Tuunime haagist või ehitame täitsa ise.

(29-06-2022, 12:38 PM)13piisab Kirjutas:  ...
kahe jaguriga nelja trummelpiduri koost töötab aga mu loogikas veidi teisiti - on neli kuigipalju püksikummina töötavat ja teineteisele mõjuvaid jõude kompenseerivat trossi.
...

Kas Sinu pruugitaval isendil on neli eraldi trossi ette ühe lati külge? Või on eest esimese balansiirini üks tross, sealt varras tagumise balansiirini?

Ma olen reguleerinud trosse ainult kahe balansiiriga kärudel. Esmalt klotside vahe paika (milleks enamasti tuleb vähemalt üks pidur avada, kuna rooste on sinna pesa teinud). Siis trossid "tagant ette" - esmalt tagumine balansiir ligi ja sedapalju maha, et enam ei pooks. Siis esimestega sama jälgides, et tagumisi liiga peale ei tiriks ja veopeale minev  tross/varras sobiva käiguga jääks. On jah tüütu iteratsioon, aga midagi paremat pole osanud välja mõelda.
Vasta

Kruvisin oma haagisele pisut raskust juurde.

Mandrile söites, oli varuratas ikka igaksjuhuks kaasas. Pidin selle kuskile haagisesse pistma. Tihtipeale on haagis nii täis, et annab leida seda varurattakohakest sinna.

Kruvisin siis löpuks tiisli külge, tahtsin vertikaalselt.

Harva kui sellise nurga alla tagurdama pean, aga on ette tulnud parkimisel. Igaks juhuks otsisin koha, et ei puutuks stanget (stange on katki millegi muu otsa tagurdamises pimedas).



   



   



   







Ja tökiskingad kruvisin ka haagise külge, sest nii mugavam vötta kui haagise maha jätan ja ei soovi et ta kuskile liiguks.



   





Poris söitmise testi pole veel teinud, kuidas asjad tuult keerutama hakkavad ... kui üldse selle mahtuniversaali taga.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Mõistlik täiendus ja hästi välja mõõdetud.  Cool

Miks just püsti? Nüüd ei mahu esimene luuk ju enam alla pöörduma. Õnneks sel kärul on hingepoldid ja need saab ka luuki alla laskmata välja tõmmata vajadusel.

Mul on ühel kärul lapiti tiisli all ja tõkiskingad velje sees. Teisele pole veel muterdada viitsinud.

Kas veduri tungraud sobib ka käru rattavahetuseks?
Vasta

(21-10-2023, 07:55 AM)v6sa Kirjutas:  Miks just püsti? Nüüd ei mahu esimene luuk ju enam alla pöörduma. Õnneks sel kärul on hingepoldid ja need saab ka luuki alla laskmata välja tõmmata vajadusel.

Nii ei sega ratas kallutusamordi tööd, kui ta tiisli peal oleks (mitte et ma seda kallutusfunktsiooni tihti kasutaks, aga vahest ikka, kui lumesaani peale söidan).
Et vähem sodi/lund korjaks.
Nii sain teda tahapoole kinnitada, et raskust vähendada konksu kinnituselt. Haagist laadides kontrollin alati koormust konksule.
Esiluuk käib suht harva lahti. Saarel söites, pole varuratas küljes (vaid mandrile minnes), ei sega luuki kui peaks avada soov olema.

(21-10-2023, 07:55 AM)v6sa Kirjutas:  Mul on ühel kärul lapiti tiisli all ja tõkiskingad velje sees. Teisele pole veel muterdada viitsinud.

Töiksikingi kasutan tihti, ka siis kui varuratas kaasas pole, seepärast luugi külge kruvisin need.
Lapiti tiisli all: kölab ebamugav koht kust vötta ja panna ratas, eriti kui ilm halb on (vihm, lumi, pori). Just nagu nendel autodel, millel varuratas taga köhu all on ... ebamugav koht kust kätte saada.

(21-10-2023, 07:55 AM)v6sa Kirjutas:  Kas veduri tungraud sobib ka käru rattavahetuseks?

Söiduki tungraud sobib ka haagisele, tavaline romb tungraud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Siia sobib pisuke tähelepanek akf! oksjonikauba kiituseks vast paremini.

Tavalise kerghaagise alla mahtumiseks vajavad 15+ mm flantsi. Kerghaagisevelgede ET on enamasti 30 kandis ja laius 4,5 tolli. Ega seal sissepoole palju mängumaad ole originaaliski.

Piduketta südamik annab 6-8 mm... Big Grin Kahe kettasüdamiku ja pikkade poltidega läksid Corolla plekkveljed 185/65R14 rehvidega hästi alla. Nende ET oli 58. 

Liikluses on isetehtud vaheseibid avastamisel tasulised.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne