Küsimused T 16 kohta
#1

kui kiiresti pöörleb jõuvõtuvõll - pööret minutis - näiteks poole gaasiga .kas ta on mingite käikudega reguleeritav ? kas t 16 mootori kinnitused käigukasti külge on samad nagu t 40-nel
Vasta
#2

Jõuvõtuvõlli kiirus on raamatus antud 533 pööret minutis.
Vasta
#3

mis tähisega ja millist õli kasutada T-16 mne mootoris?
Vasta
#4

(18-05-2015, 17:41 PM)tiit1990 Kirjutas:  mis tähisega ja millist õli kasutada T-16 mne mootoris?

Kamazi õli.
Vasta
#5

(18-05-2015, 18:09 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(18-05-2015, 17:41 PM)tiit1990 Kirjutas:  mis tähisega ja millist õli kasutada T-16 mne mootoris?

Kamazi õli.

Oda kas küsitakse "MÄÄRIMISOMADUSTEGA ÕLI VÕI LÕKKEALUSTUSE MATERJALI".

Kui vähegi korralikum mootor, siis ikka lääne õlid.


Kamazi kohta võib öelda - vaese mehe õli, lähiajal kapremont ootel.  Viinalauas kiidan kamazi taevani.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#6

(18-05-2015, 18:09 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kamazi õli.

Miks mitte näiteks 10W40 või 5W40 ja ehk isegi õhkjahutusele paremini sobivat 10W50?
Hinnavahet pole enam ammu ja ilmselgelt nii kehvade omadustega õli nagu see vene SAE30 on ei tooda keegi teine enam.
Vasta
#7

(18-05-2015, 18:48 PM)2715 Kirjutas:  
(18-05-2015, 18:09 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kamazi õli.

Miks mitte näiteks 10W40 või 5W40 ja ehk isegi õhkjahutusele paremini sobivat 10W50?
Hinnavahet pole enam ammu ja ilmselgelt nii kehvade omadustega õli nagu see vene SAE30 on ei tooda keegi teine enam.

Esmalt sae30 ei ole seda W tähte. W on kahjuks winter - talv.
Kas kellegil on see tabel arvutisse salvestatud, kus näha mis temp vahemikus mis õlisid tasub kasutada. Ma venelaste foorumis olen sellele korra peale sattunud, hetkel ei ole tahtmist mitusadat lehte läbituuselda, et seda tabelit leida, mis temp vahemikes, mis õlid sobilikumad. -- jalgratast pole vaja leiutada, see juba aastasadu olemas- Austatud Valdol juba muuseumgi püsti.....

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#8

(18-05-2015, 18:46 PM)unimüts Kirjutas:  
(18-05-2015, 18:09 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(18-05-2015, 17:41 PM)tiit1990 Kirjutas:  mis tähisega ja millist õli kasutada T-16 mne mootoris?

Kamazi õli.

Oda kas küsitakse "MÄÄRIMISOMADUSTEGA ÕLI VÕI LÕKKEALUSTUSE MATERJALI".

Kui vähegi korralikum mootor, siis ikka lääne õlid.


Kamazi kohta võib öelda - vaese mehe õli, lähiajal kapremont ootel.  Viinalauas kiidan kamazi taevani.

Vaidlen vastu!
Kap. rem. tulekul,kui sisse läheb kallis pesemisomadustega õli. Lööb kanalid umbe ja ongi kepsukolin taga ja plokk puru... Tavaoludes lõppeb asi vanarauas.... Kui on tegu kellegi käest ostetud masinaga mille elulugu pole teada,tuleb panna sisse vene õli. Kui aga on kõik oma käe järgi tehtud siis võib kallima õli sisse panna.
Vasta
#9

http://thermalinfo.ru/publ/zhidkosti/top...31-1-0-425
Õlid omadused

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#10

(18-05-2015, 19:01 PM)aavu Kirjutas:  http://thermalinfo.ru/publ/zhidkosti/top...31-1-0-425
Õlid omadused

Kuule traktoristi haridusega inimene ei saa sellest tabelist muffigi aru.  Miks muidu veneajal juba targad raamatud olid täis 2 asja. 1) tehniline teadmine 2) palju paljast ihu näitavad naised.
Enamjaolt olid need raamatud ka kaks ühes. Ega muidu ei tea ju traktorist millise mutrikest pidi keerama. Kui aga öelda Maasa poldikeeraja siis tuli kohe mõte ratta polte keerata....

Vähegi parem joonis on selline:
http://www.agroinform.com/forum/T-25-A-k...93&page=40
[Pilt: agroinform_20131027215700_saeviscosity.jpg]




Aga, tuleb arvestada ka kamaz õlide üliheade määrimisomadustega.

[Pilt: agroinform_20131023204154_gallery_6331_112_116679.jpg]

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#11

[Pilt: %D0%B2%D1%8F%D0%B7%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%...0%B0-2.png]
Märksa parem tabel.
Vasta
#12

Minu kodukandi õlipoes on valik lihtne. Odavama otsa lääne õlidest on saada mineraal (15W-40) umbes 2.5 eur/l ja poolsünt (10W-40) umbes 3 eur/l. Kui konkreetset masinat talvel eriti kasutada ei plaani, võtan esimest, kui tahan et talvel kah "poolest pöördest" käima läheb, võtan teist.
Vasta
#13

masinast siis niipalju mille õli plaanin vahetada, et seal pole ilmselt seda õli pea 10 aastat vahetatud või juurde valatud Big Grin . talvel oleks ka soov ikka masinat kasutada.
Vasta
#14

(18-05-2015, 21:36 PM)tiit1990 Kirjutas:  masinast siis niipalju mille õli plaanin vahetada, et seal pole ilmselt seda õli pea 10 aastat vahetatud või juurde valatud Big Grin . talvel oleks ka soov ikka masinat kasutada.


Oleks ise selle probleemi ees kasutaks lihtsat mehaaniku lahendust. Lammutaks mootori laiali ja peseks sisu puhtaks. (kogu ettevõtmine kui mootor maas ca 6 tundi)

Kui õli aga vahetatud pole ja mootori pesu ei taha teha.

Võtaks klapikambrikaaned maha vaataks kui tahmunud klapid on. (vaata mu eelmist pilti) Kui seal vähegi ilusam vaade kui mu eelmisel pildil anna tuld.

Ise ostaks suveks odavama otsa pesulisanditega õli. Ja laseks masinal paarkend tundi töötada suvel. Sügisel paneks juba uue õlivahetusega juba parema õli sisse.

Julge hundi rind on rasvane. Sul on kaks varianti. Kas riskid paremate õlidega ja pesed ka väheke sitta lahti ja tekitad võimaluse, et mootor kestab veel aastaid(aastakümneid) või ülikohviks lastud mootori jooksutad kokku. (viimasel juhul pead nii või naa remondi ära tegema, samas lohutus on see, et kohviveskil lähevad samad jupid vahetusse kui mootori kokkujooksmisega)

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#15

Kommentaariks sellele fotole: 
[Pilt: agroinform_20131023204154_gallery_6331_112_116679.jpg]
Pigem on siin tegu sellega,et omanik on laiskvorst olnud või pole selle peale tulnud,et õli tuleks ka vahetada. 


Vasta
#16

Kahtlustan,et ükski pesulisand ega õli ei pese väntvõlli kanalitesse sadestunud tagi. Kui korgid maha võtta siis ei saa sealt isegi kruvikaga lahti murdes seda tagi kätte. Jube hästi kinni. Ja mis juhtub,kui see sõnnik seal juhuslikult suurte tükkidena lahti läheb.....? Ongi umbes. Pigem kui tahta uusi õlisid kasutada,tõesti võtta mootor osadeks ja puhastada kõik ära. Aga peale lahtivõtmist lõpeb asi ikka kap. remondiga... Big Grin  Mingit poolikut remonti teha.....no ma ei tea. Seega noormehed, töötavaid asju ei maksa torkida! Wink  Kallake aga Kamzat peale ja saate rahulikult hingata. Peale kuumaks ajamist võiks muidugi uue õli sisse panna.
Vasta
#17

Toomase viimase kommentaariga nõus. Unimütsi postitatud pildil olev mootor: ma täpselt ei kujuta ette kidas selline olukord üldse saavutatud on? Minu kätte satunudT-40 ei ole õli vahetatud 15 ja enam aastat. Oli küll jõhkralt must aga kaugeltki mitte selline...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#18

Aru ma ei saa , vene masinad on sõitnud 70 aastat vene õlidega ja kuidas nad nüüd enam ei sõida?
Samas olen näinud Scania V8 mootorit mille klapikambri kaante alused olid samasugused nagu sellel 25 mootoril paar posti tagasi. Ometigi ma kahtlen, et seal Kamzat kasutati.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#19

(18-05-2015, 22:19 PM)saarrand Kirjutas:  Toomase viimase kommentaariga nõus. Unimütsi postitatud pildil olev mootor: ma täpselt ei kujuta ette kidas selline olukord üldse saavutatud on? Minu kätte satunudT-40 ei ole õli vahetatud 15 ja enam aastat. Oli küll jõhkralt must aga kaugeltki mitte selline...

Selline pilt tekib kui tsentrifuug ei toimi üsna kiirelt.
Kas õli vahetada või mitte polegi nii tähtis seejuures.
Seest sellist Jumzi nähtud ja seal sai lihtsalt survekaga see jama ära pestud nõnda et õlipunn oli maas ja vesi voolas alt välja.
Karteris ei ole asi nii hull sest sinna pritsitakse õli peale.
Kanalites õli liigub ning neid selline tahm ei ummista ja vända taskutes, mis sinna kinni on jäänud ei tule iseenesest lahti.
Esimene mats pesuõliga lasta kohapeal käia õli soojaks, tsentrifuug puhtaks ja uus õli sisse.
Seda uut õli tuleks algul jälgida et kui paari päevaga mustaks läheb uuesti vahetada ja tsentrifuug puhastada.
Kunagi, esimest korda traktoriga töötades oli ka sees väga must asi ja seal sai kahe kuuga 7 korda õli vahetatud ning viimane õli püsis pool aastat selline pruunikas mitte must ja tahmane nagu tavaliselt diislil on niiet saab mootori puhtaks küll uuesti.
Vasta
#20

Mul on olnud rõõm või siis ebaõnn, lahti võtta 70date Chrysleri V8 mootorit,kus samasugune must mögin oli klapikambri kaane all. 
Ei tea,mis mineraal õliga see mootor oli sõitnud(auto ameerikast toodud siia 2011) aga paistis,et peale 1978.a rohkem õlivahetust tehtud polnud ja kuna masin oli ka seisnud üüratu aja,siis hea,et üldse eluvaimu mootor veel sisse võttis.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne