DT 75D (ДТ-75Д) 1991, mootor Д-440-22 Altai
#1

Tere ja ilusat pühapäeva.

Kas keegi selgitaks lühidalt kuidas sellist aparaati DT 75 käivitada. Käivitusmootor asub paremal. Seega peaks olema SMD mootor. Juhtumisi lähen homme ühe DT 75 traktoriga tutvuma ja kui kõik sobib, siis on see isend tarvis endale õuele transportida. Peaksin ka sõitma treilerile või haagise kasti.  Siiani olen sõitnud vaid vene ratastraktoritega millel on peal starter. Samuti on mul segane pedaalide asetus. Olen parajalt ajahädas teadmiste kogumisega. Ehk mõni kaasfoorumlane aitab nii mind, kui tulevasi huvilisi. 

Ranno
5 3737 486

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#2

(29-03-2015, 18:08 PM)Ranno Kirjutas:  Tere ja ilusat pühapäeva.

Kas keegi selgitaks lühidalt kuidas sellist aparaati DT 75 käivitada. Käivitusmootor asub paremal. Seega peaks olema SMD mootor. Juhtumisi lähen homme ühe DT 75 traktoriga tutvuma ja kui kõik sobib, siis on see isend tarvis endale õuele transportida. Peaksin ka sõitma treilerile või haagise kasti.  Siiani olen sõitnud vaid vene ratastraktoritega millel on peal starter. Samuti on mul segane pedaalide asetus. Olen parajalt ajahädas teadmiste kogumisega. Ehk mõni kaasfoorumlane aitab nii mind, kui tulevasi huvilisi. 

Ranno
5 3737 486

Kuhu kanti vaatama lähed - Lõuna pool saaks ehk abiks olla.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#3

(29-03-2015, 18:35 PM)Naabrivana Kirjutas:  
(29-03-2015, 18:08 PM)Ranno Kirjutas:  Tere ja ilusat pühapäeva.

Kas keegi selgitaks lühidalt kuidas sellist aparaati DT 75 käivitada. Käivitusmootor asub paremal. Seega peaks olema SMD mootor. Juhtumisi lähen homme ühe DT 75 traktoriga tutvuma ja kui kõik sobib, siis on see isend tarvis endale õuele transportida. Peaksin ka sõitma treilerile või haagise kasti.  Siiani olen sõitnud vaid vene ratastraktoritega millel on peal starter. Samuti on mul segane pedaalide asetus. Olen parajalt ajahädas teadmiste kogumisega. Ehk mõni kaasfoorumlane aitab nii mind, kui tulevasi huvilisi. 

Ranno
5 3737 486

Kuhu kanti vaatama lähed - Lõuna pool saaks ehk abiks olla.
Põhja poole. Ehk leiad aega ja kirjutad liigutuste järjekorra kuidas masin käima ja liikuma saada

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#4

(29-03-2015, 18:49 PM)Ranno Kirjutas:  
(29-03-2015, 18:35 PM)Naabrivana Kirjutas:  
(29-03-2015, 18:08 PM)Ranno Kirjutas:  Tere ja ilusat pühapäeva.

Kas keegi selgitaks lühidalt kuidas sellist aparaati DT 75 käivitada. Käivitusmootor asub paremal. Seega peaks olema SMD mootor. Juhtumisi lähen homme ühe DT 75 traktoriga tutvuma ja kui kõik sobib, siis on see isend tarvis endale õuele transportida. Peaksin ka sõitma treilerile või haagise kasti.  Siiani olen sõitnud vaid vene ratastraktoritega millel on peal starter. Samuti on mul segane pedaalide asetus. Olen parajalt ajahädas teadmiste kogumisega. Ehk mõni kaasfoorumlane aitab nii mind, kui tulevasi huvilisi. 

Ranno
5 3737 486

Kuhu kanti vaatama lähed - Lõuna pool saaks ehk abiks olla.
Põhja poole. Ehk leiad aega ja kirjutad liigutuste järjekorra kuidas masin käima ja liikuma saada
Jutt arvatavasti kandilise kabiiniga dt st?  Lühidalt on nii et käivitusmootor käima ja siis suur pada käima. Kui käivitusmootor starteriga siis kergem, kui nöörist sikutatav siis saab sikutada.  Pedaale kolm - üks on sidur teised külgmised pidurid.  KUi masin kuskil tallinna ligi saaks nõuga aidata.
Vasta
#5

(29-03-2015, 18:08 PM)Ranno Kirjutas:  Tere ja ilusat pühapäeva.

Kas keegi selgitaks lühidalt kuidas sellist aparaati DT 75 käivitada. Käivitusmootor asub paremal. Seega peaks olema SMD mootor. Juhtumisi lähen homme ühe DT 75 traktoriga tutvuma ja kui kõik sobib, siis on see isend tarvis endale õuele transportida. Peaksin ka sõitma treilerile või haagise kasti.  Siiani olen sõitnud vaid vene ratastraktoritega millel on peal starter. Samuti on mul segane pedaalide asetus. Olen parajalt ajahädas teadmiste kogumisega. Ehk mõni kaasfoorumlane aitab nii mind, kui tulevasi huvilisi.

Käivitamises pole mingit kosmost.
Kõigepealt käivitusmootorile küte peale, uputada ja käivitada siis kas starterist või nöörist, mida ei või ümber käe mähkida.
Kui käivitusmootor käima saadud ja normaalselt käib uuesti seisma, pendiks sisse, uuesti käima ja sidurist suur mootor käima.
Kui pendiks enne käivitamist sisse panna on raske käivitada ja töötava mootoriga veab sidur kaasa ning hooliv inimene siis ei lülita pendiksit.
Suurel mootoril gaas poolepeale umbes ja läheb.
Ohutustehnikast et kuna ise arvatavasti käivitamisel lindi peal peab kindel olema et käik ikka sees ei ole sest sealt maha hüppamine ei pruugi õnnestuda.
Pedaalidest on parema jala all sidur, millega tekib mõnigi tore elamus ja ülejäänud on piduripedaalid paremale ning vasakule lindile.
Keeramiseks näiteks paremale tuleb algul tõmmata parempoolne kang enda poole ja kui järsku pööret vaja aidata parempoolse pedaaliga kaasa.
Treileri peale sõitmine metallroomikutega masinaga on alati mingi riskiga seotud ja enne võiks teha väiksema ringi koos keeramiste ja piduritega et ei tekiks üllatust et külgsidur libiseb ja masin on äkiste treileril risti.
Kuna tal on 1 käik pisut liiga kiire võiks pealesõit toimuda üsna madala pöördega ja kui mingil põhjusel hakkab risti minema ei tohi pidurile vajutades kumbagi juhtkangi tõmmata sest siis jääb üks roomik vabalt veerema ja masin jookseb üle ääre maha, mis juhtub ka külgsiduri libisedes kui teise poole piduriga üritada allaveeremist ära hoida.
Esimese tutvuse selle riistaga tegin samuti omapead ja kui peaga mõelda pole seal midagi võimatut.
Inimesed ometi sõidavad ju nendega. Smile
Vasta
#6

Käivitusmootor asub juhi pool.
1. Kuhu poole peab kangi liigutama et pendiks oleks väljas?
2. Kui suur mootor on käivitunud, kas peab pendiksi lahutama käsitsi või lahutab ise ära.
3. Kas käivitusmootorisse käib seguõliga bensiin?
4. Milline tagavaraküünal sinna sobib (keere, mark)?
5. Kus võiks asuda raaminumber?
6. Kas käivitusmootorisse käib segubensiin 2t õliga?

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#7

(29-03-2015, 21:26 PM)Ranno Kirjutas:  Käivitusmootor asub juhi pool.
1. Kuhu poole peab kangi liigutama et pendiks oleks väljas?
2. Kui suur mootor on käivitunud, kas peab pendiksi lahutama käsitsi või lahutab ise ära.
3. Kas käivitusmootorisse käib seguõliga bensiin?
4. Milline tagavaraküünal sinna sobib (keere, mark)?
5. Kus võiks asuda raaminumber?
6. Kas käivitusmootorisse käib segubensiin 2t õliga?
Spetsialist ei ole, aga  russi kogemustest
Pendiks hüppab ise välja kui mootor käivitub, enne teda välja ei saa(saab aga peab vaeva nägema ja natuke lammutama) 
Pendiksi kangi tuleb tõmmata masina esimese otsa poole ehk paremale.
Käib seguõliga bensiin, tegu kahe taktilise mootoriga, sobib ka diiselõli, teatud juhtudel parem kui  moodne lääne õli, rammusam segu kui saele. 1:35-40 kuskil.
Vasta
#8

(29-03-2015, 23:24 PM)huvi5 Kirjutas:  
(29-03-2015, 21:26 PM)Ranno Kirjutas:  Käivitusmootor asub juhi pool.
1. Kuhu poole peab kangi liigutama et pendiks oleks väljas?
2. Kui suur mootor on käivitunud, kas peab pendiksi lahutama käsitsi või lahutab ise ära.
3. Kas käivitusmootorisse käib seguõliga bensiin?
4. Milline tagavaraküünal sinna sobib (keere, mark)?
5. Kus võiks asuda raaminumber?
6. Kas käivitusmootorisse käib segubensiin 2t õliga?
Spetsialist ei ole, aga  russi kogemustest
Pendiks hüppab ise välja kui mootor käivitub, enne teda välja ei saa(saab aga peab vaeva nägema ja natuke lammutama) 
Pendiksi kangi tuleb tõmmata masina esimese otsa poole ehk paremale.
Käib seguõliga bensiin, tegu kahe taktilise mootoriga, sobib ka diiselõli, teatud juhtudel parem kui  moodne lääne õli, rammusam segu kui saele. 1:35-40 kuskil.
Enne käivutsmootori käivitust soovitaks küünla maha keerata kontrollida kas säde on, samuti võib alt selle nn "sitapunni" lahti keerata ja üleliigse jama seest välja lasta. Ise ma olen pendikis enne käivitust ikka sise pannud et ei peaks kaks korda käivitama (mul käivitusmootor starteriga). Küünlaks sobib mingi vene küünal A-11

Kas isend kaua seisnud?
Vasta
#9

Muid asju saab kõiki katsetada kohapeal - kas pendiks enne või pärast sisse. Peamine on algajale õpetada ikka, et kontrolli kindlasti, et käivitamise aega käik väljas oleks. Pole mina kunagi pendiksit enne käivitamist sisse pannud, vaid teinud seda siis kui käivitusmootor käib.
Hädas hoopis vahel olnud uuesti käivitamisega kui pendiks juba sisse lülitatud!
Arvan, et parem oleks sul ikka spetsialisti abi paluda esimesel käivitamisel, kui sa seda varem pole teinud ja ei tea ka kui hästi too isend käivitub!
Kui ära näed kuidas see käib, siis kodus aega katsetada küll. Seal võib veel vaja minna sada nipp,i mida siin ette ennustada küllalt keeruline.

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#10

Oli ka topka panek mu meelest,kui nööriga vedu.
Vasta
#11

(29-03-2015, 21:26 PM)Ranno Kirjutas:  Käivitusmootor asub juhi pool.
1. Kuhu poole peab kangi liigutama et pendiks oleks väljas?
2. Kui suur mootor on käivitunud, kas peab pendiksi lahutama käsitsi või lahutab ise ära.
3. Kas käivitusmootorisse käib seguõliga bensiin?
4. Milline tagavaraküünal sinna sobib (keere, mark)?
5. Kus võiks asuda raaminumber?
6. Kas käivitusmootorisse käib segubensiin 2t õliga?

Ole hea ja leia keegi, kes enne lindilist näinud, endale appi. Küsimuste valguses kisub fifti-siksti ajalehe kaanelooks... Kui roomaja pesitseb Tallinnast edela suunas ja kedagi asjalikumat ei leia, siis võin homme leida tunnikese.

Seal on õige mitu asja, mida peab olema enne näinud-teinud. Üle treileriserva mahapudenev lint pole üldse naljakas ja see kabiin ei pruugi enam (tasub vaadata tootmise aega!) juhti kaitsta suuta. Ning otsustamiseks, kuidas käituda, on sekund, edasi võtab füüsika üle. Arvesta, et praegu on metall sigalibe ja roomikuid juba lapiga ei kuivata.

Kui tahtmine on kõva, siis otsi nõukaaegne II liigi traktoristi õpik, seal on natilised sees. Saad vähemalt teooriast aimu. Ning kangide liikumissuundadest.

Käivitusmootori hingeelust on siinsamas foorumis teema olemas. Loe, mõtle, tegutse.
Vasta
#12

Ja kui käivitusmootor paremalt siis on tegu altai mootoriga...   СМД mootoril on kutsikas vasakul ehk kundepool küljes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

Sai traktor tööle pandud. Tänan nõuannete eest.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#14

Millega transportida DT 75 traktorit Harjumaal. Laius koos sahaga 2,55
Treiler on kindlasti üks võimalus. Kas keegi on tõmmanud ka multiliftile millel käivad ported lahti? Kaal ca 7 tonni.

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#15

See on parim lahendus. Sedasi saab ka mittetöötavat traktorit vedada. Kõigepealt tõmmatakse traktor platvormile, kinnitatakse ja siis autole selga.
Vasta
#16

(31-03-2015, 11:53 AM)Meistrimees Kirjutas:  See on parim lahendus. Sedasi saab ka mittetöötavat traktorit vedada. Kõigepealt tõmmatakse traktor platvormile, kinnitatakse ja siis autole selga.

Enda dt sai platvormautoga toodud millel sobiva tõsitevõimega kraana küljes oli.
Vasta
#17

Kui on koht kust peale sõita saab suvalise porteautoga hakkama.
Ilmselt saab mõne Kamazimehega kaubale 70 senti km.
Aga kuna alla euro ei kipu ükski raskeveoki alla käiv asi sõitma ja treileril on km ainult 20 senti kallim ei tasu ehk võimelda?
Seda enam, et see peab metallpinnal kindlasti 4 ketiga kinni olema ja treilerimehel ikka ketid olemas.
Vasta
#18

(31-03-2015, 14:42 PM)2715 Kirjutas:  Kui on koht kust peale sõita saab suvalise porteautoga hakkama.
Ilmselt saab mõne Kamazimehega kaubale 70 senti km.
Aga kuna alla euro ei kipu ükski raskeveoki alla käiv asi sõitma ja treileril on km ainult 20 senti kallim ei tasu ehk võimelda?
Seda enam, et see peab metallpinnal kindlasti 4 ketiga kinni olema ja treilerimehel ikka ketid olemas.

Koos teraga ilmselt Kamazile kasti ära ei mahu. 
Rekkamehed kasutavad spetsiaalseid kummimatte, et euroalused parema kontakti põrandaga saavutaks. Kui midagi sellist alla visata, siis läheks platvormi peale sõit kah kindlama tundega.
Vasta
#19
Video 

Vasta
#20

Kamaziga veeti neid vanasti pidevalt ringi.
Hommiku karjääri, seal lükkas perve kokku ja sealt Kamazile koormaid peale.
Õhtul sõitis ise ka peale et ära ei kaoks küte ja detailid.
Peale sõidab niimoodi umbes aga meil oli juht osavam ja mitut korda polnud vaja üritada.
Üldse oli hea mees, sest niveliir oli saha küljes ja suure halli aluse platsi tegi nii sileda et kõikumine oli alla 1cm.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne