T-25'le hüdrorool
#1

Maal üks T-25 mida esivanemad põlluharimiseks kasutavad ning kes seda kasutanud on, siis teab, et rool ei käi just kergelt ning kivi otsa sõites võib näpud tagurpidi keerata.
Mõtlesin, et võiks sinna suve jooksul hüdrorooli peale nikerdada. Mõningane eelnev kogemus antud vallas on olemas. Nimelt talvel sai ühele NSVL aegsele teerullile millel algselt oli roolikeeramine läbi tigureduktori roolile dosaator ning hüdrosilinder peale pandud (koos siis pumba ja paagiga). Toimetab väga viisakalt.

Vaadates netis olevaid videosid on T-25 alati eraldi hüdropump pandud mida veab eraldi rihm.
https://www.youtube.com/watch?v=rSxuhb1ZAH0
Kui minna seda teed, siis kust oleks võimalik saada rihmaratas millel on soon kahe rihma jaoks?
Originaalis on ühe soonega millelt veetakse genekat ning venti.


Teine "mõte" on toita kõike olemasoleva pumba pealt (siit foorumist lugedes on sellist varianti pakutud), kuid kas see ka praktikas toimib?
Õli tuleks paagist hüdropumpa, sealt edasi jagajasse ning jagaja tagasivoolu pealt dosaatorisse (sealt rooli silindrisse ning dosaatori tagasivooolult õlipaaki). Teoorias võiks nagu toimida, kuid kuidas on praktikas? Mis rõhu pealt dosaator toimib, oletame, et näiteks ~50bar. Kui ma nüüd rooli keeramisega samal ajal tahan midagi tõsta, siis kui pump annab 150atm ning tagasivoolus on peale jagajat 50bar surve, siis jääb tõstesilindritele 150-50=100atm. Ning kui ma midagi tõsta tahan mida pump antud mootori pöörete juures teha ei jaksa, siis ei jõua dosaatorisse üldse midagi ning rool ei liigu kuskile.
Teine asi on see ,et kas jagaja tagasivoolus tohib olla üle 100atm surve? Dosaatori töötamise ajal see nii oleks (kohati). Küsin sellepärast, et ühe danfossi dosaatori datasheeti vaadates jäi silma, et tagasivoolule oli lubatud väga väike surve, kas see võiks kuidagimoodi kehtida ka tavalise jagaja kohta?

Ning tagatipuks ei suuda ma kuskilt leida enam lao kahveltõstuki rooli koos roolisambaga. Tõstukitel on hea pisike munaga rool. Oskab keegi öelda kust selliseid asju mõistliku hinnaga võiks leida?
Vasta
#2

Munasid müüakse ka lisana (roolile). 

Jagaja tagasivool on jah survevabaks mõeldud.

T40 on ühe pumbaga lahendus. vaata selle joonist. 

variant on panna t 30 kahe pumbaga korpus (kui sobib). 
Vasta
#3

Minu ehitamisjärgus põkal "Marta", on igatahes nii, et pumbast tuleb surve läbi prioriteediklapi jagajasse ja sealt tagasivoolu. Prioriteediklapist saab ka dosaatorpumb surve. Kui rooli keerata, kasvab dosaatorpumbas surve ja see surve läheb läbi eraldi vooliku prioriteediklappi, mis sulgeb seal voolu jagajasse ja suunab selle osaliselt dosaatorpumpa, sealt silindritesse ja tagasivool läbi dosaatorpumba. Kohe kui rool seisma jätta, avaneb rõhu kadumisel klapp uuesti ja taastub ringvool pumb-prioriteediklapp-jagaja jne.

Minu teemas on need asjad lk 36 ja 38 näha.

Sinu pakutud variandi kohta ei tea öelda. Arvatavasti aga nii ei lähe- ma arvan, et reduktsiooniklapp ei hakka sedasi tööle kui samal ajal rooli keerata ja jagaja tagasivoolutoru kinnitus ei näe küll nii väja, et see rõhku kannataks Smile .
Vasta
#4

Kuidas T-16 MG hüdrorool lahendatud on?
Vasta
#5

T40-el on roolivõimu jaoks üks lahe väike dosaator klapp, millega saab suurest pumbast roolivõimule vajaliku surve kõrvale panna, peaks ka rooli dosaatorile vabalt piisama.  

Jagaja tagasivoolule takistust tekitades lööb kiirelt jagaja alumiinium kaane lõhki, tagasivool jagajast peab olema vaba...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

(13-05-2015, 03:24 AM)mlsluik Kirjutas:  T40-el on roolivõimu jaoks üks lahe väike dosaator klapp, millega saab suurest pumbast roolivõimule vajaliku surve kõrvale panna, peaks ka rooli dosaatorile vabalt piisama.  

Jagaja tagasivoolule takistust tekitades lööb kiirelt jagaja alumiinium kaane lõhki, tagasivool jagajast peab olema vaba...

On selle klapi kohta kuskil rohkem infot? Ise Vene keelt paraku lugeda eriti ei mõista, seega tekib probleeme info hankimisega.

Kas kellelgi on ka mingit kogemust kaksikpumbaga T25 puhul? Kui korpus ja võll samad on kas ta ka füüsiliselt ära mahub? Visuaalselt vaadates jäi praeguse pumba tagant suht vähe vaba ruumi.
Vasta
#7

See T-40 klapp ei ole kohe üldse hea plaan.
Tegu on lihtsalt surveklapiga, kus vedru surub klapile ja hoiab sellega pidevalt roolivõimu toimimiseks rõhku üleval, muutes kütuse põlemise energia soojuseks.
Roolivõimu jaoks aga on klapis ava 3mm läbimõõduga umbes et kõik õli läbi roolivõimu plehku ei paneks.
Seda vigurit kasutades väiksema tootlikusega pumbaga koos jääb rippsüsteemile õli väga vähe järele.
Kaksikpumba kohta keegi kunagi väitis et kui korpust otsast 4mm maha freesida ja pump koos reduktoriga peale panna olevat võimalik kasutada.
Huvi pärast, et kas on mingi hea põhjus miks mitte treida/lasta treida see rihmaratas sinna mootori otsa ja kasutada eraldi pumpa võimendile.
Aga miks mitte panna lihtsalt sama rihma pealt käima auto roolivõimendi pump ja tunda kergest roolist rõõmu?
Vasta
#8

Tõenäoliselt peabki eraldi pumpa kasutama, kui võimalik, siis kasutaks kaksikpumpa - vähem aretamist.

Auto roolivõimu pumba puhul jääb tootlikkus vist väikseks? Neil peaks ~2l/min tootlikkus olema. Traktor töötab enamuse ajast ka madalatel pööretel ning vähemasti paberil tundub, et asi ei hakkaks hästi toimetama? Dosaator peaks tahtma 10-15l min voolu optimaalseks tööks?
Vasta
#9

Nii väike ei saa see õlihulk kuidagi olla.
Bemari roolilatil on näiteks silindri läbimõõt 46mm, käik umbes 300mm ja tühikäigul rooli keerates järsult ei jää võimendi maha.
Dosaatoril määrab selle mitu pööret on roolil äärest ääreni dosaatorpumba tootlikus ja silindri läbimõõt mitte õlipumba õlihulk.
Kui õli ei piisa on lihtsalt raske keerata rooli.
Seega, kui silinder teha 40mm läbimõõduga ja 25mm varrega ei näe probleemi asja toimimises piisava kiirusega traktori jaoks.
Vasta
#10

Nissani roolivõimu pumbaga:

[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m2iB2HhTjts [/video]

Liigub ju küll.  Wink
Vasta
#11

Tootlikkuse osas võisin eksida küll. ~2 oli vist gpm (gallonit minutis), seega peaks liitrites asi OK olema (7,5l min).
Vasta
#12

Ma panustaks eraldi pumbaga süsteemile.
ZIL130 (131)  roolivõimendi pump on selline kena eraldi kompaktne aparaat õlipaagi ja rihmarattaga.


näiteks...
Vasta
#13

Ennist oli juttu, et kust saada kahe soonega rihmaratast. T-40'l on ju kahe soonega rihmaratas vända otsas - kas see ei istu?
Vasta
#14

T25 seib vastukaaluga,T40 mitte.
Vasta
#15

Rihmaratta kohapealt peaks OK olema, eelnevalt lingiti:

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

Peaks sobiv asi olema või eksin?
Vasta
#16

Selle seibiga on see asi, et enne tuleb vaadata kas vana on vastukaaluga või ei.
Vanemal mootoril on seal vastukaal ja uuemal ei ole.
Kui tasakaalust välja see asi nüüd läheb kui vastukaaluta panna vastukaaluga asemele ei tea enne proovimist.
Pealegi see lisaseib on väiksevõitu ja auto roolivõimu pumbast ei pruugi jätkuda selle ülekandega.
Oleks mul vaja teha ma tõmbaks ventilaatori pealt rihma otse üle teisele poole mootorit pumba peale ja esikaanele kombineeriks Vw hammasrihma rulliku ning laseks üle selle rihma tagasi vända seibi peale.
Vähe ideid ka kuidas on võimalik:
https://www.google.ee/search?q=serpentin...40&bih=775
Vasta
#17

Sai asi siis lõpuks ette võetud ning teiste traktori juures olevate töödega ära tehtud. Mõned pildid siis ka kuidas asi sai lahendatud:


[Pilt: 20150719_092954.jpg]


[Pilt: 20150719_093005.jpg]

[Pilt: 20150719_093020.jpg]

[Pilt: 20150719_093037.jpg]

[Pilt: 20150719_093052.jpg]

[Pilt: 20150719_093114.jpg]

[Pilt: 20150719_093125.jpg]

[Pilt: 20150719_123334.jpg]


Ostetud sai:
Rihmaratas (2 soonega): http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
Dosaatorpump: http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et
Lammutusest 10€'ga mingi nissani roolivõimendi pump. Silinder mis mõõtudelt ning käigult sobis oli endal (mingi laadimissilla oma kunagi).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne