Teemaks tulekul?
#1

Pean tunnistama, et ei tunne teemat eriti põhjalikult ja võib-olla teeb see mind liiga ärevaks.
Kuid asi on nii, et kõrvaltoa televiisorist olen juba paar päeva kuulnud jutte sellest, et "ilma teemaksuta me ikka läbi ei saa".
Kas lugupeetud kaasfoorumlaste hulgas on kedagi, kes oskab mulle mõnd asja valgustada:

1. Mina kui Väga Väikese Aruga Karu olen siiani arvanud, et teede korrashoid käib kütuseaktsiisist saadava rahaga. Jah, ma tean, et sealt võetakse osa ka mingiteks KST mis kulutusteks, aga teehoiuks peaks ka jääma... On selles teadmises midagi valesti, ja kui, siis mis?

2. Missugune partei või missugused parteid tahavad teemaksu kehtestada?

3. (ei ole kohustuslik) Kas teate, mis plaanid selle maksuga on -- kellele, missugustele teedele jne.?
Vasta
#2

ehh, juhtmed.
ei saand ma alul kuidagi aru, et miks on tehtud teema sellest millest plaanitakse teema teha.
alles peale väikest seedimist jõudis kohale, et maksustamisest hoopis jutt.
no kui teemaks siis teemaks, mis pistmist sellel siis teedega peab olema?
riigil roosade lubaduste jaoks raha vaja ja kuidagi on papp vaja kokku ajada.
tõstetakse makse ja nimetatakse neid õilsate nimedega.
asfaldiga sel maksul mingit pistmist pole.
Vasta
#3

1: Teede ehitusse läheb vist umbes 75% aktsiisist. Kui läheks 100% siis peaks mõisnikud oma palka vähendama mis on kategooriliselt välistatud!

2: Sellest pasundavad kõige rohkem transpordi ettevõtted hoopis! Aga eks poliitikud suhtuvad maksutõusu alati positiivselt. Big Grin

3: Räägiti esmalt kahest suuremast maanteest ehk Tallinn-Tartu ja Tallinn-Narva trass!

Räägitakse ka seda, et kehtestada teemaks väljamaa veokatele kes eestist läbi sõidavad kuna veoautod pidavat need kõige suuremad lõhkujad olema aga... Olen tähele pannud, et veoauto oma laia sillaga ei mahu sinna maantee pikirööbastesse kuidagi ära. Oma loogikast järeldan seda, et veoautod ei saa kuidagi olla nende rööbaste põhjustajad ehk siis hoopis sõiduautod kulutavad need sinna sisse?
Vasta
#4

Big Grin Big Grin   meenutage lapsepõlve....."Rahu, ainult rahu"...ütles ...................
Toompealt.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#5

tere,vestlesin täna ühe tulevase Riigikogu liikmega,ta on endale asja selgeks teind,et aksiis läheb kõik ühte patta ja ainult võimu liit ja kurat teab palju teede aukugesse läheb,sama saatus on ka teemaksul-ikka ühte patta,sealt siis võim võtab,aga mitte teede ehituseks.
Vasta
#6

(27-03-2015, 23:11 PM)näkisepp Kirjutas:  tere,vestlesin täna ühe tulevase Riigikogu liikmega,ta on endale asja selgeks teind,et aksiis läheb kõik ühte patta ja ainult võimu liit ja kurat teab palju teede aukugesse läheb,sama saatus on ka teemaksul-ikka ühte patta,sealt siis võim võtab,aga mitte teede ehituseks.

novot, ma tahaksin, et see tulevane riigikogu liige ka meile selgeks teeks, missugused parteid selle ühepajapoliitika eestvedajad on. Ei maksa öelda, et "kõik teevad".
Vasta
#7

Et siis tee maks on teemaks. Mõtlesin ka siin oma arunatukesega seda asja.

Ega ometi kõiki teid maksu alla panda. Ikka need, kus rohkem sõidetakse. See tähendab, et suuremad magistraalid, mis rohkem sisse tooksid. Siis hakatakse ju mööda kõrvalisi külateid kordades rohkem sõitma ja teede olukord läheb kokkuvõttes veel hullemaks. Küllap ka poola ja leedu rekkad meie külavaheteed üles leiavad gps on ju olemas.
Bussiliinid on ka ikka suurte magistraalide peale käima pandud. Meile külavahele küll bussiliine ära ei eksi. Kes maksab bussi tee maksu? Kas siis bussipiletid lähevad kallimaks. Vaevalt, bussifirmad hakkavad kõik üheskoos suuremaid dotatsioone nõudma, sest reisijaid on niigi vähe. No ja sinna ongi see tee maks mõistlik suunata...
...ehk siis välja tuleb, nagu alati.
Aga see on minu nägemus, ma pole poliitik...
Vasta
#8

(27-03-2015, 23:19 PM)olevtoom Kirjutas:  novot, ma tahaksin, et see tulevane riigikogu liige ka meile selgeks teeks, missugused parteid selle ühepajapoliitika eestvedajad on. Ei maksa öelda, et "kõik teevad".

kahjuks see erakond arvati võimuliidust välja,Toompeal jätkub kõik vanas vaimus.
Vasta
#9

Selleks, et millegi eest maksu küsida ehk siis millegi eest raha küsida, lühidalt - seda midagi müüa,
peab selle millegi esmalt looma, tekitama.
Teab keegi Eestis mõnd teed, mille kasutamise eest oldaks nõus kukrut kergendama?
???
Nonii ongi! Smile
Mina ka ei osta silmnähtavalt rikutud kaupa.
Vasta
#10

kõige lihtsam ikka kohaliku autoomaniku maksustada. aktsiisi ei saa ju tõsta siis hakkavad inimesed lätis tankimas käima aga autoomaniku andmed on ilusti olemas. 
Vasta
#11

Kuna kulusid vähendada ei saa (parteisõdurid vajavad töökohti) siis tulebki kuskilt makse väänata, nii lihtne ongi. Valdade liitmist lükati just 2 aastat edasi...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

Teemaksu ja perspektiivse automaksu tulek on vaid ajaküsimus, seepärast ju kütuseaktsiis teedehoiust lahti haagitigi, et pärast on hea jahuda, kuidas teedetarbeks polegi ühtegi maksu. Piidripolgul olnuks iseseisvuse esimesest päevast võimalus kehtestada maks transiitvedudele (vinjetindus), mingil seletamatul põhjusel pole seda tehtud. Hakka või arvama, et Pede-Ennu paadikompanii lobi, et niigi meie turgu lörtsivate poolakate ja leedukate käest piletiraha korjata (jah, ma annan endale aru, et tegemist "vandenõuteooriaga" aga ühtegi objektiivset põhjendust välismaiste veokite mittemaksustamisele ei näe kusagilt terendamas). Isiklikult kavatsen seda oma rahva kägistamist rohujuuretasandil lõpuni ignoreerida ja kui muu enam ei aita, siis hakkangi jalgrattaga sõitma. Kui jalgratturlus liialt massiliseks muutub, siis ilmsesti kehtestatakse rattamaksud, sest ega broilerid tohi ju nälga jääda. Ja päeva lõpuks maksame jalutamise ning hingamise eest.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#13

Küsimus.
Miks enne valimisi ükski partei sellest ei rääkinud???
Nüüd võtame ühe UNIC-u, millist liigutame aastas vaid "suurte pühade puhul" ja siis vastavalt kas kaalule või mootori suurusele hakkame tema eest maksma täie rauaga. Big Grin  
Vasta
#14

(27-03-2015, 20:48 PM)olevtoom Kirjutas:  1. Mina kui Väga Väikese Aruga Karu olen siiani arvanud, et teede korrashoid käib kütuseaktsiisist saadava rahaga. Jah, ma tean, et sealt võetakse osa ka mingiteks KST mis kulutusteks, aga teehoiuks peaks ka jääma... 
Nagu eespoolkõnelejad juba mainisid, kõik läheb ühte patta ja sa võid loota jah, et paja ühes servas sellest rammusamat suppi saab.
Kui lugeda:
http://www.mnt.ee/index.php?id=10802
...siis mina saan oma nõdra aruga sellest jutust aru nii, et aktsiisist saadud pappi kulutatakse teedele nii vähe kui üldse võimalik. Enamus vahenditest nuiatakse Roopaliidult abi korras. Kuhu ülejäänu läheb seda ei õnnestunud mul teada saada. Mõni targem ja informeeritum võiks valgustada.
Väljamaa rekkadelt võiks piiril väikest teekulutamise kompensatsiooni küsida küll. Edasi oleks nende mure, kas sõidavad bahni pidi või eelistavad ukerdada külavaheteedel. Ainult vinti ei ole mõtet üle keerata, nii et transiit ümber suunatakse. No nii mina oma pisikese pea ja napi arukesega mõtlen.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#15

(28-03-2015, 02:19 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Kui jalgratturlus liialt massiliseks muutub, siis ilmsesti kehtestatakse rattamaksud, sest ega broilerid tohi ju nälga jääda. Ja päeva lõpuks maksame jalutamise ning hingamise eest.
Lastetutele n.n. "riistamaksu" taaskehtestamisest on juba räägitud. Samuti on olnud (kas ka meil?) jalgratastel numbrimärgid ning neid saab samamoodi sundida ülevaatusel käima ja omanikku aastamaksu tasuma. Saapamaksu vist pole veel olnud, aga küllap on arenguruumi. Ühtlasi saaks ära keelatud paljajalu ning omatehtud viiskudega tänaval kõndimine. Kõik ikka ohutuse huvides ja rahva soovil.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#16

Vanasti nägi seadus ette, et 75 protsenti laekunud kütuseaktsiisist suunati teedesse. Poliitprostituutidest piidripolk lahendas asja äärmiselt "elegantselt" - arvutati välja see 75 protsenti ja siis vaadati palju saab lisaks EU struktuurifondidest. Struktuurifondidest saadud summa ulatuses lükati täiendavalt aktsiisi vasakule / musta auku. Sellise arvutuse eest läheksid ettevõtete juhatuse liikmed ja raamatupidajad sirgelt kohtualla aga poliitgrupeeringute figurantide puhul teadupärast seadused kehtivad sootuks teistmoodi. Sisuliselt on kõik valitsused ja riigikogud in corpore sihilikult seadust rikkunud ja peaks selle eest karistet saama. Mida kehtivas reaalsuses, iseenesestmõistetavalt, ei saa eales juhtuma.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#17

Tõesti, kõik on puhta per ses! Riik koorib mingeid makse, noori mehi sunnitakse kõige kiiremal ja magusamal ajal kroonut teenima, poliitikutel ja ametnikel lastakse päise päeva ajal koos korralike ja normaalsete inimestega ühte õhku hingata ja ajada suust välja, mis sülg üles toob... Selle asemel, et maksta neile, kes ei taha tööd teha või ka neile, kes ei taha isegi tööl käia (nagu mina) piisavat abiraha, et ennast arendada ja hobidega tegeleda  Sad
Õnneks on vähemalt siin foorumis tarku mehi piisavalt, kes regulaarselt juhivad valitsvale korralagedustele ja sigadustele tähelepänu ning aitavad kurts ja kritiseerida!  Cool Ilma selliste tublide ühiskonna- ja majandusteadlasteta oleksime ikka täiesti põhjas juba. Õnneks pole eesti mehemeel ja talupojatarkus veel lõplikult kadunud ega maha trambitud.
Äkki peaksime vaatama ajalukku, on olnud palju suuri mõtlejaid, kes on pakkunud häid lahendusi, Vladimir Iljitš, batka Mahno, Suure Prantsuse Revolutsiooni teoreetikud ja praktikud, kelle nimesid ma igaks juhuks ei hakka kirjutama, kuna hgaridus on puudulik.
Oma õnnelikust noorpõlvest mäletan aega, mil polnud aktsiise, teemaksusid ega ülearuseid erakondi, kõik andsid omalt poolt vastavalt võimetele ja said vajaduste kohaselt! Kas me sellist....
Vasta
#18

(28-03-2015, 10:25 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Sisuliselt on kõik valitsused ja riigikogud in corpore sihilikult seadust rikkunud ja peaks selle eest karistet saama. Mida kehtivas reaalsuses, iseenesestmõistetavalt, ei saa eales juhtuma.
Sisuliselt tähendab see soovitust kellelegi, et ta läheks tooks võsast malaka ja annaks sellega ise endale üle turja kuni öeldakse, et nüüd aitab. Kõike seda veel vabatahtlikult.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#19

(28-03-2015, 11:33 AM)kass Kirjutas:  Tõesti, kõik on puhta per ses! Riik koorib mingeid makse...

Minu postituse mõte polnud selles, et on kehtestatud maksud. Pigem ikka selles, et sihtotstarbeliste maksude kasutusega tehti aastaid sikku ning oma haldussuutmatuse eest vastutamine delegeeritakse täiendavate maksude juurutamisega kodanike rahakotile.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#20

Et siis- Auto omamise eest tahetakse maksu saada, et teed parandada? See jama tuleb enne lõpetada kui alata jõuab. 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne