kriitika
#1

Lugesin foorumist kiitvaid kommentaare talveralli kohta. No väga lahe muidugi, aga aastast 65 pärit Mersuga ma sellisele rallile ei tule. Hakkab nagu kahju natukene. Mulle tundub, klubi UNIC kalendris pole ühtegi tõelist vana-autodele suunatud üritust, mis jõuaks laiema auditooriumi huviorbiiti. Laat Kurtnas pole nagu see, mida silmas pean. Vanasõidukid Narvas - ei saa pointist aru. Vanu autosid võib kohata ainult pulmasõite tegemas ja veel imekombel linnavahel kruisimas, kui päike paistab ja õhuniiskus on sobival tasemel. Osa tehnikast on ju ka nii vana ja väärtuslik, et seda ei liigutata enam ka pilvitu ilmaga. Selline üritus tõstaks ka selle hobi populaarsust. Usun, et huvilisi oleks nii osavõtjate kui ka vaatajate poolel.

Meeldivat töönädalat soovides,
Veiko
Vasta
#2

Vabandan faktivea pärast. Minu jutu mõte jääb siiski samaks.

V.
Vasta
#3

Narva üritus ongi mõeldud just sellistele autodele ja ka tunduvalt vanematele, mida ainult suvel võib välja ajada. Kuna selliseid liikureid Eestis palju ei ole siis ei ole ka nendele mõeldud üritusi palju. Uunikute ürituste aastaplaani kokku pannes oleme püüdnud arvestada järgmiste sihtgruppidega: antiik- ja iluautod, vanad mootorrattad, vanad jalgrattad, vana militaartehnika ja noorsoo kaasamine. Talveralli toimub ilmselgelt viimase sihtgrupi tarbeks. Omakorda peaks see innustama ka teistel üritustel osalemiseks. Kui endal vastavat tehnikat ei ole, siis pealtvaatajana ja infohankimise otstarbel võib publikuna ikka osaleda.
Arvestades erinevaid sihtgruppe on ka ürituste raames läbitavad kilomeetrid erinevad. Kui Talveralli on rohkem \"andmise\" üritus, siis Vanasõidukite kokkutulek Narvas on planeeritud rohkem näitusena. Narva üritust korraldavad Tartu mehed klubist \"Levatek\" ja Pärnu mehed klubist \"Mobiil\". Vajalik info ilmub kodulehtedele piisavalt enne üritust.
Varasemad, nö Kirsi aegsed üritused olid muidugi elanikkonna seas populaarsemad, kuid Vanamootorratta klubi \"Unic-Moto\" on loobunud laiemast huviorbiidist, piirdume ainult huviliste ringiga. Põhjused on maailmavaates!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#4

Mõte ilus, aga palju on neid autosid millega tasub sõita \"ilusa ilma kokkutulekule\"???
See 65 mersu pole midagi nii kehva, et sellega Pärnu-Tallinna rada ei oleks võimalik läbida olnud. Sai sellega hakkama pobi, oleks saanud ka sinu mersu .... ja kuna läks läbi pobi, siis oleks kindlasti läinud ka 170V mersu.
Hinnast ja väärtusest on hea rääkida ... aga meile siia Eestisse pole nagu eriti jäänud väga väärtuslikke autosid. Need mis on, kõlbavad sellistel üritustel sõitmiseks küll. Samuti ma arvan, et rada tehti arvestades ikkagi osalevate sõidukitega.

Dad.
P.S. Sakslased sõidavad oma militaarratastega (R75&KS750) küll porirallisid ... ja need pole nagu odavad rattad ... ca 20+ Keuri.
Vasta
#5

\"See 65 mersu pole midagi nii kehva, et sellega Pärnu-Tallinna rada ei oleks võimalik läbida olnud. \"
Loomulikult. Ainult et kuklas tiksuks väike mehaanikuhaamrike, mis tuletab meelde, et mis töö mind ees ootab kui näit. stangele või kuhu iganes mõlk saada. Talv on ju ka see aeg, kus enamus vanade autode omanikud oma kallimad sisse pakivad järgmist suvehooaega ootama. Igavene tegu, et ühe ürituse jaoks jälle sõidu peale saada.
Möödunud suvel sai käidud ühepere-ürituse korras Pärnus-Saaremaal omaalgatuslikus korras vanatehnikat esindamas. Midagi nässu ei läinud - sõidab küll. Uudistajaid oli kah. Hinnast ise meelsasti ei räägiks, kuigi see on esimene küsimus, millega osa inimesi juttu tulevad tegema.
Talverallil võiks olla ju ka näit suvine analoog (millegipärast tundub, et huvilisi oleks rohkem). Niiöelda \"Ralli\" on ju hea idee. Kihutama ju ei pea. Oma eelistuste põhjal pigem osaleksin mingil trassil, kui sõidaksin pika maa maha, et autot mõni tund kuskil platsil eksponeerida (.. ja hinnapäringutele vastata). Põrnika-inimestel tundub olevat lahe suvine üritus.

V.
Vasta
#6

minu arust on suvistel üritustel seda sõitmist niigi piisavalt, nii et ei oleks küll vaja uut üritust selleks teha.... teine asi see, et kes siis suvel palavaga niiväga tahakski kaarti lugeda ja orienteeruda?! või mis.... Smile
Vasta
#7

vaevalt et kellelgi suverallile autoriõigused on Wink
Keegi ei ole nime endale kahmanud ega hoia vägisi üritust toimumast.
Niiet igaüks võib raja maha märkida, oma tingimused kehtestada ja rahva kokku kutsuda. Küsimus ainult selles, et kes viitsiks seda koletut vaeva näha. NÕUDA ei saa seda ju kelleltki ?!

Aga oletan, et võib olla suhteliselt raske leida ühist nimetajat kõigile suverallil osalevatele autodele ja inimestele. Ka ei tekiks suvel seda omapärast fiilingut, mis talvisel ajal sünnib libeduse ja läbitavuse riskimomendist, ilma et see oleks ohtlikult riskantne.
Mis ei tähenda, et suvine üritus oleks paha idee. Smile
Vasta
#8

Suveralli võiks korraldada miski ajaloolise tee/marsruudi peal, mida viimased aastakümned ei ole palju moderniseerinud.

Nt Tartu-Võru-Vastseliina, mis oli Tartu-Pihkva sõjateena samal trassil kasutusel juba 1000 aastat tagasi ning mille üsna pikk lõik Liiva kõrtsist Väimelani on säilinud 20. sajandi looklevuses ja laiuses, ainult kõvakattega (tuntud kaasajal Postitee nime all).
1975. aastal avatud Tartu-Võru sirge maantee rajati seal ju täiesti uue koha peale, mis säästiski vana tee; kasvõi kitsad sillad ja tee ääres valendavad betoonpostide read.

See viimane Alamustit, Varbuset, Ihamarut, Puskarut ja Tilleorgu läbivaid lõike on minu arvates Eesti üks maalilisemaid maanteid.

Võru-Vastseliina lõik on küll õgvendet, kuid viimased 5 km enne Vastseliina linnust on ajalooline tee taas alles ja puutumata, seadkord isegi kõva katteta.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Sorry, tüpo. Tahtsin öelda, et Liiva-Väimela teelõik on säilinud 20. sajandi alguse looklevuses ja laiuses (ja arvata on, et ka mitmed sajandi varem oli tee samalaadne).

V.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#10

Seniste turuuuringute alusel on Eestis korraldatavate vanatehnika üleeestiliste ürituste turg juba ammendunud. St. vanatehnikutel, kel on enamasti esindatud kõik tehnikaliigid, ei jätku ka enam raha, et igal suvenädalavahetusel erineva uunikuga välja rännata. See muidugi ei piira kohalikku külapidudel ja laulupäevadel rongkäigutamist või sõpradega Skandinaaviasse minekut. Lisaks veel ka kiirendused ja 4x4. Erinevad margiklubid korraldavad ka piisavalt väljasõite. Mootorratturina võiksin igal nädalavahetusel mõnel prallel osaleda, mida suurejooneliselt kokkutulekuks nimetatakse. Alati on seal mõni tuttav ees, kellega koos vastu rindu taguda.
Pigem tuleks tõsta olemasolevate kvaliteeti ja jääda kultuurürituseks.
Juba kümmekond aastat on uunikute ürituste korraldamise kontseptsiooniks endale ja huvilistele korraldamine, publiku olemasolu on ebaoluline. Avalikke näitusi korraldatakse siis kui on huvilisi, kes seda tellivad, näit vald, külaselts vm.

PS. Ega ainult näitused ka igavad pole kui seal midagi huvitavat vaadata on. Paraku suudab keskmine eestlane öelda iga vanaaegse liikuri kohta: \"Mul vanaisal oli ka selline!\" ja oma õlut edasi libistada.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#11

Informatsiooniks vaid seda, et kitsas ja tõepoolest väga maaliline Vana Võru maantee nn.postitee ei ole vanasõidukite poolt \"unustatud\"
2003 a mais kui toimusid Maanteemuuseumi päevad, siis vanasõidukite (klubi\"Levatek) kolonn läbis antud trassi kuni
Varbuse ja Tilleoruni välja.
On kuulda, et taoline üritus toimub vist on ka selle aastal.

mel
l


Vasta
#12

valdo Kirjutas:Suveralli võiks korraldada miski ajaloolise tee/marsruudi peal, mida viimased aastakümned ei ole palju moderniseerinud.

Nt Tartu-Võru-Vastseliina, mis oli Tartu-Pihkva sõjateena samal trassil kasutusel juba 1000 aastat tagasi ning mille üsna pikk lõik Liiva kõrtsist Väimelani on säilinud 20. sajandi looklevuses ja laiuses, ainult kõvakattega (tuntud kaasajal Postitee nime all).
1975. aastal avatud Tartu-Võru sirge maantee rajati seal ju täiesti uue koha peale, mis säästiski vana tee; kasvõi kitsad sillad ja tee ääres valendavad betoonpostide read.

See viimane Alamustit, Varbuset, Ihamarut, Puskarut ja Tilleorgu läbivaid lõike on minu arvates Eesti üks maalilisemaid maanteid.

Võru-Vastseliina lõik on küll õgvendet, kuid viimased 5 km enne Vastseliina linnust on ajalooline tee taas alles ja puutumata, seadkord isegi kõva katteta.


Parimat,

Valdo

see tee on tõesti suurepärane. ja ka teekatte kvaliteet on väga normaalne. sõitsin seda trassi sügisel (kolletavad metsad ja uduvihm) ning läksin veel kaugemalegi - Tsiistre peale. Vastseliinast Tsiistresse on küll kruusatee, aga seda sahatakse kord nädalas ja auke seal ei ole ning ka kuivana ei tolma väga. toona kasutasin seda teed julmalt ja suurel kiirusel liikumiseks, aga rahulikult vana masinaga sõitmiseks ja Lõuna-Eesti maastiku nautimiseks on see ideaalne (= kitsas tee @ üles-alla-paremale-vasakule). leian, et selline sõit oleks väga mõnus, ning kui juba selline asi korraldada, siis sõita lausa Vastseliinasse ja sealt edasi Tsiistre poole, kus saab metsa-vahel põristada. võiks korraldada mingi pikniku moodi asja kusagil metsas .... ja just siukstele sõidukitele, mida talvel lumme ei aeta. a kas selliseid masinaid Eestis ikka piisavalt on, et seltskonda taolise sõidu jaoks piisavalt saaks? (20 autot peaks ikka olema, et üritus läbi viia)

uku
/endiselt pole proovida saanud & sõitmas näinud ERITI vana autot/
& järgmine aasta austiniga lund kurjaks ajamas Toungue

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#13

veiko Kirjutas:Lugesin foorumist kiitvaid kommentaare talveralli kohta. No väga lahe muidugi, aga aastast 65 pärit Mersuga ma sellisele rallile ei tule. Hakkab nagu kahju natukene. Mulle tundub, klubi UNIC kalendris pole ühtegi tõelist vana-autodele suunatud üritust, mis jõuaks laiema auditooriumi huviorbiiti. Laat Kurtnas pole nagu see, mida silmas pean. Vanasõidukid Narvas - ei saa pointist aru. Vanu autosid võib kohata ainult pulmasõite tegemas ja veel imekombel linnavahel kruisimas, kui päike paistab ja õhuniiskus on sobival tasemel. Osa tehnikast on ju ka nii vana ja väärtuslik, et seda ei liigutata enam ka pilvitu ilmaga. Selline üritus tõstaks ka selle hobi populaarsust. Usun, et huvilisi oleks nii osavõtjate kui ka vaatajate poolel.

Meeldivat töönädalat soovides,
Veiko

Kuigi Piibur on absoluutselt KÕIK juba ära öelnud, tahaks pisut kaitsta nii meie klubi nimega UNIC kui ka teisi korraldajaid. Ja panna vastu pead jobukarjale, kes läbi kiilaneva peanaha vingub, et tema megagigahüperkalli sõidukiga EI SAA SÕITA Mida fa...i, Eestis ei ole põhimõtteliselt veel mitte ühtegi sellist autot, mille väärtus oleks nii suur, et temaga sõitmine kuidagigi autole kahjustavalt mõjuks. Sellised mittesõidetavad autod on vanad võidusõiduautod, kasvõi meile tuntud Auto-Union. Need autod on projekteeritud väga väikesele läbisõidule ja tõesti pole mõtet neid enam eriti sõitmisega kiusata. Las seisavad muuseumis. Muud autod on KÕIK ehitatud sadade tuhandete läbimiseks, eriti autod, mis valmistatud peale 30daid aastaid. Erandi võiks teha veel mõnele eriti haruldasele autole, nagu ET600(vihje Smile ) vms. Ja kui nüüd võtta esimene toimunud Talveralli, siis Didõki DS\'i pandud aeg, töö hulk, raha ja armastus on kordi suurem, kui mingisse suvalisse Mersusse - sest keegi pole näinud ei autot ega kedagi, pildimaterjalist rääkimata. Aga see ei keelanud Sergeil rajult rallimast sadu kilomeetreid kiilasjääl ja silmini poris. Ja pühapäeval joodikut(s.o. mind) auto ülimugaval tagaistmel Prantsuse Presidendi kombel lösutavas asendis Narva-Jõesuust Tallinnasse tagasi transportimast. Ja vat sellised mehed-autod promovad vanatehnikaliikumist, mitte kusagil suvalistes nurgatagustes nillivad vennad. Enne kulutan kolme kuu jagu ööaega järgmist rallit välja mõeldes ja orgunnides Didõki, Piiburi ning paljude teiste ka siin treadis sõnavõtnute pärast, kui kasvõi kolm tundi mingi mõttetu \"ülla eesmärgi\" peale, mis mitte kuhugi ei vii. Kogu maailma vanatehnika harrastus seisab paljuski showlikusel ja kui seda ei viittsita teha, pole mingi staatilise väljapaneku tegemisel mingit mõtet. USA ja Euroopas surevad järjest muuseumid välja. Aga rallidel on nii osalejaid, sponsoreid kui pealtvaatajaid. JA sõidavad ikka väga kostümeeritud inimesed hirmkallitel vanakestel.

Priit@pissed off vingujatest. Mujal ilmas ei pooda ennast üles, kui vanaautorallil Bugattid ja Maseratid üle kurgi keeratakse, Ferrari-Porsche puhul ei pilgutata isegi silma. Aga meil siin ei saada 65 aasta Mersuga sõidetud tavalisel lumisel talvisel teel.
Vasta
#14

Erandi võiks teha veel mõnele eriti haruldasele autole, nagu ET600(vihje ) Smile sain aru.... aga tahaks veel niipalju öelda, et ega need esialgu ilusad kruusateed pruugigi olla nii ilusad kui meie üritus kätte jõuab, sest teatavasti on viimasel ajal tavaks saanud, et täpselt siis kui läeb sõiduks, otsustab vanajumal meile korraliku sahmaka vett kaela lasta ja siis on küll tore ju sõita Smile (asjaosalised meenutagu kasvõi Kunda Motot)

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#15

Lõppude-lõpuks on ju iga inimese enda asi, kus ja kuidas ta oma liiklusvahendit rakendab. Üleni originaalis säilinud riistapuud ei tasu vist küll palju koormata, seevastu juba restaureeritud asju saab ju alati uuesti ja paremini restaureerida.
Samas ei ole põhjust erinevate uunikute koolkondade vahel riidu kiskuda. On neid kes restaureerivad \"riiulisse\" ja neid kes teevad asju sõitmiseks, saamuti on neid kes üldse ei restaureeri, vaid koguvad ja säilitavad. Omamoodi õigus on kõigil, veel parem, kui ühel mehel on mitmeid eksemplare. Siis saab sõita, restaureerida ja säilitada, siit saabki alguse hingeline tasakaal ja uunikuhaiguste ravi.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

...ja uunikuhaiguste ravi.... imesid juhtub kahetsusväärselt harva... Sad

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#17

tegelikult on võib-olla talvel ka parem rallida, sest ei ole tolmu; tee on siledam (augud lund täis). eks paljugi oleneb ikka ilmastikust. see on minu subjektiivne arvamus. Big Grin
Vasta
#18

Alustuseks tahan tänada Sveni, kes mind läbi paroolide rägastiku foorumisse tagasi aitas!
Aga mis puutub talveralli kriitikasse, siis siinsamas foorumis on ju MB teema, kus iga selle margi omanik saab ennast näiteks tubasel temp-il kirjalikult ära rahuldada ja mis kõige tähtsam:
Nendest üritustest EI PEA osa võtma! Meil on ju ometi kodanike vaba tahte ühiskond!
Vasta
#19

Sm. Tasku Kirjutas:Nendest üritustest EI PEA osa võtma!

algne probleem vist ei olnud päris selles Smile
pigem oli konks selles, et ka neile stiilsetele ja vähelevinud autodele, mis jäävad antiiksete ilu-uunikute ja romu-vanaautode Toungue vahele, võiks sobivaid üritusi (rohkem) olla.
Ja selleks on kaks võimalust:
1) kuulata maad, kas keegi teine ei ole tegemas just sobivat asja Wink
2) teha ise

Esimene variant teadagi lihtsam Wink
Aga põhjus, miks üritust \"peaks\" vedama keegi kuskilt klubist, oleks loomulikult kogemus ja teatav baasseltskond, mis ja kes ei laseks üritusel laiali valguda. See oleks kõva pluss ürituse õnnestumiseks, vähemalt esmakordsel toimumisel.
Vastulauseid klubilise lisaürituse korraldamise vastu on siin kõlanud piisavalt ja need on üsna arusaadavad. Mingil hetkel on tõesti tegemisi niipalju, et kvaliteet hakkab kannatama. Pealegi - üritust ei tee heaks autod, vaid inimesed - ka seda on korduvalt meelde tuletatud.

Väljapääs ja areng võiks olla umbes selline - pool-uunikum autode huvilisi tekib rohkem ja nad koonduvad omaette, kui olemasolevad üritused neile ei sobi. Võibolla et kogu tegevus piirdukski selle suveralliga, mis oleks siis nagu Suur Suvine Pühapäev Pühapäevautodele :-) See tundub olevat kõige tõenäolisem sihtgrupp, kelle ühistegevuse vajadused on katmata ja kes ei huvitu tõsisest organiseerumisest, kuid võtaks heameelega ette ühe lõbusa väljasõidu aasta jooksul. (Mille korraldamiseks mõned inimesed peavad ohverdama rohkem aega ja vahendeid, kui uhkete autodega osavõtjad iial raatsiks kinni maksta Toungue )

Vasta
#20

Vaatamata sellele, et ma vihkan kõiki Mercedeste omanikke, sest kõik minu ilusad pruudid on nende juurde jooksnud, tahaksin ikkagi kutsuda teema algatanu suvel Narva. Kui seltskond sobib, siis andkem minna!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne