Pealinn" on muidugi eriti kvaliteetse rahandusalase analüüsi paik....
kaalusin, kas sobib. Sobib küll DB poindi viiteks täpselt sama hästi, kui mistahes muu kanal. Lakoonilisuse tõttu isegi väga hästi Wink Analüüsiks tuleks juba algallikat otsima hakata ja selleks peab rohkem tahtmist (või aega) olema.

aga rehvide pärinemine ka eurotsoonist on point.

hooajalõpumüükide all pidasin aga silmas alla omahinna müümist kui poliitikat. Rehvi hoidmisel seisab ju hunnik raha ja laopinda.

insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#5

(03-02-2015, 12:28 PM)13piisab Kirjutas:  
(03-02-2015, 12:21 PM)Aspelund Kirjutas:  PS. Ajaleht "Pealinn" on muidugi eriti kvaliteetse rahandusalase analüüsi paik....
kaalusin, kas sobib. Sobib küll DB poindi viiteks täpselt sama hästi, kui mistahes muu kanal. Lakoonilisuse tõttu isegi väga hästi Wink Analüüsiks tuleks juba algallikat otsima hakata ja selleks peab rohkem tahtmist (või aega) olema.

aga rehvide pärinemine ka eurotsoonist on point.

hooajalõpumüükide all pidasin aga silmas alla omahinna müümist kui poliitikat. Rehvi hoidmisel seisab ju hunnik raha ja laopinda.
Eks see "ette" ostmine sõltub ka eeldatavast läbisõidust. Kui läbisõit pole nii suur, et need rehvid 2 aastaga nagunii pastlaks sõita, siis kindlasti ei tasu see eelmise hooaja rehvide ost ennast ära. See üks aasta mõjutab talverehvide omadusi ikka päris kõvasti, värske rehv on ikka tunduvalt parem (ja püsib kauem kasutuskõlblikuna) kui aasta-paar kuskil laos vedelenud rehv. Kui plaanis näiteks 4 talve sõita, siis ikka võimalikult värske tootmisajaga tuleks osta.
Vasta
#6

Ei ole ise kahjuks majandusteadlane, isegi mitte ligilähedale aga kes päris uusi rehve ei raatsi osta siis alati võib küsida minukäest kasutatud rehve. Kuna pidavalt uhan kaubikuga ja veokaga mööda euroopat ja põhjamaad ringi siis tühjalt kodupoole naastest löön kongi ikka rehve täis. Näiteks Vitosse mahub ca 45-50 rehvi...   Toon tavaliselt 16"-21" rehve, vahest harva ka mõne jooksu 15"seid. Väiksemaid pole toonud ja ega tegelikult väga ei liigu ka neid nendes rehvipunktides kus endal käpp sees on. Hinnad jäävad 5-15€/tk.  Vahepeal viin kõik varud mõnele tuttavale rehviärikale müügiks kuid seal juba hinnad 15-30€/tk... 

AM foorumi kasutajatele teen alati "sõbrapoisi" hinnaga, on ju tegelikult siin suht lahe seltskond koos.. Wink   Eks paljud juba teavad ning on saanud ikka väga hea hinnaga jookse enda autole alla, mõned õnnelikud on saanud ka koos velgedega jooksud praktiliselt paari õlle raha eest. Ei kavatsegi sellega rikkaks saada kuid tühja masinaga eestipoole ka ei tule...  

Viskan mõned suvalised hetkel laosolevad näited üles.   265/50 R19   Hind: 40€ ehk 10€/tk

[Pilt: DSC_0015.JPG]  [Pilt: DSC_0010.JPG]
[Pilt: DSC_0008.JPG]


300/65 R18  Ringraja Dunlop, sobivad pigem drag'iks.   Hind 40€ jooks (4tk)

[Pilt: DSC_0013.JPG]

[Pilt: DSC_0012.JPG]

Peamiselt 16"-17" ikkagi. Alla 4-5mm rehve tavaliselt ei hakka üldse tooma, ikka rohkem peaks mustrit olema et vaevun seda peale viskama. Wink  

[Pilt: CAM00932.jpg]




Uute rehvide hinnapoliitika kohta aga kahjuks ei oska midagi kosta, eks vaikselt ikka tõusevad need hinnad nagu kõik muud kaubadki. Palju meil neid euroala väliseid rehve ikka siin müügiks läheb, talverehve tehakse peamiselt ikka siseringis. Paar aastat tagasi ostsin uued nangangid suveks alla, noo sügiseks olid teised suht läbi omadega. Paar kuud sai veel järgmisest hooaega sõita ning siis oli muster otsas. Paarkümmend euri rohkem makstes saab samas tunduvalt rohkem sõita jllegi...  Hiina talvekad olid ühel sprinteril all kunagi, ega need midagi ei maksnud aga samas ei pidanud ka essugi... Wink    
Tööautodel olen kasutanud protte, kasvõi master või vallai. Kui ise saab valida enamvähem sirged masterid siis pole ka neil häda midagi, ega berlingo või vitoga väga suuri kiirusi ei areta nagunii... 
Täiesti uut rehvi aga kivide otsas turnimiseks ei raatsi tööautodele alla panna, hakkab lõpuks rahakoti pihta. (Selle aastaga vitol 3rehvi tunnelis lõhki sõitnud) ... ;(   Esimese mingi ora otsa, teised lõhatud kivide otsas mis on ikka sigateravad... 


Number ja muud kontaktid on profiilis olemas, olen kaks nädalalt iga kuu jooksul tartumaal täitsa olemas... 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

Kui mul oli kunagi põhjust mööda rehviteste kolistada, siis küsisin Nokiani spetside käest, et kui kaua võiks üks rehv seista, et selle omadused veel oluliselt ei halvene.

Nende vastus oli midagi sellist: "Rehvi välispind võib küll seismise tõttu küll kõvaneda, kuid rehv kasutusele võtta, muudavad rehvisegus olevad vedelad komponendid selle taas pehmeks." Reaalselt räägiti ajaühikust ca 5 aastat.

Kahtlemata mingi omaduste halvenemine on, aga see on tõenäoliselt vaid väga tõsisel mõõtmisel tuvastatav hälve. See on siis parimate rehvitootjate toodangu puhul. Mis on D-grupi rehvide tootjate tundmatu nätsuvabriku toel valmistatud toodangu eluiga, on juba raske ennustada. Nende kvaliteedi kohta ütles üks rehvivahetaja, et ühe UUE Hiina talverehvi käes on tema tasakaalustamisel kasutatud raskuste rekord: 170 grammi ühele veljele... Ja ei olnud lopergune velje...

Omaette teema on need kümneid aastaid vanad kasutatud rehvid, mida pärandatakse isal pojale ja mida vahel mingitel arusaamatutel ettekäänetel autode alla kruvitakse. Need on tõesti vene rulett.

Sõidetud on igasuguse saastaga ja suurem osa sõite jõuab ka edukalt sihtpunkti, pakkudes võimalust argumentatsiooniks stiilis: "aga ei juhtu ju midagi". Ega juhtugi. Piisavalt hoolika sõidustiili korral saab ka šlikkidega kiilasjääl sõidetud. Seda maksimaalset pidamist, mida rehv pakub, võib vaja olla vaid üks kord. Aga siis võib meeter lühem pidurdusmaa olla erinevuseks elu ja surma vahel. Kas see on ka väärt headesse rehvidesse investeerimist, otsustab igaüks oma elunatukese väärtust hinnates ise.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

Viimasel ajal rubla kõvasti nõrgenenud. Kuna Leningradi oblastis asub Nokiani tehas, siis ootan Nokiani toodangu olulist odavnemist. Big Grin
Vasta
#9

Olen kasutanud enamasti kes teab kui vanu rehve ja ei ole sellepärast ka midagi hullu juhtunud. Olen ka vast paarkümmend ja rohkem aastat vanade rehvidega ringi vuranud. Suviti sõidan viimasepeal talverehvidega. Naelad olen ka välja kakkunud kruvikaga. Ei ole mina aru saanud,et mingit suurt vahet oleks olnud. Olen ikka ettevaatlikult sõitnud talviti ja äkilisi liigutusi ka ei tee. Seega ei tea ma uute rehvide headusest midagi. Pigem olen hinnatundlik....ja sõidan sõprade vanade papudega....ja mäletamist mööda pole üle 10€ tk. maksnud. Välja arvatud kaubiku rehvid-35€ tk. mis olid hea mustriga ja praktiliselt uuepoolsed.
Mis aga puutub rehvide kokkuostmist raha kokkuhoiu pärast siis võin kindlalt väita,et muudkui ostke! Lõpuks on garaaz maast laeni rehve täis ja ennem ragenevad ära,kui siledaks saavad. Mul on see juba läbitud etapp. Kõik kohad on kumme täis ja kui vaadata autode läbisõite aasta jooksul ja kütuse hindasid siis no ma ei tea...kunas need jõuan läbi sõita...... Siit väike mõte,et kummide kogujad on ikka viisakamad vennad,kui kaltsude kogujad... Big Grin ja korralikul autoomanikul on ikka korralikud varud.

Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#10

Praeguse seisuga on nagu odavnenud venemaal toodetud tahmarõngad. Näiteks veel aasta tagasi taheti uute belarussi esimeste vedavate eest 160€ aga nüüd sama müüja tahab ainult 130€.
Vasta
#11

Seoses kasutatud rehvidega, treila tagumisi rehvide mustreid olen vahest isegi üle lõikunud, ebay'st saab suht ok hinnaga tööriistad selleks otsatarbeks. Autorehve pole vist mõtet lõikuda aga tsikli ja offroad rehvide juures on tegu väga hea tööriistaga.




'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Mul olid kunagi ammu ühel Granadal Michelin TRX 390 mm rehvid. Kuna protikad ja ka uued maksid kordades rohkem kui tavarehvid, mille läbimõõt tollides antakse, lasin ühe jooksu üle lõigata. Natuke aega hiljem puges ühest rehvist tavaline killustikukivi läbi...
Vaadake ette selle lõikamisega! Big Grin

Edit: Varunud pole ma kunagi midagi, no ei ole seda soolikat, eriti veel sellise pehmelt öeldes nõrgal alusel ülesehitatud prognoosi peale.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#13

Ma olen ka hakanud suures koguses soola kokku ostma, ja lähiajal plaanin mõned kartulikotid tatart muretseda, ahjaa šokolaadi peaks ka mõnedsajad kilogrammid varuma, ja vann on ka vett täis..igaks juhuks.

Samas kui teema juurde minna, siis mõned vanemad inimesed vist mäletavad, mis maksid rehvid nõukogude ajal, ja neid oli vähe saada, kui radiaalidel hakkasid traadid välja tulema, siis sai sinna presenti topitud, et ikka viimse võimaluseni välja veaks.

Arvan, et see mõni lisanduv euro ei ole küll kõneväärt, jäta mõni viin joomata ja oled omadega plussis.
Vasta
#14

ehk siis ülalolevat OTd (kodanike rahalised võimalused, viinalembus jne) ning sellest tulevaid erinevaid lähenemisi kõrvale jättes ja teema alustamisel püstitatud kahe lihtsa küsimuse juurde tagasi tulles:
1) ilmselt ei mõjuta langev euro rehvihindu märkimisväärselt - palju rehve toodetakse EUs
2) rehvide puhul ei ole märkimisväärset hooajalõpu-alet

insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#15

(05-02-2015, 12:46 PM)13piisab Kirjutas:  ehk siis ülalolevat OTd (kodanike rahalised võimalused, viinalembus jne) ning sellest tulevaid erinevaid lähenemisi kõrvale jättes ja teema alustamisel püstitatud kahe lihtsa küsimuse juurde tagasi tulles:
1) ilmselt ei mõjuta langev euro rehvihindu märkimisväärselt - palju rehve toodetakse EUs
2) rehvide puhul ei ole märkimisväärset hooajalõpu-alet
+ tuli välja hoopis et rubla hinna languse tõttu peaks Vene rehve tunduvalt soodsamalt saama. 
Samas mind huvtab kas Pealinna lehes seda kirjutatakse? Või seal selline loogika, et rubla väärtuse 
mõningasest vähenemisest kirjutab peavoolu meedia niigi liigapalju. Aga eurist pole üldse juttu olnud.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#16

Nangkangi tehas põles Hiinas maha, seega on oodata odavate rehvide hinna tõusu.  Big Grin

Aga rehvide kohapealt ka, et kui sõidad ikka pikki otsi, siis on kütusekulul märgatav vahe sees, et kas sõidad suve või talve rehviga suvel. 
Suvel aga plankude rehvidega veeremine on senikaua lõbus, kuni kõva vihmasadu peakohal on. Siis on need 90 alas 40km/h  liikuvad idioodid. (tavaliselt mida uhkem velg all, seda aeglasemalt vihmaga sõidavad, ei tea küll miks? Rolleyes )

Sama kehtib ka talvel, kui esimene lumeräitsakas maad puutub, kohe liiguvad inimesed 75-80 km/h. (tekitavad meelega ohtlike möödasõite, selle asemel, et osta endale kasvõi odavad aga uued vallaid alla.)

Minu silmis peaks selle kohapealt uuendama seadust, et suve rehvi min mustri sügavus 4mm ja talverehvil 8mm. Trahvid peaks ka kangemaks muutma. 35 euri pealt nii 350 euri peale. Siis inimesed saavad aru, et odavam on osta rehv alla, kui trahvi maksta. (liiklusõnnetuset arv kahaneb arvatavasti vähemalt 10 protsenti)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#17

(06-02-2015, 00:11 AM)phyl Kirjutas:  Suvel aga plankude rehvidega veeremine on senikaua lõbus, kuni kõva vihmasadu peakohal on. Siis on need 90 alas 40km/h  liikuvad idioodid. (tavaliselt mida uhkem velg all, seda aeglasemalt vihmaga sõidavad, ei tea küll miks? Rolleyes )

Sama kehtib ka talvel, kui esimene lumeräitsakas maad puutub, kohe liiguvad inimesed 75-80 km/h. (tekitavad meelega ohtlike möödasõite, selle asemel, et osta endale kasvõi odavad aga uued vallaid alla.)

Minu silmis peaks selle kohapealt uuendama seadust, et suve rehvi min mustri sügavus 4mm ja talverehvil 8mm. Trahvid peaks ka kangemaks muutma. 35 euri pealt nii 350 euri peale. Siis inimesed saavad aru, et odavam on osta rehv alla, kui trahvi maksta. (liiklusõnnetuset arv kahaneb arvatavasti vähemalt 10 protsenti)

Selle 10 protsenti saaks vähemaks juba ainuüksi sellega,et joodikud roolist minema ajada..... Kaine ja arukas juht reguleerib oma kiiruse selliseks,et saab hakkama nii vihmas kui lumes. Ja miks peaks arutult kihutama. Pigem sõita aeglasemalt,kuid kindlalt.  40 on küll vähe aga kui juht arvab nii,ju siis on see tema arvates õige kiirus,tema jaoks.

Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#18

Talvel 8mm on palju, ise vaadanud et 6mm on miinimum, alla selle kannatab ainult puhtal teel sõita. 3mm on ilmselgelt vähe ja suve rehvil oleks paras 3mm minimaalne piir alla selle vihmase ilmaga ja rööpas teega on suht ohtlik sõit. Paljud tuttavad peavad mind hulluks ja rikkuriks kui nii vara ostan uued rehvid, aga nemad saavad minu rehvidega veel aastaid sõita ennem kui seadus hakkab keelama Big Grin aga kui nad lömmis autoga kraavis on ja remondikulusid kokku arvutavad küsin mina, et kas on nii nüüd odavam? Cool  
Vasta
#19

(06-02-2015, 08:12 AM)maisalup Kirjutas:  Talvel 8mm on palju, ise vaadanud et 6mm on miinimum, alla selle kannatab ainult puhtal teel sõita.
...

Mitmel talverehvimudelil (ka naastrehvidel olen näinud) tuleb 5 mm peal välja peente lamellide sisse tehtud kulumisnäidik. Ning umbes sealmaal need lamellid ka pidamise kaotavad, kuna pole enam painduvat serva, mis konaruse taha haagiks.

Ma pole küll mõõtnud, kuid silma on jäänud rehvitestidest, et mitte igal rehvil pole mustrisügavus uuest peast 8 mm...

Olles ise pidevalt möödasõitja, ei pea mina küll aegalsemalt sõitvaid juhte kuidagi ohtlikuks. Ju siis nende kaitseingel ei suuda nii kiiresti lennata... Inimesed on erinevad, autod on erinevad. Ning ega see uhiuus protinaast nüüd ka suve tagasi too.

Mida siis austet Maisalup soovitab <3-mm rehviga teha? Saata utiiliks? Sest neid kvaliteedile vastava müües on satuvad need just hinnatundliku (ja seega viimast kütusepiiska säästvalt elik lubatust aeglasemalt sõitva) auto alla, kus neist just enim halba sünnib.
Vasta
#20

(06-02-2015, 11:09 AM)umm Kirjutas:  Miljonäärid, kes te uusi rehve peale surute. Kas teenite rehvide pealt, et sellist juttu ajate ostujõuetu rahvapoole peale? minu juhtimisõigus algas sel ajal kui tavainimene sõitis sellega mis tehasest all oli või mida suutis hankida kusagilt. polnud ka õnnetusi sest auto oli kallis ja sõideti arukalt. Tuhaämber bagassis kui kinni jääma peaks.
 Kui statistikast välja jätta joodikute, arutute kihutajate(nokkade) ja lammasjuhtide õnnetused siis tasakaalukate silerehvisõitjatele ei jäägi mingeid õnnetusi kirjutada. statistika on alati kuhugile poole kallutatud. Alati. Sama nagu rehvitestid ja kõik muu meie reklaamiäriilmas.
Kes siin just mainis, et uimerdatakse esimese lumehelbe pärast. Lase siis muudatus seadusse kirjutada miinimum kiirus 90 km/h. vaatame mis saama hakkab talveti. Rehv ei tee talve suveks!
Uus rehv teeb talve suveks nagu naksti. Ei pea olemagi naelrehv. Muidugi kuni lubatud sõidukiirust ei ületata. Ja kui iga kevade-ja sügise lased järjest "uusi" piiripealseid rehve velgedele ajada siis kokkuvõtte tuleb viie aasta peale kallim, kui uued osta ja sõita need lõpuni.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne