Deutz F5L912
#1

Sellise mootori remont käsil. Mootor ise asub Furukawa W 730 Tronic ratasekskavaatori peal. Kunagi olevat seal asunud Cumminsi mootor, nüüd on seal asemel lihtne ja pommikindel vanakooli Deutz.    
 
Remondi põhjus; liigne suitsemine, samuti suitsemine karterituulutusest, kehva käivitus, silindripea ja silindri vahelise tihendi "sutsumine".
Kuna mootori ülemine osa on lihtne, nagu oleks viis võrrimootorit ritta pandud, siis oli otsus lihtne tulema. Lahtivõtt.
Algus oli kole, kuna korralik kultuurikiht igal pool. Mootor ajas õli mitmest kohast. Nt. klapikambrikaante vahelt, kaaned olid puru pingutatud ja mõrased, samuti olid õlilekke allikateks esimese kaane tihendid. Mootor sõna otseses mõttes ujus õlist ja ventilaator oli toredasti kogu selle möga silindrite vahele ja õhukanalitesse peksnud. Selle kihi 2-5mm eemaldamiseks tegin pahtlilabidast spets. kaabitsa. Lõpuks kaevasin selle kõntsa seest ka mootori välja.
Kõik oli tore kuni kolmanda silindri poltideni, mis minu "tohutu muskulatuuri" ja meetrise võtmesaba tungival nõudmisel vedelaks lõid ja pooleks läksid Sad Kasutades keevitust ja vahejahutamist õnnestus need ikka peale pikka n...i kätte saada       
Silindripead käes, ja diislipange likku. Nagu arvasin oli esimese silindri nö plokikaanetihendrõngas auklik.     Järgmiseks silindrid maha ja siis tulid nähtavale ka suitsemise ja muu jama põhjus. 
Kolmandal ja neljandal kolvil pealmine rõngas pooleks ja kolvi/silindri vahelt oleks nagu mingi võõrkeha läbi käinud...tugevad vaod sees.     Huvitaval kombel olid hülsi seinad suht tagasihoilikult vigastatud. 
Praeguseks tellitud uus osakond mis pealpool mootoriplokki: ehk siis hülsid/kolvid/rõngad/sõrmed, mootori tihendite remondikomplekt, klapikambri kaaned (E-Bay) 
Kulutus mida ette ei näinud oli silindripea poldid/seibid 15 e/tk  x 20 tk  Sad 
Samas on ikka veider kui kolb maksab 45, hülss 45 ja neli polti koos alusseibidega 60 !


Jätkub...
Vasta
#2

Need Deutzi mootorid on tuntud oma ülikallite juppide poolest... Sad
Vasta
#3

    Poisid ritta Smile
Vasta
#4

(11-02-2015, 20:04 PM)Nokkel Kirjutas:  ...
Kolmandal ja neljandal kolvil pealmine rõngas pooleks ja kolvi/silindri vahelt oleks nagu mingi võõrkeha läbi käinud...tugevad vaod sees.  Huvitaval kombel olid hülsi seinad suht tagasihoilikult vigastatud.
...
Kas vigastused olid "teineteise poole"?

Õhkjahutusega mootoris näeb ülekuumenenud kolb üsna samamoodi välja. Kuigi jälg võiks olla kogu kolvi küljel. Ning 3. ja 4. silindri vahe on kõige "kuumem" koht selles mootoris.

Kui jätta VM toodetud paadiankrutoorikud kõrvale, pole ükski diiselmootor odav remontida. Samas üks elujõus Deutz peaks suht igavene olema, kui jahutusribid puhtad ja õlid sees hoida. Big Grin

Kas see haruldane nokkloom pesitseb Eestis? Kusagil idaregiooni suletud territooriumil?
Vasta
#5

Asun Tartu lähedal. 
Kolvid olid justkui kõrvuti pooltelt vigastatud. Kahtlustan samuti ülekuumenemist, kuna tuulekanali alumises osas oli vist üldse mingi plekk puudu, (värvitotsikust uus lõigatud ja installeeritud neetidega) ja jahutusõhk ei läinud päris sinna kuhu ta pidi minema, samuti kakki oli silindrite vahel päris palju. 
Leidsin ühe huvitava nö. lapatsi mille taga kontakt lüliti. Asub tuulekanalis ülemise pleki küljes, ventilaatori ees, teise silindri juures rippasendis??? Nagu oleks mingi andurlüliti mis sõltub ventika puhumisest. 
   
Tõenäoliselt pean lisaavasid mootorikatte sisse tegema, kuna see mootor tahab palju õhku saada.
Vasta
#6

Niisiis. Vahetatud kolvid, rõngad, silindrid, tihendid. Asi kokku pakitud ja täna käivitatud. 
https://www.youtube.com/watch?v=GBFsT4HscnY

Kui kellelgi FL 912 mootori kasutatud originaalmõõdus silindreid (5tk), originaalmõõdus kolbe (3tk), silndripea polte (18 tk), alusseibe (20tk) vaja andke teada.
Uued TSD rõngad (5x3tk) ka üle, tulid kogemata topelt...kolvid olid juba koos rõngastega.
Vasta
#7

E-bayst uued klapikambrikopsikud ka peale. Tundub, et originaalid Smile))


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#8

Algus oli kole, kuna korralik kultuurikiht igal pool. Mootor ajas õli mitmest kohast. Nt. klapikambrikaante vahelt, kaaned olid puru pingutatud ja mõrased, samuti olid õlilekke allikateks esimese kaane tihendid. Mootor sõna otseses mõttes ujus õlist ja ventilaator oli toredasti kogu selle möga silindrite vahele ja õhukanalitesse peksnud. Selle kihi 2-5mm eemaldamiseks tegin pahtlilabidast spets. kaabitsa. Lõpuks kaevasin selle kõntsa seest ka mootori välja.




http://www.chessrivals.net/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne