Priidu nokitsemis nurgake
#41

(17-05-2015, 19:34 PM)maisalup Kirjutas:  Tänud kaasforumlastele kes järjepidevalt pinda käisid automootori ideega ja mind ümber veensid Rolleyes

Vat see on nüüd küll mehe jutt Big Grin . Aga Fordi esisilla kasutamine küll hea mõte ei ole- liiga madal tuleb ja tagumisest kadestamisväärsest klirensist ei ole siis mingit kasu. Samuti on piisavalt tööd kiigega jne. Parem ikka otsi mingi põllutehnika sild. Keegi pakkus kunagi mu Martale sakslase esisilda, aga mulle jäi see liiga kõrgeks, sulle oleks paras. Ma ei või päris kindel olla, aga see võis äkki Hr Võsa olla. Kui viitsimist otsida, siis on see pakkumine Marta teemas kirjas, aga loodetavasti pakutakse sulle uuesti kui hädakisa teed Smile . Kui selle esisilla ka saad, siis võib öelda, et su traktori on põhimõtteliselt valmis. Muidugi rippsüsteemi ja hüdraulikaga tuleb peamurdmist.  Minul nii lihtsalt ei läinud....
Vasta
#42

Mõte oli esi õõtsad veidi ümber tuunida ja katsetada esisild suurema kliirensi peale ümber ehitada, aga see paistab siis kui masin siin õue peal seisab. Otsisin ka saksalase ja t25 sildu, kuid liiga kullahinnalised olid ja rattaid ei olnud komplektis. Tagumise rippsüsteemiga on nii, et olemas on jagaja, 2astmeline hüdropump, silindreid soovis pidevalt müügis ja pisike mõte peas küpsemas, kuid sellest kõigest siis kui asi on seal maal. Ja sealt autost jääb vedav tagasild ka üle millest saab midagi vedavat järgi teha Rolleyes
Vasta
#43

Milleks kaheastmeline hüdropump, kas on hüdrorool plaanis?
Vasta
#44

2astmeline, kuna see jälle jääb üle puulõhkujalt. Kui majapidamises traktor, siis võib hüdrosurve tulla traktorilt, liigutamine toimuda traktori abil, ning kui jõuvõtu võll külge saab, siis ka jõud tuleb traktori mootorist hiljem juba. 
Sellel vanal sierral mehaaniline rool vist? seda esialgu muutma ja ümber ehitama ei hakkaks. Kaasfoorumlane sarrand pakkus sulle miskit silda, aga oli vist kombaini sild. Ma siit lähedalt saaks ka kombaini silla omale. Kui fordi esisilda pole võimalik kuidagi kõrgeks tuunida/ ümber ehitada siis lähebki kombaini sild alla, kuna pole finantsi kuldsilda alla osta koos kuldratastega mida vahendajad soovides/börssides edasi müüa püüavad Smile
Tagarehvidki tulid alla uued kuna omal kasutatuid polnud ja uued tulid kätte praktiliselt sama hinna eest mis küsiti kasutatute/siledate eest...
Vasta
#45

(17-05-2015, 22:10 PM)maisalup Kirjutas:  2astmeline, kuna see jälle jääb üle puulõhkujalt. Kui majapidamises traktor, siis võib hüdrosurve tulla traktorilt, liigutamine toimuda traktori abil, ning kui jõuvõtu võll külge saab, siis ka jõud tuleb traktori mootorist hiljem juba. 
Sellel vanal sierral mehaaniline rool vist? seda esialgu muutma ja ümber ehitama ei hakkaks. Kaasfoorumlane sarrand pakkus sulle miskit silda, aga oli vist kombaini sild. Ma siit lähedalt saaks ka kombaini silla omale. Kui fordi esisilda pole võimalik kuidagi kõrgeks tuunida/ ümber ehitada siis lähebki kombaini sild alla, kuna pole finantsi kuldsilda alla osta koos kuldratastega mida vahendajad soovides/börssides edasi müüa püüavad Smile
Tagarehvidki tulid alla uued kuna omal kasutatuid polnud ja uued tulid kätte praktiliselt sama hinna eest mis küsiti kasutatute/siledate eest...

Kombaini sild on väga ok. Kuidas jõuvõtuvõllile plaanis üleanne on võtta?  Mul on vast ka jumz-i rippsüsteemist midagi üle.
Vasta
#46

Mis siin salata, oli tegelikult sellel silla jaoks ka raam valmis tehtud ja esisildki oli juba all, see pärines rs 09 alt.  Kui suuremate masinate peale sai üle mindud siis rs'i silla kasutasin ühe sakslase taastamise juures ära ning raamist sai mingi käru... Tagantjärgi mõeldes oleks võinud raami alles jätta, oleks Priidul praegu juba pool masinat valmis...  Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#47

(17-05-2015, 11:27 AM)mlsluik Kirjutas:  ...
0,5km\h ei ole kellegi künd vaid pesuehtne sonkimine. 
...

Künd on ainus töö, mille juures kiirus kvaliteeti ei mõjuta, kui ader on seatud vastavalt. Aga seadma künnimehed reeglina ei vaevu (või pole ürgsel adral säädimise võimalusigi enam küljes)

Kõigi teiste tööde juures on küll sobiv kiirusvahemik, milles seda tööd teha on mõistlik. Iseasi, et toasuurustel lappidel vajalikke kiirusi saavutada ei õnnestugi.

Tuletan meelde, et kW ja Nm on siiski ühe ja sama asja väljendused erineval moel. Ei saa olla nii, et mootoril on meeletu moment, aga vat võimsust ei ole. Iseasi, kas see võimsus mõistlikus pööretevahemikus saadaval on. Ning siin bensumootor kõige valusamalt hätta jääbi. Toodetud kiluvatid on saadaval registri ülaosas. Alumises osas valitseb tühjus.

Vanakooli "kütust raiskav ja mõttetult raske" mootor oma lameda pöördemomendigraafikuga on hoopsi paslikum veoloomaks.

Veeretakistusest oleme juba rääkinud: kõval pinnal on see olematu, pehmel põllul kuni 0,3 rattale langevast massist. Iga ratta kohta... Seda eeldusel, et ratas ei vaju sisse enamat kümnendikust läbimõõdust. Kolmandiku jagu uppunud ratas takistab juba 0,7 jagu.

Mehhaanilise jõuülekande kaod on vahemikus 4-7%, kui pole massiliselt rihmülekandeid. Mitme järjestikkuse rihmülekande korral võib pea kümnendik kummi venitamisse kaduda.

Raudbetoonist tugitalaga aiatraktor oleks huvitav lahendus. Kusjuures sõltuvat armeeringu paigutamisest, võiks olla täiesti töötav lahendus.

Mina ei peksa teemaalgatajat. Tal pole ilmselgelt vaja universaalset põllumajandustraktorit sadade hektarite harimiseks või kümnete kilomeetrite kaugusel veotööde tegemiseks. Ning lihtsalt motomuula jõuallikaks sobib pisike bensumootor küll, teatud mööndustega (puudub momendivaru pöörete langemisel ja kütusearve tunnis tehtud töö kohta saab olema tummine).

Üks mees pomises kunagi: E pur si muove Ning tal oli õigus...
Vasta
#48

See välja vaadatud sierra mootor arendab siis alates 1600 pöördest 250nm esialgse plaanitud 25nm asemel, väiksed kalkulatsioonid näitasid et see sierra mootor peaks olema janususe kohapealt sarnane hiinlasega/tunnis kuid tehtud töö hulk saab suurem olema. Nüüd kui soov mootorit ökolt kasutada, siis kipub puudu jääma kiirusest, tagasillale tarvis suuremaid rattaid või kiirendavat ülekannet vahele.  Ratta läbimõõt 188cm on veits palju, suurus kisub mtz tagaregvide poole. Tuleb sama probleem nagu bertaga oli, muidu on 4.käigu kiirus norm pööretel 7-8km/h Kuid kui kiirelt siin õuel ikka vaja kupatada =)
Ja just nimelt mööda teed ma metsa ei läheks senna maad mul 15km mööda asfalti peamiselt, lihtsalt tarvis õue harida siledamaks, aiamaad harida, muru niita, vahest kände välja kiskuda, vanale laudale tross külge panna ja mäda sein laiali tõmmata, ning mööda põldu kivihunnikutest kive tuua parkla aluse täiteks...
Kui juba hakata sadu hektareid harima, siis võtaksin mõne normaalse 100hp suure traktori liisingusse juba Big Grin Aga lihtsalt ma ei kasuta suure traktori resurssi nii palju et seda omada, ja mtz ei mahu mul puukuuri uksest laiuse ega kõrguse poolest varju ning võtab niigi pisikesel õuel liiga palju ruumi. 
Mõõtudelt oleks nagu maasikas mõni 25hp jaapanlane, kuid 4-5keur on esialgu ulme minu rahakotile, selle minu leiutatud pilli saaks vast 1k eest liikuma ja töösse.
Vasta
#49

(18-05-2015, 12:13 PM)maisalup Kirjutas:  ...
selle minu leiutatud pilli saaks vast 1k eest liikuma ja töösse.

Pluss umbes 6 nädalat tööd.

Lihtsalt teadmiseks: russi levinuim rehv on ilmselt 15,5-38, mille läbimõõt on kulumise astmest sõltuvalt 160-175 cm ja veereraadius sõltuvalt rehvirõhust (mis omakorda sõltub munade rammususest) 70 kuni 87.5 cm.
Vasta
#50

(18-05-2015, 12:13 PM)maisalup Kirjutas:  Tuleb sama probleem nagu bertaga oli, muidu on 4.käigu kiirus norm pööretel 7-8km/h Kuid kui kiirelt siin õuel ikka vaja kupatada =)

Sul ei ole see probleem nii hull ja ei olnud ka Bertal. Bertal tuli ülekanne läbi nö vedava silla diferensiaali, mis muutis kiiruse ~4x aeglasemaks- sul tuleb otse läbi käigukasti. Ülekanne on ikkagi suur, aga saad siiski 2500 pöörde juures otsekäiguga 12 km/h kätte. See on inimese jooksukiirus ja kündmiseks piisav. See-eest saad aga kolm atra taha panna  Smile . Oma muruniiduki mootoriga poleks sa aga kiiremini kui 3 km/h liikunudki, sest teise käiguga oleks see mootor otsad andnud. Millega sa rahul ei ole või kus sa probleemi näed....- nagu näha, siis süües kasvab isu Big Grin

Võiksid uurida, ehk annab sinna tagasilda ka mõni kiirem reduktor panna.
Vasta
#51

no 6 nädalat tööd vast ei lähe, minu töötund on üpris soodne ja rammusasse riigikassase Rõivase uue ökonoomsema audi jaoks ma makse oma töö pealt ei maksa...
Kuna tuleb sierra mootor, siis seal pole muud leiutamist kui mootoripadjad raami külge keevitada, mõni käigukasti padi ka ja peale tõsta, kuna sierra on teadupärast tagaveoline nagu minu aiatraktorgi, kuid minul on tagasild sierra omast umbes 6x aeglasem. Ja sierra küljest on kõik radiaatorid ja asjad maha võetavad koos rooli ja võimendiga. 
Sellepärast vaatan ka tervet autot, et saab kõik omavahel kokku sobivad komponendid ühest kohast ilma liigse leiutamisetta.  Ja üle jääv kraam läheb kuusakoskisse kui just siit keegi mõnd ülejäävat tükki sealt küljest omale ei soovi.
Nüüd hakkab küll see raam muret valmistama kui väänet mootoril on 10x rohkem, peab kuskilt tummisemat karprauda muretsema.
Vasta
#52

Kas keegi laksab mulle peast sierra 5.käigu ülekannet? Täpsemalt siis 1,8td55kw pakub huvi.
Olen juba googeldanud ja moogeldanud aga ei leia netiavarustest sellist infot
Vasta
#53

(22-05-2015, 22:38 PM)maisalup Kirjutas:  Kas keegi laksab mulle peast sierra 5.käigu ülekannet? Täpsemalt siis 1,8td55kw pakub huvi.
Olen juba googeldanud ja moogeldanud aga ei leia netiavarustest sellist infot

http://faq.ford77.ru/trans/kpp_si.htm

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#54

Selline küsimus, et kas järgmistest komponentidest tehtud kooslus peaks vastu-
1.   http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
2.  http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
3.  http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
4.  http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

Neist kokku teeks kiirendava reduktori käigukasti ja tagasilla vahele. Keti miinimum tõmbetugevuseks antakse 14000 nm. Sierra mootor peaks läbi käigukasi aeglustades andma maksimum 1500nm, siis peaks jääma tõmbetugevuse varu 9korda üle, aga kui senna nüüd lisada veel kiirus 4000 pööret, siis mida teevad selle peale laagrid ja laagripukk? Keevitaks  pukkidele paksust rauast kokku korpuse ja keti uputaks õlisisse kergelt, et toimuks pidev paiskõlitus ja ka jahutus et hõõrdumine liiga suureks ei läheks. Kaubanduses sobivad reduktorid kisuvad hinnaga senna minu soovitud maksimaalse traktori maksumuse poole ja kole suured kolakad ka. 
Vasta
#55

Selline loll mõte tuli, ei ole veel arvutanud ega tehnilise teostuse peale mõelnud ja seega targutan niisama. Et kui annaks panna gaz 69 vahekast sinna tagurpigi vahele, et siiss aaksid ka Jvv väljavõtte ja tagurpidi aeglustiga miskit 2x kiirendust (täpselt ei tea- gaz 66-l on 1.8x).

Jvv pöörded oleksid muidugi lahedad ja vajaksid omakorda reduktorit Big Grin
Vasta
#56

Tegelikult, unusta ära, see vahekast lendaks õhku selliste pööretega Big Grin. Mulle on ka arusaamatu, et kuskohast sa siiski selle jvv võtad. Kui tahad nii teha nagu pakkusid, et kardaani pealt ketiga, siis minumeelest jääb ilma kiirenditagi 4000 p/min liiga kiireks selleks, et ülekandega normaalsed jvv-i pöörded saada, rääikimata sellest kui veel paar korda kiiremaks teed. See suurem hammasratas jvv-i reduktori jaoks ei mahuks sul traktori alla äragi vaatamata su suurele kliirensile Smile. 4000 pöördega oleks sul kiirus juba 20 km/h ilma ümbertgemisetagi. Milleks sul kiiremat vaja on? Parem mõtle selle jõuvõtuvõlli peale....Sul on sea ju ikkagi traktori tagasilla reduktorid, mis ei ole ka mõeldud ilgelt suurte pöörete jaoks, vaid suure ratta jaoks. Samuti kõlab 8000 pööret natuke naljakalt ka gaziku tagasilla reduktori suhtes Smile
Vasta
#57

4000 tuleksidki lõpp pöörded mis lähevad tagasilda mootori 3000 pöörde juures. Kuna jõudu ja njuutonit on mootoril parasjagu siis enamus ajast jääks mootori pööre nii umbes 1500 ringi ja käigukast töötaks ka enamus ajast 2 või 3. käiguga siis saab tagasild ainult 2000 pööret 4000 oleks ainult kõige kiiremal käigul, aga kui palju seda siin õuel ikka vaja, samas vahest tahaks üle põllu minna kivihunnikust kive tooma ja siis oleks tüütu 10km/h tiksuda või siis mootorit 4000 pöördega piinata. Samas tagurpidi käik on tühikäigul kuskil 3km/h piisavalt aeglane et manööverdada, kuna pikalt traktorristina töötanud, siis sidurit tagurdamisel ei pruugi pigem aeglasem käik ja sidur lahti Cool
8000 pööret ei tahtnud välja ajada, sellise kiiruse puhul kindlasti ei peaks see systeem vastu. Jõuvõtu võll on esialgu kauge unistus kui saaks rippsüsteemigi taha saaks palju tööd ära teha. Ja kuna sae mootor jääb nii sama seisma, siis võib selle jvv asenduseks taha niiduki külge panna terasid ringi ajama... ja metsaveo käru vedavate ratastega on ka kauge helesinine unistus, ennem tuleb majapidamisse mõni mtz vist..
Teine mõte tekkis, et võibolla saab gaz51 diffri kuidagi kiiremaks teha... 
Vasta
#58

(24-05-2015, 09:12 AM)maisalup Kirjutas:  Teine mõte tekkis, et võibolla saab gaz51 diffri kuidagi kiiremaks teha... 
Või mõni kiirendav käigukast leida .... selle külgearetamine oleks väiksem töö kui reduktoreid meisterdada Smile. Ehk on mõnel sellisel ka jvv jaoks väljavõtte võimalus olemas.
Vasta
#59

Sierral on ka kiirendav, 5. käik on 0,81:1 aga see vähe, oleks 0,3 siis ok, aga esialgu tundub see reduktori teema ka selline jama olevat, et kui vahest tarvis eks siis anname mootorile pöördeid, sõiduauto diislil algavad liiga kõrged pöörded alates 5-6000, 4000 pöördega saab parasjagu liikuda ja kuna vaja nii harva sellist kiirust arendada, siis saabki vahest klapid tahmast puhtaks lasta tuleb soodsam Wink
Käisin täna ühel mehel külas kus igasuguseid reduktoreid, tema arvas, et see on väga paha mõte ajada 50kw mootoriga reduktorile kuni 4000 pööret, enamus reduktoreid taluvad siiski ainult kuni 1000 kestvat pööret, üle selle juba ulme või spets reduktor mis on hoopis teisest hinnaklassist kui mulle sobib...  
Vasta
#60

vabandan, kui on juba läbi käinud, aga pisem sõiduauto käigukast tagurpidi vahele panduna on vast asjalik reduktor.
ja diislile neli tuhat on mööndustega sobilik vaid juhul, kui koormus korralikult taga. ega ju tavalise sõidukaga ei veere ka kuigi pikalt madalate käikudega seukse pööritamisega. kõrgeima käiguga ehk juba on läbi häda võimalik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne