Tuunime haagist või ehitame täitsa ise.

Tiki C-265 (aastast 2005): vahetan vineeri ja tekkis paar küsimust:
- kas ristitalade kõrgenduste ja vineeri vahel on veel ka mingid puhvrid olnud? Ilmselt mitte, aga ülejäänud viisaka tehaseteostuse kõrval on pildil nähtav neet kuidagi kohatu
- vedrud: kas pildil nähtaval nn tööpinnal käib mingi puhver või hõõrubki seal oma aasa/raami? Metalliressurssi seal muidugi jagub, tühja haagisega löökaugust läbi sõites saab aga vedru ilmselt seal aasas päris hästi lammutada (?) ja auto veermikus poleks selline asi küll ju ok
- on ehk muid soovitusi kestvaks tulemiks?
Poldipead uputan silikooni. Vineerile aukude märkimine saab päris tüütu olema - vana vineeri omi ei usu/need on ebatäpsed. Raamipoolne ligipääs on, nagu on - kehvakene.

Asendusvineer tuli Klavisest, koos KMga 80,59eur:
Ext.Vineer 12x1250x2750 WT1/F1 veekindel kasevineer kare/sile I sort

Tiki müüb küll küsimise peale varuosana, aga praegusel defitsiitide ja tarnehädade ajal alates juulist-augustist vähemalt "inimesele tänavalt" mitte - tootmine täidab ilmselt lepingumahud ära. Tõsi - lähiajal pidi olema lootust ka neilt saada.
Tikil on vineerid 9mm ja 12mm. Ju siis töötab - mul oli kiusatus tehase 12mm asemel 15mm panna (manuspildil näha, kui hõre on tegelikult raam), aga polnud kindel, kui hästi siis otsaluugid käima jäävad. Seega jääb 12mm nagu tehasest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(20-11-2021, 16:07 PM)13piisab Kirjutas:  Tiki C-265 (aastast 2005):
...
- vedrud: kas pildil nähtaval nn tööpinnal käib mingi puhver või hõõrubki seal oma aasa/raami?  ...

Vedruteras vastu plekki jah. Kerghaagis on nii odav toode, et seal keegi midagi "igaks juhuks" ei tee.
Vasta

(20-11-2021, 23:22 PM)v6sa Kirjutas:  
(20-11-2021, 16:07 PM)13piisab Kirjutas:  Tiki C-265 (aastast 2005):
...
- vedrud: kas pildil nähtaval nn tööpinnal käib mingi puhver või hõõrubki seal oma aasa/raami?  ...

Vedruteras vastu plekki jah. Kerghaagis on nii odav toode, et seal keegi midagi "igaks juhuks" ei tee.
Teed ise haagise saad sellise mida soovid ja võid igaks juhuks igasugu vidinaid välja mõelda...Enda haakel on kiigedega vedrud ja tegin teadlikult maastikusuutliku.Tehasehaaked on minu silmis puhas saast.
Vasta

Mina pole seal kunagi mingeid pukse näinud. Pilti vaadates on ta seal hõõrunud aastast 2005 ja midagi hullu juhtunud ei ole, ilmselt kestab veel 15 aastat rahulikult. Koliseb ainult tühjalt.

Minu soovitus on põhja kinnitusaasad lisada, Kui vineer maas, siis võiks seda üsna mugav teha olla. Saad madalad asjad korralikult kinni tõmmata.

Siin keegi varem kurtis, et plastkuppel lööb nii peal tantsu, et vaja koormarihmaga kruusateel kinni tõmmata ja lõhub poorte sees kinnitusaugud ka ära. Mul oli sama mure. Põhjus tegelikult triviaalselt lihtne - tõstemehhanism on kinnitatud valesti (liiga kõrgele) selliselt, et kuppel ei toetu suletud asendis mitte poorte servale, vaid esimene ots suletud asendis on õhus ja teda hoiab kinni suhteliselt õrnalt paar varrast ja vedru. Lahendus on sama lihtne kui põhjus - kinnitusaugud ovaalseks viilida, kuni kuppel korrektselt sulgub ja suurte seibide või lati abil kinnitused uuesti fikseerida. Originaalis mahub sinna vahele ka kummitihend, mis vanematel kärudel tihti kadunud on ja sama logiseva mure põhjustab.
Vasta

(22-11-2021, 11:38 AM)Mahno Kirjutas:  Mina pole seal kunagi mingeid pukse näinud. Pilti vaadates on ta seal hõõrunud aastast 2005 ja midagi hullu juhtunud ei ole, ilmselt kestab veel 15 aastat rahulikult. Koliseb ainult tühjalt.

Minu soovitus on põhja kinnitusaasad lisada, Kui vineer maas, siis võiks seda üsna mugav teha olla. Saad madalad asjad korralikult kinni tõmmata.

Siin keegi varem kurtis, et plastkuppel lööb nii peal tantsu, et vaja koormarihmaga kruusateel kinni tõmmata ja lõhub poorte sees kinnitusaugud ka ära. Mul oli sama mure. Põhjus tegelikult triviaalselt lihtne - tõstemehhanism on kinnitatud valesti (liiga kõrgele) selliselt, et kuppel ei toetu suletud asendis mitte poorte servale, vaid esimene ots suletud asendis on õhus ja teda hoiab kinni suhteliselt õrnalt paar varrast ja vedru. Lahendus on sama lihtne kui põhjus - kinnitusaugud ovaalseks viilida, kuni kuppel korrektselt sulgub ja suurte seibide või lati abil kinnitused uuesti fikseerida. Originaalis mahub sinna vahele ka kummitihend, mis vanematel kärudel tihti kadunud on ja sama logiseva mure põhjustab.


Minul kuppel tantsis peal, kuid probleem lahenes enne kui ise jaole sain, kuna mingihetk üks russi ratas (vist oli russi) kukkus portede vahele ning surus nad veidi laiali siis peale seda läheb kaan veidi pinges peale ning enam probleemi pole  Big Grin
Vasta

Igalühel oma arvamus - mu silmis on tehasehaage väga hea inseneritöö. Nii vähese materjali ja keerukusega (ehk kokku siis väikese kuluga) toimiv ehk kerge ja tavakasutuse puhul aastakümneid kestev asi: hea töö!

Mu 15a vana haagise vineerivahetusel tulid kõik poldid ilusasti lahti ning läksid oma kohale tagasi.
Silikooni ja tõrvaõliga poldiauke ja keermeid mäkerdades ning muidu rahulikult-viisakalt nikerdades võttis vineeri vahetus üllatuslikult lausa tööpäeva jagu aega.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(13-01-2022, 20:51 PM)13piisab Kirjutas:  Igalühel oma arvamus - mu silmis on tehasehaage väga hea inseneritöö. Nii vähese materjali ja keerukusega (ehk kokku siis väikese kuluga) toimiv ehk kerge ja tavakasutuse puhul aastakümneid kestev asi: hea töö!
Kõige muuga võib nõus olla,aga tuledepaneel on saatanast...isegi parklas tagurdamisel vaata,et äärekivi otsa puruks ei lähe...Ma vedasin prusse koju poest ja koduõuel oleks tehasehaake lõhkunud bussi sabas ja tuledepaneelil oleks käru järgi lohisenud...Nene bisnes ongi rajatud tulede ja klaaside müügile.tiki müügimees kunagi rääkis,et aastas suurusjärk 10000 klaasi vähemalt sõidetakse pilbasteks nende nikastusega...Olen dissident ja mul käiva tule tagant ära.Sama hing millega luuk haagisel käib samaga on ka tuledepaneel kinni ja 2 sek ja eemaldatud ja teine samapalju tagasi,järelikult on võimalik toimiv haagis ehitada.Led tuledega sõidan juba aastaid ja puruks pole veel ühtegi sõitnud,meres sulistades lõpetasid üks komplekt lepingu ühepoolselt.
Vasta

Mingi aeg sai kõnnitee äärekive toodud ja siis ka käis tulepaneel mingist lohust läbi sõites kergelt mööda maad, aga lihtsalt kraapsas. Küll aga nägin kord Rootsis, kui ühel oligi sõna otseses mõttes tulepaneel juhtme otsas mööda asfalti järgi lohisemas Big Grin

Kunagi sai poolhaakega neid kärusid üsna tihti Norra altotsast ülesotsa veetud ja siis oli eranditult kõikides vastuvõtmiskohtades sama süžee- tuled ja helkurid pidid terved olema. Väga halb koorem oli kinnitamise koha pealt ja jubedalt kippus elama ning eks need vastuvõtjad on seda kõvasti kogenud ka.
Vasta

Mul haagis uuena ostetud aastal 2006. Ei ole ma seda paneeli puru saanud ja tulededki originaalid. Ja kasutust (üldjuhul mõistlikku) saab piisavalt. Aga see Tähetorni haagis ongi pisut tummisem kui muud.
Vasta

(13-01-2022, 21:35 PM)muska71 Kirjutas:  Kõige muuga võib nõus olla,aga tuledepaneel on saatanast...

Ei tasu jah isand muska71 pahandamist tõsiselt võtta - ta kasutab kerghaagist ju raskel murdmaastikul ülekaalus koormate vedamiseks. Teised kasutavad sarnastes kohtades kõrgeid traktorikärusidWink

Eks ökonoomitamine ongi see põhjus, miks säärane ehitusviis on valitud. Kliendid panevad paika, mida nad tahavad ja eks tootjad siis pakuvad.

Põhjavineeri vahetuse tülikaim osa on saada kinnitusaugud täpselt kohakuti. Kuidas 13piisab selle probleemi lahendas?

EDIT: Tänan isand muskat suurepärase näite eest: kõrge konksuga vedur, tagaossa laotud maksimaalne (või isegi ülekaalus) koorem (rehvid on porilauani). Haagise rattad on rööpa põhjas, vedur kõrgel pervel. ÕpikunäideSmile

Samades oludes olen oma lamavoil korduvalt tulesid lõhkunud, aga madal laadimiskõrgus ja jalust ära tuled kaalub iga kell üle kord aastas tule vahetamise. Ka kerghaagise tulepaneel on kümneid kordi lohisenud, aga laterna klaas on veel algne, aastast 2007. Ei ole need asjad nii õrnad ühtiSmile
Vasta

(14-01-2022, 15:13 PM)v6sa Kirjutas:  
(13-01-2022, 21:35 PM)muska71 Kirjutas:  Kõige muuga võib nõus olla,aga tuledepaneel on saatanast...

Ei tasu jah isand muska71 pahandamist tõsiselt võtta - ta kasutab kerghaagist ju raskel murdmaastikul ülekaalus koormate vedamiseks. Teised kasutavad sarnastes kohtades kõrgeid traktorikärusidWink
Et siis ostan poest 300kg 5m pikka prussi,sõidan koju laadin traktori haakele ümber ja siis aeda? Big Grin Big Grin  Big GrinKui mul suht madal buss suudab ajas sõita nii,et põhi kordagi maad ei puuduta on ELEMENTAARNE et poe käru tuleb tervelt ja puhtalt järgi...Ma kahjuks ei ole miljonär,et jõuaks 10 eri käru osta ja ülal pidada....odavam on soetada 1 päriskäru mis sõidab kõikjal.Ja ma pole ainuke kes hädas.
Poe haagised ongi puhtalt asfalt teel sõiduks,metsateel truup vajunud ja ongi haagise rattad sügaval lohus ja tulede paneelil lohiseb...raske maastik siiski kraavid,muda jne...
Ca 15 aasta jooksul olen katsetanud erinevaid varjante ja haapsalus sadamas nägin analoogi kust maha viksisin,seega see on siiski suurem probleem kui 1 juhm kasutaja...
Nt kui rentida haagissaun ja siin alla jõe äärde minna saunatama siis ma sügavalt kahtlen,et haagis tuleb järgi ilma,et paneel maas ei lohise...Taas oma bussiga lähen ja tulen puhtalt...Sõiduauto samuti.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

(14-01-2022, 15:13 PM)v6sa Kirjutas:  Põhjavineeri vahetuse tülikaim osa on saada kinnitusaugud täpselt kohakuti. Kuidas 13piisab selle probleemi lahendas?

lihtne ja ülal mu esimese "saepuru vineeril"-pildi latt+vineerijääk annavad vihje. Augud on pikisuunas ühel sirgel - enne uue vineeri paikapanekut tasapindade märgid portedele + ette-taha ja saab kohad kiirelt-kergelt-täpselt kätte. Portehinged vajasid mõõduliniti; mõned neist mahtus alt üles puurima.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

No on ikka lollakad, käru ka teha ei oska. Kui koorem taha otsa peale laadida kaalub eest tiisli üles ja tagant tuled vasta maad.  Sad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne