Pobeda vs. Warszawa vs. Nysa
#1
Question 

Teame kõik, et väikebuss Nysa omab sama tehnikat, mida Warszawa. Samuti teame, et Warszawa on põhimõtteliselt sama, mis Pobeda. Kuid kindlasti on nende tehnika vahel mitmeid erinevusi. Oskab keegi öelda mis need oleks? Mis detailid ei ole omavahel vahetatavad?
Kas ka sillad-pidurid ja vedrustus on Nysal sama mis Pobedal/Warszawal?

(Kui keegi omab infot ka Zuki ja Nysa tehnika erinevuste kohta, oleks tore seda teada saada Smile)

tänades,
wax & Nysa
Vasta
#2

Nii...räägi nüüd lähemalt, millise Nysa sa endale tõid?

Asp
Vasta
#3

Kunagise Pobeda omanikuna käisin tihti Nysadel ja Zukidel kosjas. Võibolla vanematel Poolakatel on Pobedaga rohkem ühist, aga uuemate detailid tundusid kõik kuidagi sarnased aga tegelikult erinevad. Vastastikku neid kasutada üldjuhul saab, aga originaalsena midagi taastada ei õnnestu. Veljedki on eemalt vaadates samad, tegelikult on Pobi omad needitud ja Poola omad keevitatud. Spidomeeter sobib aga pole see (Volga poes saadaval). Algselt olid ilmselt Pobeda ja Warszava suuremad sugulased aga mõlemad on aastatega läbi teinud arengu ja arenenud pisut eri suundades.
Tänaseks päevaks on mõlemad uunikud ja nende juppide omavaheline vahetamine pole mõtekas, välja arvatud kuluvad detailid.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#4

Aspelund Kirjutas:Nii...räägi nüüd lähemalt, millise Nysa sa endale tõid?

Asp
veel ei toond, aga 1989.

muide, niisama infoks, et viimane Nysa tuli konveierilt 3.veebruar 1994!!! Big Grin
Vasta
#5

Tehnika poole pealt ei oska kaasa rääkida, kuid olen nii mõnelgi eksemplaril näinud Warsava kereplekke ja velgesid.
Eks muidugi esimesed Warsavad olid täiesti identsed sama aja pobedadega.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#6

Warszawa oli Pobiga identne enam-vähem kuni 1956. aastani.

Edaspidi läbvis Warszawa tehnika (mida hiljem kasutati ka Nysal) 1956-73 mitmeid suuremahulisi moderniseerimiskuure. Millegipärast otsustasid poolakad, et jäävad vana Pobi baasi juurde, sel ajal kui Venes oli see suures osas (v.a GAZ 69) juba hüljatud Vana Volga ehk 21 kasuks.

Suurim moderneerimine toimus 1962. aastal, mil \"vana hea\" külgklappidega mootor rekonstrueeriti rippklappidega mootoriks, jättes endiseks nii töömahu kui ka kolvid-kepsud-vända ja autokerele kinnituse. Selle käigus lisandus algsele 50 hobusele täiendavad 20 täkku ja jõuallikas sai endale uue tähise G 21. Siinmail vuranud Nysad omasid enamikus seda mootorit, kuigi ma olen näinud Nysa mootorit pealemonteerituna ka nii Pobile kui ka 69le.

Nysa kast meenutab veidi GAZ 69 kasti ja seda on Pobiga võrreldes veidi muudetud. Tagasillas on loomulikult hüljatud ebamugav lahendus, kus pooltelgi saab kätte silda pooleks/kolmeks võttes - see asendus pooleks käiva silla konstruktsiooniga, mis on tuttav Vanalt Volgalt. Esisild säilitas ehk kõige enam algse Pobi tükke (sah vintpuksid ja tihendid), sarnanedes Pobi remontsollaga/GAZ M-21 sillaga, kus hoobamortisaatorite asemel oli spiraalvedru sisse paigutatud teleskoopamortisaator.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

kui pole palju küsitud, paluksin ka infot erinevate karburaatorite kohta Smile

praegu on peal mingi kahelõõriline, Zuki mootori pealt...
Vasta
#8

Kuna mulle on pakutud päris mitut Nysa, millel peal Gaz-24 Volga mootor, siis siit küsimus. Kas Gaz-24, Gaz-21 ja M20 mootorikinnitused on täpselt samad?
Vasta
#9

Karteri põhjad on erinevad, sest kõigil kolmel on erinevad esisillad. Poolakate puhul ei pea see muidugi midagi tähendama, sest seal jälle oma sild. Käigukastid ei sobi ka päris üheselt, aga neid on võimalik klapitada. Nö 24/21 mootorist on väga palju erimodifikatsioone, alustades UAZidele eri aastatel pandutega ja lõpetades erinevatel agregaatidel kasutatutega. Konkreetse mootori kinnituskohad tuleb lihtsalt ära mõõta.

Poolakatel kasutati Yikov (vm mingi sarnane nimi) karburaatorit, mida olen ka ise oma Volgale üritanud installeerida, paraku oli tegemist vist lihtsalt kehva isendiga. Vanemad mehed kiitsid küll sellise karbussiga väiksemat kütuse kulu, minul see ei hakanud üldse korralikult tööle. Siit moraal: tuleb jääda originaali fänniks.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#10

Üks Nysa Jikov karburaator peaks minulgi üle olema (saadud kunagi muu Pobi kola hulgas).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

valdo Kirjutas:Üks Nysa Jikov karburaator peaks minulgi üle olema (saadud kunagi muu Pobi kola hulgas).
Peale Yikovi pandi Nysale peale veel kahelõõrilist Weberit Big Grin Ma peast ei mäleta, kas 32/32 või 34/34. Teooreetiliselt peaks siis garaaziriiulist võetud 38/38 Weber peale sobima, mis te arvate kas peale erksamaksmineku tõuseb ka kütusekulu siis lakke?
Vasta
#12

Küllap sõltub kütusekulu sellest, milliste düüsidega ja millisele mootorile see karburaator algselt on mõeldud. Samas eeldan ma, et korralik Weber annab mõnevõrra parema kütusekulu.

Ise paneks ma masina kõigepealt korralikult liikuma juba pealoleva karburaatoriga ja siis asuks proovima muid variante.

Samas tõsise ehitamise korral hakkaks ma mõtlema juba pritsele. K-jetronic oleks siinkohal sobiv valik.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

Pruugitud detailide puhul ei saa me rääkida erinevate kaubamärkide paremusest vaid ikkagi konkreetsete eksemplaride omadustest.
Seega originaali fännina soovitan restaureerida ühe võimalikult originaalse Nysa või Zuki. Minu teada ei ole keegi sellise asja restaureerimist seni tõsiselt võtnud, seega ootan huviga! Ilmselt ei ole ka segavaid konkurente, kes juppide hinna üles ajaks. Puuduseks on muidugi kirjanduse ja muude materjalide vähesus.

PS \"Normas\" liigeldi veel hiljaaegu Zukidega ringi, vähemalt viis aastat tagasi sain ühe sellisega sõita, seisukord oli üle keskmise hea. Mulle meeldis!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#14

Küsimus targematele:
Kas Pobeda starter sobib Nysale?
Vasta
#15

wax Kirjutas:Küsimus targematele:
Kas Pobeda starter sobib Nysale?

Pean järele vaatama jäänuste pealt. Ma usun 99%, et sobib, sest Nysal on Warszawa 223 mootor, kus on püstklapid rippuvate peale ringi tehtud ja minu arvates ei ole kolvigruppi puudutud. Ma ei näe seega ka põhjust, miks hooratast ja starteri kinnitust võidi muuta - käigukast läheb minu andmetel küll vabalt ühelt teisele.


(Kui kiire Sul teadmisega on? Võtan järgmisel nädalal miski Pobi starteri kaasa, saab reaalse \"raua\" peal kohe proovida?)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

minu varsava pobil oli peal mootor mis praegugi veel alles sellise ristti märgiga nagu poola jugo märk või sarnast kapoti kinnitused ei sobinud m20 nele mille mootor see olla võiks kunagi räägiti,et pussi oma eks see oligi nüsa hästi raske mootor andis tõsta mitmekesi (4kesi) mosse mootori olen üksi sülle võtnud
Vasta
#17

Kas keegi oskab Nysa Jikov karburaatori täpset marki öelda?
Vasta
#18

stretch Kirjutas:Kas keegi oskab Nysa Jikov karburaatori täpset marki öelda?

Esmaspäevaks vaatan... kui suudan selle muu kraami alt välja kaevata. Aga vast pean... sest olen selle isendi wax\'ile ära lubanud juba suvel kui näpu alla satub... Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

Erinevustest oskan vähe rääkida, aga Poolas jääb silma VÄGA palju Zuke, samas kui Nysa´sid praktiliselt pole. Seega ettepanek Zuk´i taastama hakata, tundub ebapraktilisena, lihtsam on neid korralikuna tuua.
Lammutusi on juba ainult suuremate teede ääres piisavalt ja
Poola hinnad ei ole võrreldavad Eesti varakapitalismiga.
Arvestades seda, et puuduvad piirid ja piirangud, siis soovitaks küll originaaljuppide vajaduse korral pilgud valmistajariigi poole pöörata.





Vasta
#20

Ma siin lugesin et siin palju nysa huvilisi...
Mul endal üks korralik nysa garaažis kere on korralik ja mootor on originaal...
Masin ka sõidab kui ära tinutada radika toru...Toungue
Sisustus on origininaal ja korralik...
Tegu on nysa 521 või 522 mudeliga..
Masin on maha kantud...
Välimus vajab iluravi aga muidu on väga hea (sinine)
Aga kas keegi oskab öelda palju ühe sellise väärtus hetkel on...Smile
Ma müüa ei soovi aga tahax teda palju selline maksab hetkel...Smile
On plaanis ise korda tegema hakata...Toungue
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne