Tuunime haagist või ehitame täitsa ise.
#21

Õhkpadjad on mul matkaautol lisavedrutuseks,aga uute hind on veidi krõbe Toungue .Ikaruse padjast tehtud kuldnokapuur on kasutusel 30+aastat Big Grin nii,et linnudki kiidavad seda lahendust.
Vasta
#22

(16-05-2015, 10:08 AM)aavu Kirjutas:  Spiraal ei hoia kõrgust (vajub koormamisel), õhkpadi säilitab kõrguse ja on hädaolukorras (üle kännu ronimisel) muudetava kõrgusega, et mitte lõhkuda mõnd kere madalat detaili.

Õõtsadega sillad ja muudetava kliirensiga haagised on ju täitsa olemas. Tõsi, need ei maksa enam "999" vaid hoopis enam... Ning õhkpadi on tegelikult igasuguste orkide ees üsna kaitsetu asi. Minu kogemste alusel teeb enim kahju just säärane sõrmejämedune oks, mis lolli nurga alla kuhugi vahele või taha poeb ja siis enne murdumist mõne hinnalise või tülikalt vahetava jupstüki küljest ära tõmbab.

Maasturi talasild ja selle lehtvedrud silla all on tegelikult päris hea mõte. Ainus halb omadus, mis säärase kliirensiga kaasneb, on tühja haagise põranda kõrgus:  päris kõrgele peab upitama esimesi notte. Toungue

Sama teeb välja kaubiku sild, ainult esiveduse tooriku korral puudub veo lisamise võimalus.
Vasta
#23

Tee siis sierra sillast saad nii kliirensit kui ka vedu Big Grin .
Vasta
#24

Kas maasturi talasild kaalu poolest liiga rängaks ei jää?4-5mm seinaga toru sama tugev kui oluliselt kergem.Mul kui pikal inimesel jälle kõrgema põhjaga haagisega mugavam toimetada ja kui ikka väga ränk asi vaja peale-maha saada siis kallutav kast ja sõber hi lift koostöös aitavad ka väga rasked asjad laaditud.Raskeid asju liigutatakse peaga mitte toore jõuga.
Vasta
#25

Mina olen säilitanud siiani Sitika esimest tagasilda, mida polnud enam mõtet auto jaoks remontida, sest tuliuus oli sel hetkel üliodavalt saada. Aga kuna autoke hakkab ka otsa lõppema, siis äkki võtan sealt alt vähekasutatu koos rummudega. Ehk ma olen muutunud täielikuks nn. kompakttagasilla fänniks, sest tegu on geniaalse vidinaga! Kliirens vajadusel julm (kui suure ratta alla paned!) aga kasti/veesõiduki põhi ise jääb madalale, kaalu vähe, haagise raami alla kinnitamine kukepea ning tala ise ongi enamus vajalikust tugevusest jne. Lisada vaid pikitalad/tiisel. Kui tahad julmalt koormata, siis saab õõtsadele alati Mini-moodi kummipallid lisaks panna. Mis aga olulisim: tegu on tüki rauaga mitte nende osavjunnide-laadsete plekk-käkerdistega. 

See on tükk valatud/sepistatud rauda, mitte ei ole see haagiste kummi"torsioon" plekitükikestega:
[Pilt: Sitika%252520tagasild1.jpg]

Aga hetkel tarbin sellist omavalmistatud 2-tonnise kvaliteetsillaga isendiit, mille eest Respo küsiks üle 4K euri??? Reg.mass sobivalt 1300 kg aga varu on tugevuses kõvasti Smile 
[Pilt: IMG_20150508_143620.jpg]
Vasta
#26

(17-05-2015, 18:07 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mina olen säilitanud siiani Sitika esimest tagasilda, mida polnud enam mõtet auto jaoks remontida, sest tuliuus oli sel hetkel üliodavalt saada. Aga kuna autoke hakkab ka otsa lõppema, siis äkki võtan sealt alt vähekasutatu koos rummudega. Ehk ma olen muutunud täielikuks nn. kompakttagasilla fänniks, sest tegu on geniaalse vidinaga! Kliirens vajadusel julm (kui suure ratta alla paned!) aga kasti/veesõiduki põhi ise jääb madalale, kaalu vähe, haagise raami alla kinnitamine kukepea ning tala ise ongi enamus vajalikust tugevusest jne. Lisada vaid pikitalad/tiisel. Kui tahad julmalt koormata, siis saab õõtsadele alati Mini-moodi kummipallid lisaks panna. Mis aga olulisim: tegu on tüki rauaga mitte nende osavjunnide-laadsete plekk-käkerdistega. 

See on tükk valatud/sepistatud rauda, mitte ei ole see haagiste kummi"torsioon" plekitükikestega:
[Pilt: Sitika%252520tagasild1.jpg]

Aga hetkel tarbin sellist omavalmistatud 2-tonnise kvaliteetsillaga isendiit, mille eest Respo küsiks üle 4K euri??? Reg.mass sobivalt 1300 kg aga varu on tugevuses kõvasti Smile 
[Pilt: IMG_20150508_143620.jpg]

Kui see on isetehtud,siis müts maha,ilus. Rolleyes
Vasta
#27

(17-05-2015, 18:07 PM)PlyVal64 Kirjutas:  See on tükk valatud/sepistatud rauda, mitte ei ole see haagiste kummi"torsioon" plekitükikestega:
[Pilt: Sitika%252520tagasild1.jpg]

Kui palju see sild kaalub? Ja ilmselt võhiklik küsimus, kuid mis (veo)auto on "Sitikas" ?
Vasta
#28

Eks ta sitrueenilt pärit ole,aga seal sees ju need jubedad nõellaagrid-üksi neile mõeldes tuleb tibutagi selga,kui aga neid vahetama peaks,siis otsiks lihtsamat enesepiinamisvahendit,aga käruall pole ju kolina puhul vaja uut ja võimsamat raadiot ostma hakata Big Grin .Need sillad konnasööjate mingi eriline inimesepiinamisvahend välja mõeldud nagu saksmannidel volksvaagen-kättemaksuks sõja kaotamise eest.
Vasta
#29

sitikas on see saksofon, mille ply sai kohukeste söömise eest.
ehk siis kui teda ennast uskuda, siis täitsa veoauto kohe.
Vasta
#30

(17-05-2015, 09:34 AM)ahtos Kirjutas:  Tee siis sierra sillast saad nii kliirensit kui ka vedu Big Grin .

Sierra õõtsa plekk tundus kauniksti õhuke... A võibollat minule varbale kukkunud sild on miskine piraat kah, krt seda teab. Plussiks on üsna levinud 4x108 poldivalem.

Plekkõõtsade viga on selles, et lühikesena ei anna need kuigi palju rattakäiku... Tõsi, enam haagisesilla tehasetorsioonist.

MB vanemate mudelite (114. 115. 116, 123. 126) plekkõõtsad on tummisemad, paraku ka raskemad. Ning harva liigub roostest puremata tükke. Poldivalem 5x112 on aga väga levinud.

Haagise ja selle rummude puhul on poldivalem päris oluline. Kui kerghaagistel levinud 4x100 on üsna lihtsalt leitav (tõsi, sissenihutus 30 mm tekitab probleeme sobivalt väljas oleva asendusvelje leidmisel), siis mingi jkuurileiu haruldane 5x110 näituseks võib kusagil karupees hätta jätta. Ning võib olal kindel, et kui rehv kooleb, siis pool üheksa (või üksteist, kui sõit hiliseks on jäänud) kusagil inimestest mahajäetud paigas .

Ning mina ei tea ühtegi odavhaagist, millel oleks tungrauaga tõstmiseks ette nähtud kohta. Ikka nokerdad silla või vedrukanduri alt... Sai seda Respost küsitud ja neilgi läks näpp suhu. Kewner ja Brentex ajasid seda tavalist mämm-mämmi harva esinevast probleemist ja käärtungrauast. Huvitav, mitmel autol seda tänapäeval enam leiab? Enamasti on kompaktne kahevarreline, mis eeldab libisemiskindlat tõstepunkti... Kui autos tundrauda üldse ongi - vaht ja kompressor levivad järjest enam.

HiLift on tore küll, kuid paljudel seda ikka auto küljes on.
Vasta
#31

Kuna jutt käib/käis suurest kliirensist ja äkki ka piisavalt pikast käigust aga mõistlikust laadimsikõrgusest, siis selle peale ma kompakti pildi paningi. Tegu on - portaalsillaga! Kui Sitikate omad kipuvad jah lagunema, siis meganni tagasild ei lagunenud üldse, kui absoluutselt kõik muu sai 200+tkm jooksul kordi ümber vahetatud tööautol. 
Ei pea jääma ju ainult torsioonile ja amortidele vedrutama, võib panan spiraalid lisaks, progresseeruvad spiraalid amortidega jne aga milline on silla käiguamplituut ja kliirens??? Lisaks on selliste käru raamile alla kruvimine imelihtne. No ja kannatab kerghaagise lubatud täismassi igast asendist ära. 
[Pilt: 50a362ec54edb_ASSALE-8494.JPG]
Miks mulle endale meeldib Sitika oma rohkem: rattad saab panna käima väljaspoole haagist ja põhja eriti madalale ajada - vajalik paadihaagisel. Meganni oma on tugevam aga kasti pikitalad segaks.

Teine teema on loll soov saada 2-tonnise kandejõuga asja METSAS lõhkumiseks SÕIDUautolaadse toote sillaga. Sild on seal kõige väiksem mure minu arust... Selleks on põllumajandus- ja metsatehnika mitte maasturid ja sõiduautod. Ahjah, C303 portaalidele võiks ju ehitada aga ma arvan, et neile on muud rakendust ülihea raha eest rohkem Wink
Vasta
#32

Lisa spiraal on väga hea mõte-mul oli mossel tavaline lehtvedru+Ikaruze tagapiduri silindri spiraal-sõit oli mugav ja koormat võisid laduda palju pagassi mahtus.Praegusel paadikärul on Audi 100 tagasild+spiraal+amort,spiraali saab lihtsalt vahetada vastavalt lootsiku kaalule.
Vasta
#33

Aga kogu Eesti või ka Euroopa häda on selles, et meil polegi saada mingeid mõistlikke haagiste rattakinnitusi, mingist valikust rääkimata. On kõlbmatud "torsioon"käkerdised ja lehtvedrusillad ja kõik. Kui tahta midagi vähe pädevamat või teistmoodi, peab üle ookeani vaatama: näiteks sellised lahendused. Sellisest kergelt Mini-laadsest asjast saan ma juba natukene aru kui sinna ka amordid panna. Teed korraliku haagise raami, poldid sinna külge ja ongi korraliku kliirensiga asi olemas. Euroopast ongi lähim lahendus PSA-grupi kompakttagasillad, mida saaks kasutada. Miks aga mulle meeldib INSENERIDE tehtud lahendused, mitte suvaliste külaseppade värk: autode tagasillad töötavad kui veermik, mitte kui loksutav põrkepallist sitavanker! Parafraseerides meie poliitilisi hüüdlauseid: haagiste sildasid ei projekteeri F1-tiimide veermikuinsenerid, VÕID KINDEL OLLA! Sealt ei leia suvalist keevisõmblusega nelikanttoru, tundmata kummimaterjali, väänatud plekki jne Wink 
No ja siiski ei ole seegi asi võrreldav miljonites toodetud tippinseneride looduga juba puhta visuaali põhjalt:
[Pilt: A20RS440_1000.jpg]
Küll on need F1-tegelased oma "küüneviha" sisse ajanud vihatud kompaktidesse... ja see on tunda nii kruusateel kakerdades, linnas ukerdades, krossirajal tallates kui asfaldil kiirelt kurvi väänates, koormaga ja koormata Wink Aga see on muidugi kaugel metsaveohaagisel vajalikust Wink 
PS: käisin õues ja kaalusin iseendaga koos selle tala ära: 30 kg ehk koos trumlite/laagrite ja amortidega tulebki veebis väidetud 45kg kokku + rattad.
Vasta
#34

playval64 kas viitsiksid natuke oma valgest iludusest pikemalt pajatada.? Neid sõltumata vedrustusega sildasid on tehtud igasuguseid,kuid minu jutu mõte oli selles, et kui Patroli sild on ca 25 cm kõrgusel siis ei olegi vaja midagi muud kui tavalist talasilda. See peaks olema ainult natuke tummisem kui triki vms sellise oma.
           

Mõningad näited sõltumatu vedrustuse austajatele,ise ilmselt seda teed ei lähe,lihtsam kaustada talasilda.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#35

(19-05-2015, 22:16 PM)zurik Kirjutas:  plyval64 kas viitsiksid natuke oma valgest iludusest pikemalt pajatada.?

Muud oskagi öelda, kui et korralikest Knotti juppidest DIY furgoon põrkepallisillal (tühjana ikkagi päris tüütu sabas tarida), Tartus tehti kuut jne, sest Respo analoog on ikka arutu hinnaga. Raam on aga respodest tugevam. Mõeldud kardispordiks aga peale ühte hooaega oli õigem suur kaubiks soetada ja see furgoon jäi seisma. Reg.mass passis 1300, täismass ehituslikult 1800 ja jupid/reaaltugevus 2 tonni. 
Vasta
#36

(20-05-2015, 10:13 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(19-05-2015, 22:16 PM)zurik Kirjutas:  plyval64 kas viitsiksid natuke oma valgest iludusest pikemalt pajatada.?

Muud oskagi öelda, kui et korralikest Knotti juppidest DIY furgoon põrkepallisillal (tühjana ikkagi päris tüütu sabas tarida), Tartus tehti kuut jne, sest Respo analoog on ikka arutu hinnaga. Raam on aga respodest tugevam.
...

Misike see põrkepallisild on?

Palju raami arvutuslik väändetugevus suurem oli Respo omast? Palju tegelik tühimass väiksem? Kas haagise mõistlikult odav hind sisaldas ka töötundide maksumust?
Vasta
#37

Kui korralik amort all ei põrka ta midagi nii hullult.
Vasta
#38

(20-05-2015, 15:59 PM)ahtos Kirjutas:  Kui korralik amort all ei põrka ta midagi nii hullult.

Justnimelt "nii hullult" Wink Põrkepallisild elik see totter kummi"torsioon". Kuna nii raskel haagisel on ka jäigaseinalised ehk kaaluindeksilt reg.massiga sobivad C-rehvid, siis tühjana jääbki see hüppama ja jõnksutama, olgu seal või Öhlinsi amordid. Lollus oleks ju ka sinna coiloverid alla panna ja igakord rehvirõhkusid muuta. Korralikult 500 kilo peal - jube mõnus. Aga eks ma püüangi rohkem asjapärast käru vedada, midagi lõkkesse prahti, seadmeid vms linnast maale ja sealt küttepuud koju tagasi. 
Muuseas, kõige valusamalt tunned selle kummitorsiooni jubedust paadihaagiste all. Kui merepeal ei suuda näiteks kaatrit laiali lammutada, siis see põrkepallisild suudab seda suhteliselt nobedalt. Ehk kui vähegi tahate oma veesõidukit hoida ja mugavalt liigelda, siis ostke vaid vedrusillaga paadihaagis. Reaalsus on see, et tühjana näha olev IGA põrge maast lahti tähendab koormatuna lööki toetuspunktidesse. Eks saab ka vedrusillaga tühja haagise maast lahti kuid ikka kordi suurema "vaevaga". Lehtverdusilla kohta saab öelda natukenegi veermik, kuigi neil ei ole vedruleht ülitäpselt ja just antud kaaluvahemiku jaoks projekteeritud nagu autodel, selle põrkepalli kohta kindlasti mitte. Aga egas see tähenda, et põrkepall oleks halb: odav ja lihtne on ka suur väärtus! 

Ksf! Võsale: kuskohas Sa siin pildil näed "tugevat kuumtsingitud terasraami" ja rõhk sõnal TUGEV??? Pluss see, et nina pole aerodünaamiline ja ka see on päris oluline. Jne ehk lõpuks tuli ehitajal kokku julgelt poole odavam ja ÕIGE asi. Õigemini hind tulnud Respo piduriteta toorikhaagise oma aga seda siis ju piduritega haagis "kõikide lisadega" ustest/luukidest tugijalgade ja ratasteni. Ja saab vajadusel ka ajutise kalamehe haagissuvilana kasutada Big Grin 3,5 sisepikkus on kahe mehega veetava paadi jaoks küll ja enamgi pikkuses. Lihtsalt mingit laadi haagised on absoluutselt loogikavabade ja ebamõistlike hindadega. Sõltumata millest iganes ei saa mitte üks olematu keerukusega junntükk maksta 2/3 või suisa samapalju, kui ülikeerukas TULIUUS sõiduauto (a'la uus Logan). Teatud maani saab mõista keerulisi ja paljude kalliste eridetailidega 100% käsitööna valmistatud karavanide auost kallimaid hindu aga ka siis paned labase kaubakuudi ja pisikese 15,3K eurise luksusmaja võrdlusesse ja "juhe jookseb kokku". Kusjuures viimaseid ehitatakse maades, kus töömees saab PALKA mitte suremiseks mittepiisavat abiraha...
[Pilt: DSC_0028_1.jpg]
Vasta
#39

Õige kandevõimega torsioon ja nõuetekohane rehvirõhk ei hüppa hinda arvestades kuigi hullusti. Aga see ei kannata ju ülekoormat Toungue  Mida kõvem torsioon, seda jäigem tühjalt. Sad 

Ka suure kandevõimega lehtvedrusild kaldub tühjalt põrkama aukudes...

Muide, ma kaldun arvama, et Ply viidatud USA sillapoolikute kummielemendid käituvad sarnaselt. Või isegi veel äkilisemalt, kuna vedrustuse käiku on päris vähe, vaid kraadi kümmekond... Meillevinud torsioonidel on seda pea 30 kraadi.

Mina pole Respo furgoonhaagise alla kiiganud. Kui tegu on PLH, siis on hind krõbedavõitu küll. Samas ühest tükist esikate ei lase auto  järel oleval pasapilvel haagisesse pääseda. Mis omakorda tähendab, et kruusateel ratta alt lennanud kivi või jääkamaka lõhutud kate tuleb vahetada kogu täiega...

Ma siiski julgeks arvata, et nad ei pane furgooni alla PLH-raami.

Mihuke see omavalmistatud aerodünaamikašedööver siis on?
Vasta
#40

Võsa, aerodünaamika"šedööver" on ninast "koonjas" või siis meile omaselt laevaliku vööriga!  Oli vaja puhast ristkülikut/tahukat 3-meetrist, lisandunud 50 cm on kantkasti tuuletakistuse vähendamiseks ja lisamahuks. Ja sinna mahtus kenasti pisike uks kartide, ATV, murutrakatsi ja muu kauba kinnitamiseks, lisaks ka suur küljeluuk. Kuidas Sa kinnises kuudis koormarihmadega muidu majandad??? Kuidas Sa pääsed muidu näiteks toodud Respo kuudi ninasse, kui sees on porine suur ATV? Suur küljeluuk võimaldab vajadusel seda kasutada aga ka näiteks müügikioskina - ideaalne kasvõi vanakola müüjale laadale minekuks. 
Jah, kõrgus seab omad piirid ja ma pean nädalavahetuseks sõbralt võtma platformi, et traktor maale viia sest roolisamba eemaldamine on liiga suur töö Big Grin Korsten ja iste käib lihtsalt maha... ja taga poritiibadel jääks veel 6 cm ruumi kõrguses. 

Too Respo haagis ei ole kindlasti poltliides aga tiisli kinnitus on juba pildilt mitte just maailma tugevaim lahendus. Lisaks on see küsitava raha eest lihtsalt rõve kirvetöö. Muidu on Respo asjad igati head, paadihaagised kohe eriti aga kuut on kuut. 
Aga see LAUDAuks on 150 raha:

[Pilt: furgooni%20kyljeluuk.jpg]

Ja küljeluuk 450, kokku juba 600 raha hädavajalike luukide eest! Tulge mõistusele, selle raha eest saab turvaukse majale ja jääb üle ka!!!! Aga isetehtul on luugi mõõt 260X95 ja uks 60X105, rääkimata võtmega lukustatavatest kvaliteetlukkudest...
[Pilt: luuksuur.jpg]


Mis aga siis küsimust "Kas DIY teha ja kas tasub" - jah, otsid natuke veebist, lased kohale shippida ja saad teha iseendale just täpselt sellise käru nagu on VAJA. Millest on Eestis puudus: PIDURITEGA O1 haagistest, neid ei tee mitte keegi! Üks paremate hindadega paiku on brittide Banbury Trailers ja britid shipivad asju heal meelel Eestisse. Seal võib natuke kaevuda ja näiteks piduritega/piduriteta täpselt sama 4X100 poldiga torsioonsilla hinnavahe on 360/182 euri ehk vaid pool, Knott piduriga veopea maksab 222 euri, lisa mõneteist eest trossid ja ongi olemas. Suurim vahe tulebki veopea hinnast sest see tavaline plekitükk ei maksagi midagi, mõniteist rutsi. Eks piduritega haagis tuleb kallim, see on siilile ka selge, aga kui me nüüd oma autode passe vaatame, siis enamusel pole tegelikult pääsu kas piduritega O1 või siis a'la 1000 kg reg.massiga O2 haagisest. O1 on aga eriti "öko" sest ei lähe ju autorongi ja ei pea ka vedukiga samu talverehve (naast või lamell) kasutama! 

Aga sellega seoses on mul üks mõte ja eks seda saab arutada platformi järgi minnes sõbrast haagiseärimehega Wink Hulgiostudel on ju alati veel hoopsi teised hinnad...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne