30-10-2017, 12:57 PM
Teaduse hüvanguks peaks ikka lahkama. Muidu jäämegi arvama...
Kui tiks juba varem oli, siis on täiesti võimalik varasemast vedelama õli lahkumine liiglobedast liitest. Sest mitte keegi ei tea ju tegelikku rõhku konkreetses liites ega tekkinud õlikiilu paksust. Siinkohal tuletan meelde kahte tõsiasja:
- esiteks saab rõhk üleüldse tekkida alles siis, kui pumba tootlikkus nõutud rõhul ületab süsteemi läbivooluhulga ja
- hoolimata Pascali seadusest rõhu võrdsusest ei kehti see avatud liite korral ehk rõhk õli lahkumise suunas järjest väheneb. Ja liugelaager on avatud liide.
Samas ei ole üldse välistatud hoopis kolmas põhjus ehk labane keemiline sobimatus - mõned manused võisid omavahel tülli minna ja moodustada klimbi mõnes kitsas kanalis. Mitte ükski valmistaja ei hakka testima oma toote kokkusobivust kõigi teiste toodetega... Sest mehed peaks ju teadma - raputa, palju tahad, viimane tilk kukub ikka püksi. Nii ei saa mootorit osandamata mitte kunagi eelmist õli kõigist uuretest kätte.
Kui tiks juba varem oli, siis on täiesti võimalik varasemast vedelama õli lahkumine liiglobedast liitest. Sest mitte keegi ei tea ju tegelikku rõhku konkreetses liites ega tekkinud õlikiilu paksust. Siinkohal tuletan meelde kahte tõsiasja:
- esiteks saab rõhk üleüldse tekkida alles siis, kui pumba tootlikkus nõutud rõhul ületab süsteemi läbivooluhulga ja
- hoolimata Pascali seadusest rõhu võrdsusest ei kehti see avatud liite korral ehk rõhk õli lahkumise suunas järjest väheneb. Ja liugelaager on avatud liide.
Samas ei ole üldse välistatud hoopis kolmas põhjus ehk labane keemiline sobimatus - mõned manused võisid omavahel tülli minna ja moodustada klimbi mõnes kitsas kanalis. Mitte ükski valmistaja ei hakka testima oma toote kokkusobivust kõigi teiste toodetega... Sest mehed peaks ju teadma - raputa, palju tahad, viimane tilk kukub ikka püksi. Nii ei saa mootorit osandamata mitte kunagi eelmist õli kõigist uuretest kätte.