V8 Volga roolivõimu remondi ja varuosade küsimus
#1

Tervitus!


Oleme oma projektiga veidi keerulises punktis. Nimelt on vaja remontida roolivõimendi, kuid varuosade saadavus on pehmelt öeldes keeruline. Kuigi üldiselt on NSVL toodang laialdaselt unifitseeritud osadest koostatud on teatud osadega päris keeruline. Näiteks kolvigrupi saamist meie projektile võib kirjeldada ulme- või pärimusjuttude žanrist.

Keda huvitab, võib täpsemalt lugeda  siit

Tundub et järgmine veskikivi on roolivõimendi osad. Panen siia üles mõned fotod, ehk on lootust, et tegemist on tootega mida on kasutatud ka näiteks mõnel traktoril? Ehk kui keegi tunneb osad ära siis ootaks hea meelega vihjeid. 

Teiseks küsimuseks oleks kas ja kus taastatakse hüdrosilindri tööpinda, nagu fotodelt näha on kroompinnal kahjustused, mis rooste näol sügavad augud vardasse sisse söönud.

Oskab keegi soovitada spetsialisti, kes oskaks sellise võimendi korda teha?

[Pilt: RV01v.jpg][Pilt: RV02v.jpg]
[Pilt: RV03v.jpg][Pilt: RV04v.jpg]
[Pilt: RV05v.jpg][Pilt: RV06v.jpg]
[Pilt: RV07v.jpg][Pilt: RV08v.jpg]
[Pilt: RV09v.jpg][Pilt: RV10v.jpg]
[Pilt: RV11v.jpg][Pilt: RV12v.jpg]
[Pilt: RV13v.jpg][Pilt: RV14v.jpg]
Vasta
#2

Kroomvarrast hüdrosilindrile saab meetriga osta Sauelt Helentsist.
Vasta
#3

Silindrivart on kõige mõistlikum Nuiast võtta ja mina isiklikult teeks sinna silindrile ka tänapäevasemad mansetid sisse.
Muidu selline vigur on Gaz-66.
[Pilt: cbfe4a4s-960.jpg]
Vasta
#4

Tänan vihje eest, uurime.

Jätkuvalt ootame infot varuosade kattuvuse (kas on näiteks sama mis GAZ66-l, ise ei tea, pakun huupi) osas. Ja pädeva meistrimehe osas. 

Roolisüsteemi paralleelvarda otsa kinnituv seadeldis jääb meile samuti veidi arusaamatuks. Selle külge kinituv roolimunakas on liikuv kuid loksub oma pesas. Kas seda annab kuidagi taastada või on see levinud tökk, mida saab sisuliselt letikaubana uuena?

[Pilt: RV09v.jpg]


Näedsa, vastus jõudis enne kohale, kui küsimust uuesti küsida jõudsin Smile. Tänan kaasa mõtlemast!
Vasta
#5

(22-04-2015, 08:52 AM)robi Kirjutas:  ...
Roolisüsteemi paralleelvarda otsa kinnituv seadeldis jääb meile samuti veidi arusaamatuks. Selle külge kinituv roolimunakas on liikuv kuid loksub oma pesas.

Seesinane jublakas õli jagabki, suunates seda vastavale silindripoolele. Ning rooliõlaku küljes olev sõrm peab koos hülsiga kestas liikuma. Tõsi, hülsis ta loksuda siiski ei tohiks. Kuigi sarnast tükki pruugiti ka mujal, siis ma oleks asendatavuse suhtes peale Hullu teema lugemist skeptiline.

Nuia on vist ainuke koht, kus viitsitakse tegelda ka mittestandardse kraamiga...
Vasta
#6

Selle jublaka sees on roolivõimendit juhtivad klapid. Liikuvus on vajalik, sellega lülitatakse õlisurved siia või sinnapoole vastavalt rooli pööramisele. Eristada tuleb vajalik liikuvus ja munaka lõtk. Üks neist on tarvilik, teine rike.
Sama otsa, kui Gaz66-l kasutati ka PAZ bussidel. KGB-tüüpi Volgadest pole aimugi.

Edit: näh, ksf! v6sa jõudis ette. Aga kui ka tema on sama meelt, on tõde ikka väga ligidal.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#7

Väga hea. Kas kellelgi on mulle edastada "Nuia" kontakte. Kas tegemist on Karksi-Nuias mingi töökojaga või kauplusega? V8 väntvõll lihviti ja tasakaalustati kuskil Karksi-Nuia töökojas, ise kaasa ei läinud ja seetõttu ülevaade puudub.
Vasta
#8

Jämedalt see:
http://www.nuiapmt.ee/et/hudrosilindrite-valmistamine

Konkreetse isiku kohta soovitus puudub.
Vasta
#9

Siin on GAZ-31029 roolivõimendi kataloogivaade, mis peaks olema analoogne GAZ 24-24 roolivõimule. Kuna auto vist siiani tootmises, siis ei tohiks olla tellimisega probleeme läbi meie GAZ varuosade müüjate. Originaalis on nimetatud võimendi GAZ-13 analoog.


[attachment=53210]
Vasta
#10

(22-04-2015, 11:14 AM)traps Kirjutas:  Siin on GAZ-31029 roolivõimendi kataloogivaade, mis peaks olema analoogne GAZ 24-24 roolivõimule. Kuna auto vist siiani tootmises, siis ei tohiks olla tellimisega probleeme läbi meie GAZ varuosade müüjate. Originaalis on nimetatud võimendi GAZ-13 analoog.

Ei ole ju sama tükk... Sad
Vasta
#11

Wow, kusjuures väga sarnane. Senimaani oleme hankinud venemaalt GAZ 3110 roolivõimendi, kuid see on hoopis teise süsteemiga: võimandatud on roolikarpi ennast.

Igatahes tänan kõiki kaasamõtlejaid.
Vasta
#12

Panen õige pildi, kus ka nimetatud klapp ka peal. Teoreetiliselt peaksid nad olema vahetatavad,
kuna GAZ-31029 samasugune GAZ-24 (GAZ-24-24) esisild. GAZ 24-24 on ainult esimesed
poolraamid tugevdatud.


[attachment=53211]
Vasta
#13

Mina olen Hydroskandiast peterburi teelt varda materjali soetand.Maaletooja.
Vasta
#14

(22-04-2015, 11:50 AM)traps Kirjutas:  Panen õige pildi, kus ka nimetatud klapp ka peal.

Paistab sama süsteem olevat. Erineb vaid õli reservuaar, mis GAZ 31013-l mootoriga 505 on mootori küljes roolivõimu pumba peal plekist kopsik. Isegi lonžeroonist läbiviik voolikutele on sama. 
Vasta
#15

Selline jublakas on saadaval. See on pärit GAZ-13/14 varuosade hulgast. Lõtk munaka juures on vajalik, reguleerimisega peab samas suht täpne olema, sest rooli töö oleneb sellest.
[Pilt: 09846087883e9a_l.jpg]

Do'nt panic
Vasta
#16

Vahepeal on selgunud, et varuosakataloogis kajastatud süsteem on vaid varuosakataloogi lehtedele jäänudki. Ei ole selliseid vigureid näinud varuosade müüjad Eestis, Lätis ega Venemaal.  Natuke sarnane lugu nagu K-151 karburaatoriga GAZ 24-10-tel, kuigi kataloogi ja hooldusramatute järgi pidid need karburaatorid tulema standardis on reaalselt enamus masinatel peal vana hea K-126 kapronfiltriga, mis raamatutes on Lisade alajaotuses.

Seega kui on vihjeid, kes ja kus suudaks eespool olevatel fotodel näha olevad osad remontida (eelkõige see roolivarda küljes olev munakaga detail) siis oleks vihjete eest üks suur Like saata.
Vasta
#17

KSF Rein on lahtise peaga muhe vana kes omab vastavat tööriistaparki.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne