26-02-2018, 12:11 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-02-2018, 12:15 PM ja muutjaks oli Tegelane5.)
(26-02-2018, 10:37 AM)karumõmm Kirjutas: Väike eellugu. Hiljuti, ühel külmal hommikul nägin ühe Eesti väikelinna tänaval kruiisimas keskealist Volvot roolis keskealine daam. Auto oli käivitunud (kuna liikus omal jõul), kuid kütusena (laias laastus) kasutas karteris paiknevat ollust. Turbiinist liikus siis õli siis nii sisse- kui väljalaskesse. Auto taga olev vaade ja lõhn olid muljetavaldavad. Ilmselt käivitamisel hoidis tädi pedaali põhjas, käivitas-soojendas piirajas olles. Arvan.... Küsimus. Kuna olen eluaeg olnud ülelaetud diislipõletajate omanik, tahaks teiste kogemuste ja teadmiste põhjal aru saada, mis on turbiinile surmavam, kas külm ja paks ollus, või vedel ja kuum ollus. Tavaliselt olen suvisel maanteel näinud selliseid tossutekitajaid, talvel veel mitte. Loomulikult ei löö ma ka talvel peale käivitumist parempoolset pedaali põrandasse, aga ikkagi... Kas mu diagnoos oli õige?
Karterituulutus oli/on jääs pakun puusalt. Karteris tekkinud rõhu tõttu mootorisse sattuv õli tekitab vägeva hallikasvalge tomu aga mootori töös ei pane seda tähele. Tühikäigul pole ka meeletu suitsemine, küll aga pööretel. Külm Kama3 peaaegu ei suitsegi selle tomuga võrreldes. Kui peegleid ei vaata võib rahulikult õndsas teadmatuses oma aurikuga edasi tossata. Mingi aeg hakkab küll õlituli põlema, heal juhul jäävad simmerid paigale. Õlimõõtevarrast väljavõttes käib kena susin, niimoodi sai vähemalt koju sõita.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.