12-04-2016, 13:37 PM
(12-04-2016, 13:11 PM)zazik Kirjutas:Kehvem rehv esisillale jah aga kulub ikkagi kiiremini parem tagarehv Mul hetkel autoks 316Compact ja see rehv on "otsas". Bemmil on siiski nii ülim juhitavus ehk edesild on tipptase, R4 katel limonaadipudeli mahus ja kaalus, et tavalisel kombel sõites kulu sealsed rehvid kuhugile. Küll kuluvad tagumised isegi nõrgima katlaga sest tagaots on suht kerge.(12-04-2016, 12:40 PM)13piisab Kirjutas: kumma otsa rehvid moodsal elektroonikat täis (aga nõrga mootoriga) tagaveolisel suvel kiiremini kuluvad?
Sõiduk on 2009a BMW 316 ja kuigi on olemas uued suverehvid, siis ainult kaks on veljele venitatud. Ülejäänud kahel on "mõtteliste naastudega" naastrehvid ja vaatasin, et ei teeks rehvitöökojale ja endale hetkel tüli ning pruugiks talverehviriismed (mida kardetavasti jagub terveks suvehooajaks ja äkki enamgi) ära. Paneks need aga sellesse otsa, kus need kiiremalt kuluks - siis saab südamerahus (et olemasolev ressurss on ikka lõpuni ära tarbitud) normaalse komplekti rehve alla.
ise kipun arvama, et esiotsas kulub sel masinal rehv rohkem - pidurdusenergiast ca 80% jääb ju sinna ehk jõud on ilmselt väeti ja elektroonika poolt kahtluste puhul hästi "kägistatud" mootorirammust ees siiski suuremad. Pluss kurvivõttude eeldatavalt suurem esisillakoormus.
Absoluutselt kindlasti jäta talvekad esiratastele. Sõltumata veoskeemist ja igasugustest kontrollidest. Vanade talvekate pidamine nt. märjal asfaldil on vähegi asisest suvekast nii palju halvem, et nt. järsu pidurdamise korral läheks tagaosa minema kui seal kehvemad rehvid.
Tegelikult on selline combo igati ebamõistlik ja eeldab ka teadlikku sõidustiili.
Aga et kulunud talvekate pidamine oleks märjal asfaldil halvem, kui kulunud suvekal - ei saa öelda. Kui tegu on sportlike suvekatega oma mustrilt ja siis ka (kunagiselt) rehvisegult, siis libedamat "asja" kulununa annab otsida! Omega automaadil (100 kilo ja vatti) olid all Dunlop SP2000 mitte veel märgini kulunud rehvilaadsed asjad (kuigi nende turusegment on Ultra High Perfomance Tire!) mõõdus 225/16 ja kets käis tühja IGA niiskema ilmaga ning juhitavust ei olnud - auto oli suisa ohtlik rööbastes! Selleks suveks viskasin alla (ja spordid otsejoones jäätmejaama ) tipptaseme Nokiani kesk-euroopa poolkulunud lamellid 205/16 ja võrreldes nende "sport" rehvidega saab isegi oomegaga sõita OK, suvel +30 juures on teine teema aga me tahame, et rehv natukene peaks ka märjal poriteel.