Harkovi tehase T-25 "hooldus"
#41

Ega surveplaat kinni pole käppade otsas?
August peaks saama käppi vastu survelaagrit lükata kruvikeerajaga ilma surveplaati liigutamata.
Sõbrale tegime ka paar aastat tagasi sidurit sai niisama uus korv sisse pandud ja trall algas.
Plaat, mis käib poltidega hooratta külge paindus niipalju läbi et kui siduri lahti lasid tõstis vedrud üles ja libises.
Lisaks sellele ta ka veel ei lahutanud kuna käppadega litsuti ta niipalju sissepoole kaussi et surveplaat ei lasknud ketast lahti täielikult.
Algul miski kuu aega asi toimis aga ju selle ajaga nätsutati see plaat nii pehmeks et enam ei saanud.
Panime siis vanalt tehase korvilt selle plekist plaadi, muud asjad jäid vanad ja nii ta on juba teist aastat.
Ketas liimitud katetega ka muidugi oli hakanud poegimiseks ettevalmistusi tegema ja läks ka see vana tagasi kuigi oli pisut õhuke teine.
Moraal: Kui ikka vähegi kannatab panna tagasi originaalosi mitte saasta.
Kes veel ei tea, siis lahtivõtuks ja kokkupanekuks kavalus lasta augu kaudu lahti korvi poldid ja jätta korv koos kettaga kasti otsa.
Teatavasti on sinna tehtud sama mõõduga nuudid korvile ja kettale ning neid kokku ajada on väga vastik tegevus.
Lisaks ei taha mootor hästi välja mahtuda sest poolraamide esisilla kinnitus läheb vastu karterit aga nii talitades mahub vabalt.
Vasta
#42

(29-04-2015, 12:28 PM)2715 Kirjutas:  Ega surveplaat kinni pole käppade otsas?
August peaks saama käppi vastu survelaagrit lükata kruvikeerajaga ilma surveplaati liigutamata.
Sõbrale tegime ka paar aastat tagasi sidurit sai niisama uus korv sisse pandud ja trall algas.
Plaat, mis käib poltidega hooratta külge paindus niipalju läbi et kui siduri lahti lasid tõstis vedrud üles ja libises.
Lisaks sellele ta ka veel ei lahutanud kuna käppadega litsuti ta niipalju sissepoole kaussi et surveplaat ei lasknud ketast lahti täielikult.
Algul miski kuu aega asi toimis aga ju selle ajaga nätsutati see plaat nii pehmeks et enam ei saanud.
Panime siis vanalt tehase korvilt selle plekist plaadi, muud asjad jäid vanad ja nii ta on juba teist aastat.
Ketas liimitud katetega ka muidugi oli hakanud poegimiseks ettevalmistusi tegema ja läks ka see vana tagasi kuigi oli pisut õhuke teine.
Moraal: Kui ikka vähegi kannatab panna tagasi originaalosi mitte saasta.
Kes veel ei tea, siis lahtivõtuks ja kokkupanekuks kavalus lasta augu kaudu lahti korvi poldid ja jätta korv koos kettaga kasti otsa.
Teatavasti on sinna tehtud sama mõõduga nuudid korvile ja kettale ning neid kokku ajada on väga vastik tegevus.
Lisaks ei taha mootor hästi välja mahtuda sest poolraamide esisilla kinnitus läheb vastu karterit aga nii talitades mahub vabalt.


Loogilise mõtlemisega, mitte praktiliselt katsetatud:

Mida sa mõtled Surveplaat kinni käppade küljes? Kas seda, et käpad ei liigu piisava lõtkuga oma telje peal? UUtel käppadel oli mingi 1mm isegi rohkem mänguruumi surveplaadi otsas mängimiseks (paremale vasakule liikumiseks)
Või mõtled sa seda, et siduri reguleerimise lõppedes peab sidur olema nii, et käpad on lõdvalt paigal? ja ainuke mis neid hoiab vastu nuutplaati on siduri käppade enda vedrud. Ausalt ma pean seda kontrollima. Mul küljekaas mahavõetud ja saaks vabalt uurida.   - hetkel olen vaid traktorist veidi eemal...
Kui tõesti sidurikäpad jäigalt surveplaadil, siis selle parandamiseks tuleks ainult sidurikäppade polte lahtipoole lasta ju? See annaks surveplaadile rohkem jõudu suruda end vastu siduriketast mis omakorda vastu hooratast....




Sidur ise toimib väga ok. Lahutab siis kui vaja ja saab käiku lülitada ka siis kui vaja.

Ma ei saa ju kuidagi reguleerida "surveplaati, et ta käppade otsas kinni pole"   Kui ma siduri poldid täies vinnas sisse keeran, siis tõstab ta surveplaati küll ülespoole -- loogiline. Samas kui juba ilma kettata ei saa panna sidurikorvi hooratta sisse nii, et polte näpuga annaks kinni keerata.  Surve vedrud suruvad lihtsalt surveplaadi nii kaugele välja. Ainuke asi mis seda takistab ongi siduri käpad.  Kui nüüd siduriketta ka sisse panen (siduriketas ka oma 10mm paks ju) siis pressib sidurikorv siduriketta niigi jõuga vastu hooratast.
Meenutades sidurikäppasid, siis sai need lauapeale pandud ja kõrvutatud vanadega. Olgugi, et vanadel oli tööpind kulunud siis ülejäänud detail oli sama disaini ja kujuga tehtud. See et kuskil mingid mm suuremad oleks olnud ei märganud.

Siduri teemal: Ma vahetasin välja selle nuutplaadi (kuhu sisse käivad 12 vedru ja keskele kinnitub hüdroajami toruhammakas) ja sidurikäpad.  Muu tõstsin sidurikorvis samaks.
Originaal nuutplaat läks sisse ja see oli sirge. Vana nuutplaat oli küll sisse (hooratta) poole kummis. (vahetuse põhjus oli see, et toruvõlli ühendatav nuuthammakas oli nuutplaadi küljest needid lahti logistanud -augud ovaalseks- ja mul ei ole neediraudasid, et uuesti neetida) 


Ketta osas - Sisse läks 80ndate originaal kattega uus ketas. See hele hallika kattega, millel katte sees vasktraadi jupid. Tänapäeva kummist kattega sidurikettast jah hoidsin eemale.



Mootori vahetus/eemaldus on ju tegelt üks lihtsamaid asju.
a) sidurikoja alla tuhaplokkidest rida laduda.
b) tungiga eest üles tõsta, tulede juhtmed lahti, kütusevoolikud lahti ja sõita esipoolraam esisillaga  eest eemale.
c) lasta mootori alt mootori kinnituspoldid lahti, paigaldada mootori alla 2-3 euroalust nii, et õlivann oleks kuni 5mm sellest kõrgemal.
d) olen lasknud hüdroõli välja la eemaldanud hüdroajami, ja siis keskelt ühendusmuhvi lahti lasknud ning siis mootori eest terves tükis eemale tõmmanud.
Saab ka sedasi, et paned M10 poldid sidurikorvi külge ja lased 6 ümbritsevat polti lahti, kuid selle meetodiga vilets hiljem käppade kaugust reguleerida just nende kahe sidurivõlli tõttu
e) mootor tõmmata ettepoole ja maas ta lauapeal ta ongi.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#43

В хорошо отрегулированной муфте сцепления зазор между упорным подшипником и кулачком каждого отжимного рычага должен равняться 2-3 миллиметрам. В случае износа фрикционных накладок данный зазор уменьшается при этом сцепление выключается не полностью и пробуксовывает. В данном случае трактор будет очень медленно или совсем не тронется с места. Если же зазор больше установленной нормы, то передачи будут включаться с трудом и шумом.
http://tractor-t25.ru/silovaya_peredacha...rovka.html

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#44

(29-04-2015, 13:33 PM)aavu Kirjutas:  В хорошо отрегулированной муфте сцепления зазор между упорным подшипником и кулачком каждого отжимного рычага должен равняться 2-3 миллиметрам. В случае износа фрикционных накладок данный зазор уменьшается при этом сцепление выключается не полностью и пробуксовывает. В данном случае трактор будет очень медленно или совсем не тронется с места. Если же зазор больше установленной нормы, то передачи будут включаться с трудом и шумом.
http://tractor-t25.ru/silovaya_peredacha...rovka.html
aavu tekst:

Hästi reguleeritud sidur kliirens aksi- ja cam iga pigistada hoob peaks olema 2-3 millimeetrit. Juhul kulumine hõõrdkattega vahe väheneb, samas kui sidur ei ole täielikult välja lülitatud ja seiskunud. Sel juhul traktorit on väga aeglaselt või üldse mitte ei saada käimas kohast. Kui kliirens on üle kehtestatud norm, siis ülekande lisatakse raskustega ja müra.

Loogiliselt öeldakse siin ju, et siduri survelaagri ja käppade vahe peaks olema 2-3mm Lõpus vihjatakse vist sellele, et kui sidur korralikult ei lahuta, siis tekib müra.






Lasin selle teksti googel translatorist läbi ja lugemist teistelegi. Sorry ma ei loe veel ideaalselt ise vene keelt.

Sidur traktori T-25 ja selle reguleerimine

On traktori T-25 ühe-plaat kuiv paigaldatud alaliselt suletud sidur. Tööpõhimõttega Liitumisastet on see, et nende kahe vahel kuiv raua pindade hooratta ja surveplaat külge vedrude abil siduri ketas varustatud hõõrdkattega valmistatud materjalist, millel on kõrge hõõrdetegur omadused. Mõjul kevadel vahel drive plaati ja pealispind on hõõrdejõud, mis edastavad pöördemomendi mootori juhitud ketas ja veetav võll siduri ja edasi peareduktori traktori. Kui lülitate sidur traktori T-25, siduri ketas on vaba tegevus vedrud ja edastamise pöörlemist peamine edastamise mootor peatub.
Sidur traktori T-25 on iseloomulik kujunduselement, mis koosneb juuresolekul teine oja võimu diiselmootori abil hooratta ja siduri kate ülekandenurk pump hüdraulika. Edastatakse energia regulaarne töö mootori hüdropump. Sidur pannakse erilist malmist korv, liitudes hooratta korpuse.
Juhtiv elemendid sidur hulka surve plaat, kaas hub ja hooratas. Korpus on lisatud hooratast kaks silindertihvtid ja kuus kruvi. Rotatsiooni surve plaat hooratas on edastatud läbi korpuse abil kolme juhend sõrmede pingutatud gang ja pressitakse eluase. Surve plaat liigub vabalt mööda juhend sõrmed ja mõju all kaksteist survevedrud vajutab siduri ketas hooratta.

Sidur

Hästi reguleeritud sidur kliirens aksi- ja cam iga pigistada hoob peaks olema 2-3 millimeetrit. Juhul kulumine hõõrdkattega vahe väheneb, samas kui sidur ei ole täielikult välja lülitatud ja seiskunud. Sel juhul traktorit on väga aeglaselt või üldse mitte ei saada käimas kohast. Kui kliirens on üle kehtestatud norm, siis ülekande lisatakse raskustega ja müra.
Sidur traktori T-25 viiakse läbi luugi liite korpus, kaetud kaanega. Pannes eluaseme poltidega ees peamine edastamine eluaseme. Läbi kinnise luugi kate seotud eluaseme paigaldatud siduri. Lõhe sisemine õlgadele hoovad ja tugilaagrite kontrollib otvertyvaniya ümberkujundamine või kruvid.
2015/04/29

[Pilt: sceplenie-traktora-t-25.jpg]

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#45

Kinni ses mõttes, et käppade reguleerpolte niipalju peale keeratud et käpad hoiavad surveplaati üleval.
Selline kummaline teooria ka, et ega montaazipolte pole sisse unustanud?
Belarusile on nii mõnigi unustanud...
Isiklikult pole kunagi nina maha võtnud sel aparaadil mootori maha tõstmiseks.
Vasta
#46

(29-04-2015, 14:42 PM)2715 Kirjutas:  Kinni ses mõttes, et käppade reguleerpolte niipalju peale keeratud et käpad hoiavad surveplaati üleval.
Selline kummaline teooria ka, et ega montaazipolte pole sisse unustanud?
Belarusile on nii mõnigi unustanud...
Isiklikult pole kunagi nina maha võtnud sel aparaadil mootori maha tõstmiseks.


Jup ongi. Millegi pärast on vanal siduri nuutplaadil nii palju käppasid peale keeratud reguleerpoltidest, et surveplaat on käppade küljes kinni. Käisin just vaatamas käega käppa liigutada ei anna.  Kruvikaga vahele minnes on asi pingesse tõmmanud.


Teiste sõnadega lahendus miks sidur libiseb on siis, et käpp tõmbab siduri surveplaadi õhku.

lahendus oleks, et keerata käpa poldid lahtipoole , nii et käpp logisema hakkab hooratta peal. Käppa ennast hoiab sidurikorvi vastas vaid siduri käpa vedru.

Eelneva pildi peal on see vahe mingi 3-4mm isegi käpa ja hooratta vahel.

Kurjam seda siduri reguleerimist ei seleta ükski nii selgeks keeles ära, et normaalne inimene ka sellest aru saaks. Alati leiuta midagi. Ükski käesolev t25 raamat ka ei ole süvenenud asjasse.
Tahaks üks kord ka kerget elu nautida remontides Big Grin



Montaazipoldid kõik väljas. Kasutan harjumusest sidurit kokkuladudes m10 pikkasid 10-12cm polte. Nendele suure seibi ja mutri abil x3tk hea sidurit kokku tõmmata.
Mootori eemaldust saab jah ka ilma esiotsa eemaldamata mootori kätte, kuid selle jaoks vaja telfrit või mingit tõstuki abi. Endal seda kasutada pole, mistõttu peab rohkem lammutama.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#47

Hästi reguleeritud siduris on pilu tugilaagri ja iga (survehoova või lahutuskäpa või kuidas seda nimetada) vahel 2-3 mm. Kui sidurikate kulub, väheneb see vahe, seejuures sidur ei lülitu täielikult ja libiseb. Antud juhul traktor liigub aeglaselt või ülde ei liigu kohalt. Kui vahe on normist suurem, siis käigud lülituvad raskelt ja häälekalt.

Minu eelmise posti tõlge vabas häälduses.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#48

(29-04-2015, 16:28 PM)aavu Kirjutas:  Hästi reguleeritud siduris on pilu tugilaagri ja iga (survehoova või lahutuskäpa või kuidas seda nimetada) vahel 2-3 mm. Kui sidurikate kulub, väheneb see vahe, seejuures sidur ei lülitu täielikult ja libiseb. Antud juhul traktor liigub aeglaselt või ülde ei liigu kohalt. Kui vahe on normist suurem, siis käigud lülituvad raskelt ja häälekalt.

Minu eelmise posti tõlge vabas häälduses.

Sellise probleemi tabab ka kolhoosi traktorist enda kõige suurema pohmelligagi ära.

Reaalsuses see, et käpp veab survelaagrit kaasa ja surub korvi lahti. Selle vea deagnoosiks ei pea isegi küljeluuki lahti võtma vaid väheke vilunud vaataja ütleb siduri kahvli võlli hoova (kang mis ulatub sidurikojast välja) järgi ära, et sidur ei lahuta hästi.
Sitemal juhul ütleb traktorist, et siduril puudub nn vabakäik. Vanematel põkadel on vabakäigu kadumisega seotud ka see viga, et pedaali üles tõmbav vedru on surnud või liiga väikse nurga all.

Kõik see jutt aga ei puuduta grammivõrdki seda, kuidas sidurit reguleerida.
See nagu traktoristidel kombeks --- too meetrine gardaan, kuid unustatakse ära kas otsas 6 või 8 nuudiga....


Ma ei ole ühestki t25a raamatust lugenud korraliku juttu kuidas reguleerida t25 sidur. Kuskil pole kirjas mitu mm peab olema käpa pealt mõõdetult vahemaa sidurikorviga.
Või nagu minu juhtumil, et käpp peab peal logisema. vabas olekus....

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#49

Nüüd mõtlema hakata siis miks ei võiks käppadel seda tagumist otsa üldse maha lõigata?
Vasta
#50

(29-04-2015, 18:40 PM)2715 Kirjutas:  Nüüd mõtlema hakata siis miks ei võiks käppadel seda tagumist otsa üldse maha lõigata?
See tagumine osa on vist selleks, et tsentrifugaal jõuga tõmbaks käpad eemale. Vist...
Vasta
#51

Ongi lõigatud tehases: http://www.ya-fermer.ru/odnodiskovye-pos...scepleniya


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#52

   Pole põka mees, aga vaadates läbilõiget ma ei soovita käpa välisosa maha lõigata. Vastasel juhul surub tsentrifugaaljõud käpad vastu survelaagrit ja hakkab seda alaliselt kaasa vedama- ja see ei meeldi survelaagrile. Kuni ketta min paksuseni peab olema võimalik regullpoldidega niipalju mängida, et sidur korralikult töötab. Käppade kõrgus peab jääma ca 0,3 mm sisse olenemata sidurist. Lihtne kontrollida töötava mootoriga kui lahutusvarras küljest, suruda hoovast survelaager vastu käppasid käe jõul ja kui hoob võdiseb silmaga vaadates vaevumärgatavalt - kõlbab.
Vasta
#53

(29-04-2015, 18:59 PM)raivo45 Kirjutas:  
(29-04-2015, 18:40 PM)2715 Kirjutas:  Nüüd mõtlema hakata siis miks ei võiks käppadel seda tagumist otsa üldse maha lõigata?
See tagumine osa on vist selleks, et tsentrifugaal jõuga tõmbaks käpad eemale. Vist...

Just nii ongi. Raskused on käpal selleks,et hoiaks käpa otsad eemale siduri survelaagrist,kui mootor töötab. Vanemal T-16 on näiteks ilma ja koguaeg survelaager jookseb kaasa. See aga kulutab nii käpa otsi kui ka survelaagrit. Eks hiljem saadi targemaks ja nuputati juurde.
Vasta
#54

Olen kokkupandud T-25 siduril käpa käigukastipoolse serva korviga paralleelseks kruvinud. Siis survelaagert vardast niipalju peale, et rauasaeleht mahuks käpa-laagri vahelt veel vabalt läbi. Käin kõik kolm käppa läbi ja kui vaja, täpsustan mõnda käppa mutrist veel. Survelaagrit peab pärast saama  kruvikeerajaga vabalt veeretada.
Vasta
#55

Maru kahtlane et see asi selliseid pöördeid arendab et käpad vastu laagrit jookseks aga mine tea.
Naljakas on veel see, et mida rohkem ketas kulub seda väiksemaks jääb käppade liikumismaa sest käpad lähevad hoorattale lähemale.
Seega soovitus käppi alt käiaga siluda vähemalt krassid maha lasta hoorattaga puutuvast pinnast oleks abiks.
Vasta
#56

Käpaots tuleb ikka rohkem välja ja siduri vabakäik väheneb kui siduriketas kulub õhemaks. Reguleerpoldi ots toetub korvile,  surveplaat käppadega läheb õhemakskulunud sidurikettale järgi hoorattasse. Käpad ise rohkem kikki jne.
Vasta
#57

Nad ei saa minna rohkem kikki, kuna see tagumine raskus toetub hoorattale ja käpale pole võimalik tekitada piisavalt suurt käiku.
Jääb ju siis survelaagripoolne käpaots vastu korvi nuutmuhvi serva sidurit lahutades.
Vasta
#58

Kui juba vastukaal hooratast puutumas, siis tuleb käpapoltidest tiir-paar järgi anda. Meeles pidada seda, et survevedrude pikenemise tõttu transportkäigul võib sidur läbi libisema hakata. 1-2 käiguga seda pole karta. Õhukesekskulunud sidurikettal tulevad needid pinnale. Eriti pahad on alumiiniumneedid- alumiiniumijäägid kleepuvad hoorattale ja surveplaadile ja lahutamisel raspeldavad niigi hädist ketast hoolega. Aeg friktsioonkatted või terve ketas vahetada.
Vasta
#59

   Kui juba käpad toetuvad vastu hooratas, siis vedrud ei suru surveketas täielikult põhjani ja ketas hakkabki libisema.

Uskumiste ja mitteuskumiste kohta tsentrifugaaljõu osas. Lihtne näide kütusepumba regulaatori toimimine- keegi ei kahtle. Kuna tsentrifugaaljõud on võrdeline massi ja pöörlemisraadiuse ruuduga, siis mõelge ise palju kaalub käpp võrreldes regu vihiga (võtame 2kordse massi ) ja milline on pöörlemisraadiuste erinevus või siis raadiuste ruutude erinevus (puusalt 0,02m ja 0,1m- tulemus 0,0004 ja 0,01 ehk vahe 250 korda, korrutades massi erinevusega siis 500). Ühikud vastavalt valemile SI- süsteemis. Tõin näite lihtsalt selgituseks.
Usuga ei ole siin midagi pistmist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne