07-02-2017, 20:45 PM
(07-02-2017, 16:31 PM)ZIL 131 Kirjutas: Auto väga hea, rehvid head, koorma kaal ja paigutus hea, ilm enamvähem -2C. Mägedes. Hädas. Ronisin siis auto alla ja panin keti peale. Kui oleks olnud võimalus rehvirõhku vähendada, mine tea äkki oleks aidanud? Vabandan sõnavara pärast
https://www.youtube.com/watch?v=ccj7qv_kJ_A&ab_channel=UmmiHi
Ei, ei oleks. Mitte just raudpolt kindlalt, aga juhitavuse kadu on hullem, kui saadav effekt.
Kui oled tihe talvel trollis käija ja tead eesolevaid teeolusid, eriti tõusud-langused, siis oleks võinud "kjettingplats´il" ketid peale sikutada. Poole tõusu, ehk veel hullem, poole laskumise peale kettide vedamine ei pruugi heasti lõppeda.
Sel korral jäid juhipoolsed rattad juba hange? Paned mõned (kümned)km-d ketilaginal ja kui vaja, siis lähed ka paati ja paadist kettidega.
Discovery pealt näidatavas "Kõnnumaa rekkameestes", käivad juhid enne pinnaseteedele minekut voolikuga ühe ratta kaupa pumpamas. Eks ta pisut pidamist juurde annab läbivajumise vastu ja pisut pehmendab trampimist. Pole kunagi märganud, mis numbrid rehvile sisse jäetakse. Tõsisemal ohvrõudil (N mainitud Gaz66), on rehv praktiliselt löss 0,5at ja kontaktpind suureneb kordades, koormaga veoki rehvil on juba 8 asemel 4at silmnähtavalt lössis.